jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » sob sty 19, 2008 7:20 pm
Lorado pisze:Witam koleów.Czego to się człowiek nie dowiaduje,wprost rewelacja.Nie chcę używać brzydkich słów ale powiem tak:zamiast udzielać niewłaściwych porad to chyba lepiej żadnych.Opanujcie się.Niedawno jeden z kolegów znalazł krzyżaki w przednim moście UAZ,teraz następny opracował system smarowania lożysk w tylnym olejem z przekładni głównej.Rewelacja.POZDRO Proszę to zgłosić jako patent zanim towarzysze zza Buga to zwąchają.
A już wiem o co Mi z tym odszczekiwaniem chodziło. Dla testu odkręć delikatnie półośkę z tyłu i podnieś auto z drugiej strony. Zobaczysz czy się olej nie pojawi

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
Lorado

- Posty: 655
- Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
- Lokalizacja: mazowieckie
Post
autor: Lorado » sob sty 19, 2008 7:46 pm
Fajnie że się wszystko wyjaśniło ale nie jestem pewien czy kol stanisław wyczaił przyczynę swoich usterek.Powiem tak:przy zachowaniu prawidłowego stanu oleju (spójrz na wys. korka przelewowego w dyfrze) jest niemożliwe żeby olej przedostał się do piasty nawet kiedy samochód będzie leżał na boku.(prędzej na ziemię) Pod półośką jest uszczelka papierowa.Sprawdź poziom olej (albo oleju + wody) POZDRO
-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » sob sty 19, 2008 7:54 pm
Chodzi o małe ilości które przenikną przez łożyska i rozrzuci je półośka. A stan w moście jest niżej żeby wszystko wracało do obudowy. A chodzi oto w całym tym patencie że smar stosowany na łożyska jest po pewnym czasie rozrzucony i przy niedużej ilości oleju robi się tzw. glut który jest płynny i zapewnia dobre smarowanie łożysk. Tak jest nie tylko w Uazie ale w większości aut ze sztywnym tylnym mostem

Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
Rafał D

- Posty: 672
- Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: Rafał D » ndz sty 20, 2008 9:50 am
Lorado pisze:jest niemożliwe żeby olej przedostał się do piasty nawet kiedy samochód będzie leżał na boku
no teraz to kolega już grubo przesadził
Łożyska dyferencjału nie mają żadnego uszczelnienia. dalej jest rura a na końcu czop piasty (też rura), przez który przechodzi półoś także bez uszczelnienia. Połóż auto na boku a cały olej będziesz miał w piaście i płówce mostu. Zainteresowanych odsyłam do rysunków złożeniowych dostępnych z zakładki "schematy".
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » ndz sty 20, 2008 2:57 pm
Fakin szit
gaweda o uszczelniaczach dupy maryni dalej trwa.. nie wierze

-
KAZIK
-

- Posty: 141
- Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
- Lokalizacja: pomorskie
Post
autor: KAZIK » ndz sty 20, 2008 4:25 pm
Przemekslaw pisze:
... w pochwach znajdują sie dodatkowe simeringi....
...show time !
Sprawa jest prosta, tego simera tam nie ma
No to jak ma nie trwać??

-
stanisław
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 12:01 am
- Lokalizacja: leg
Post
autor: stanisław » ndz sty 20, 2008 7:59 pm
widze ze temat moj jest jak rzeka

szanowni koledzy w tylnym moscie nie ma uszczelniacza na polosi i jesli jedziecie przechyleni to jakas czesc oleju poprzez pochwe dostaje sie do piasty, rozpuszcza smar i poprzez simering 60x85x10 ktory wymieniam srednio co pół roku wycieka.Oleju jest tyle co ma byc,odpowietrznik mostu jest ok.Miedzy czopem piasty a połosia jest jakies 4mm luzu niczym nie uszczelnione i olej swobodnie wpływa do piasty. -> w jaki sposob to uszczelnic bo mam dosyc ciaglego rozbierania tycz piast

-
Pepek

- Posty: 2333
- Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
- Lokalizacja: wROCŁAW
Post
autor: Pepek » ndz sty 20, 2008 9:14 pm
Oglądnij dobrze powierzchnie po jakiej się ślizga warga simera.Jak są na niej już rowki wytarte to będzie się tak działo. Może pomoże podkręcenie sprężynki w simerze
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » pn sty 21, 2008 8:19 pm
Tak mnie ten post zaintrygował, że dzisiaj rozebrałem tylny most...
i tak myślę, że jak by sie uparł to można by tam założyć zimer, półośka jest przeszlifowana jakieś 10 cm od końca więc zimer miałby gdzie pracować , na połączeniu pochwy mostu i czopa piasty jest zatoczenie więc zimer miał by gdzie sie oprzeć , tylko czy są takie zimery o ściance 2-3 mm
nie miałem pod ręką suwmiarki aby dokonać dokładnych pomiarów, ale pomierzę i sprawdzę czy są takie zimery.

LJ 70
-
stanisław
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 12:01 am
- Lokalizacja: leg
Post
autor: stanisław » pn sty 21, 2008 9:12 pm
Sprezynke zawsze skracam na simerindu
Powierzchnie sprawdze lecz to nie rozwiaze problemu
Z tak waskim simeringiem bedzie problem dlatego myslałem nad oringiem lecz jest problem co zrobic aby on sie nie przemieszczał

-
hekselw

- Posty: 378
- Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
- Lokalizacja: lubin
Post
autor: hekselw » wt sty 22, 2008 1:16 am
To i ja sie dołącze bo mi sie temat i dyskuta spodobała.
Muj uaz nie raz na boku jeżał i nic mi sie nie wylało. Pytanie jeszcze bo piszecie olej z pochwy do piasty małe ilości mogą popłynąć sie zgodze. Jaki olej nie wycieka na uszczelce papierowej łączącej półos z piastą. To dalej juz tylko nakrętka kontrująca czopu, podkładka kontrująca, nakrętka regulacyjna łożysk, łożysko zewnętrzne (mniejsze), kupa smaru (glutów), łożysko wewnętrzne, simering. Jeżeli tak leje ci simering to sie dziwie. Ale ja bym sie zastanowił czy to napewno olej z mostu bo jak dobrze smaru na łożyska w piaście wsadzisz to oleju nie póści. A zastanowił bym sie czy ci oringi w cylinderkach hamulcowych nie leją płynu hamulcowego:) Jeżeli masz bębny oczywiście. Pozdrawiam wszystkich wypowiadających sie w tym temacie.
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA

-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » wt sty 22, 2008 8:57 am
Jakie [cenzura] zewnętrzne mniejsze łozysko
Co jeden to lepszy

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » wt sty 22, 2008 11:04 am
gri74 pisze:Jakie [cenzura] zewnętrzne mniejsze łozysko
Co jeden to lepszy

dobrze gada
do któregoś tam roku były stosowane dwa łożyska różniące się wysokością i ilością wałeczków i zamiennie nie pasowały
radzę trochę poszperać w literaturze, przed wydawaniem osądów

LJ 70
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » wt sty 22, 2008 7:36 pm
gri74 pisze:Jakie [cenzura] zewnętrzne mniejsze łozysko
Co jeden to lepszy

Stożkowe przeciwbieżne

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
szary
- a ja nie chce mieć gwiazdek
- Posty: 1935
- Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm
Post
autor: szary » wt sty 22, 2008 7:49 pm
o to to hiee
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » wt sty 22, 2008 9:17 pm
jezu wy dalej o tym samym...
juz na 1 stronie waliłem kasztany a oni dalej powaznie

-
KAZIK
-

- Posty: 141
- Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
- Lokalizacja: pomorskie
Post
autor: KAZIK » wt sty 22, 2008 11:28 pm
Nie czytasz uważnie, teraz jest o łożyskach...

-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » wt sty 22, 2008 11:34 pm
dokładnie

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
Tomek_B

- Posty: 376
- Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
- Lokalizacja: Chojnice
Post
autor: Tomek_B » wt sty 22, 2008 11:41 pm
GyGy 5479591
Uaz 469 B
-
KAZIK
-

- Posty: 141
- Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
- Lokalizacja: pomorskie
Post
autor: KAZIK » wt sty 22, 2008 11:44 pm
-
Balu-Balu
-

- Posty: 5312
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
- Lokalizacja: GWE
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Balu-Balu » wt sty 22, 2008 11:48 pm
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » wt sty 22, 2008 11:51 pm
gri74 pisze:dokładnie

Ty sie krzywo nie uśmiechaj, tylko do idź do Zbyszka na przeszkolenie ...
i przy okazji pozdrów go od starego Maga

LJ 70
-
gri74
-

- Posty: 5786
- Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: gri74 » śr sty 23, 2008 12:25 am
E tam,

choroba filipińska mnie dopadła ,czy jakaś pomroczność
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » śr sty 23, 2008 10:23 am
KAZIK pisze:
Nie czytasz uważnie, teraz jest o łożyskach...

A to przepraszam, słyszałem ze gdzieś w moście łozyska sa, tylko nie wiem za bardzo po co ...

-
KAZIK
-

- Posty: 141
- Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
- Lokalizacja: pomorskie
Post
autor: KAZIK » śr sty 23, 2008 11:25 am
Ufff, przynajmniej zgoda że są...

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości