Iveco Daily na mostach patrolka

czyli to co nie pasuje nigdzie indziej ale wiąże się z offroad'em

Moderator: moralez

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Ba » czw lip 08, 2021 10:32 am

Tuitamek idzie na emeryturę. Po 150 tysiącach wyprawowych mniej lub bardziej kilometrów, po zwiedzeniu Peloponezu, Azji kilkanaście razy Bałkan śmieszna zmotka która była funowym side - projectem okazała sie pomysłem na podróżowanie idealne.

W ciągu 8 lat spędziłem w nim łącznie rok.

Niestety wiek i zużycie daje o sobie znak. O dziwo padają rzeczy endemiczne dla mercedesa. Sama konwersja nie zawiodła ANI RAZU

No i pwostał nowy pomysł. Opiera się na prostocie.

Bierzemy Iveco Daily 2014+ z 3 litrowym motorem. Zabudowę zrobię sobie na ramie, ale to temat na inny wątek.

Z tyłu ląduje patrol na resorze. Z przodu.. Patrol na resorze. Do tego osobny reduktor - patrol zamknięty.

Co może pójść nie tak?
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Krees » czw lip 08, 2021 10:59 am

Resor?
W sensie komfortu dalekiego jechania na takim zawieszeniu?
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Krzysiek_MM » czw lip 08, 2021 11:04 am

Resor resorowo nie równy. Sprinter też jest na resorach i z komfortem nie ma problemu jak na busa.
Zresztą nowe volvo xc90 też ma z tyłu resor :)21

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Krees » czw lip 08, 2021 11:20 am

Zależy od obciążeń, konstrukcji itd - wiadomo. Niemniej przód na resorze to odważna teza.

Jeździłem parę lat ciężkim resorakiem 4x4, także jako jedynym autem - fakt, poza złamaniem głównego pióra nie było czego w tym popsuć. Drugi fakt, miało to duże zdolności terenowe, trzeci fakt, komfort był żaden, i jeśli chodzi o jazdę w nim i prowadzenie.
Znam też przykład konwersji niezależnego przodu na resor w żuku. Niby nieadekwatne, bo Żuk i staroć, ale było to robione przez człowieka starannego, myślącego i umiejącego liczyć, więc dobór parametrów odpowiadał zastosowaniu (zawieszenie było liczone i budowane pod ten egzemplarz). Z ociąganiem co prawda, ale nawet autor przyznawał, że mogło wyjść gorzej, choć już nieznacznie.

Robiąc wóz od zera, ukierunkowany na dość stałą, sporą masę i dalekie naloty po drogach wszystkich klas od A, szukałbym jednak sprężyn. Ale to ja, kibicuję gorąco koncepcji. :)21
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Ba » czw lip 08, 2021 11:24 am

Prawie każdy bus jeździ na resorze z przodu. Każda ciężarówka jeździ na resorze. Kwestia jego doboru. Obecny w Tuitamku, tylny resor wybiera nie gorzej niż przód na sprężynach Jeepa.
Po drugie nie wyobrażam sobie jazdy bez fotela pneumatycznego.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Krees » czw lip 08, 2021 12:01 pm

OK
Problem solved :wink:

Drugie pytanie, czemu patrol? Jak się ma relacja masa - trwałość - serwisowalność tam, gdzie jeździsz - koszty patrola do np. toyot? Pytam, bo nie wiem, a po przeminięciu epoki superpatrolsuper wiele razy było podnoszone, że to ciężkie, nieporęczne i z za dużą gruchą.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
Generic
Posty: 709
Rejestracja: śr maja 23, 2012 5:54 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Generic » czw lip 08, 2021 12:08 pm

Nie znam się, to zapytam.
A w takim fabrycznym Iveco Daily 4x4 to mosty i reduktor są jakieś złe?
Czy to różnica w cenie zwykłego i 4x4 ma sprawiać, że rzeźbienie do tego patrolowych nabiera sensu?

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Kabal » czw lip 08, 2021 12:33 pm

Krees pisze:
czw lip 08, 2021 12:01 pm
OK
Problem solved :wink:

Drugie pytanie, czemu patrol? Jak się ma relacja masa - trwałość - serwisowalność tam, gdzie jeździsz - koszty patrola do np. toyot? Pytam, bo nie wiem, a po przeminięciu epoki superpatrolsuper wiele razy było podnoszone, że to ciężkie, nieporęczne i z za dużą gruchą.
Toyota nie słynie z atomowych mostów. Z dużych Toyot, ostatnia na sztywnym z przodu to 80/105. Drogość, niedostępność... Nie szedłbym tą drogą. Poza tym jak Ba napisał - elementy Parcha mu się nie sypią, tylko elementy Sprintera. Pamiętaj, że to będzie w aucie na granicy DMC 3500 na żyletki.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
PiRoman
 
 
Posty: 16735
Rejestracja: pn paź 22, 2007 6:50 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: PiRoman » czw lip 08, 2021 12:37 pm

A może przedumaj podwozie sprintera. Skoro się sprawdziło. To zespół napędowy który już znasz wsadź w widelec który też w sumie prawie znasz. Przy okazji będzie lżej, obstawiam że o 10-20 % lżej.
Nie trzymam Kobiet w domu...

erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Krees » czw lip 08, 2021 12:39 pm

Kabal pisze:
czw lip 08, 2021 12:33 pm
Krees pisze:
czw lip 08, 2021 12:01 pm
OK
Problem solved :wink:

Drugie pytanie, czemu patrol? Jak się ma relacja masa - trwałość - serwisowalność tam, gdzie jeździsz - koszty patrola do np. toyot? Pytam, bo nie wiem, a po przeminięciu epoki superpatrolsuper wiele razy było podnoszone, że to ciężkie, nieporęczne i z za dużą gruchą.
Toyota nie słynie z atomowych mostów. Z dużych Toyot, ostatnia na sztywnym z przodu to 80/105. Drogość, niedostępność... Nie szedłbym tą drogą. Poza tym jak Ba napisał - elementy Parcha mu się nie sypią, tylko elementy Sprintera. Pamiętaj, że to będzie w aucie na granicy DMC 3500 na żyletki.
Dlatego pytam, nie jestem na bieżąco, a gdzieś mi takie zapamiętane informacje tkwią.
Pamiętam oczywiście, zarówno o tym, że wóz ciężki, naloty duże, warunki niełatwe, serwis dyskusyjny. Wychodzę z założenia, że taka maruda na etapie projektu czasem zmusi do przemyślenia i korekty jakiegoś elementu :)21
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16844
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Kabal » czw lip 08, 2021 12:42 pm

PiRoman pisze:
czw lip 08, 2021 12:37 pm
A może przedumaj podwozie sprintera. Skoro się sprawdziło. To zespół napędowy który już znasz wsadź w widelec który też w sumie prawie znasz. Przy okazji będzie lżej, obstawiam że o 10-20 % lżej.
Obstawiam, że takie Sprintery nie istnieją, a takie 2014+ niekoniecznie silnikowo mają sens (nie zgłębiałem, tak sobie gdybam i czytam w myślach bliźniakowi).
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: montero » czw lip 08, 2021 1:52 pm

Ostatnio lawecież z Sprinterem V6 mi mówił że mu się złamał pod abszlepą.I wożąc moje truchła podkładał koziołki.Abszlepa była wcześniej na starym 2.9 i nic się nie działo.Iveco ma ramę otwartą , przez całą długość pojazdu.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Ba » czw lip 08, 2021 2:43 pm

Krees pisze:
czw lip 08, 2021 12:01 pm
OK
Problem solved :wink:

Drugie pytanie, czemu patrol? Jak się ma relacja masa - trwałość - serwisowalność tam, gdzie jeździsz - koszty patrola do np. toyot? Pytam, bo nie wiem, a po przeminięciu epoki superpatrolsuper wiele razy było podnoszone, że to ciężkie, nieporęczne i z za dużą gruchą.
Fabryczne Iveco 4x4 rama, waży puste.... 2700. To jest inna rama z ciężarówki, dwa (!) reduktory, mosty z ciężarówki. Poza tym endemiczność napędów powoduje wielką dupę gdy zespuje sie półoś a koszt to koło 7000.

Moje będzie 2015+ Koszt powinien z zabudową zamknąć się w 100,000.
Iveco 4x4 2009 sprowadzone przez Janusza z wąsem z przebiegiem 199.000 kosztuje 139 netto.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: montero » czw lip 08, 2021 2:52 pm

Zagadnienia legal to się nie znam. Kwestia masy zabudowy ,podatności ramy .W blaszane sztywność większą , na ramie będzie się skręcać za kabiną. Temu montaż budy musi być półelastyczny. Zasadniczo brak problemów.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Ba » czw lip 08, 2021 2:54 pm

Kabal pisze:
czw lip 08, 2021 12:42 pm
PiRoman pisze:
czw lip 08, 2021 12:37 pm
A może przedumaj podwozie sprintera. Skoro się sprawdziło. To zespół napędowy który już znasz wsadź w widelec który też w sumie prawie znasz. Przy okazji będzie lżej, obstawiam że o 10-20 % lżej.
Obstawiam, że takie Sprintery nie istnieją, a takie 2014+ niekoniecznie silnikowo mają sens (nie zgłębiałem, tak sobie gdybam i czytam w myślach bliźniakowi).
Telepatia prawie w punkt. Sprintery kocham a silniki v6 to poezja. Ale - o ile konstrukcja z pochyłym silnikiem i ramą wyprofilowaną do góry było wręcz stworzona do adaptacji mostu patrola o tyle 2006+ jest na odwrót. Aby wrażić tam sztywny most albo trzebaby ingerować w ramę albo auto będzie mega wysokie. Można się bawić w tworzenie niezależki, owszem ale zabija to prostotę.

Pozatym Iveco 3.0 to jest cieżarówka z całą zajebistą utylitarnością ciężarówki a sprinter 906 to bardziej skomplikowane... wysublimowane urządzenie

A spotkać 2006 które nie zabił kulturą serwisową pan Zdzichu ze Zgierza. Powodzenia.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Ba » czw lip 08, 2021 2:57 pm

montero pisze:
czw lip 08, 2021 2:52 pm
Zagadnienia legal to się nie znam. Kwestia masy zabudowy ,podatności ramy .W blaszane sztywność większą , na ramie będzie się skręcać za kabiną. Temu montaż budy musi być półelastyczny. Zasadniczo brak problemów.
Wskaż mi diagnostę, który odróżni fabryczne Iveco 4x4 od "mojego" Iveco 4x4 - i tu i tu sztywny most,
Zabudowa ma być ultralekka oparta na elastycznej platformie i systemie plandek, ociepleń i materiałów wnętrzarskich. Coś jak jurta.. namiot nomadów. To dopiero będzie kosmos.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Krees » czw lip 08, 2021 3:17 pm

Ba pisze:
czw lip 08, 2021 2:43 pm
Krees pisze:
czw lip 08, 2021 12:01 pm
OK
Problem solved :wink:

Drugie pytanie, czemu patrol? Jak się ma relacja masa - trwałość - serwisowalność tam, gdzie jeździsz - koszty patrola do np. toyot? Pytam, bo nie wiem, a po przeminięciu epoki superpatrolsuper wiele razy było podnoszone, że to ciężkie, nieporęczne i z za dużą gruchą.
Fabryczne Iveco 4x4 rama, waży puste.... 2700. To jest inna rama z ciężarówki, dwa (!) reduktory, mosty z ciężarówki. Poza tym endemiczność napędów powoduje wielką dupę gdy zespuje sie półoś a koszt to koło 7000.
Moje będzie 2015+ Koszt powinien z zabudową zamknąć się w 100,000.
Iveco 4x4 2009 sprowadzone przez Janusza z wąsem z przebiegiem 199.000 kosztuje 139 netto.
Nie kwestionowałem rozbiórki iveco - jak byś chciał ciężarówkę, nie byłoby tematu. :)21 Chodziło mi o dobór podzespołów, który mi Kabal przybliżył. Miałem w świadomości obraz mostów z Toyoty jako równie trwałych jak w patrolu, za to lżejszych i bardziej zwartych w pionie.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
ZbychoS
 
 
Posty: 7453
Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
Lokalizacja: Siedlce

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: ZbychoS » czw lip 08, 2021 3:57 pm

Iveco.
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-55s ... yXZUj.html
Bez rzeźbienia w podwoziu.Gdybym miał kasy jak lodu to ... :)2
***** USA

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Ba » czw lip 08, 2021 4:04 pm

ZbychoS pisze:
czw lip 08, 2021 3:57 pm
Iveco.
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-55s ... yXZUj.html
Bez rzeźbienia w podwoziu.Gdybym miał kasy jak lodu to ... :)2
To waży trzy tony. Można tam kampera oprzeć w praktyce na namiocie keczuła, roznijanym na dykcie.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Bratproroka
 
 
Posty: 6706
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
Kontaktowanie:

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Bratproroka » czw lip 08, 2021 4:05 pm

Ba pisze:
czw lip 08, 2021 2:57 pm
montero pisze:
czw lip 08, 2021 2:52 pm
Zagadnienia legal to się nie znam. Kwestia masy zabudowy ,podatności ramy .W blaszane sztywność większą , na ramie będzie się skręcać za kabiną. Temu montaż budy musi być półelastyczny. Zasadniczo brak problemów.
Wskaż mi diagnostę, który odróżni fabryczne Iveco 4x4 od "mojego" Iveco 4x4 - i tu i tu sztywny most,
Zabudowa ma być ultralekka oparta na elastycznej platformie i systemie plandek, ociepleń i materiałów wnętrzarskich. Coś jak jurta.. namiot nomadów. To dopiero będzie kosmos.
:)2

Mega pomysł. Są firmy, które takie jurty szyją. Tutaj szycie w innym kształcie i na miarę. Jakimś kłopotem będą okna, te jurtowe się nie nadają. Szkielet może być wewnętrzny i zewnętrzny, zewnętrzny może dublować rolę klatki i bagażnika, eliminuje też mostki termiczne.

Mega pomysł.
Beware The Rage Of A Berserker

Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: montero » czw lip 08, 2021 4:29 pm

Ba pisze:
czw lip 08, 2021 4:04 pm
ZbychoS pisze:
czw lip 08, 2021 3:57 pm
Iveco.
https://www.otomoto.pl/oferta/iveco-55s ... yXZUj.html
Bez rzeźbienia w podwoziu.Gdybym miał kasy jak lodu to ... :)2
To waży trzy tony. Można tam kampera oprzeć w praktyce na namiocie keczuła, roznijanym na dykcie.
Które Iveco ma sztywny most poza ww. oryginałem ?
Na legalu można byłoby szukać Achleitnera.Do 3.5t są .
Może nie 2015 , ale starszego można pewnie wyrwać.
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Ba » czw lip 08, 2021 4:49 pm

Od niedawna mają niezalezke z przodu. Bodajże dwa czy trzy lata. Scamy i Bremachy dalej na sztywnym. Achleitner za 20 tysięcy Jurków doczepia zajebisty napęd niezależny i reduktor.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: montero » czw lip 08, 2021 4:52 pm

Można popatrzeć u Rakusów.Podwozia też robią i nową markę Achleitner Mantra.
Tu kasty :
https://www.mobile.de/pl/dostawcze/ivec ... achleitner
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Krees » czw lip 08, 2021 9:03 pm

A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
Videlec
 
 
Posty: 4114
Rejestracja: pn maja 15, 2006 1:38 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Iveco Daily na mostach patrolka

Post autor: Videlec » czw lip 08, 2021 9:17 pm

Ostatnio znajomego zgarnęli koło "Bidy" jechał na Szwecję z łódką na haku, ale mu się dmc z lejcami nie zgodziło :)21 pod przymusem nastąpiła szybka zmiana X5 na X1 i dalej w drogę :)21 jakieś tam drobne też opłacił :roll:
PIV 3,2DiD

Szczęście to jedyna rzecz, która staje się większa, gdy się ją dzieli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość