Iveco Daily na mostach patrolka
Moderator: moralez
Iveco Daily na mostach patrolka
Tuitamek idzie na emeryturę. Po 150 tysiącach wyprawowych mniej lub bardziej kilometrów, po zwiedzeniu Peloponezu, Azji kilkanaście razy Bałkan śmieszna zmotka która była funowym side - projectem okazała sie pomysłem na podróżowanie idealne.
W ciągu 8 lat spędziłem w nim łącznie rok.
Niestety wiek i zużycie daje o sobie znak. O dziwo padają rzeczy endemiczne dla mercedesa. Sama konwersja nie zawiodła ANI RAZU
No i pwostał nowy pomysł. Opiera się na prostocie.
Bierzemy Iveco Daily 2014+ z 3 litrowym motorem. Zabudowę zrobię sobie na ramie, ale to temat na inny wątek.
Z tyłu ląduje patrol na resorze. Z przodu.. Patrol na resorze. Do tego osobny reduktor - patrol zamknięty.
Co może pójść nie tak?
W ciągu 8 lat spędziłem w nim łącznie rok.
Niestety wiek i zużycie daje o sobie znak. O dziwo padają rzeczy endemiczne dla mercedesa. Sama konwersja nie zawiodła ANI RAZU
No i pwostał nowy pomysł. Opiera się na prostocie.
Bierzemy Iveco Daily 2014+ z 3 litrowym motorem. Zabudowę zrobię sobie na ramie, ale to temat na inny wątek.
Z tyłu ląduje patrol na resorze. Z przodu.. Patrol na resorze. Do tego osobny reduktor - patrol zamknięty.
Co może pójść nie tak?
tel: 600298546
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Resor?
W sensie komfortu dalekiego jechania na takim zawieszeniu?
W sensie komfortu dalekiego jechania na takim zawieszeniu?
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Resor resorowo nie równy. Sprinter też jest na resorach i z komfortem nie ma problemu jak na busa.
Zresztą nowe volvo xc90 też ma z tyłu resor
Zresztą nowe volvo xc90 też ma z tyłu resor

Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Zależy od obciążeń, konstrukcji itd - wiadomo. Niemniej przód na resorze to odważna teza.
Jeździłem parę lat ciężkim resorakiem 4x4, także jako jedynym autem - fakt, poza złamaniem głównego pióra nie było czego w tym popsuć. Drugi fakt, miało to duże zdolności terenowe, trzeci fakt, komfort był żaden, i jeśli chodzi o jazdę w nim i prowadzenie.
Znam też przykład konwersji niezależnego przodu na resor w żuku. Niby nieadekwatne, bo Żuk i staroć, ale było to robione przez człowieka starannego, myślącego i umiejącego liczyć, więc dobór parametrów odpowiadał zastosowaniu (zawieszenie było liczone i budowane pod ten egzemplarz). Z ociąganiem co prawda, ale nawet autor przyznawał, że mogło wyjść gorzej, choć już nieznacznie.
Robiąc wóz od zera, ukierunkowany na dość stałą, sporą masę i dalekie naloty po drogach wszystkich klas od A, szukałbym jednak sprężyn. Ale to ja, kibicuję gorąco koncepcji.
Jeździłem parę lat ciężkim resorakiem 4x4, także jako jedynym autem - fakt, poza złamaniem głównego pióra nie było czego w tym popsuć. Drugi fakt, miało to duże zdolności terenowe, trzeci fakt, komfort był żaden, i jeśli chodzi o jazdę w nim i prowadzenie.
Znam też przykład konwersji niezależnego przodu na resor w żuku. Niby nieadekwatne, bo Żuk i staroć, ale było to robione przez człowieka starannego, myślącego i umiejącego liczyć, więc dobór parametrów odpowiadał zastosowaniu (zawieszenie było liczone i budowane pod ten egzemplarz). Z ociąganiem co prawda, ale nawet autor przyznawał, że mogło wyjść gorzej, choć już nieznacznie.
Robiąc wóz od zera, ukierunkowany na dość stałą, sporą masę i dalekie naloty po drogach wszystkich klas od A, szukałbym jednak sprężyn. Ale to ja, kibicuję gorąco koncepcji.

A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Prawie każdy bus jeździ na resorze z przodu. Każda ciężarówka jeździ na resorze. Kwestia jego doboru. Obecny w Tuitamku, tylny resor wybiera nie gorzej niż przód na sprężynach Jeepa.
Po drugie nie wyobrażam sobie jazdy bez fotela pneumatycznego.
Po drugie nie wyobrażam sobie jazdy bez fotela pneumatycznego.
tel: 600298546
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
OK
Problem solved
Drugie pytanie, czemu patrol? Jak się ma relacja masa - trwałość - serwisowalność tam, gdzie jeździsz - koszty patrola do np. toyot? Pytam, bo nie wiem, a po przeminięciu epoki superpatrolsuper wiele razy było podnoszone, że to ciężkie, nieporęczne i z za dużą gruchą.
Problem solved

Drugie pytanie, czemu patrol? Jak się ma relacja masa - trwałość - serwisowalność tam, gdzie jeździsz - koszty patrola do np. toyot? Pytam, bo nie wiem, a po przeminięciu epoki superpatrolsuper wiele razy było podnoszone, że to ciężkie, nieporęczne i z za dużą gruchą.
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Nie znam się, to zapytam.
A w takim fabrycznym Iveco Daily 4x4 to mosty i reduktor są jakieś złe?
Czy to różnica w cenie zwykłego i 4x4 ma sprawiać, że rzeźbienie do tego patrolowych nabiera sensu?
A w takim fabrycznym Iveco Daily 4x4 to mosty i reduktor są jakieś złe?
Czy to różnica w cenie zwykłego i 4x4 ma sprawiać, że rzeźbienie do tego patrolowych nabiera sensu?
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Toyota nie słynie z atomowych mostów. Z dużych Toyot, ostatnia na sztywnym z przodu to 80/105. Drogość, niedostępność... Nie szedłbym tą drogą. Poza tym jak Ba napisał - elementy Parcha mu się nie sypią, tylko elementy Sprintera. Pamiętaj, że to będzie w aucie na granicy DMC 3500 na żyletki.Krees pisze: ↑czw lip 08, 2021 12:01 pmOK
Problem solved
Drugie pytanie, czemu patrol? Jak się ma relacja masa - trwałość - serwisowalność tam, gdzie jeździsz - koszty patrola do np. toyot? Pytam, bo nie wiem, a po przeminięciu epoki superpatrolsuper wiele razy było podnoszone, że to ciężkie, nieporęczne i z za dużą gruchą.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
A może przedumaj podwozie sprintera. Skoro się sprawdziło. To zespół napędowy który już znasz wsadź w widelec który też w sumie prawie znasz. Przy okazji będzie lżej, obstawiam że o 10-20 % lżej.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Dlatego pytam, nie jestem na bieżąco, a gdzieś mi takie zapamiętane informacje tkwią.Kabal pisze: ↑czw lip 08, 2021 12:33 pmToyota nie słynie z atomowych mostów. Z dużych Toyot, ostatnia na sztywnym z przodu to 80/105. Drogość, niedostępność... Nie szedłbym tą drogą. Poza tym jak Ba napisał - elementy Parcha mu się nie sypią, tylko elementy Sprintera. Pamiętaj, że to będzie w aucie na granicy DMC 3500 na żyletki.Krees pisze: ↑czw lip 08, 2021 12:01 pmOK
Problem solved
Drugie pytanie, czemu patrol? Jak się ma relacja masa - trwałość - serwisowalność tam, gdzie jeździsz - koszty patrola do np. toyot? Pytam, bo nie wiem, a po przeminięciu epoki superpatrolsuper wiele razy było podnoszone, że to ciężkie, nieporęczne i z za dużą gruchą.
Pamiętam oczywiście, zarówno o tym, że wóz ciężki, naloty duże, warunki niełatwe, serwis dyskusyjny. Wychodzę z założenia, że taka maruda na etapie projektu czasem zmusi do przemyślenia i korekty jakiegoś elementu

A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Obstawiam, że takie Sprintery nie istnieją, a takie 2014+ niekoniecznie silnikowo mają sens (nie zgłębiałem, tak sobie gdybam i czytam w myślach bliźniakowi).
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Ostatnio lawecież z Sprinterem V6 mi mówił że mu się złamał pod abszlepą.I wożąc moje truchła podkładał koziołki.Abszlepa była wcześniej na starym 2.9 i nic się nie działo.Iveco ma ramę otwartą , przez całą długość pojazdu.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Fabryczne Iveco 4x4 rama, waży puste.... 2700. To jest inna rama z ciężarówki, dwa (!) reduktory, mosty z ciężarówki. Poza tym endemiczność napędów powoduje wielką dupę gdy zespuje sie półoś a koszt to koło 7000.Krees pisze: ↑czw lip 08, 2021 12:01 pmOK
Problem solved
Drugie pytanie, czemu patrol? Jak się ma relacja masa - trwałość - serwisowalność tam, gdzie jeździsz - koszty patrola do np. toyot? Pytam, bo nie wiem, a po przeminięciu epoki superpatrolsuper wiele razy było podnoszone, że to ciężkie, nieporęczne i z za dużą gruchą.
Moje będzie 2015+ Koszt powinien z zabudową zamknąć się w 100,000.
Iveco 4x4 2009 sprowadzone przez Janusza z wąsem z przebiegiem 199.000 kosztuje 139 netto.
tel: 600298546
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Zagadnienia legal to się nie znam. Kwestia masy zabudowy ,podatności ramy .W blaszane sztywność większą , na ramie będzie się skręcać za kabiną. Temu montaż budy musi być półelastyczny. Zasadniczo brak problemów.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Telepatia prawie w punkt. Sprintery kocham a silniki v6 to poezja. Ale - o ile konstrukcja z pochyłym silnikiem i ramą wyprofilowaną do góry było wręcz stworzona do adaptacji mostu patrola o tyle 2006+ jest na odwrót. Aby wrażić tam sztywny most albo trzebaby ingerować w ramę albo auto będzie mega wysokie. Można się bawić w tworzenie niezależki, owszem ale zabija to prostotę.
Pozatym Iveco 3.0 to jest cieżarówka z całą zajebistą utylitarnością ciężarówki a sprinter 906 to bardziej skomplikowane... wysublimowane urządzenie
A spotkać 2006 które nie zabił kulturą serwisową pan Zdzichu ze Zgierza. Powodzenia.
tel: 600298546
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Wskaż mi diagnostę, który odróżni fabryczne Iveco 4x4 od "mojego" Iveco 4x4 - i tu i tu sztywny most,
Zabudowa ma być ultralekka oparta na elastycznej platformie i systemie plandek, ociepleń i materiałów wnętrzarskich. Coś jak jurta.. namiot nomadów. To dopiero będzie kosmos.
tel: 600298546
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Nie kwestionowałem rozbiórki iveco - jak byś chciał ciężarówkę, nie byłoby tematu.Ba pisze: ↑czw lip 08, 2021 2:43 pmFabryczne Iveco 4x4 rama, waży puste.... 2700. To jest inna rama z ciężarówki, dwa (!) reduktory, mosty z ciężarówki. Poza tym endemiczność napędów powoduje wielką dupę gdy zespuje sie półoś a koszt to koło 7000.Krees pisze: ↑czw lip 08, 2021 12:01 pmOK
Problem solved
Drugie pytanie, czemu patrol? Jak się ma relacja masa - trwałość - serwisowalność tam, gdzie jeździsz - koszty patrola do np. toyot? Pytam, bo nie wiem, a po przeminięciu epoki superpatrolsuper wiele razy było podnoszone, że to ciężkie, nieporęczne i z za dużą gruchą.
Moje będzie 2015+ Koszt powinien z zabudową zamknąć się w 100,000.
Iveco 4x4 2009 sprowadzone przez Janusza z wąsem z przebiegiem 199.000 kosztuje 139 netto.

A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Iveco.
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-55s ... yXZUj.html
Bez rzeźbienia w podwoziu.Gdybym miał kasy jak lodu to ...
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-55s ... yXZUj.html
Bez rzeźbienia w podwoziu.Gdybym miał kasy jak lodu to ...

***** USA
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
To waży trzy tony. Można tam kampera oprzeć w praktyce na namiocie keczuła, roznijanym na dykcie.ZbychoS pisze: ↑czw lip 08, 2021 3:57 pmIveco.
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-55s ... yXZUj.html
Bez rzeźbienia w podwoziu.Gdybym miał kasy jak lodu to ...![]()
tel: 600298546
- Bratproroka
-
- Posty: 6706
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
- Kontaktowanie:
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Ba pisze: ↑czw lip 08, 2021 2:57 pmWskaż mi diagnostę, który odróżni fabryczne Iveco 4x4 od "mojego" Iveco 4x4 - i tu i tu sztywny most,
Zabudowa ma być ultralekka oparta na elastycznej platformie i systemie plandek, ociepleń i materiałów wnętrzarskich. Coś jak jurta.. namiot nomadów. To dopiero będzie kosmos.

Mega pomysł. Są firmy, które takie jurty szyją. Tutaj szycie w innym kształcie i na miarę. Jakimś kłopotem będą okna, te jurtowe się nie nadają. Szkielet może być wewnętrzny i zewnętrzny, zewnętrzny może dublować rolę klatki i bagażnika, eliminuje też mostki termiczne.
Mega pomysł.
Beware The Rage Of A Berserker
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Które Iveco ma sztywny most poza ww. oryginałem ?Ba pisze: ↑czw lip 08, 2021 4:04 pmTo waży trzy tony. Można tam kampera oprzeć w praktyce na namiocie keczuła, roznijanym na dykcie.ZbychoS pisze: ↑czw lip 08, 2021 3:57 pmIveco.
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-55s ... yXZUj.html
Bez rzeźbienia w podwoziu.Gdybym miał kasy jak lodu to ...![]()
Na legalu można byłoby szukać Achleitnera.Do 3.5t są .
Może nie 2015 , ale starszego można pewnie wyrwać.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Od niedawna mają niezalezke z przodu. Bodajże dwa czy trzy lata. Scamy i Bremachy dalej na sztywnym. Achleitner za 20 tysięcy Jurków doczepia zajebisty napęd niezależny i reduktor.
tel: 600298546
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Można popatrzeć u Rakusów.Podwozia też robią i nową markę Achleitner Mantra.
Tu kasty :
https://www.mobile.de/pl/dostawcze/ivec ... achleitner
Tu kasty :
https://www.mobile.de/pl/dostawcze/ivec ... achleitner
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"
Re: Iveco Daily na mostach patrolka
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: Iveco Daily na mostach patrolka
Ostatnio znajomego zgarnęli koło "Bidy" jechał na Szwecję z łódką na haku, ale mu się dmc z lejcami nie zgodziło
pod przymusem nastąpiła szybka zmiana X5 na X1 i dalej w drogę
jakieś tam drobne też opłacił 



PIV 3,2DiD
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość