kilka pytań o ferozę

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Awatar użytkownika
j23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:44 pm

kilka pytań o ferozę

Post autor: j23 » ndz paź 03, 2010 2:35 pm

Witam !
Noszę się z zamiarem zakupu Ferozy. Jedną już oglądałem i mam kilka pytań:
Pierwsze to promień skrętu - natknąłem się na opinię, że jest bardzo mały, a ta, którą oglądałem to bez mała jak ciężarówka miała - jednocześnie widziałem, że ma coś w rodzaju ograniczników - takie śruby, które się zapierają o inne elementy zawieszenia przy skręcie - były wykręcone na ok 2,5 cm - dobrze główkuję, że to to? Po co to w ogóle jest?
Drugie: Jak jest z mocą? Ja miałem wrażenie, że to okropny muł. (dlatego zresztą jej nie wziąłem)
Trzecie: Przy skręcie w lewo i najechaniu na nierówności słyszałem okrutne metaliczne trzaski z zawieszenia. Sprzedawca mówił, że to dla terenówek normalne, ale coś mi się nie chciało w to wierzyć. :roll:
Czwarte - oglądany egzemplarz miał źle podłączoną instalację tylnych świateł (w zderzaku). Wiem , że to ponoć częsta wada.
Piąte: zbyt wysoki poziom oleju w misce może świadczyć o....? Czy to może wiązać się z niską mocą?
Wizualnie bardzo mi się podobała. Stoi w Szamotułach / Obornikach w komisie - ktoś coś o niej wie?
Pozdrawiam
Witek
Ostatnio zmieniony ndz paź 03, 2010 11:40 pm przez j23, łącznie zmieniany 1 raz.

jaciomp
Posty: 520
Rejestracja: śr sie 13, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Wawa

Re: kilka pytań o ferozę

Post autor: jaciomp » ndz paź 03, 2010 7:45 pm

Może ma koła 31 cali i coś obciera i muli?
Co to znaczy ze jest wadliwe podłączenie tylnych świateł? Albo działa albo nie, inaczej by niedopuścili do ruchu :)21
Fercia`93
606297666

Awatar użytkownika
j23
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: czw maja 18, 2006 2:44 pm

Re: kilka pytań o ferozę

Post autor: j23 » ndz paź 03, 2010 10:10 pm

Niezupełnie bo na przykład taki kierunkowskaz: to świeci to nie świeci :lol:
A na poważnie: prawego stopu nie było. Za to po włączeniu kierunku stop migał.
Nic nie obcierało. Silnik nie wkręcał się na obroty. Po naciśnięciu "gazu" obroty najpierw spadały, a później dopiero rosły.


Dopytam jeszcze na zapas - widzę, że jest problem z kloszami tylnych lamp - tzn są bardzo drogie - Od samuraja nie podejdą?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: kilka pytań o ferozę

Post autor: vandall1 » pn paź 04, 2010 12:25 am

Z tymi lampami to coś masa szwankuje.
"okrutne metaliczne trzaski"to moze być praca ogranicznika skrętu /typowe i niegrozne/-czyli tych śrub "wykręconych na 2.5cm"
Zbyt wysoki poziom oleju:nie halo z silnikiem-nie palą wszystkie cylindry zum bajszpil.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

jaciomp
Posty: 520
Rejestracja: śr sie 13, 2008 11:44 am
Lokalizacja: Wawa

Re: kilka pytań o ferozę

Post autor: jaciomp » pn paź 04, 2010 7:50 pm

Co do elektryki to nie typowa wada fabryczna tylko objaw starości, wystarczy styki/kable przeczyścić/dokręcić lub wymienić i już.
Ja czasem gubię jeden kierunek ale jak się porusza kostką to wszystko wraca do normy.
U mnie też coś uderza przy mocnym skręcie, zwykle jak zjeżdżam z krawężnika.
Fercia`93
606297666

Awatar użytkownika
yarkom
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 7:45 am

Re: kilka pytań o ferozę

Post autor: yarkom » śr paź 13, 2010 11:42 am

Witam
Odnośnie "mułowacenia" to ja nie zauważam specjalnie tego, ale jako że to japoński silnik to lubi obroty, wiec kopa dostaje jak będą ponad 4000 (u mnie rzadkość, nie śpieszę się zwykle na drodze)
---
Feroza '96 +opony z białymi paskami

Awatar użytkownika
nes421
 
 
Posty: 1483
Rejestracja: czw mar 02, 2006 5:19 am
Lokalizacja: Europa

Re: kilka pytań o ferozę

Post autor: nes421 » sob paź 16, 2010 2:39 am

Feroza nie jest mułowata na szosie w stosunku do płaskich o podobnej pojemności - miałem okazję kilka razy sprawdzać jadąc za Ferozą płaskim o takiej samej mocy, i feroza zbiera się całkiem nieźle - jedyne co widać to że powyżej 100km/h kierowcy czują w niej respekt (pewnie wynikający z turbulencji) i dalej nie cisną. Ale to żwawe auto jak jest sprawne. (Testowane porównawczo z Ferozami w Żywcu, Korbielowie, na trasie z Wawy do Częstochowy, więc szeroki wachlarz rodzaju tras - od krętych uliczek i wąskich skrzyżowań w mieście po płaski dwupas)
Daihatsu 4x4 Fan Klub Polska [ http://daihatsu.glt.pl ] - znów OnLine (2o13r.)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości