Strona 1 z 4
T6 4MOTION
: sob sty 19, 2019 7:20 pm
autor: andrzej627
Co sądzicie o T6 4MOTION z silnikiem Diesla 204 KMl? Do tego automatyczna skrzynia biegów DSG7, blokada dyferencjału, płyta aluminiowa osłaniająca silnik i skrzynię biegów, zabudowa kamperowa. Przydałoby się podróżować wygodniej niż Dusterem.
Re: T6 4MOTION
: sob sty 19, 2019 7:51 pm
autor: piotrck
andrzej627 pisze: ↑sob sty 19, 2019 7:20 pm
Przydałoby się podróżować wygodniej niż Dusterem.
Pełna zgoda.

Re: T6 4MOTION
: sob sty 19, 2019 8:31 pm
autor: Piasek
Piękna sprawa gdyby nie cena. To już nawet nie kawalerka, to normalne wolnostojące 140m2 i jeszcze spory ogródek

A nie taniej poszukać T5 czy nawet T4 w ori zabudowie Westfalia ?
Re: T6 4MOTION
: sob sty 19, 2019 8:44 pm
autor: Mroczny
spece w postaci mojego brata mówią, że te 2.0 dobre i świetne przez pierwsze 50 tkm i pod warunkiem jazdy na pusto, bez górek, w umiarkowanym klimacie, spokojnego kierowcy..

Re: T6 4MOTION
: sob sty 19, 2019 8:54 pm
autor: Piasek
I właśnie przez to poszukałbym starszego modelu z pewnym i sprawdzonym silnikiem, np 2.5TDI R5
Re: T6 4MOTION
: sob sty 19, 2019 8:58 pm
autor: piotrck
Ale on chce nowy .........Duster nowy więc następca też ma być nowy.
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 12:51 am
autor: purti
No jakże się starym padłem pokazać na kempingach zachodniej europy....
Dużo Austriaków popyla westfaliamy T3. Niemców, młodych, też w dużej ilości w T3 syncro spotykam.
Znaleść piękną wersję T4 syncro z r5 i pojeździ bez scen - do tej T6 to dobry pakiet assistance od razu zamawiaj.
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 7:54 am
autor: jradek
Starsza wersja moze mniej kusic zle oko.
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 8:02 am
autor: Piasek
Assistance to może i działa... w DE.
U południowców, w weekend..."domani"
Zwłaszcza kiedy osoba w słuchawce z infolinii Assistance siedzi w Polsce albo innej Łotwie (i wykazuje tyle empatii że reszta kolegów z jego szuflandii leży w tym czasie na podłodze ze śmiechu z trudem trzymając zwieracze), Ty stoisz gdzieś w południowych głębokich Włoszech, albo innej Albanii, jest niedzielne popołudnie i prędzej arbuzy dojrzeją jak tam ktoś ruszy 4-ltery żeby cię zawinąć z drogi (czas oczekiwania 4-6h) żeby ci zakomunikować że jest niedziela, 16ta, wszyscy maja cię w du*ie, samochodu zastępczego nie mają a jutro może o 9tej ktoś łaskawie raczy podpiąć komputer po czym zapadnie decyzja że auto zostanie zwiezione do kraju dealera który sprzedał ci ten samochód bo naprawa tego w kraju awarii jest 4-krotnie droższa albo nie wchodzi w zakres euro-gwarancji.
Tak se właśnie uświadomiłem że nie słyszałem od żadnego ze znajomych żeby zadziałało assistance w takim wymiarze w jakim nam się wydaje że za to zapłaciliśmy. Raz była historia jak powyżej z hotelem gdzie repelent na komary został zużyty na ściany i materace a powrót do kraju pociągiem, i raz że coś tam pokasowali, kompem uruchomili ale wszystko doraźnie i kazali wracać do kraju bo oni tego nie zrobią. 1500km jechali kasując co chwila jakieś uporczywe komunikaty o niesprawności czegoś tam.
A no i raz z DE z tzw. fabrycznym gazem gdzie pracownik serwisu podniósł maskę, zajrzał co tam się znajduje, wezwał kierownika a ten wyjaśnił że auto ma pełną fabryczną gwarancję ale w PL. W DE nie ma czegoś takiego jak fabryczny gaz w tym modelu, oni się nie znają i nie dotkną.
purti pisze: ↑ndz sty 20, 2019 12:51 am
Dużo Austriaków popyla westfaliamy T3. Niemców, młodych, też w dużej ilości w T3 syncro spotykam.
dokładnie. W/w często większe zainteresowanie wzbudzają niż jakiś flagowiec za 100 tyś euro. Zwłaszcza jak jeszcze podróżuje się solo, we dwójkę, generalnie bez dzieci gdzie potrzebne klimy postojowe, kible na pokładzie i inne.
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 11:26 am
autor: Kabal
Strach się z domu ruszać

Ja nie wiedziałem, że to takie ekstremalne hobby. I co teraz?
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 11:35 am
autor: Adamo
Kabal pisze: ↑ndz sty 20, 2019 11:26 am
Strach się z domu ruszać

Ja nie wiedziałem, że to takie ekstremalne hobby. I co teraz?
Muszę odwołać Rumunię i Albanię
Szukam coś w ollu w zamkniętej strefie hotelowej

Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 11:40 am
autor: piotrck
Kabal pisze: ↑ndz sty 20, 2019 11:26 am
I co teraz?
Tylko rower.
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 11:45 am
autor: andrzej627
Piasek pisze: ↑sob sty 19, 2019 8:31 pm
Piękna sprawa gdyby nie cena.
Mam oszczędności "na czarną godzinę". Uznałem, że ta chwila nadeszła.

Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 11:53 am
autor: Kabal
piotrck pisze: ↑ndz sty 20, 2019 11:40 am
Kabal pisze: ↑ndz sty 20, 2019 11:26 am
I co teraz?
Tylko rower.
No coś Ty

Mam rower, to jest dopiero extreme. Nie dość, że można zginąć, to kto Ci w Albanii wyserwisuje przerzutki? Myślisz, że mają kogoś po spec szkoleniu w Shimano? Bo amor to mi musiał regulować gość z rock shoxxa. I to nie są proste sprawy. A Ty byś chciał z z dziećmi? Szaleniec
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 11:59 am
autor: piotrck
andrzej627 pisze: ↑ndz sty 20, 2019 11:45 am
Piasek pisze: ↑sob sty 19, 2019 8:31 pm
Piękna sprawa gdyby nie cena.
Mam oszczędności "na czarną godzinę". Uznałem, że ta chwila nadeszła.
Nie inwestował bym w auto które jeszcze nie wszystkie serwisy widziały. Model poprzedni z małym nalotem. Padnie coś podczas przejazdu przez bród i będzie Houston problem. Wiesz ile teraz elektroniki poupychane w autach.
Ps. Mniej selfie , więcej krajobrazów

Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 1:41 pm
autor: Piasek
andrzej627 pisze: ↑ndz sty 20, 2019 11:45 am
Mam oszczędności
usiądź, przemyśl, może rozchodź pomysł

Za większością: to jest za nowe, za mało popularne i zbyt mało znane nawet przez ASO, szczególnie w mniej zamożnych rejonach globu gdzie takie cudo często pierwszy raz na oczy widzieć będą.
Palić wcale mniej nie będzie niż poprzednik, szybciej też nie poleci... każdy user tych nowych napakowanych turbosprężarkami samochodów potwierdza ze "wcale nie czuć tych 180 czy tam 240KM). Jeździ jak poprzednik mający ich 150 i na dodatek więcej pali.
W T5tce było DSG, był też bardzo trwały 2.5TDI R5
T6 już obligatoryjnie z AdBlue, mniejsza pojemność zbiornika paliwa na rzecz drugiego z adblue. Mniejszy zasięg. Dodaj do tego wyższe spalanie wersji 4Motion, konieczność uzupełniania co parę tyś km dodatku, jego zerową odporność na ujemne temperatury jakbyś chciał jaki Nordkapp zimą zrobić i generalnie zdolność układów oczyszczania spalin do przełączania pojazdu w tryb awaryjny. To raczej nie są cechy samochodu dla globtrotera.
Podstawa do duży zbiornik i spory zasięg między tankowaniami. T5tka bierze pod 90L po odpowietrzeniu.
Niech Ci udostępnią jakie Demo w tej wersji i pojeździj z tydzień. I sama cena... T6 w takim wariancie obstawiam że 300 tyś PLN`ów, 2 letni, w podobnym setupie już okolice stówki. Za 200 to można parę lat beztrosko cieszyć się życiem podróżując.
Ale to tam takie moje dywagacje.
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 1:53 pm
autor: goralski
Piasek pisze: ↑ndz sty 20, 2019 1:41 pm
andrzej627 pisze: ↑ndz sty 20, 2019 11:45 am
Mam oszczędności
W T5tce było DSG, był też bardzo trwały 2.5TDI R5
No tu to już poleciałes, z t4 chyba ci się jebło. W t5 problemy z wałkiem rozrzadu był

.poza tym w t6 raczej nie ma zbiornika Ad Blue, raczej wkrecany pojemnik, tego się nie tankuje na stacjach
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 1:58 pm
autor: purti
W T5 jest zupelnie inny 2.5 R5 od tego z T4. Tutaj inna głowica i pompowtryski.
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 2:05 pm
autor: Mroczny
ale dobry czy nie?
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 2:59 pm
autor: purti
Niezbyt

to samo występuje w touaregu 1 gen.
Mam znajomego który dojeżdzał T4ki R5na częstych trasach PL-FRANCJA. Potem przesiadł się do nowego T5 z 2.5 tdi..bardzo szybko zmieniał na 1.9 TDI + remap.
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 3:00 pm
autor: goralski
Czyli "kosi" pompowtryski w głowicy, coś ok 1.5 za regeneracje
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 4:28 pm
autor: Mroczny
eh..
czyli jak wszędzie
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 5:28 pm
autor: goralski
Jak już vw to chyba jednak t4 byłoby lepsze. Mają swoje bolączki no i leciwe juz auto (ruda szmata) ale idzie jeszcze trafić zadbany egzemplarz (w multivanie po 10k euro chodzą ). Silnik 2.5 ładnie ciągnie od dołu, paliwozerne bardzo nie jest (brata t4 multivan pali ok 9 przy przelotowej 170,wg mnie bardzo dobry wynik). Multivan ma fajnie rozwiązane wnętrze -wyjmowane fotele, można je dowolnie wkładać, szuflada na lodówkę, nawet jest opcja powieszenia firanek. Z tylnej kanapy robi się spanie (niestety trochę krótkie), ma dobrze rozprowadzone nawiewy klimy i webasta. Największym jego plusem jest to, że po wyjeździe da się tym po wyciągnięciu foteli przewieźć tonę płytek, gipsow itp czyli nie jest stricte kamperem który w 90% zajmuje tylko miejsce parkingowe pod domem
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 9:14 pm
autor: Piasek
Jest u mnie człowiek co trzy takie zajechał (T5 2.5TDI R5) i problemy owszem były ale po przebiegu jakichś pół bańki i wynikające z wymian oleju raz na 30-35tys km i naturalnego zużycia. Auta ganiały jako ludowozy polnisze arbajterów - 3x w tygodniu kursy z czego połowa kursów jeszcze z lawetą na dupie. Sprzedawał tylko z ogólnego wyrąbania wszystkiego: układ przeniesienia napędu luzy, łożyska huczą, skrzynia biegów celuje. Na pewno nie były już tak trwałe jak T4 ale 700-800 tyś km na takie auto to i tak zadość.
Silnik który na rozrządzie ma kaskadę kół zębatych... zamiast paska czy łańcucha, jak Ursus. Zabijany jak większość w tych latach przez LongLife`y
Re: T6 4MOTION
: ndz sty 20, 2019 9:27 pm
autor: Mroczny
touareg - tam mnie straszyli, ze r5 klekot wymaga jakiegoś speszyl oleum i że na pewno ktoś przede mną zaniedbał i odbije się to czkawką. Auta nie kupiłem bo się przejechałem i cholernie rozczarowująco to wybiera..