Strona 1 z 1
spadki obrotów
: pn cze 21, 2010 10:11 pm
autor: Robal30
Jako, że jakoś mało nowych tematów w naszym dziale, więc prooooszę
Jak w temacie i nie wiem o co chodzi. Przypuszczam, że coś z prądem nie tak. Byle jaki odbiornik prądu niemalże mi gasi auto na jałowym. Nie daj Bóg mieć włączone radio, wycieraczki na czasowym, normalnie światła i wcisnąć zapalniczkę, albo domykać elektrycznie szybę.....gasi auto. A dodam, że oświetlenie tablicy mam na diodach i postojówki, które świecą wraz z mijania też diody, więc jakby nie patrzeć oszczędzam energię

. Ale żeby nie było tak prosto, że to o prąd chodzi to na jałowym, przy kręceniu kierownicą w stojącym aucie też potrafi zgasnąć, a już na pewno obroty spadają do granic zapłonu. Objawy te istnieją zarówno podczas pracy na gazie, jak i benzynie, nie widzę różnicy. Do tego dochodzi dziwny stukot podczas pracy na benzynie. Kiepska praca tak do 10 sek po odpaleniu, jakby nie palił na jeden cylinder i czas ten wydłuża się, ale odpala dobrze po 1 obrocie. A najdziwniejsze zauważyłem dzisiaj. Na jałowym na benzynie wciskając bardzo delikatnie gaz, obroty dochodzą do 1500 i gwałtownie spadają na 1200 i jak trzymać tak pedał stale, to bedą tak wachlować, jak przycisnąć pedał mocno, będzie normalnie

Zjawisko to nie istnieje podczas pracy na gazie.
Przypuszczam, że jednak coś z prądem, ale gdzie i co.... czarna magia, może komuś z kolegów się coś nasunie do głowy z tych moich obserwacji, chyba wielce wnikliwych

Re: spadki obrotów
: czw cze 24, 2010 7:06 am
autor: Asmod
Co do dziwnego falowania obrotów - w moim przypadku winny był czujnik położenia przepustnicy - zakupiłem używkę ale okazało się ze są dwa różne typy ( różnią się ilością pinów) więc po prostu naprawiłem stary. Konstrukcja jest banalnie prosta - jeśli nie ma fizycznych uszkodzeń to przeczyścić styki, przesmarować oś itp. Bardzo ważne jest dokładnie wyregulować położenie czujnika - rzecz w tym żeby styki włączające "idle run" zamykały się dokładnie w momencie kiedy przepustnica się zamyka - czyli gaz nie jest wciśnięty. Z tego co opisujesz sądzę, że sam czujnik lekko się obrócił i "idle run" załącza się właśnie na 1500 - czyli spadają obroty ale zanim opadną do przepisowych 850 styki znowu się rozpinają - obroty w górę do 1500 i zabawa od nowa.
Re: spadki obrotów
: śr lip 28, 2010 12:21 pm
autor: Robal30
podejrzenia moje poszły własnie w tym kierunku, tym bardziej, ze cięgiełko gazu zaczęło mi się zacinać. Na dniach tam zajrze i zdam relacje z efektów oględzin,
Re: spadki obrotów
: czw lip 29, 2010 5:33 pm
autor: ajsiorek
czy czujnik przepustnicy to ta czarna kostka nad listwą wtryskową z napisem denso? pytam bo u mnie też coś się dzieje z obrotami, przy dojazdach potrafi zgasnąć, czasami przy odpaleniu buja się w okolicy 500, a najgorsze jest to że czasami jest ok i nie wiem czy iść do mechaniorów bo powiedzą że zrobili, ja odpalę będzie grało a za chwilę znowu się spieprzy

Re: spadki obrotów
: sob lip 31, 2010 9:50 am
autor: Robal30
rozebrałem czujnik, był czyściutki, ale faktycznie jest tam pewien zekres regulacji. Dałem na max w przeciwną strone do ruchów zegara i falowanie sie uspokoiło. Niestety na ciepło dalej ciezko pali i tylko na 3 cylindry jakby. Na zimno pali z półobrotu, a problem jest tylko poo nagrzaniu. Nie daj Bog jak odpali i zaraz zgasniena goracym silniku, wtedy to juz trzeba dudłac i dudłac z wcisnietym pedałem gazu zeby odpalił. Byłem juz u 2 mechaników z tym. Jeden nie widział problemu

drugi podręcił mi w góre obroty, ze niby to przez to. Oczywiście zmniejszyłem te obroty od razu jak zobaczyłem, ze g.. to dało. Ostatnio ktos mi powiedział, zeby obejrzec czujnik położenia wału..... zobaczymy....
P.S. dodam co zgłasza komputer. Kody 5, 9, 11, 15.

Check za pala sie czasem jak długo jade na gazie na jednych obrotach, po wcisnieciu sprzegła np (zmiana obrotów) gasnie.
Re: spadki obrotów
: pn sie 02, 2010 6:56 am
autor: Asmod
Kolego po mojemu - co niekoniecznie musi być opinią ostateczną - to trzeba by obejrzeć czujniki. Kod 15 oznacza że jest podawana zbyt bogata mieszanka, pozostałe dotyczą sygnałów podawanych do ECU (sonda lambda, sensor prędkości,czujnik położenia przepustnicy) - więc albo kable pouszkadzane, albo gazownicy montując instalację coś poknocili. Najpierw sprawdź przewody od czujników i miernikiem pomierz sygnały jakie są z nich podawane - w manualach masz podane jakie napięcia i opory są właściwe. Ponadto jeśli chodzi o odpalanie to albo zbyt bogata mieszanka zalewa baniak albo - czego nie życzę - warto by sprawdzić czy nie jest walnięta uszczelka pod głowicą. Układ chłodzenia na gorącym silniku jest pod ciśnieniem i jak go zgasisz to wciska płyn. Zobacz czy przy odkręconym korku od chłodnicy jak odpalasz silnik (na zimno oczywiście) i dodajesz gazu płyn nie zaczyna bulgotać.
Re: spadki obrotów
: pn sie 02, 2010 11:35 am
autor: Robal30
bulgotanie jest w zbiorniku wyrównawczym, więc chyba uszczelka padła, a niedawno była wymieniana. Nie wiązałem tych rzeczy ze sobą dzięki. Pogodze sie więc z tym faktem, bo czekam na dostawę nowego motoru.