VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Iltis, Taro, Touareg, Tiguan

Moderator: Mroczny

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Sygma » czw mar 21, 2013 7:58 pm

nic nie mają
pierwsze 2.0 TDI 8v PD było trochę takim "nieudanym ale wymuszonym wynalazkiem" pod kątem spełniania nowych norm EURO, których nie spełniało 1.9 TDI

amarok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 8:46 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: amarok » czw mar 21, 2013 9:15 pm

Wg ASO Bełtowski 2.0 z 2010 np passata a 2.0 z 2010 z Amaroka to dwa różne silniki. Totalnie różne.
Amarok i Transporter mają te same co do konstrukcji silniki. Reszta to inne dwulitrówki.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Szarbia » wt mar 26, 2013 9:18 pm

A ja wlasnie dwie godziny temu gadalem z gosciem co tuninguje sobie swoje tdi VW i on stwierdzil, ze Amarok ma taki sam silnik jak Passat tyle, ze ma juz poprawiona glowice i wtryskiwacze.
Dodal, ze teraz nie ma co sie bac tych silnikow i jeszcze polecil mi jakis tunerow softu w mojej okolicy.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Sygma » wt mar 26, 2013 9:25 pm

Na pewno nie ma takiego samego silnika.
Może jakieś elementy są wspólne... ale na pewno nie cała jednostka.

Co do tunerów...
to masz w okolicy jednych z najbardziej ogarniających temat: Rogal i Masters

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: CrOOchy » czw kwie 04, 2013 3:41 pm

CrOOchy pisze:małe sprostowanie
jesżeli masz silnik o kodzie CSHA 180 km jest to silnik który ma identyczne rozwiązanie modułu wyrównoważającego z pompa oleju jak stare passaty/superby itd. Ogólnie mało udane rozwiązanie i problematyczne. Ogólnie nr kat bloku, pompy itd są inne, ale rozwiązanie takie same.
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: kozioU » czw kwie 04, 2013 6:53 pm

Silniki VW mają inne kody nawet jak różnią się nieznacznie. 2.0 TDI na common railu jest dobry. Na pompkach niedobry. :)21

amarok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 8:46 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: amarok » czw kwie 04, 2013 7:33 pm

Ejjjjjjjj
To temat o Amaroku a nie o silnikach diesla w VW i dewagacjach czym się różnią
Ten w Amoku jest ok jak na razie przy 80000 km przebiegu. Co na nowy silnik mało nie jest :)17

ben88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:16 am

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: ben88 » czw kwie 18, 2013 8:23 pm

Witam ,wtrącę też swoje 3 grosze do dyskusji.
Mam Amaroka 180KM w 8-mio stopniowym automacie. Przejechałem do tej pory 28tys km i zero problemów(odpukać).
Zastanawiałem się między Amarokiem a D-maxem (jezdziłem nim przez 2 dni )wrażenie pozytywne, ale przeraziła mnie częstotliwość przeglądów serwisowych co 8 -10 tys ( nie ma u mnie w mieście serwisu,a nie uśmiechało mi się jezdzić raz w miesiącu 150 km, jakby nie było dzień zejdzie).
Przejechałem się też Amarokiem i 15 minut wystarczyło żeby wybór padł na niego(do podjęcia decyzji przyczynił sie też kolega Amarok i flacha dla Ciebie za to kolego)Ogólnie obydwa auta jeżdżą fajnie ,ale Amarok zupełnie jak osobówka.Co do jazdy w terenie to obydwa auta jeżdżą tak jak wyglądają. Jak czytałem tą gorącą dyskusję w stylu co dalej zajedzie po błocie ,pod górkę itd,itp to mnie śmiech ogarnął, przecież jesteśmy na forum 4x4 i 90% ludzi z tego forum objedzie swoimi autami obydwa te samochody w terenie swobodnie.
Jako ciekawostkę powiem,że ani Amarok ani D-max nie wjechał pod średnią górkę w dość dużym jednak błocie a moj Patrol na 35 bez włączenia blokady spokojnie. :)2
Pozdrawiam Wszystkich Maniaków 4x4.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: apede » czw kwie 18, 2013 9:28 pm

To żadna ciekawostka zważywszy na jakich oponach one wychodzą z salonu. :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

amarok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 8:46 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: amarok » pt kwie 19, 2013 3:19 pm

ben88 - z jakiego miasta jesteś?
Nabyłeś auto w Polsce?
W Krk nie maja automata a mój leasing pomału się kończy i czas pomyśleć nad czymś nowym
Najchętniej kupił bym jeepa ( bo to poprawne politycznie) w pickupie ale póki co nie ma
Wiem jedno że kiedyś siądę i napiszę wszystkie awarie jakie miałem dotychczas w Amoku tylko potrzebuję czasu, dużo czasu ( 53 zgłoszenia do producenta, żadne nie zostało odrzucone jako bezpodstawne).
Teraz już po gwarancji więc mam nadzieję że co się miało zje..ć to już zostało zmienione.
Za kilka miesięcy do żyda. Wiem od kilku właścicieli że te kupione w 2012 nie mają już takich wad.

ben88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:16 am

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: ben88 » pt kwie 19, 2013 5:48 pm

Gorzów Wielkopolski.
Dziwne z tymi awariami,może to dlatego,że te 163 KM montowane w Argentynie a 180 w Hanowerze ,albo ja mam fart :)2 .
Może to gdzie je składają ma jakieś znaczenie.Wcześniej miałem Nawarę(to był dopiero dramat).Kupiłem ją po X-Trailu ,którego uważam do dzisiaj za bardzo udane auto może dlatego,że z początku produkcji(Japonia),zrobiłem nim 200 tys i zostawiłem Teściowi ,który dalej go tłucze,ogólnie w ciągu 7 lat nie popsuło się w nim N I C.
Jeśli jednak masz dość Amaroka i kończy się leasing to zastanów się nad D-maxem jezdzi trochę "ciężarówkowato" ale sprawia wrażenie solidnego ,mi się podobało, tylko ta częstotliwość i dostępność serwisu na minus .

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Adamo » ndz kwie 21, 2013 11:24 am

ben88 pisze: Zastanawiałem się między Amarokiem a D-maxem (jezdziłem nim przez 2 dni )wrażenie pozytywne, ale przeraziła mnie częstotliwość przeglądów serwisowych co 8 -10 tys ( nie ma u mnie w mieście serwisu,a nie uśmiechało mi się jezdzić raz w miesiącu 150 km, jakby nie było dzień zejdzie).
:o Pierwszy jest po 10tys, a następne co 20tys...

ben88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:16 am

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: ben88 » ndz kwie 21, 2013 12:15 pm

W serwisie w Poznaniu udzielili mi takich informacji,jeśli jest inaczej to tylko się cieszyć.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Szarbia » pt maja 17, 2013 8:01 pm

No to sie przejechalem Amarokiem.
I tak w porownaniu do L200:
Jest cichszy ale nie jest cichy.
Jest bardziej miekki ale nie jest komfortowy.
Niby 180ps ale slaby cos. Nie tak żwawy jak L200.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Kamel » ndz maja 26, 2013 5:54 pm

Amarok w wersji szosowej, cywilnej jak kto woli jest w miare jak na pick-upa przystalo komfortowy. Natomiast wersja ze wzmocnionymi tylnymi piorami, jest naprawde sztywna, i bez sporego obciazenia tylu jest nieznosny na dziurawych drogach.

Co do innych obserwacji, to bi_turbo z samym tylnym napedem idealnie nadaje sie do driftingu :wink: :)21, wersja 4x4 ze 122 konnym silnikiem przy braku drog jak najbardziej wystarczajaca, natomiast 140 konny jest swietny.

Z popularnych awarii to lozysko oporowe sprzgla, ale to chyba juz VW poprawil, no i tragiczne hamulce, a dokladnie jakosc okladzin hamulcow bebnowych. Trafily sie samochody z praebiegiem kilku tysiecy, bez okladzin. Poza tym to jakies drobiazgi, ale bardziej wynikajace ze specyfiki regionu.
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Kamel » śr lip 24, 2013 4:13 pm

Tylny wal do wymiany w jednym z samochodow przy przebiegu 28 tysiecy. Nie fragment, caly lacznie z lozyskiem podporowym...

Czujniki polozenia walkow rozrzadu, walu korbowego...

To takie popularne awarie...
FORTITUDINE VINCIMUS

amarok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 8:46 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: amarok » ndz lip 28, 2013 3:30 pm

Mam 81000 i żaden czujnik nie padł. W miarę możliwości śledzę fora dyskusyjne o amarokach i nie słyszałem o tym żeby to było częste.
Owszem wał wymieniłem przy chyba 25000 km.
W wersji z dołączanym przodem wał padał przy około 10000 km. Ale ten po wymianie jest nadal oki. Czyli wadliwe za słabe montowane były w fabryce.

Awatar użytkownika
Kamel
 
 
Posty: 802
Rejestracja: pt lut 28, 2003 12:59 am
Lokalizacja: Krakow

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Kamel » ndz lip 28, 2013 4:10 pm

Za jakis czas bede wiedzial czy to kwestia pierwszych modeli z lat 2010/2011. Wszystkie pochodza z lini produkcyjnej w Argentynie. Czujnik polozenia walu korbowego, jest tak sprytnie schowany, ze trzeba sciagac skrzynie biegow i kolo masowe (dwu... ;)). Czujnik polozenia walkow rozrzadu wymaga sciagniecia paska rozrzadu. Nie polecam samemu tego robic. Dlaczego tak to zostalo wymyslone. Mam cos na mysli ale wole to przemilczec. :wink:
FORTITUDINE VINCIMUS

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Szarbia » ndz lip 28, 2013 5:19 pm

Kamel pisze:Za jakis czas bede wiedzial czy to kwestia pierwszych modeli z lat 2010/2011. Wszystkie pochodza z lini produkcyjnej w Argentynie. Czujnik polozenia walu korbowego, jest tak sprytnie schowany, ze trzeba sciagac skrzynie biegow i kolo masowe (dwu... ;)). Czujnik polozenia walkow rozrzadu wymaga sciagniecia paska rozrzadu. Nie polecam samemu tego robic. Dlaczego tak to zostalo wymyslone. Mam cos na mysli ale wole to przemilczec. :wink:
Ja pitole :o
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16842
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Kabal » ndz lip 28, 2013 5:40 pm

Jeszcze kilka takich pomysłów i będą mogli w ciemno za free samochody dawać. Na serwisie się zwrócą w 3 lata z nawiązką. Coś jak maszynki gilette czy drukarki hp :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

amarok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 8:46 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: amarok » wt lip 30, 2013 7:37 am

Ale lampa tylna tania. Nowa VW 220zl :)21

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Adamo » wt lip 30, 2013 8:31 am

amarok pisze:Ale lampa tylna tania. Nowa VW 220zl :)21
Lampy są najbardziej awaryjnym elementem samochodu :)21

amarok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 8:46 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: amarok » śr lip 31, 2013 6:36 am

No ba. U mnie w tym roku zepsuła się tylko lampa. O zderzak Landa :)21

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: janusz k160 » sob sie 17, 2013 7:14 pm

Po tym co czytam, zwrócę się w kier. ZEA :)21
Z korozją poradzę sobię sam :)2 :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

futurum
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: śr maja 14, 2014 8:12 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: futurum » śr maja 14, 2014 8:50 pm

Jazda 2.0 tdi 180 km- powiedziałbym że samochód płynie po szosie,teren rewelacja(myślałem że będzie dupsko zarzucać w błocie-nic).
PYTANKO-czy sa dostępne gdzieś biksenonki do amaroka?

ODPOWIEDZ

Wróć do „VW”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość