T4 syncro

Iltis, Taro, Touareg, Tiguan

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

T4 syncro

Post autor: domator » wt sie 28, 2007 7:19 am

Jak jest rozwiazany naped 4x4 w VW T4 syncro 2.5 TD?

domator

Awatar użytkownika
samurai_hel
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn gru 04, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: HELL, pomorskie
Kontaktowanie:

Post autor: samurai_hel » wt sie 28, 2007 10:56 am

w tych samochodach nie ma silnika 2,5TD tylko TDI, a rozwiązanie napędu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Syncro ....podłe :cry:
Aga i Zbyszek Samurai 1,3i MT lift 6cm, DW 9,5lbs, reduktor od 410; Merc V220

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » wt sie 28, 2007 11:02 am

samurai_hel pisze:w tych samochodach nie ma silnika 2,5TD tylko TDI, a rozwiązanie napędu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Syncro ....podłe :cry:
Chcesz powiedziec ze syncro w T4 i w golfie to to samo? Jakos mi sie nie chce wierzyc.
domator

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt sie 28, 2007 7:32 pm

Nie wiem jak w T4, ale zasada dzialania ta sama. Mam Sharana z Syncro i zespol wyglada tak jak w Passacie i Golfie. Przypuszczam ze T4 bedzie miec podobnie, bo tam tez chyba jest wahaczowe zawieszenie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sie 28, 2007 10:18 pm

domator pisze:Chcesz powiedziec ze syncro w T4 i w golfie to to samo? Jakos mi sie nie chce wierzyc.
domator
Ale tak niestety (?) jest.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » wt sty 22, 2008 9:01 pm

ja bym troche uważał z tym opisem syncro podanym powyżej, syncro oparte jest w 100% na układzie torsena, a sprzegla haldexa sa zamontowane w touaregach i to jest calkowicie inny uklad !!

mialem passata 2001 z ukladem 4motion i jezdzilo sie nim milo ale to byl typowy plaskacz z "bajerem" na zime, szutry i mokra nawierzchnie.
teraz mam t5 z 4motion i blokada mech. różnicowych i ten uklad sprawdza sie idealnie w robocie (dojazdy w blocie i sniegu na budowach, po ktorych czesto smigam, jazda po glebokim i grzaskim piachu itp), a tam gdzie plaskacz sie powiesi czy zakopie to moje autko wjezdza bez mrugniecia okiem i na trasie tyż się przyjemnie sunie takim autkiem :)
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt sty 22, 2008 9:12 pm

domator pisze:
samurai_hel pisze:w tych samochodach nie ma silnika 2,5TD tylko TDI, a rozwiązanie napędu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Syncro ....podłe :cry:
Chcesz powiedziec ze syncro w T4 i w golfie to to samo? Jakos mi sie nie chce wierzyc.
domator
spodziewałeś się quattro??
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » wt sty 22, 2008 9:53 pm

quattro = syncro :)
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » wt sty 22, 2008 10:17 pm

tytus_tytusiński pisze:quattro = syncro :)
o k.....ale sie znacie

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt sty 22, 2008 10:22 pm

tytus_tytusiński pisze:quattro = syncro :)
nieprawda
gdzie w quattro (np. w starej B2) znajdziesz wisko??
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt sty 22, 2008 10:29 pm

Ja tam mam VW z Syncro z '96 i to z zadnym razie nie jest torsen. Normalne haldexowe rozwiazanie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » wt sty 22, 2008 10:32 pm

w quattro nie ma wisko, jest tylko układ torsena (ślimakowy)
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt sty 22, 2008 10:34 pm

tytus_tytusiński pisze:w quattro nie ma wisko, jest tylko układ torsena (ślimakowy)
To sie zgadza ale nieprawda sa Twoje wczesniejsz slowa
tytus_tytusiński pisze:quattro = syncro :)
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » wt sty 22, 2008 10:37 pm

Marcin-Kraków pisze:Ja tam mam VW z Syncro z '96 i to z zadnym razie nie jest torsen. Normalne haldexowe rozwiazanie.
rozbierałeś i widziałeś na własne oczy sprzęgła wiskotyczne ? bo ja widziałem układ ślimakowy torsena więc chyba VW wypuścił dwa różne rodzaje syncro, a haldexem zaczął się chwalić po prawie 10 latach w touaregu przed dakarem :)
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt sty 22, 2008 10:37 pm

Marcin :) do tego właśnie zmierzałem, że Tytus się nieco pomylił
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » wt sty 22, 2008 10:42 pm

passat 4motion (nowa nazwa syncro) to jest to samo co audi A6 quattro, nawet części zamiennie pasują i wszystko biega na torsenie, więc nie wiem skąd wam się wzięły wiskozy,
czyżby vw zastąpił o niebo lepiej działające sprzęgła wiskotyczne starszym układem torsena w nowszych samochodach z nazewnictwem 4motion ?? :)
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt sty 22, 2008 10:55 pm

U mnie jest na bank haldex, a nie torsen. Rozbieralem.

Polecam do poczytania chociazby tutaj:
http://www.dziennik.krakow.pl/public/?2 ... 03/03.html
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » wt sty 22, 2008 10:55 pm

a więc jeśli mogę doprostować, vw z jednostką ustawioną poprzecznie miały zamontowane sprzegło wiskotyczne w tylnym moście i układ torsena w skrzyni biegów. Jednostki z napędem ustawionym wzdłużnie miały układ torsena wszędzie stąd też moje info gdyz miałem passata z silnikiem TDI V6, ustawionego wzdłużnie i wszędzie siedział torsen.
Haldex został wrzucony do touarega do skrzyni biegów i w mostach zastępując mechanizmy torsena. :)
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » wt sty 22, 2008 10:57 pm

Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » wt sty 22, 2008 10:58 pm

Marcin-Kraków pisze:U mnie jest na bank haldex, a nie torsen. Rozbieralem.

Polecam do poczytania chociazby tutaj:
http://www.dziennik.krakow.pl/public/?2 ... 03/03.html
nie masz haldexa tylko wiskoze :) haldex plywa caly w plynie a wisko ma plyn w sobie. masz pewno silnik 1,9tdi ustawiony poprzecznie więc masz wiskoze w tylnim moście ale w skrzyni biegów nadal masz torsena.
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt sty 22, 2008 11:07 pm

tytus_tytusiński pisze: nie masz haldexa tylko wiskoze :) haldex plywa caly w plynie a wisko ma plyn w sobie.
Fakt tu sie zgodze, sama wiskoza bo to starsze auto.
Nie mam diesla tylko VR6, silnik poprzecznie, wiskoza przed mostem tylnim, do niej mocowany jest wal.
Skrzynia to automat wiec niec w niej nie ma, jest osobny dyfer. Wprawdzie go nie rozbieralem, ale z VAGCAT nie widze tam nigdzie torsena.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sty 22, 2008 11:27 pm

tytus_tytusiński pisze:a więc jeśli mogę doprostować, vw z jednostką ustawioną poprzecznie miały zamontowane sprzegło wiskotyczne w tylnym moście i układ torsena w skrzyni biegów. Jednostki z napędem ustawionym wzdłużnie miały układ torsena wszędzie stąd też moje info gdyz miałem passata z silnikiem TDI V6, ustawionego wzdłużnie i wszędzie siedział torsen.
Haldex został wrzucony do touarega do skrzyni biegów i w mostach zastępując mechanizmy torsena. :)
Co to znaczy "wszędzie siedział TorSen" ?

TorSen w VW/Audi występował tylko jako międzyosiowy mechanizm w samochodach z silnikiem montowanym wzdłużnie.. Jedynie w Audi V8 występował dodatkowo jako tylny mechanizm różnicowy.. I nie było połączenia TorSena i wiskozy w jednym układzie napędowym..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
tytus_tytusiński
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 62
Rejestracja: sob maja 28, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Władysławowo
Kontaktowanie:

Post autor: tytus_tytusiński » wt sty 22, 2008 11:31 pm

czyli, ze wrocilismy do początku, syncro, 4motion i quattro to układ torsena, a haldex to kolejna generacja sterowana w 100% elektronika ha :D
Toyota BJ73 3,4D
VW T5 4Motion 2,5TDI

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt sty 22, 2008 11:37 pm

Nie :)21

Syncro, Quattro, 4Motion to nazwy handlowe..

Wiskoza, TorSen, Haldex to rodzaje układów napędowych..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt sty 22, 2008 11:45 pm

zaraz zaraz Tomasz, twierdzisz, że tylko w V8 był torsen w tylnym dyfrze??

mój ojciec posiada starą 80 quattro ii w niej są dwie blokady dyfra :)21

centralny dyfer - tu rozumiem blokuje mi torsena
ale w tylnym dyfrze też mam blokadę załączaną siłownikiem podciśnieniowym - no i co w tym przypadku tam siedzi?? na pewno nie wisko< ani haldex
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

ODPOWIEDZ

Wróć do „VW”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość