Witam
Przy okazji wymiany cieknącej uszczelki pod klawiaturą (jakieś silikonowe badziewie założone - będę próbował znaleźć lub sfabrykować jakąś porządną gumowo-korkową) wpadło mi do głowy wyregulować zawory.
W manualu napisano: gorący silnik: 0.20-0.30 na dolocie, 0.28-0.38 wydech, zimny silnik: odpowiednio 0.18 i 0.25.
I tutaj moje pytanie - najwidoczniej się mylę ale czy nie powinno być tak, że na gorącym silniku rozmiary szczeliny się zmniejszają? Przecież jak się silnik rozgrzewa to wszystko - czyli zawór również - się rozszerza - co w przypadku elementu wąskiego a długiego - jak zawór powinno skutkować jego wydłużeniem a co za tym idzie szczelina pod "konikiem" powinna się zmniejszyć. Chyba że kompletnie źle kombinuję - może materiał z którego są zawory ma mniejszy współczynnik rozszerzalności termicznej niż głowica? albo kompletne bzdury piszę w takim wypadku proszę o pouczenie i ewentualne objaśnienia.
Regulacja zaworów -wymiary
Moderator: s3R
Re: Regulacja zaworów -wymiary
To zależy od materiału głowicy, materiału bloku, rodzaju rozrządu, szczegółów konstrukcji i pewnieAsmod pisze: I tutaj moje pytanie - najwidoczniej się mylę ale czy nie powinno być tak, że na gorącym silniku rozmiary szczeliny się zmniejszają?
jeszcze paru czynników. W tym wypadku akurat luz się zwiększa na gorąco.
Rocky--->T II --->Samurai--->Jeep XJ 4.0--->Monterey/Galloper 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość