VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Iltis, Taro, Touareg, Tiguan

Moderator: Mroczny

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Adamo » czw maja 15, 2014 8:20 am

futurum pisze:Jazda 2.0 tdi 180 km- powiedziałbym że samochód płynie po szosie,teren rewelacja(myślałem że będzie dupsko zarzucać w błocie-nic).
PYTANKO-czy sa dostępne gdzieś biksenonki do amaroka?
Sprawny samochód nie powinien "pływać" po szosie :wink:
Co do terenu to obstawiam, że to Twoja pierwsza terenówka i nie masz odniesienia :)21
W autach, które są przeznaczone do używania w terenie nie robią ksenonów z powodu zbyt szybkiej dewastacji systemu poziomowania świateł w warunkach terenowych :)21

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: grzes » czw maja 15, 2014 3:59 pm

futurum pisze:,teren rewelacja(myślałem że będzie dupsko zarzucać w błocie-nic).
co rozumiesz pod pojeciem teren ?

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: mik » czw maja 15, 2014 5:05 pm

grzes pisze:
futurum pisze:,teren rewelacja(myślałem że będzie dupsko zarzucać w błocie-nic).
co rozumiesz pod pojeciem teren ?
teren miejski ?? :)21 :)21

ben88
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 30, 2010 8:16 am

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: ben88 » ndz cze 01, 2014 6:56 am

futurum pisze:Jazda 2.0 tdi 180 km- powiedziałbym że samochód płynie po szosie,teren rewelacja(myślałem że będzie dupsko zarzucać w błocie-nic).
PYTANKO-czy sa dostępne gdzieś biksenonki do amaroka?
:o
Adamo pisze:
futurum pisze:Jazda 2.0 tdi 180 km- powiedziałbym że samochód płynie po szosie,teren rewelacja(myślałem że będzie dupsko zarzucać w błocie-nic).
:o
PYTANKO-czy sa dostępne gdzieś biksenonki do amaroka?
Sprawny samochód nie powinien "pływać" po szosie :wink:
Co do terenu to obstawiam, że to Twoja pierwsza terenówka i nie masz odniesienia :)21
W autach, które są przeznaczone do używania w terenie nie robią ksenonów z powodu zbyt szybkiej dewastacji systemu poziomowania świateł w warunkach terenowych :)21

:)2

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Szarbia » pn cze 23, 2014 3:34 pm

A ten waszmosciow zadowoli :)21

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

http://info.drom.ru/misc/23587/
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: grzes » pn cze 23, 2014 6:10 pm

normalnie seryjny Amarok...
jak z fabryki :)21

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: jradek » pn cze 23, 2014 7:40 pm

Może to całkiem fajne auto, ale prawdopodobnie jest zaprojektowane przez księgowych i specjalistów od marketingu, inżynierowie musieli siedzieć cicho. Ciekawe jak będą wyglądać koszty eksploatacji za jakieś 10-20 lat. A propos przebiegu 81k i awarii, przypomniał mi się artykuł o samochodach z bardzo dużymi przebiegami. Wypowiadał się tam (pierwszy) właściciel Pajero I (nie pamiętam z jakim motorem). Twierdził, że do przebiegu 980k auto w zasadzie się nie psuło, ale po tym stanie licznika ilość awarii była już olbrzymia i nie dawała dobrych rokowań na dalszą jazdę. Amarok zrobi chociaż połowę?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: gebels » ndz lip 06, 2014 3:36 pm

jradek pisze:Może to całkiem fajne auto, ale prawdopodobnie jest zaprojektowane przez księgowych i specjalistów od marketingu, inżynierowie musieli siedzieć cicho. Ciekawe jak będą wyglądać koszty eksploatacji za jakieś 10-20 lat. A propos przebiegu 81k i awarii, przypomniał mi się artykuł o samochodach z bardzo dużymi przebiegami. Wypowiadał się tam (pierwszy) właściciel Pajero I (nie pamiętam z jakim motorem). Twierdził, że do przebiegu 980k auto w zasadzie się nie psuło, ale po tym stanie licznika ilość awarii była już olbrzymia i nie dawała dobrych rokowań na dalszą jazdę. Amarok zrobi chociaż połowę?

jak go postawisz na kołkach i odpalisz i wrzucisz bieg to nawet i 2m zrobi :)21
Czwarte serce :cry:

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Sygma » pn lip 07, 2014 4:01 pm

ben88 pisze:
futurum pisze:Jazda 2.0 tdi 180 km- powiedziałbym że samochód płynie po szosie,teren rewelacja(myślałem że będzie dupsko zarzucać w błocie-nic).
PYTANKO-czy sa dostępne gdzieś biksenonki do amaroka?
:o
Adamo pisze:
futurum pisze:Jazda 2.0 tdi 180 km- powiedziałbym że samochód płynie po szosie,teren rewelacja(myślałem że będzie dupsko zarzucać w błocie-nic).
:o
Są dostępne.
Niemcy mają wersję na xenonach i LEDach do dziennej. Oznaczenie wersji to ULTIMATE

fota.. dość duża
http://www.themotorreport.com.au/conten ... 1-0613.jpg


Widziałem takiego na urlopie..
i nawet właściciel dał się przejechać. Stały napęd 4x4, 8 biegowy automat, koła jak pamiętam 255/55/19 i wersja miękka zawieszenia.
Prowadzi się dobrze... a 170km/h na S-ce nie jest problemem.

Bardzo mi się spodobał.

Z braków...
to brak elektrycznie regulowanych foteli.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Sygma » pn lip 07, 2014 4:05 pm

jradek pisze:Amarok zrobi chociaż połowę?
jak zadbasz... to zrobi
bardzo dużo zależy od jakości paliwa i oleju jaki zalewasz
no i sposobu eksploatacji


2.0 TDI 170KM (silnik w zasadzie ten sam co w Amaroku.. ale na jednej turbinie)
http://www.mobile.de/pl/marka/skoda/mod ... 52410.html

890k przebiegu

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: krism » ndz lis 09, 2014 8:26 pm

Wszystko spoko ale ten silnik ktorego vw wsadza z niewielkimi przerobkami od golfa do 5,5dmc craftera. Ja jezdzilem pustym crafterem na testach i nawt delikatne musniecie windowalo obroty bardzo wysoko. Podobno drozsze egzemplarze vw maja pokrywane czyms pierscienie itp ale sprawdzmy ten trend konstrukcyjny . Nijako na potwierdzenie slysze od wielu przedstawicieli ze np 1.6 pali 1 litr wiecej od 2.o a awarie sa chodz gorxej bylo w starszych egzemplarzach. Silnik 2.0 nie radzi sobie z ciezarem auta towarowe np t5 maja niskie mozliwosi powyzej pewnego obciazenia i gwaltownie rosnie spalanie.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Sygma » wt lis 11, 2014 9:54 am

ale jaki konkretnie silnik 2.0 nie radzi sobie ?

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Szarbia » wt lis 11, 2014 10:11 am

Sygma pisze:ale jaki konkretnie silnik 2.0 nie radzi sobie ?
Bylem kiedys na jezdzie testowej. Niby 180km ale slaby i bardzo glosny. W kazdym razie nie umywa sie do Navary D40 pod zadnym wzgledem.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Sygma » wt lis 11, 2014 10:26 am

Jako były użytkownik D40 mogę stwierdzić, że Amarok jest lepszy... pod względem prowadzenia i dynamiki jazdy.
Spalanie ciężko ocenić, bo aż tak dużo nim nie jeździłem.. ale przełożenia ma 8 biegowym automacie (producentem jest ZF) ma świetne. Na 8-mym biegu i 2000obr/min jest na zegarach około 140km/h.
Jazda ze stałą prędkością 170 km/h nie jest problemem.
Jakość wykonania wnętrza lepsza niż w D40. Ilość miejsca z tyłu (komfort).. lepiej niż w D40.
Przednie fotele też bardziej wygodne.

Design środka.. to jak kto woli.. ale D40 chyba ciekawiej wypada.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Szarbia » wt lis 11, 2014 10:45 am

No to mamy odmienne wrazenia (poza miejscem na tylnej kanapie).
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Sygma » wt lis 11, 2014 11:28 pm

Amarok może występować ze stałym napędem 4x4 opartym na Torsenie.. bez reduktora albo na klasycznym z reduktorem.
Do tego możesz zamówić sobie jedną z dwóch opcji twardości/komfortu zawieszenia.

.. no i masz też lampy bi-xenonowe.

ceboola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz lis 23, 2014 3:45 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: ceboola » ndz lis 23, 2014 4:10 pm

Witam, przepraszam że się nigdzie wcześniej nie przywitałem ale od razu piszę w dziale który mam nadzieje będzie mi bardzo pomocny.

Mam problem ze swoim Amarokiem (albo może serwisem). Auto jest na gwarancji więc pojawia się minimum 1 w miesiącu na serwisie co chwile z czymś innym ale o tym później.
Amarok ze skrzynią automatyczna , 2013R przebieg 25000 km. Podczas spokojnej jazdy przy gwałtownym puszczeniu nogi z gazu pojawia się jakiś rezonans ciężko określić skąd dobiega. Wrażenie jak bym po jakiejś tarce przejechał, auto nagle przyhamuje. Trwa to ok 1 sek nie dłużej. Jest to przy różnych obrotach. Jak zauważyłem problem udałem się na serwis przejechałem się z doradcą serwisowym i stwierdził że faktycznie coś się dzieje on obstawia mechanizm różnicowy( zaznaczam że aż tak się nie znam więc mu zaufałem w jego diagnozie) Po raz kolejny umówiłem się na serwis w dniu odbioru auta dowiaduje się od tego Pana że oni nie zauważyli nic niepokojącego w tym aucie i mówi że producent przewiduje że przy obrotach 1800 "takie coś się dzieje". Tylko że takie cos się dzieje przy obrotach 1400, 1600, 2000 i pewnie innych.
W***y na maksa po raz kolejny wyszedłem z tego serwisu i pragnę u was zaczerpnąć jakiejś informacji na ten temat, czy może ktoś sie z tym spotkał wcześniej? jak traktować tego doradce skoro raz twierdzi ze usterka drugim razem mowi ze nic sie nie dzieje.
Co z tym dalej robić (może auto podlega jakiejś akcji serwisowej ponieważ juz wtrysk jeden był wymieniony, drugi wtrysk był kalibrowany, auto nadal chodzi jakoś tak głośniej)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: krism » ndz lis 23, 2014 6:33 pm

Poszukaj w okollicy jakiegos mechanika kto okresli chocby wstepnie problem, bez macania my tu nic nie wymyslimy.

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Adamo » ndz lis 23, 2014 8:11 pm

Pojedź do innego Aso... Najlepiej za zachodnią granicą :)21

ceboola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz lis 23, 2014 3:45 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: ceboola » ndz lis 23, 2014 9:03 pm

Mialem plan pojechac do poznania na ogledziny bo troche mnie ta sytuacja denerwuje. Mam wrażenie że jeżeli komputer nie pokaże dokładnie co mechanicy mają robić to oni są bezradni typowi wymieniacze.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Sygma » ndz lis 23, 2014 9:26 pm

ten problem zawsze występuje czy tylko czasem ?

ceboola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz lis 23, 2014 3:45 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: ceboola » ndz lis 23, 2014 9:56 pm

Czasem i tak jak już wczesniej wspomniałem przy różnych obrotach a nie tak jak ten gamonioń w serwisie mi powiedział że to się dzieje przy 1800 obrotów i tak producent przewidział. I to na automacie jak i na manualu.

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Sygma » pn lis 24, 2014 7:23 am

No to poproś na piśmie o to.
Niech opiszą co daje takie efekty/dźwięki + informacje, że jest to normalne i przewidziane przez producenta.

Jeżeli odmówią, to otwierasz zlecenie na naprawę i nie zamykasz go aż naprawią.


Kiedyś miałem problem z Oplem i takim podejściem do tematu "zapowietrzania się układu hamulcowego"... i po czymś takim, poprosiłem by spisali licznik i zaplombowali auto... bo jedzie na lawecie do PIMOT.
Jeżeli tam potwierdzą awarię.. to re-fakturuję im koszty.

ceboola
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: ndz lis 23, 2014 3:45 pm

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: ceboola » wt lis 25, 2014 12:22 pm

Wczoraj poprosiłem aby na piśmie odnieśli.się do tej sytuacji. Mialem dosta odp dzisiaj do godz 12 i jezcze nic nie ma więc wnioskuje że chyba myślą intensywnie nad ta sprawą.
Jak tylko dostanę jakieś info od razu napiszę.

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: VW AMAROK - duży niemiecki pickup

Post autor: Adamo » wt lis 25, 2014 3:29 pm

ceboola pisze:Wczoraj poprosiłem aby na piśmie odnieśli.się do tej sytuacji. Mialem dosta odp dzisiaj do godz 12 i jezcze nic nie ma więc wnioskuje że chyba myślą intensywnie nad ta sprawą.
Jak tylko dostanę jakieś info od razu napiszę.
Ja natomiast wnioskuję, że niestety maja Cię głęboko i nic konkretnego nie napiszą :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „VW”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość