Regulacja zaworów -wymiary

Feroza, Wildcat, Rocky

Moderator: s3R

Asmod
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 17, 2007 11:39 am
Lokalizacja: Rzeszów

Regulacja zaworów -wymiary

Post autor: Asmod » pn maja 23, 2011 11:12 am

Witam
Przy okazji wymiany cieknącej uszczelki pod klawiaturą (jakieś silikonowe badziewie założone - będę próbował znaleźć lub sfabrykować jakąś porządną gumowo-korkową) wpadło mi do głowy wyregulować zawory.
W manualu napisano: gorący silnik: 0.20-0.30 na dolocie, 0.28-0.38 wydech, zimny silnik: odpowiednio 0.18 i 0.25.
I tutaj moje pytanie - najwidoczniej się mylę ale czy nie powinno być tak, że na gorącym silniku rozmiary szczeliny się zmniejszają? Przecież jak się silnik rozgrzewa to wszystko - czyli zawór również - się rozszerza - co w przypadku elementu wąskiego a długiego - jak zawór powinno skutkować jego wydłużeniem a co za tym idzie szczelina pod "konikiem" powinna się zmniejszyć. Chyba że kompletnie źle kombinuję - może materiał z którego są zawory ma mniejszy współczynnik rozszerzalności termicznej niż głowica? albo kompletne bzdury piszę w takim wypadku proszę o pouczenie i ewentualne objaśnienia.

Awatar użytkownika
Hinek
Posty: 379
Rejestracja: pn sie 28, 2006 11:39 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Regulacja zaworów -wymiary

Post autor: Hinek » pn maja 23, 2011 10:15 pm

Asmod pisze: I tutaj moje pytanie - najwidoczniej się mylę ale czy nie powinno być tak, że na gorącym silniku rozmiary szczeliny się zmniejszają?
To zależy od materiału głowicy, materiału bloku, rodzaju rozrządu, szczegółów konstrukcji i pewnie
jeszcze paru czynników. W tym wypadku akurat luz się zwiększa na gorąco.
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Daihatsu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość