Strona 1 z 2
T4 syncro
: wt sie 28, 2007 7:19 am
autor: domator
Jak jest rozwiazany naped 4x4 w VW T4 syncro 2.5 TD?
domator
: wt sie 28, 2007 10:56 am
autor: samurai_hel
w tych samochodach nie ma silnika 2,5TD tylko TDI, a rozwiązanie napędu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Syncro ....podłe

: wt sie 28, 2007 11:02 am
autor: domator
Chcesz powiedziec ze syncro w T4 i w golfie to to samo? Jakos mi sie nie chce wierzyc.
domator
: wt sie 28, 2007 7:32 pm
autor: Marcin-Kraków
Nie wiem jak w T4, ale zasada dzialania ta sama. Mam Sharana z Syncro i zespol wyglada tak jak w Passacie i Golfie. Przypuszczam ze T4 bedzie miec podobnie, bo tam tez chyba jest wahaczowe zawieszenie.
: wt sie 28, 2007 10:18 pm
autor: TomaszRT
domator pisze:Chcesz powiedziec ze syncro w T4 i w golfie to to samo? Jakos mi sie nie chce wierzyc.
domator
Ale tak niestety (?) jest.
: wt sty 22, 2008 9:01 pm
autor: tytus_tytusiński
ja bym troche uważał z tym opisem syncro podanym powyżej, syncro oparte jest w 100% na układzie torsena, a sprzegla haldexa sa zamontowane w touaregach i to jest calkowicie inny uklad
mialem passata 2001 z ukladem 4motion i jezdzilo sie nim milo ale to byl typowy plaskacz z "bajerem" na zime, szutry i mokra nawierzchnie.
teraz mam t5 z 4motion i blokada mech. różnicowych i ten uklad sprawdza sie idealnie w robocie (dojazdy w blocie i sniegu na budowach, po ktorych czesto smigam, jazda po glebokim i grzaskim piachu itp), a tam gdzie plaskacz sie powiesi czy zakopie to moje autko wjezdza bez mrugniecia okiem i na trasie tyż się przyjemnie sunie takim autkiem

: wt sty 22, 2008 9:12 pm
autor: piotr oskwarek
domator pisze:
Chcesz powiedziec ze syncro w T4 i w golfie to to samo? Jakos mi sie nie chce wierzyc.
domator
spodziewałeś się quattro??
: wt sty 22, 2008 9:53 pm
autor: tytus_tytusiński
quattro = syncro

: wt sty 22, 2008 10:17 pm
autor: selim
tytus_tytusiński pisze:quattro = syncro

o k.....ale sie znacie
: wt sty 22, 2008 10:22 pm
autor: piotr oskwarek
tytus_tytusiński pisze:quattro = syncro

nieprawda
gdzie w quattro (np. w starej B2) znajdziesz wisko??
: wt sty 22, 2008 10:29 pm
autor: Marcin-Kraków
Ja tam mam VW z Syncro z '96 i to z zadnym razie nie jest torsen. Normalne haldexowe rozwiazanie.
: wt sty 22, 2008 10:32 pm
autor: tytus_tytusiński
w quattro nie ma wisko, jest tylko układ torsena (ślimakowy)
: wt sty 22, 2008 10:34 pm
autor: Marcin-Kraków
tytus_tytusiński pisze:w quattro nie ma wisko, jest tylko układ torsena (ślimakowy)
To sie zgadza ale nieprawda sa Twoje wczesniejsz slowa
tytus_tytusiński pisze:quattro = syncro

: wt sty 22, 2008 10:37 pm
autor: tytus_tytusiński
Marcin-Kraków pisze:Ja tam mam VW z Syncro z '96 i to z zadnym razie nie jest torsen. Normalne haldexowe rozwiazanie.
rozbierałeś i widziałeś na własne oczy sprzęgła wiskotyczne ? bo ja widziałem układ ślimakowy torsena więc chyba VW wypuścił dwa różne rodzaje syncro, a haldexem zaczął się chwalić po prawie 10 latach w touaregu przed dakarem

: wt sty 22, 2008 10:37 pm
autor: piotr oskwarek
Marcin

do tego właśnie zmierzałem, że Tytus się nieco pomylił
: wt sty 22, 2008 10:42 pm
autor: tytus_tytusiński
passat 4motion (nowa nazwa syncro) to jest to samo co audi A6 quattro, nawet części zamiennie pasują i wszystko biega na torsenie, więc nie wiem skąd wam się wzięły wiskozy,
czyżby vw zastąpił o niebo lepiej działające sprzęgła wiskotyczne starszym układem torsena w nowszych samochodach z nazewnictwem 4motion

: wt sty 22, 2008 10:55 pm
autor: Marcin-Kraków
U mnie jest na bank haldex, a nie torsen. Rozbieralem.
Polecam do poczytania chociazby tutaj:
http://www.dziennik.krakow.pl/public/?2 ... 03/03.html
: wt sty 22, 2008 10:55 pm
autor: tytus_tytusiński
a więc jeśli mogę doprostować, vw z jednostką ustawioną poprzecznie miały zamontowane sprzegło wiskotyczne w tylnym moście i układ torsena w skrzyni biegów. Jednostki z napędem ustawionym wzdłużnie miały układ torsena wszędzie stąd też moje info gdyz miałem passata z silnikiem TDI V6, ustawionego wzdłużnie i wszędzie siedział torsen.
Haldex został wrzucony do touarega do skrzyni biegów i w mostach zastępując mechanizmy torsena.

: wt sty 22, 2008 10:57 pm
autor: tytus_tytusiński
: wt sty 22, 2008 10:58 pm
autor: tytus_tytusiński
nie masz haldexa tylko wiskoze

haldex plywa caly w plynie a wisko ma plyn w sobie. masz pewno silnik 1,9tdi ustawiony poprzecznie więc masz wiskoze w tylnim moście ale w skrzyni biegów nadal masz torsena.
: wt sty 22, 2008 11:07 pm
autor: Marcin-Kraków
tytus_tytusiński pisze:
nie masz haldexa tylko wiskoze

haldex plywa caly w plynie a wisko ma plyn w sobie.
Fakt tu sie zgodze, sama wiskoza bo to starsze auto.
Nie mam diesla tylko VR6, silnik poprzecznie, wiskoza przed mostem tylnim, do niej mocowany jest wal.
Skrzynia to automat wiec niec w niej nie ma, jest osobny dyfer. Wprawdzie go nie rozbieralem, ale z VAGCAT nie widze tam nigdzie torsena.
: wt sty 22, 2008 11:27 pm
autor: TomaszRT
tytus_tytusiński pisze:a więc jeśli mogę doprostować, vw z jednostką ustawioną poprzecznie miały zamontowane sprzegło wiskotyczne w tylnym moście i układ torsena w skrzyni biegów. Jednostki z napędem ustawionym wzdłużnie miały układ torsena wszędzie stąd też moje info gdyz miałem passata z silnikiem TDI V6, ustawionego wzdłużnie i wszędzie siedział torsen.
Haldex został wrzucony do touarega do skrzyni biegów i w mostach zastępując mechanizmy torsena.

Co to znaczy "wszędzie siedział TorSen" ?
TorSen w VW/Audi występował tylko jako międzyosiowy mechanizm w samochodach z silnikiem montowanym wzdłużnie.. Jedynie w Audi V8 występował dodatkowo jako tylny mechanizm różnicowy.. I nie było połączenia TorSena i wiskozy w jednym układzie napędowym..
: wt sty 22, 2008 11:31 pm
autor: tytus_tytusiński
czyli, ze wrocilismy do początku, syncro, 4motion i quattro to układ torsena, a haldex to kolejna generacja sterowana w 100% elektronika ha

: wt sty 22, 2008 11:37 pm
autor: TomaszRT
Nie
Syncro, Quattro, 4Motion to nazwy handlowe..
Wiskoza, TorSen, Haldex to rodzaje układów napędowych..
: wt sty 22, 2008 11:45 pm
autor: piotr oskwarek
zaraz zaraz Tomasz, twierdzisz, że tylko w V8 był torsen w tylnym dyfrze??
mój ojciec posiada starą 80 quattro ii w niej są dwie blokady dyfra
centralny dyfer - tu rozumiem blokuje mi torsena
ale w tylnym dyfrze też mam blokadę załączaną siłownikiem podciśnieniowym - no i co w tym przypadku tam siedzi?? na pewno nie wisko< ani haldex