iltis ---------------blokady

Iltis, Taro, Touareg, Tiguan

Moderator: Mroczny

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

iltis ---------------blokady

Post autor: saplakataraska » pn maja 07, 2007 10:48 am

własnie kupilem sobie ilisa mam pytanie ?
- czy on mam blokady a jak tak to czy na dwie osie
-czy wszystkie modele mialy blokady
-co zrobic zeby on pływal
wiem ze to trudne ale jak na niego patrze to przypomina amfibie
napewno bardzie ławiej z niego zrobic amfibie jak z uaza

Awatar użytkownika
Jarsson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn lis 07, 2005 1:55 pm
Lokalizacja: Zabrze.PL & Dortmund.DE

Re: iltis ---------------blokady

Post autor: Jarsson » pn maja 07, 2007 11:01 am

saplakataraska pisze:własnie kupilem sobie ilisa mam pytanie ?
- czy on mam blokady a jak tak to czy na dwie osie
-czy wszystkie modele mialy blokady
Wszystkie niemieckie wojskowe mialy tylko blokade tylnego mostu.
Belgijskie wersje (Bombardier) mialy tez blokade przedniego mostu.
(Kanadyjskie Bombardiery chyba nie mialy przedniej blokady, ale nie jestem na 100% pewien. Musialbym przegladnac kanadyjski Operators Manual.)
saplakataraska pisze: -co zrobic zeby on pływal
wiem ze to trudne ale jak na niego patrze to przypomina amfibie
napewno bardzie ławiej z niego zrobic amfibie jak z uaza
Iltis nie byl zaprojektowany do plywania.

Jar
Ostatnio zmieniony wt maja 08, 2007 10:13 am przez Jarsson, łącznie zmieniany 1 raz.

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

iltis ---------------blokady

Post autor: saplakataraska » pn maja 07, 2007 11:06 am

jak to sprawdzic
bo ja mam wrazenie ze mam obydwie blokady
tylna napewno

Awatar użytkownika
Jarsson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn lis 07, 2005 1:55 pm
Lokalizacja: Zabrze.PL & Dortmund.DE

Re: iltis ---------------blokady

Post autor: Jarsson » pn maja 07, 2007 11:58 am

saplakataraska pisze:jak to sprawdzic
bo ja mam wrazenie ze mam obydwie blokady
tylna napewno
Jesli masz przednia blokade, to ta prawa dzwignia (od strony pasazera)
musiala by miec dwie pozycje:
1. do gory i w prawo wlaczalo by przedni naped
2. z tej pozycje dalej do gory i w prawo wlaczalo by przednia blokade.

Lewa dzwignia wlaczajaca tylna blokade ma tylko jedna pozycje:
do gory i troche w prawo, zeby dzwignia pozostala w gorze.

Jesli nie masz przedniej blokady, to plastikowa czesc z wycieciem blokujacym dzwignie w gornej pozycji z prawej i z lewej strony jest jednakowa (numer czesci 183 711 865 A)
Jesli masz przednia blokade, to prawa plastikowa czesc ma wyciecie pozwalajace blokowac dzwignie w dwoch polozeniach (numer czesci 183 711 865 B).

Bombardiery mialy inny rodzaj dzwigni:
Obrazek
Ta podwojna dzwignia sluzy wlasnie do wlaczania przedniego napedu (pierwsza dzwignia w gore) i do blokowania przedniego dyfra (druga dzwignia w gore).
http://jeep.cfasp.de/upload/305958.jpg

Jar

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » pn maja 07, 2007 8:50 pm

Z tego co mi się zdaje to Bombardier był kanadyjską wersją Iltisa.Ale mogę się mylić :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
biloowa
 
 
Posty: 280
Rejestracja: czw cze 17, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Człuchów---- Poznań

Post autor: biloowa » pn maja 07, 2007 9:01 pm

Bombardiery byly tez produkowane w Belgii i tam byl tez uzywany w armii.
Mercedes 300 GE sprzedana , Vw iltis 2,0 ABK 115 PS :) , KIA SORENTO 2,5 crdi VGT

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » pn maja 07, 2007 9:05 pm

A Iltis był produkowany na rynek kanadyjski ??
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Jarsson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn lis 07, 2005 1:55 pm
Lokalizacja: Zabrze.PL & Dortmund.DE

Post autor: Jarsson » wt maja 08, 2007 10:11 am

Pepek pisze:A Iltis był produkowany na rynek kanadyjski ??
Tu historia produkcji Iltisa po angielsku:
http://www.geocities.com/spoelstra.geo/vw183/index.htm
http://www.iltis.ca/Technical/.

Z powyzszego opisu (i z tego co znam z innych zrodel) wynika, ze Volkswagen produkowal najpierw w latach 1978 do 1982-83 w Niemczech Iltisy dla Bundeswehry (i mala ilosc na rynek cywilny w wersji 12V. Mala ilosc, bo sie zbyt dobrze nie sprzedawaly. Pewnie glownie z powodu ceny: kosztowaly ~ 33 kDM a n.p. Golf I GTI kosztowal wtedy jakies 15-17 kDM !!!!!!).

W 1983 sprzedano cala linie produkcyjna do Kanady Bombardierowi, ktory produkowal miedzy 1984 and 1985 Iltisy dla kanadyjskiej armii (na rynek cywilny raczej nie).

Pozniej (chyba okolo 1985 bo belgijskie Iltisy widywalem z rocznikow 1985-1986) albo cala linia produkcyjna zostala przeniesiona do Belgii albo tylko montowano tam Iltisy z czesci produkowanych w Kanadzie (tu znane mi zrodla nie sa jednoznaczne).
W Belgii od 1985 wyprodukowano/zmontowano kilka tysiecy Iltisow (pod marka Bombardier) dla belgijskiej armii a pomiedzy 1987-88 takze mala serie 880 Iltisow na zamowienie Volkswagena z silnikiem 1.6 Turbo Diesel dla Bundeswehry (pod marka Volkswagen oczywiscie).

Zeby bylo jeszcze ciekawiej, to Bundeswehra zamowila u Bombardiera w 1985 mala serie 300 benzynowych Iltisow (tez w wersji VW, bez szpery z przodu i calym wyposazeniem jak pierwsze volkswagenowe Iltisy). Dlatego bywaja do kupienia niemieckie benzynowe 'Volkswageny' Iltisy z rocznika 1985, mimo ze niby VW skonczylo produkcje benzynowych VW Iltisow na poczatku lat 80tych.

Jak widac historia produkcji byla dosyc pokrecona :-)

Awatar użytkownika
Jarsson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn lis 07, 2005 1:55 pm
Lokalizacja: Zabrze.PL & Dortmund.DE

plywanie

Post autor: Jarsson » śr maja 09, 2007 3:03 pm

saplakataraska pisze: -co zrobic zeby on pływal
wiem ze to trudne ale jak na niego patrze to przypomina amfibie
napewno bardzie ławiej z niego zrobic amfibie jak z uaza
Tu masz strone jako inspiracje do przebudowy Iltisa na amfibie :-)
http://www.aquada.co.uk/humdinga_mil.php

A tak na serio, to po pierwsze bym zaspawal to obnizenie burt (tam gdzie wchodza drzwi) zeby mu sie woda bokiem nie wlewala i zeby zwiekszyc wypornosc, ale czy to wystarczy, zeby plywal to trzeba by sprawdzic eksperymentalnie albo jakos obliczyc.
Poza tym to nie jestem pewien czy przednia czesc bedzie miala wystarczajaca wypornosc a w niej jest dosyc ciezki silnik. Tu trzeba by moze jakies boczne plywaki (pompowane?) doczepic.

Jar

Awatar użytkownika
MartensGd
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby

Re: iltis ---------------blokady

Post autor: MartensGd » śr maja 09, 2007 10:14 pm

saplakataraska pisze:
-co zrobic zeby on pływal
wiem ze to trudne ale jak na niego patrze to przypomina amfibie
napewno bardzie ławiej z niego zrobic amfibie jak z uaza
Juz nie mogę doczekać sie efektów tych doświadczeń.
KOniecznie daj znać.. O ile się wynurzysz :lol:

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Post autor: saplakataraska » czw maja 10, 2007 8:50 pm

to nie ma sensu
te pływanie
preacuje nad mawem |GAZ-46
na wodzie nie ma zartow jak cos sie złe obliczy to mozna utopic mienie i siebie

Awatar użytkownika
MartensGd
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby

Post autor: MartensGd » czw maja 10, 2007 9:52 pm

saplakataraska pisze:to nie ma sensu
te pływanie
preacuje nad mawem |GAZ-46
na wodzie nie ma zartow jak cos sie złe obliczy to mozna utopic mienie i siebie
Szkoda ILTISA :lol:

Na tym Forum były juz opisywane amfibie pod róznymi postaciami.
Jakiś gość nawet pokazywał przerobionego na amfibie Uaza :)2

Wklep w wyszukiwarce forum slowo AMFIBIA i znajdziesz wszystko.

saplakataraska
 
 
Posty: 128
Rejestracja: sob lut 11, 2006 5:48 pm

Post autor: saplakataraska » sob maja 12, 2007 7:31 pm

albo gaz 46
bo nie wolno poprawiac radzieckich inzynierow ani niemieckich
-nawet przerobki w orginalnej amfibi moga sie zle skonczyc
-tam licza sie kilogramy

ODPOWIEDZ

Wróć do „VW”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość