podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
majkimajk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: pn lut 18, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Koszalin

podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: majkimajk » sob lut 13, 2010 4:12 pm

Mam pytanie: W Daihatsu Rocky silnik ma dużą pojemność, czy jest możliwość podkręcenia turbiny i dodania troszkę mocy do auta? Silnik DL-52 2,8 102km
KingMajkQuad

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: Ziołek » sob lut 13, 2010 10:18 pm

Jak masz czas to w poniedziałek mogę wypytać kumpla co i jak, on to chyba przerabiał w Patrolu.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: s3R » ndz lut 14, 2010 11:34 am

Klucz 10 albo 8 i śrubokręt.
Dawkę na pompie podkręcasz wkręcając śrubkę.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
majkimajk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: pn lut 18, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: majkimajk » wt lut 16, 2010 11:20 pm

Jak podkręce ostro to czy będzie to miało jakiś wpływ na silnik czy tylko na zużycie paliwa? Nie chciałbym zabić silnika podkręcając za mocno. Kolego napisz czy podkręcałeś u siebie i czy były widoczne efekty?
KingMajkQuad

Awatar użytkownika
majkimajk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: pn lut 18, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: majkimajk » wt lut 16, 2010 11:22 pm

Ziołek pisze:Jak masz czas to w poniedziałek mogę wypytać kumpla co i jak, on to chyba przerabiał w Patrolu.
Czas mam, na razie szukam co mógłbym podciągnąc, wyostrzyć, ale nie popsuć :wink:
KingMajkQuad

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: s3R » śr lut 17, 2010 8:55 am

Tak dało efekty. Furmanka śmiga. Na początek radził bym wkręcać o pół obrotu i patrzeć co się dzieje. Teoretycznie możesz podkręcać aż nie zacznie kopcić bardzo przy dodaniu buta. Ja wkręciłem o jeden obrót i jest ok. Nie kopci i zapierdziela.
Zdrapek i poharatka

is200
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 8:44 am

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: is200 » czw lut 18, 2010 3:13 pm

Chylę czoło przez Waszą wiedzą/doświadczeniem, ale zwiększenie dawki na pompie to nie zwiększenie ciśnienia turbiny. Tak mi się wydaje. "Zapierdzielać" będzie, ale z nadmiarem paliwa. To trochę jest sprzeczne z turbodoładowaniem, czyli zwiększeniem ilości powietrza.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: s3R » czw lut 18, 2010 10:16 pm

Ale co chciałeś przez to powiedzieć.

1 że się nie znasz?
2 że się nie znasz a chcesz zabłysnąć
3 inne.
Zdrapek i poharatka

is200
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 8:44 am

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: is200 » pt lut 19, 2010 2:00 am

s3R
Chyba uraziłem Twoją dumę - przepraszam. Nie taka moja była intencja. Widać , że masz dużo do powiedzenia (z pewnością). Ja po prostu czytam ze zrozumieniem. Tak na marginesie to pracowałem przy regulacji pomp wtryskowych i z wykształcenia jestem mechanikiem.
Bez urazy....

Pozdrawiam wszystkich serdecznie. Mniej emocji, więcej merytorycznych, sensownych postów

Awatar użytkownika
Ziołek
Posty: 1683
Rejestracja: czw lut 15, 2007 11:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: Ziołek » pt lut 19, 2010 6:04 am

is200 pisze:wykształcenia jestem mechanikiem.
To napisz jeszcze co ci da zwiększenie ilości samego powietrza w dieslu.
Hakuna matata madafaka!

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: profesorr » pt lut 19, 2010 8:19 am

podkręcając dawkę na pompie zwiększasz ilość spalin a tym samym reakcję na gaz,chcąc zwiększyć ciśnienie trzeba dłubnąć zawór upustowy turbiny
tel660675798

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: pawely60 » pt lut 19, 2010 8:26 am

no włąśnie dłubnąć :lol: ,jest to najprostsza metoda ,którą stosuje wieksza część foumowiczów w swoich furmankach.Tylko ja nazwałbym to nadłożyć .podłożyć 1 lub 2 milmetrową podkładkę pod zawór upustowy na turbawce.Efekt odczuwalny zwłaszcza z podkręceniem "magicznej" śrobki
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: daniel sto » pt lut 19, 2010 9:12 am

profesorr pisze:podkręcając dawkę na pompie zwiększasz ilość spalin a tym samym reakcję na gaz,chcąc zwiększyć ciśnienie trzeba dłubnąć zawór upustowy turbiny

gdzie ten zawór?
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: s3R » pt lut 19, 2010 11:10 am

OK. Wybrałeś odpowiedź nr 2.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: profesorr » pt lut 19, 2010 12:27 pm

pawely60 pisze:no włąśnie dłubnąć :lol: ,jest to najprostsza metoda ,którą stosuje wieksza część foumowiczów w swoich furmankach.Tylko ja nazwałbym to nadłożyć .podłożyć 1 lub 2 milmetrową podkładkę pod zawór upustowy na turbawce.Efekt odczuwalny zwłaszcza z podkręceniem "magicznej" śrobki


bo to się robi w komplecie,a podkładająć pod zawór blaszki nie posługuj się milimetrami tylko zegar w rękę i sprawdz ciśnienie przed zabiegiem i po,w miarę bezpieczne jest tak do 30% od wartości podanej w dokumentacji np.autodata
tel660675798

Awatar użytkownika
profesorr
Posty: 788
Rejestracja: czw gru 07, 2006 8:16 am
Lokalizacja: małopolska

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: profesorr » pt lut 19, 2010 12:30 pm

daniel sto pisze:
profesorr pisze:podkręcając dawkę na pompie zwiększasz ilość spalin a tym samym reakcję na gaz,chcąc zwiększyć ciśnienie trzeba dłubnąć zawór upustowy turbiny

gdzie ten zawór?


przykręcony do turbiny,taki bączek z którego wychodzi pręt połączony ze stroną wydechową turbiny(żeliwną),do bączka wchodzi wężyk ciśnieniowy z kol ssącego
tel660675798

is200
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 8:44 am

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: is200 » pt lut 19, 2010 1:40 pm

"Profesorr" sprawę właściwie zakończył. Doładowanie pozwala na spalenie większej ilości paliwa w silniku bez zmiany jego pojemności co w efekcie przekłada się na wzrost mocy, czyli większa dawka paliwa i ilość powietrza. Jest to oczywistość.

s3R dzięki za Twoją ocenę, wyluzuj trochę, to nic osobistego ...

I tak Cię lubię.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: s3R » pt lut 19, 2010 2:17 pm

Gdybym miał do Ciebie coś osobistego to... :)21

Co do meritum to oczywiście że żeby spalić dużo większą dawkę paliwa potrzebne jest większe doładowanie.
Dlatego napisałem że można podkręcać aż nie będzie kopcić na czarno co oznacza że nie dopala całego paliwa.
Ale zacząłeś coś opowiadać o samym doładowaniu które bez zwiększenia dawki jest bez sensu.
Koniec
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: Gierek » pn mar 01, 2010 8:09 pm

W Dyhatsu 2.8 TD Interciuler 102kunie należy( na własną odpowiedzialność)
1-zaślepić zawór upuszczajacy ciśnienie do kol. ssącego
2-wkręcać srubkę dawki tak żeby obroty silnika wzrosły do ok 1000 na biegu jałowym(mieć w du.pie czarny dym z rury po nagłym dociśnięciu gazu(zniknie jak turebo załaduje)
3- dołożyć sprężynę stawiającą opór siłownikowi podciśnieniowemu zaworu spustowego tureba i napiąć tak aby zegar pomiarowy ciśnienia pokazał 1.2bar
4-rozebrać membrankę wzbogacenia dawki po załadowaniu turba i ustawić iglicę na maksymalne wcięcie do przodu silnika(max. dawka po turbie)
5-odprężyć sprężynę membrany tak aby dawkę dostawał szybciej(taka nakrętka pod tą membraną)
6- złożyć membranę.
Po uruchomieniu motura powinien pracować na ok 1000obr(można obniżyć , ale do rajdów lepiej tak zostawić. Turbina gwizda prawie od dołu i nie ma momentu zawahania)
Jeśli po dodaniu gazu silnik nie spada z obrotów trzeba troszkę ująć dawkę na śrubce reg.
Efekt jest taki że Profesor nie wierzył że reduktor rockiego to wytrzymuje.
Jeżdżę tak już dwa lata.W rajdach.Na oesach z obrotomierza nie schodzi 4000 , a czasem dochodzi prawie do 5000.Motur żyje i ma się dobrze.
Moc szacuję na ok 140-150 koni. Może ma więcej
Efekt tej modyfikacji jest taki jakby ktoś mi włożył do bagażnika drugi silnik. :)21
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: daniel sto » wt mar 02, 2010 9:26 am

Gierek pisze:W Dyhatsu 2.8 TD Interciuler 102kunie należy( na własną odpowiedzialność)
1-zaślepić zawór upuszczajacy ciśnienie do kol. ssącego
2-wkręcać srubkę dawki tak żeby obroty silnika wzrosły do ok 1000 na biegu jałowym(mieć w du.pie czarny dym z rury po nagłym dociśnięciu gazu(zniknie jak turebo załaduje)
3- dołożyć sprężynę stawiającą opór siłownikowi podciśnieniowemu zaworu spustowego tureba i napiąć tak aby zegar pomiarowy ciśnienia pokazał 1.2bar
4-rozebrać membrankę wzbogacenia dawki po załadowaniu turba i ustawić iglicę na maksymalne wcięcie do przodu silnika(max. dawka po turbie)
5-odprężyć sprężynę membrany tak aby dawkę dostawał szybciej(taka nakrętka pod tą membraną)
6- złożyć membranę.
Po uruchomieniu motura powinien pracować na ok 1000obr(można obniżyć , ale do rajdów lepiej tak zostawić. Turbina gwizda prawie od dołu i nie ma momentu zawahania)
Jeśli po dodaniu gazu silnik nie spada z obrotów trzeba troszkę ująć dawkę na śrubce reg.
Efekt jest taki że Profesor nie wierzył że reduktor rockiego to wytrzymuje.
Jeżdżę tak już dwa lata.W rajdach.Na oesach z obrotomierza nie schodzi 4000 , a czasem dochodzi prawie do 5000.Motur żyje i ma się dobrze.
Moc szacuję na ok 140-150 koni. Może ma więcej
Efekt tej modyfikacji jest taki jakby ktoś mi włożył do bagażnika drugi silnik. :)21

Nie wiem jak reszta, ale ja spróbuje :)21
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
majkimajk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: pn lut 18, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: majkimajk » wt mar 02, 2010 9:41 pm

Ja też będę działał. Jakbyś pierwszy miał wyniki, to napisz jak zachowuje się rakieta
KingMajkQuad

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: daniel sto » wt mar 02, 2010 10:33 pm

majkimajk pisze:Ja też będę działał. Jakbyś pierwszy miał wyniki, to napisz jak zachowuje się rakieta
Gierek ma wygraną sprawę, bo ma inne mosty.
My będziemy mielić przeguby 8)
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
Gierek
 
 
Posty: 824
Rejestracja: śr paź 31, 2007 11:51 pm
Lokalizacja: Skoczów

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: Gierek » wt mar 02, 2010 11:15 pm

no o mostach zapomniałem. Trza zmienić :)21
Jestem na odwyku!

Awatar użytkownika
daniel sto
 
 
Posty: 1044
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:33 pm
Lokalizacja: KOŚCIERZYNA miasto z którego pochodził J-23

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: daniel sto » śr mar 03, 2010 7:25 am

Gierek pisze:no o mostach zapomniałem. Trza zmienić :)21

Sam byś się nie pochwalił http://www.youtube.com/watch?v=WdkH4Twv_3I
że taki medialny jesteś :)21
4x4 FULL-GAZ KASZUBY
DAIHATSU ROCKY na mostach PATROLA
"DANIELO"

Awatar użytkownika
majkimajk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: pn lut 18, 2008 9:45 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: podkręcenie turbiny daihatsu rocky

Post autor: majkimajk » śr mar 03, 2010 9:21 am

Czy po tych zmianach będę musiał przygotować się na wielki wir w baku? W koncu modyfikacje moga doprowadzić do zwiekszenia mocy o 50% Wiem, że na rajdach ciężko sprawdzić spalanie (bo to zależy od nogi :lol: ) ale orientacyjnie może było sprawdzane
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 7:58 pm przez majkimajk, łącznie zmieniany 1 raz.
KingMajkQuad

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość