Honker na północną Afrykę?
Moderator: Misiek Bielsko
Honker na północną Afrykę?
Witam,
planuję półroczny wyjazd do północno-zachodniej Afryki. Raczej drogi i dróżki niż całkowity offroad. Myślę o Honkerze, rocznik 1994, z silnikiem IVECO 2.5 Diesel. Jestem zielony w 4x4, dotąd jeździłem po tylko Afryce stopem i raz po Maroko Dacią Logan. To ma być debiut. Czy może lepiej nie iść w klimat (a Honker ma dla mnie klimat), tylko w japońce albo w landki? Limit kasy na samochód 15 tys. ze wszystkim. Jakieś uwagi, wskazówki, rady o samochodach i terenie? Będę bardzo wdzięczny.
planuję półroczny wyjazd do północno-zachodniej Afryki. Raczej drogi i dróżki niż całkowity offroad. Myślę o Honkerze, rocznik 1994, z silnikiem IVECO 2.5 Diesel. Jestem zielony w 4x4, dotąd jeździłem po tylko Afryce stopem i raz po Maroko Dacią Logan. To ma być debiut. Czy może lepiej nie iść w klimat (a Honker ma dla mnie klimat), tylko w japońce albo w landki? Limit kasy na samochód 15 tys. ze wszystkim. Jakieś uwagi, wskazówki, rady o samochodach i terenie? Będę bardzo wdzięczny.
Re: Honker na północną Afrykę?
uuu pan
kup sobie mb w124 na rope
kup sobie mb w124 na rope
Re: Honker na północną Afrykę?
Kruca fuks mało kasy na furę


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Honker na północną Afrykę?
2 lata temu furą za 2,5 tys. PLN pojechałem na Nordkap i z powrotem. A tu masz relację ekipy, która zrobiła Afrykę naokoło Fiatem Pandą: http://wyprawy.onet.pl/26235,ekspedycja.html. Sie chce, sie da.klucz13 pisze:Kruca fuks mało kasy na furę
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Honker na północną Afrykę?
peżot 405, mb w124 itd.
bo w tej kasie terenówką będzie ciężko, choć nie twierdzę że się nie da
ale honker to zły wybór - szukałbym jakiegoś sprawnego pajero I, patrola W160, toyotę LJ70 (mała niestety), discovery 200tdi do 10 tysięcy, resztę przeznaczył na mechanikę
pewnie będzie z przygodami, ale co tam
bo w tej kasie terenówką będzie ciężko, choć nie twierdzę że się nie da
ale honker to zły wybór - szukałbym jakiegoś sprawnego pajero I, patrola W160, toyotę LJ70 (mała niestety), discovery 200tdi do 10 tysięcy, resztę przeznaczył na mechanikę
pewnie będzie z przygodami, ale co tam
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Honker na północną Afrykę?
Jakie konkretnie wady ma Honker? Domyślam się że pewnie dostępność części i speców w Afryce jest żadna, no ale: 1) silnik ma prosty, dieslowski i na podłym paliwie ponoć pojedzie, 2) elektroniki zbędnej brak, 3) rama i 4x4 są. Nie wiem jak w tych starszych modelach z reduktorem, uważasz że musi być? Co jeszcze jest na nie i ewent. jaka terenówka, mimo wszystko, w tej kasie?Damian pisze:peżot 405, mb w124 itd.
bo w tej kasie terenówką będzie ciężko, choć nie twierdzę że się nie da
ale honker to zły wybór - szukałbym jakiegoś sprawnego pajero I, patrola W160, toyotę LJ70 (mała niestety), discovery 200tdi do 10 tysięcy, resztę przeznaczył na mechanikę
pewnie będzie z przygodami, ale co tam
Re: Honker na północną Afrykę?
Honker ma jedną wadę... jest Żukowaty...
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: Honker na północną Afrykę?
tu masz auto w niezłym stanie
http://otomoto.pl/suzuki-vitara-long-C19393546.html
za rozsądna kasę. nie jest wielkogabarytowy ale z bagażnikiem na dachu (jakiś budżetowy) powinien dać radę a jak nie to przyczepka. ważne żeby auto było w dobrym stanie. a honker to jak polonez nawet w dobrym stanie psuje się nie wiadomo dlaczego.
http://otomoto.pl/suzuki-vitara-long-C19393546.html
za rozsądna kasę. nie jest wielkogabarytowy ale z bagażnikiem na dachu (jakiś budżetowy) powinien dać radę a jak nie to przyczepka. ważne żeby auto było w dobrym stanie. a honker to jak polonez nawet w dobrym stanie psuje się nie wiadomo dlaczego.
XL7 2.7 v6 2003
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Honker na północną Afrykę?
http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-2-5 ... 29120.html
http://allegro.pl/nissan-patrol-niezawo ... 99765.html
z naciskiem na to drugie auto
kilka tysi w mechanikę, pod warunkiem, że robisz sam
i jazda
http://allegro.pl/nissan-patrol-niezawo ... 99765.html
z naciskiem na to drugie auto
kilka tysi w mechanikę, pod warunkiem, że robisz sam
i jazda
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Honker na północną Afrykę?
klasa plener 

- nomad-ka
-
- Posty: 958
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 11:28 am
- Lokalizacja: Hiszpania, Tarifa
- Kontaktowanie:
Re: Honker na północną Afrykę?
http://www.flickr.com/photos/maczos/4427546755/ - właściwie, czemu nie?
Patrolek Y61 2,8 td Grrr... Mój ci on! 
nomad-instinct.com

nomad-instinct.com
Re: Honker na północną Afrykę?
Bardzo dziękuję za przydatne podpowiedzi. Widzę że preferujecie japończyki - ma to na pewno sens, bo to są w Afryce mega popularne marki i nie powinno być problemu z częściami.
Ale chciałbym jeszcze dopytać o tego Honkera - ma ktoś może jakieś doświadczenia z terenu? Jak to ciągnie, ile pali na trasie, jak jest z tym reduktorem w starszych modelach, jaka jest awaryjność, czy silnik Iveco Diesel 2.5 daje radę, co się najczęściej psuje itp.
Ale chciałbym jeszcze dopytać o tego Honkera - ma ktoś może jakieś doświadczenia z terenu? Jak to ciągnie, ile pali na trasie, jak jest z tym reduktorem w starszych modelach, jaka jest awaryjność, czy silnik Iveco Diesel 2.5 daje radę, co się najczęściej psuje itp.
- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Honker na północną Afrykę?
honker to dobre auto na poligon, a nie na trasy
prędkość 70km/h na trasie to generalnie rozsądny szczyt możliwości
jest też bardzo głośny i mało komfortowy
egzemplarze na rynku wtórnym w cenach do 10 tys. zł to w ogromnej większości auta wymagające dużych nakładów
poczytaj podforum honekera
rozumiem, że kryterium to cena - w takim razie całościowo, docelowo o wiele taniej wyjdzie Ci patrol 160 czy pajero I
prędkość 70km/h na trasie to generalnie rozsądny szczyt możliwości
jest też bardzo głośny i mało komfortowy
egzemplarze na rynku wtórnym w cenach do 10 tys. zł to w ogromnej większości auta wymagające dużych nakładów
poczytaj podforum honekera
rozumiem, że kryterium to cena - w takim razie całościowo, docelowo o wiele taniej wyjdzie Ci patrol 160 czy pajero I
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
- nomad-ka
-
- Posty: 958
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 11:28 am
- Lokalizacja: Hiszpania, Tarifa
- Kontaktowanie:
Re: Honker na północną Afrykę?
AMi pisze: Ale chciałbym jeszcze dopytać o tego Honkera - ma ktoś może jakieś doświadczenia z terenu? Jak to ciągnie, ile pali na trasie, jak jest z tym reduktorem w starszych modelach, jaka jest awaryjność, czy silnik Iveco Diesel 2.5 daje radę, co się najczęściej psuje itp.
Kto pyta nie błądzi - byle w odpowiednim miejscu (i po przeczytaniu tego, co już tam jest

Patrolek Y61 2,8 td Grrr... Mój ci on! 
nomad-instinct.com

nomad-instinct.com
- majkii
- Posty: 609
- Rejestracja: śr wrz 12, 2007 10:18 pm
- Lokalizacja: KARNOWO PL/ RUGBY UK/GNIEZNO PL
Re: Honker na północną Afrykę?
A nie lepiej zajrzeć do działu Honkera?AMi pisze:Bardzo dziękuję za przydatne podpowiedzi. Widzę że preferujecie japończyki - ma to na pewno sens, bo to są w Afryce mega popularne marki i nie powinno być problemu z częściami.
Ale chciałbym jeszcze dopytać o tego Honkera - ma ktoś może jakieś doświadczenia z terenu? Jak to ciągnie, ile pali na trasie, jak jest z tym reduktorem w starszych modelach, jaka jest awaryjność, czy silnik Iveco Diesel 2.5 daje radę, co się najczęściej psuje itp.
Tam będą wiedzieć najlepiej.
Sformułuj sobie jedną wiadomość w formie " wywiadu" i wyślij jako PM do kilku właścicieli Honkerów.Najlepiej tych, którzy posiadają
model z silnikiem Iveco.
Oni znają te auta na wylot.


PAJII 2.8TD 33x12.5x15 MT,T-Max12500EW
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Paj 2.8TD dawca części dla tego powyżej z ciągłymi usterkami
Re: Honker na północną Afrykę?
znajdź użytkownika Wieprzowina - chłop zna się na tym, jeździ tym i powie Ci prawdę. Nie czytaj natomiast dłubaczy-rekonstruktorów, których celem życiowym jest odbudowa a nie użytkowanie
Re: Honker na północną Afrykę?
Wymyśliłeś sobie Honkera, to... jedź nim.
Jest żukowaty, owszem. Mój kumpel zaliczyl Złombola w zeszłym roku Żukiem w benzynie i dał radę (machnał 7000km). Będziesz chciał namiar, to dam Ci na priv (se przygotował Żuka, a tu nigdy nie zajrzał).
Trasa, jaką planujesz nie jest wymagająca terenowo. Poznasz słabości Honkera (faktycznie, w jego temacie zajrzyj na tematyczne forum), a to się nazywa polityka serwisowa.
Tutaj nie dowiesz się specjalnie nic więcej bo ci, co jeżdżą w pizdu, z rzadka się odzywają.
POWODZENIA!
Jest żukowaty, owszem. Mój kumpel zaliczyl Złombola w zeszłym roku Żukiem w benzynie i dał radę (machnał 7000km). Będziesz chciał namiar, to dam Ci na priv (se przygotował Żuka, a tu nigdy nie zajrzał).
Trasa, jaką planujesz nie jest wymagająca terenowo. Poznasz słabości Honkera (faktycznie, w jego temacie zajrzyj na tematyczne forum), a to się nazywa polityka serwisowa.
Tutaj nie dowiesz się specjalnie nic więcej bo ci, co jeżdżą w pizdu, z rzadka się odzywają.
POWODZENIA!
Się te boćki nalatają... Elwood
Re: Honker na północną Afrykę?
Dzięki wszystkim. Przeczytałem dokładnie podforum honkerowe i na razie mam wystarczającą ilość informacji. Pozdro
Re: Honker na północną Afrykę?
A co wam w honku nie pasuje?
Pewnie, że wiele zależy od egzemplarza (jak w każdej innej marce
), ale jak chłopak chce się po szutrach szwędać, a nie autostradami (pomijam dojazdówkę) to 150 km/h mu nie potrzebne, a z kolei funkcjonalność honka jako wyprawówki jest nie do przecenenia.
Ja swoim byłam i w Islandii i w Gruzji i ani na dojazdy (110-120 km/h na autostradze da się przeżyć jeśli chodzi o tempo jazdy na dojad) ani na pokonywanie dróg na miejscu nie narzekam.
Jak są chęci, to i żukiem pojedzie i fajną przygodę przeżyje. Kurcze, mówicie prawie jak jeden mój kumpel - nieważne gdzie na urlop, byle do pięciogwazdkowego klimatyzowanego hotelu i samolotem, byle się nie zmęczyć i byle jakaś przygoda się nie trafiła
Pewnie, że wiele zależy od egzemplarza (jak w każdej innej marce

Ja swoim byłam i w Islandii i w Gruzji i ani na dojazdy (110-120 km/h na autostradze da się przeżyć jeśli chodzi o tempo jazdy na dojad) ani na pokonywanie dróg na miejscu nie narzekam.
Jak są chęci, to i żukiem pojedzie i fajną przygodę przeżyje. Kurcze, mówicie prawie jak jeden mój kumpel - nieważne gdzie na urlop, byle do pięciogwazdkowego klimatyzowanego hotelu i samolotem, byle się nie zmęczyć i byle jakaś przygoda się nie trafiła

Potwór potworny niezwykle wytworny ...
tu mnie znajdziecie: http://www.fotopodroze.art.pl
tu mnie znajdziecie: http://www.fotopodroze.art.pl
Re: Honker na północną Afrykę?
co innego posiadać honkera od X lat i nim pojechać na taka wyprawę a co innego kupić go w cenie do 15 tyś i od razu jechać.
może ten:
http://otomoto.pl/tarpan-honker-C19014727.html
wygląda na takiego co to rokuje na rozmowę z właścicielem
może ten:
http://otomoto.pl/tarpan-honker-C19014727.html
wygląda na takiego co to rokuje na rozmowę z właścicielem
Ostatnio zmieniony sob cze 18, 2011 9:28 am przez prl, łącznie zmieniany 1 raz.
XL7 2.7 v6 2003
Re: Honker na północną Afrykę?
swojego kupiłam dwa lata temu i zaraz po dwóch tygodniach od zakupu pojechałam do Islandii 

Potwór potworny niezwykle wytworny ...
tu mnie znajdziecie: http://www.fotopodroze.art.pl
tu mnie znajdziecie: http://www.fotopodroze.art.pl
Re: Honker na północną Afrykę?
Po Twojej stronce widzę, że jesteś praktykiem - jeśli można, to poproszę o kilka rad.Lao pisze:A co wam w honku nie pasuje?
Pewnie, że wiele zależy od egzemplarza (jak w każdej innej marce), ale jak chłopak chce się po szutrach szwędać, a nie autostradami (pomijam dojazdówkę) to 150 km/h mu nie potrzebne, a z kolei funkcjonalność honka jako wyprawówki jest nie do przecenenia.
Ja swoim byłam i w Islandii i w Gruzji i ani na dojazdy (110-120 km/h na autostradze da się przeżyć jeśli chodzi o tempo jazdy na dojad) ani na pokonywanie dróg na miejscu nie narzekam.
Jak są chęci, to i żukiem pojedzie i fajną przygodę przeżyje. Kurcze, mówicie prawie jak jeden mój kumpel - nieważne gdzie na urlop, byle do pięciogwazdkowego klimatyzowanego hotelu i samolotem, byle się nie zmęczyć i byle jakaś przygoda się nie trafiła
1) Myślę o Honkerze, bo uważam że ma klimat. Ale nie mam zupełnie doświadczenia w 4x4, nigdy nie miałem i nie jeździłem. Wiedza z mechaniki i elektryki - same podstawy. Czy na wyjazd rzędu 25 tys. km w Afryce można się wg Ciebie wybrać Honkerem, czy lepiej wziąć jakiegoś japońca, którego będą umieli naprawić w każdej wiosce, i do którego będą mieć części?
2) Myślałem z początku o tym samochodzie:
http://borkowski.motogielda.interia.pl/ ... 15346.html
Prędkość do 80 km na h
Pali ponoć koło 8 l/100 km (na trasie)
Cena ok. 10’500 zł, po wymontowaniu foteli z tyłu 1’000 zł mniej
2 baki – łącznie 120 litrów
Czy tak na oko jesteś w stanie coś o nim powiedzieć?
3) Co najczęściej posuje się w Honkerach, na co uważać, co wymienić przed wyjazdem na nowe?
4) Co warto wziąć ze sobą?
5) Jakie parametry ma Twój sprzęt - ile pali, czy da się w nim rozmawiać w czasie jazdy (jaki hałas), który to rocznik.
6) Prom przez Gibraltar - jak najtaniej?
Dzieki z góry
Re: Honker na północną Afrykę?
Hej, odpisałam Ci na maila 

Potwór potworny niezwykle wytworny ...
tu mnie znajdziecie: http://www.fotopodroze.art.pl
tu mnie znajdziecie: http://www.fotopodroze.art.pl
Re: Honker na północną Afrykę?
Jeśli to było do mnie to dziękuję :-)Ba pisze:Ooo Gościu. Masz ręke do fotek..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości