wymiana pajero sport na co?
Moderator: Misiek Bielsko
wymiana pajero sport na co?
Moj pajero sport 3.5 v6 zostal mi wyperswadowany jako samochod nadajacy sie na dalsze wyjazdy ze wzledu na automat, maly zasieg (LPG) itp. Mozecie cos doradzic co warto kupic do wyjazdow blizszych i dalszych (glownie szutrowki, dlugie dystanse, nie ciezki teren) budzet na sam samochod to 15 - 17k. Zastanawiam sie albo nad sportem 2.5 tdi albo terrano II 2.7tdi. dzieki z gory za pomoc.
Re: wymiana pajero sport na co?
Voyager AWD + płyta pod silnik i duża butla LPG do środka.
Masz bardzo komfortowe auto za drobne, które mieści na pojedynczych fotelach 4 osoby i w pizdu bagażu, prosty napęd fajnie działający wtedy, kiedy trzeba, prosty silnik, tanie części, solidne wahacze z przodu, resor z tyłu. Spalanie 17l przy szybkiej jeździe z bagażem w trasie. Udaje się zejść i do 13l, po mieście 20-22l. LPG oczywiście.
Zapierdala na trasie, a na szutrach spokojnie daje radę.
Oczywiście ofrołdzić w bajorze to nie będzie, ale na łąki wjeżdża.
Za 15 tysi to będzie uj nie terenówka.
Dołóż drugie tyle i kup Disko.
Albo trzecie tyle i LC90 di-for-di.
Masz bardzo komfortowe auto za drobne, które mieści na pojedynczych fotelach 4 osoby i w pizdu bagażu, prosty napęd fajnie działający wtedy, kiedy trzeba, prosty silnik, tanie części, solidne wahacze z przodu, resor z tyłu. Spalanie 17l przy szybkiej jeździe z bagażem w trasie. Udaje się zejść i do 13l, po mieście 20-22l. LPG oczywiście.
Zapierdala na trasie, a na szutrach spokojnie daje radę.
Oczywiście ofrołdzić w bajorze to nie będzie, ale na łąki wjeżdża.
Za 15 tysi to będzie uj nie terenówka.
Dołóż drugie tyle i kup Disko.
Albo trzecie tyle i LC90 di-for-di.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: wymiana pajero sport na co?
Mały zasięg to faktycznie problem, ale dlaczego problemem miałby być automatgus pisze:Moj pajero sport 3.5 v6 zostal mi wyperswadowany jako samochod nadajacy sie na dalsze wyjazdy ze wzledu na automat, maly zasieg (LPG) itp.


-
- Posty: 623
- Rejestracja: śr lut 04, 2009 1:20 pm
- Lokalizacja: Miasto Królów Polskich/ Skien Norwegia
Re: wymiana pajero sport na co?
ja mam voyagera, 2 butle lpg zasieg bez tankowania 930 kmernil pisze:Voyager AWD + płyta pod silnik i duża butla LPG do środka.
Masz bardzo komfortowe auto za drobne, które mieści na pojedynczych fotelach 4 osoby i w pizdu bagażu, prosty napęd fajnie działający wtedy, kiedy trzeba, prosty silnik, tanie części, solidne wahacze z przodu, resor z tyłu. Spalanie 17l przy szybkiej jeździe z bagażem w trasie. Udaje się zejść i do 13l, po mieście 20-22l. LPG oczywiście.
Zapierdala na trasie, a na szutrach spokojnie daje radę.
Oczywiście ofrołdzić w bajorze to nie będzie, ale na łąki wjeżdża.
Za 15 tysi to będzie uj nie terenówka.
Dołóż drugie tyle i kup Disko.
Albo trzecie tyle i LC90 di-for-di.

Pajero 92 2,5 TD 

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: wymiana pajero sport na co?
ernil pisze:Voyager AWD + płyta pod silnik i duża butla LPG do środka.
Masz bardzo komfortowe auto za drobne, które mieści na pojedynczych fotelach 4 osoby i w pizdu bagażu, prosty napęd fajnie działający wtedy, kiedy trzeba, prosty silnik, tanie części, solidne wahacze z przodu, resor z tyłu. Spalanie 17l przy szybkiej jeździe z bagażem w trasie. Udaje się zejść i do 13l, po mieście 20-22l. LPG oczywiście.
Zapierdala na trasie, a na szutrach spokojnie daje radę.
Oczywiście ofrołdzić w bajorze to nie będzie, ale na łąki wjeżdża.
Za 15 tysi to będzie uj nie terenówka.
Dołóż drugie tyle i kup Disko.
Albo trzecie tyle i LC90 di-for-di.
i powiesisz się na pierwszej drodze z tylko lekko większymi wyjebami
poza UE niekoniecznie równają szutry co sezon.
chciałbym też zobaczyć taki wóz po paru dniach jazdy po szutrowej tarce 80km/h

the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
-
- Posty: 623
- Rejestracja: śr lut 04, 2009 1:20 pm
- Lokalizacja: Miasto Królów Polskich/ Skien Norwegia
Re: wymiana pajero sport na co?
Mój dawał rade w różnych dziwnych miejscach choć miski były mocno powyginane
ale jeśli planuje jeździć po np mniej uczęszczanych drogach Albanii to odpada. Teraz mam pajero a wczesniej isuzu( z którego się wszyscy nabijaja ) z którego bylem bardzo zadowolony. Myślę ze dla niego najlepszy byłby terrano 


Pajero 92 2,5 TD 

Re: wymiana pajero sport na co?
Moim zdaniem najważniejsze jest zaufanie do wozu. Jak kupisz terenówkę za kilkanaście tysięcy, to będzie to wielka niewiadoma i przez pierwsze pare miesięcy strach dalej wyjechać (chyba, że po mega remoncie z wymianą łożysk, rozrządu, gum zawieszenia). Auto, które już masz, pewnie znasz. Wiesz co i kiedy robiłeś, czy sie grzeje, co jest naprawiane po taniości. W krajach "benzynowych" silnik na benzynę to nie wada. Jak by pytanie było "jaki nowy wóz kupić" to można sie licytować, która marka lepsza, a w loterii z używkami liczy się dany egzemplarz, choćby był Ssangyongiem
.

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: wymiana pajero sport na co?
skoda fabia sdi, 1600 km na bakugus pisze:Mozecie cos doradzic co warto kupic do wyjazdow blizszych i dalszych (glownie szutrowki, dlugie dystanse, nie ciezki teren) budzet na sam samochod to 15 - 17k.

... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: wymiana pajero sport na co?
Różnica która dołożysz jadąc benzyną i tak będzie mniejsza niż kupując drugie auto na szybko i do tego jeszcze go uzbroić. Po drugie masz już w miarę auto sprawdzone a nowo nabyte tuż przed wyjazdem nie sprawdzone może drożej kosztować .gus pisze:Moj pajero sport 3.5 v6 zostal mi wyperswadowany jako samochod nadajacy sie na dalsze wyjazdy ze wzledu na automat, maly zasieg (LPG) itp. Mozecie cos doradzic co warto kupic do wyjazdow blizszych i dalszych (glownie szutrowki, dlugie dystanse, nie ciezki teren) budzet na sam samochod to 15 - 17k. Zastanawiam sie albo nad sportem 2.5 tdi albo terrano II 2.7tdi. dzieki z gory za pomoc.
Mówił mi Tomek , że przekonał Cie znajomy ,że to automat i benzyna i się nie nadaje .Ja bym jechał tym autem i nie szukał kłopotów z nowym nabytkiem , w którym nie wiadomo co kto majstrował .
Jako przykład znajomy pojechał też kupionym przed wyjazdem autem do Gruzji . Tam okazało się ,że urwał się wałek atakujący w moście . Jak rozebraliśmy okazało się ,że wałek był spawany i podczas stromego podjazdu pod górę nie wytrzymał . Trzy dni w plecy bo tyle szukaliśmy używki .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: wymiana pajero sport na co?
dobrze fiba prawi, kup większą butlę albo drugą podwieś pod autem i sru
Re: wymiana pajero sport na co?
Bo taki automat to wiedza tajemna. Trzeba się jej baćandrzej:) pisze:dlaczego problemem miałby być automat![]()

Kiedyś jak ludzie burzy nie rozumieli to stawiali świeczki w oknach

-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: wymiana pajero sport na co?
A co za problem sprzedać i kupić coś z Montereya (3,1TD), czy Terrano (optowałbym za tym pierwszym).
Zrobić solidny przegląd bez UZBRAJANIA.
Raz a dobrze.
P.S.
Spawany wałek ataku... Nie wierzę, że nie było tam luzu, pewnego do zdiagnozowania na przeglądzie.
Zrobić solidny przegląd bez UZBRAJANIA.
Raz a dobrze.
P.S.
Spawany wałek ataku... Nie wierzę, że nie było tam luzu, pewnego do zdiagnozowania na przeglądzie.
Re: wymiana pajero sport na co?
Jak masz auto ktore znasz, wiesz co w nim piszczy to sie nie martw tylko jedz, jak nie bedzie LPG to masz zawsze benzyne i tyle. Obojetnie co kupisz i w jakim stanie to zawsze na wycieczce mozesz miec niespodzianke, a swojego strucla pewnie znasz.gus pisze:Moj pajero sport 3.5 v6 zostal mi wyperswadowany jako samochod nadajacy sie na dalsze wyjazdy ze wzledu na automat, maly zasieg (LPG) itp. Mozecie cos doradzic co warto kupic do wyjazdow blizszych i dalszych (glownie szutrowki, dlugie dystanse, nie ciezki teren) budzet na sam samochod to 15 - 17k. Zastanawiam sie albo nad sportem 2.5 tdi albo terrano II 2.7tdi. dzieki z gory za pomoc.
Auto na wycieczki czy to bliskie czy dalekie powinno byc sprawdzone, a nie kupione tuz przed i przegladniete. Dla mnie wyjazd to ma byc przyjemnosc a nie proszenie sie o klopoty...
Za 15-17kzl nie kupisz nic rokujacego, nie ma sie co oszukiwac, i jeszcze dolicz do tego pakiet startowy, ew. jakis drobny szpej...
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
-
- Posty: 623
- Rejestracja: śr lut 04, 2009 1:20 pm
- Lokalizacja: Miasto Królów Polskich/ Skien Norwegia
Re: wymiana pajero sport na co?
Ja mam auto za 8 tyś ale drugie tyle w osprzęt opony oto poszło 

Pajero 92 2,5 TD 

- Bratproroka
-
- Posty: 6706
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
- Kontaktowanie:
Re: wymiana pajero sport na co?
Masz sprawne, niestare auto na podwoziu pickupa. Jeździ. W dodatku na LPG, więc dość ekonomicznie.gus pisze:Moj pajero sport 3.5 v6 zostal mi wyperswadowany jako samochod nadajacy sie na dalsze wyjazdy ze wzledu na automat, maly zasieg (LPG) itp. Mozecie cos doradzic co warto kupic do wyjazdow blizszych i dalszych (glownie szutrowki, dlugie dystanse, nie ciezki teren) budzet na sam samochod to 15 - 17k. Zastanawiam sie albo nad sportem 2.5 tdi albo terrano II 2.7tdi. dzieki z gory za pomoc.
Chcesz jeździć szutrami, długie trasy etc - domyślam się, że większość trasy przelecisz asfaltem a na miejscu pobujasz się po trasie, którą lokalesi łykają Dacią Logan/Mercedesem beczką/Suzuki Swiftem - zależnie od tego, gdzie trafisz.
Obojętnie co ci tutaj ludzie doradzą, na takie warunki nie trzeba smoka na sztywnych osiach, 37" MTkach i 5" liftu. Twoje Pajero obskoczy to bez najmniejszego problemu. W takich trasach, oczywiście poza kilkoma maniakami z forum, dla których 5000km to popierdółka a wyprawa zaczyna się od miesiąca w trasie i minimum 10 000km, nikt nie pcha się w bagno - bo do domu daleko, wszystkich części nigdy nie masz w aucie na wymianę, ubezpieczenie nie obejmuje, a poza tym załoga marudzi i robi się ciemno.
Największą wadą Twojego rozwiązania jest mały zasięg na LPG - bo na benzynie pewnie z 600km polecisz, jak nie więcej. Dołóż więc po prostu większy/drugi zbiornik gazu i jedź w pierwszą trasę. Jeżeli trasa pozostaje w ogólnie pojętej Europie, a ty nie czujesz się pewnie - kup dobry Assistance. I po prostu jedź.
Po 2-3 wyjazdach będziesz doskonale wiedział czego Ci potrzeba, czy jednak ważniejsza dla Ciebie będzie lodówka na browar na plażę czy lift i 37" MT. Poza tym, jadąc tym co masz, zaoszczędzoną na szybkiej wymianie auta kasą opłacisz sobie jeden-dwa długie wyjazdy.
Beware The Rage Of A Berserker
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Re: wymiana pajero sport na co?
no zasięg w kombinacji benz.+LPG jest porównywalny, albo większy niż diesla. (600km na benzynie + 300 na LPG to 900km autonomii - tak z grubsza). Co najwyżej można poddać w wątpliwość aspekt ekonomiczny...Bratproroka pisze:Największą wadą Twojego rozwiązania jest mały zasięg na LPG - bo na benzynie pewnie z 600km polecisz, jak nie więcej. Dołóż więc po prostu większy/drugi zbiornik gazu i jedź w pierwszą trasę. Jeżeli trasa pozostaje w ogólnie pojętej Europie, a ty nie czujesz się pewnie - kup dobry Assistance. I po prostu jedź.
A jeśli kierunek wschód, to tam benzynka po 2,5-3 pln/ltr - nie ma tragedii. Duży, niewysilony silnik benzynowy to naprawdę dobry wybór

Jeep Grand Cherokee 4,7 Quadra Drive
Re: wymiana pajero sport na co?
Marcin - generalnie masz rację poza jednym - sport na podwoziu pikapa to ciasne auto o ortopedycznie wątpliwych pozycjach na fotelach. Nie wyobrażam sobie jazdy tym po długich dziurawych tranzytach.
Jeśli natomiast nie jest to przeszkodą - to nic bym nie kombinował. Ma facet auto które zna - to bardzo dużo jest
Jeśli natomiast nie jest to przeszkodą - to nic bym nie kombinował. Ma facet auto które zna - to bardzo dużo jest
-
-
- Posty: 181
- Rejestracja: ndz maja 12, 2013 7:14 pm
Re: wymiana pajero sport na co?
A jak jest z dostępnością części do Montereya na Wschodzie (Ukraina, Rosja, Kaukaz, Azja Centralna) i na Bałkanach? Bo to chyba są najpopularniejsze kierunki wyjazdów na forum. Myślałem o Montereyu jako wyprawówce, ale ostatecznie się nie zdecydowałem ze względu na słuchy, że na tych kierunkach jest słabo z częściami. Pytam więc przyszłościowo, bo myśli o Trooperze czy Montereyu nie zarzuciłem do końcaDarek Elwood pisze:A co za problem sprzedać i kupić coś z Montereya (3,1TD), czy Terrano (optowałbym za tym pierwszym).
Zrobić solidny przegląd bez UZBRAJANIA.
Raz a dobrze.

Niva 1.7i
zaczęła się... przygoda
zaczęła się... przygoda
Re: wymiana pajero sport na co?
hydrauliczny napinacz paska aso opla z rzeszowa ściągało z miesiąc albo lepiej. I zapłaciłem blisko tysiaka. To samo do vw kosztuje od 34 zeta
-
-
- Posty: 181
- Rejestracja: ndz maja 12, 2013 7:14 pm
Re: wymiana pajero sport na co?
A do którego silnika? Wrzuciłem temat szybko na pewien portal aukcyjny i od ręki są napinacze używane (od 40zł) i nowe za ok. 200zł.Mroczny pisze:hydrauliczny napinacz paska aso opla z rzeszowa ściągało z miesiąc albo lepiej. I zapłaciłem blisko tysiaka. To samo do vw kosztuje od 34 zeta
Niva 1.7i
zaczęła się... przygoda
zaczęła się... przygoda
-
-
- Posty: 181
- Rejestracja: ndz maja 12, 2013 7:14 pm
Re: wymiana pajero sport na co?
Ok, bardziej interesowałem się 3.1 w dieslu i o takich problemach nie słyszałem. Ale słyszałem o braku części zwłaszcza na wschodzie i to mnie na razie zniechęciło.
Niva 1.7i
zaczęła się... przygoda
zaczęła się... przygoda
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: wymiana pajero sport na co?
Ja też wspominam 3,1TD.
Byłem tym struclem na Bałkanach z mazeniakiem i strasznie przeładowanym z piotrckiem w Azji. Łącznie więc kole 23 000km.
O ile mazeniak kutwi na wszystkim i jego auto jest bardzo zaniedbane (ale jeździ!), o tyle piotrck przygotowal swoje auto z głową i w sumie skromnymm budżetem.
To mnie właśnie zastanowiło na koniec.
Tym bardziej, że autko w Azji dostawało w dupę, do tego stopnia, że załoga siadała psychicznie.
Zaletą jest silnik. Czterocylindrowy diesel. Nawet ewentulany koszt remontu, to grosze (Piotrek kupił swojego Montka z silnikiem do remontu i z robił ten remont solidnie).
Ostatnio pomagałem kumplowi w zakupie J95 (r.99) i z perspektywy obu autek w życiu nie kupiłbym Toyoty. Szkoda kasy a komfort jazdy podobny. SZKODA KASY.
P.S.
To jest ISUZU, więc nie wiem ostatcznie,, czy to taki duży problem z cześciami na wschodzie, ale co tam ma się zepsuć? I tak wszyscy w standardzie zabierają pół auta części zapasowych, czym by tam nie pojechali...
Z Piorkiem jedyny problem mieliśmy z alu felgami, które pękały ale to inna bajka.
Byłem tym struclem na Bałkanach z mazeniakiem i strasznie przeładowanym z piotrckiem w Azji. Łącznie więc kole 23 000km.
O ile mazeniak kutwi na wszystkim i jego auto jest bardzo zaniedbane (ale jeździ!), o tyle piotrck przygotowal swoje auto z głową i w sumie skromnymm budżetem.
To mnie właśnie zastanowiło na koniec.
Tym bardziej, że autko w Azji dostawało w dupę, do tego stopnia, że załoga siadała psychicznie.
Zaletą jest silnik. Czterocylindrowy diesel. Nawet ewentulany koszt remontu, to grosze (Piotrek kupił swojego Montka z silnikiem do remontu i z robił ten remont solidnie).
Ostatnio pomagałem kumplowi w zakupie J95 (r.99) i z perspektywy obu autek w życiu nie kupiłbym Toyoty. Szkoda kasy a komfort jazdy podobny. SZKODA KASY.
P.S.
To jest ISUZU, więc nie wiem ostatcznie,, czy to taki duży problem z cześciami na wschodzie, ale co tam ma się zepsuć? I tak wszyscy w standardzie zabierają pół auta części zapasowych, czym by tam nie pojechali...

Z Piorkiem jedyny problem mieliśmy z alu felgami, które pękały ale to inna bajka.
Re: wymiana pajero sport na co?
czyli ten Twój kumpel kupił tujotę jednak? Szło przewidzieć bo jak gadaliśmy to zdecydowany był i nawet go waliło czy potwierdzenie uzyska
Szkoda tylko, ze nie d4d
A co do monciaka - jakby to robili ciut dłużej i dałoby się kupi 10 lat młodszego 3.1 bez bzdetnych podciśnieniowych napędów - to bym się ani chwili nie zastanawiał. Jakością wykonania bije każdą tujotę na łeb. Tyle, ze jest już stary, zgnity i nietypowy
Szkoda tylko, ze nie d4d
A co do monciaka - jakby to robili ciut dłużej i dałoby się kupi 10 lat młodszego 3.1 bez bzdetnych podciśnieniowych napędów - to bym się ani chwili nie zastanawiał. Jakością wykonania bije każdą tujotę na łeb. Tyle, ze jest już stary, zgnity i nietypowy
-
-
- Posty: 4993
- Rejestracja: sob gru 31, 2011 11:12 am
Re: wymiana pajero sport na co?
Tu wychodzi Twoje doświadczenie Mroku.
Mimo wszystko, ja osobiscie nie mam zaufania do nowoczesnych silników.
Mimo wszystko, ja osobiscie nie mam zaufania do nowoczesnych silników.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość