Tylny most problem z olejem

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob sty 19, 2008 7:20 pm

Lorado pisze:Witam koleów.Czego to się człowiek nie dowiaduje,wprost rewelacja.Nie chcę używać brzydkich słów ale powiem tak:zamiast udzielać niewłaściwych porad to chyba lepiej żadnych.Opanujcie się.Niedawno jeden z kolegów znalazł krzyżaki w przednim moście UAZ,teraz następny opracował system smarowania lożysk w tylnym olejem z przekładni głównej.Rewelacja.POZDRO Proszę to zgłosić jako patent zanim towarzysze zza Buga to zwąchają.
A już wiem o co Mi z tym odszczekiwaniem chodziło. Dla testu odkręć delikatnie półośkę z tyłu i podnieś auto z drugiej strony. Zobaczysz czy się olej nie pojawi :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » sob sty 19, 2008 7:46 pm

Fajnie że się wszystko wyjaśniło ale nie jestem pewien czy kol stanisław wyczaił przyczynę swoich usterek.Powiem tak:przy zachowaniu prawidłowego stanu oleju (spójrz na wys. korka przelewowego w dyfrze) jest niemożliwe żeby olej przedostał się do piasty nawet kiedy samochód będzie leżał na boku.(prędzej na ziemię) Pod półośką jest uszczelka papierowa.Sprawdź poziom olej (albo oleju + wody) POZDRO

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob sty 19, 2008 7:54 pm

Chodzi o małe ilości które przenikną przez łożyska i rozrzuci je półośka. A stan w moście jest niżej żeby wszystko wracało do obudowy. A chodzi oto w całym tym patencie że smar stosowany na łożyska jest po pewnym czasie rozrzucony i przy niedużej ilości oleju robi się tzw. glut który jest płynny i zapewnia dobre smarowanie łożysk. Tak jest nie tylko w Uazie ale w większości aut ze sztywnym tylnym mostem :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz sty 20, 2008 9:50 am

Lorado pisze:jest niemożliwe żeby olej przedostał się do piasty nawet kiedy samochód będzie leżał na boku
no teraz to kolega już grubo przesadził :)23

Łożyska dyferencjału nie mają żadnego uszczelnienia. dalej jest rura a na końcu czop piasty (też rura), przez który przechodzi półoś także bez uszczelnienia. Połóż auto na boku a cały olej będziesz miał w piaście i płówce mostu. Zainteresowanych odsyłam do rysunków złożeniowych dostępnych z zakładki "schematy".

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz sty 20, 2008 2:57 pm

Fakin szit :o
gaweda o uszczelniaczach dupy maryni dalej trwa.. nie wierze :o
:)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » ndz sty 20, 2008 4:25 pm

Przemekslaw pisze::)21
... w pochwach znajdują sie dodatkowe simeringi....

:)21 :)21


...show time !
Sprawa jest prosta, tego simera tam nie ma
No to jak ma nie trwać?? :lol:

Awatar użytkownika
stanisław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 12:01 am
Lokalizacja: leg

Post autor: stanisław » ndz sty 20, 2008 7:59 pm

widze ze temat moj jest jak rzeka :)1 szanowni koledzy w tylnym moscie nie ma uszczelniacza na polosi i jesli jedziecie przechyleni to jakas czesc oleju poprzez pochwe dostaje sie do piasty, rozpuszcza smar i poprzez simering 60x85x10 ktory wymieniam srednio co pół roku wycieka.Oleju jest tyle co ma byc,odpowietrznik mostu jest ok.Miedzy czopem piasty a połosia jest jakies 4mm luzu niczym nie uszczelnione i olej swobodnie wpływa do piasty. -> w jaki sposob to uszczelnic bo mam dosyc ciaglego rozbierania tycz piast !!

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 20, 2008 9:14 pm

Oglądnij dobrze powierzchnie po jakiej się ślizga warga simera.Jak są na niej już rowki wytarte to będzie się tak działo. Może pomoże podkręcenie sprężynki w simerze
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sty 21, 2008 8:19 pm

Tak mnie ten post zaintrygował, że dzisiaj rozebrałem tylny most...

i tak myślę, że jak by sie uparł to można by tam założyć zimer, półośka jest przeszlifowana jakieś 10 cm od końca więc zimer miałby gdzie pracować , na połączeniu pochwy mostu i czopa piasty jest zatoczenie więc zimer miał by gdzie sie oprzeć , tylko czy są takie zimery o ściance 2-3 mm :lol:

nie miałem pod ręką suwmiarki aby dokonać dokładnych pomiarów, ale pomierzę i sprawdzę czy są takie zimery.


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
stanisław
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 12:01 am
Lokalizacja: leg

Post autor: stanisław » pn sty 21, 2008 9:12 pm

Sprezynke zawsze skracam na simerindu
Powierzchnie sprawdze lecz to nie rozwiaze problemu
Z tak waskim simeringiem bedzie problem dlatego myslałem nad oringiem lecz jest problem co zrobic aby on sie nie przemieszczał ??

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » wt sty 22, 2008 1:16 am

To i ja sie dołącze bo mi sie temat i dyskuta spodobała.
Muj uaz nie raz na boku jeżał i nic mi sie nie wylało. Pytanie jeszcze bo piszecie olej z pochwy do piasty małe ilości mogą popłynąć sie zgodze. Jaki olej nie wycieka na uszczelce papierowej łączącej półos z piastą. To dalej juz tylko nakrętka kontrująca czopu, podkładka kontrująca, nakrętka regulacyjna łożysk, łożysko zewnętrzne (mniejsze), kupa smaru (glutów), łożysko wewnętrzne, simering. Jeżeli tak leje ci simering to sie dziwie. Ale ja bym sie zastanowił czy to napewno olej z mostu bo jak dobrze smaru na łożyska w piaście wsadzisz to oleju nie póści. A zastanowił bym sie czy ci oringi w cylinderkach hamulcowych nie leją płynu hamulcowego:) Jeżeli masz bębny oczywiście. Pozdrawiam wszystkich wypowiadających sie w tym temacie.
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt sty 22, 2008 8:57 am

Jakie [cenzura] zewnętrzne mniejsze łozysko ??
Co jeden to lepszy :roll:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt sty 22, 2008 11:04 am

gri74 pisze:Jakie [cenzura] zewnętrzne mniejsze łozysko ??
Co jeden to lepszy :roll:
dobrze gada :lol:

do któregoś tam roku były stosowane dwa łożyska różniące się wysokością i ilością wałeczków i zamiennie nie pasowały !!

radzę trochę poszperać w literaturze, przed wydawaniem osądów





:)21
LJ 70

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt sty 22, 2008 7:36 pm

gri74 pisze:Jakie [cenzura] zewnętrzne mniejsze łozysko ??
Co jeden to lepszy :roll:
Stożkowe przeciwbieżne :)20
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » wt sty 22, 2008 7:49 pm

o to to hiee
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt sty 22, 2008 9:17 pm

jezu wy dalej o tym samym... :)18 :)18
juz na 1 stronie waliłem kasztany a oni dalej powaznie :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » wt sty 22, 2008 11:28 pm

Przemekslaw pisze:jezu wy dalej o tym samym... :)18 :)18
:)21
Nie czytasz uważnie, teraz jest o łożyskach... :lol:

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt sty 22, 2008 11:34 pm

dokładnie :wink:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » wt sty 22, 2008 11:41 pm

Ostatnie 4 posty o kasztanach :)21 :)21 :)21
GyGy 5479591

Uaz 469 B

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » wt sty 22, 2008 11:44 pm

Tomek_B pisze:Ostatnie 4 posty o kasztanach :)21 :)21 :)21
Twój piąty.. :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » wt sty 22, 2008 11:48 pm

W porównaniu z innymi autami stwierdzam niedosyt awarii w naszych Uazach. I jeśli już coś jest to trzeba jechać do oporu. :)21 :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt sty 22, 2008 11:51 pm

gri74 pisze:dokładnie :wink:
Ty sie krzywo nie uśmiechaj, tylko do idź do Zbyszka na przeszkolenie ...

i przy okazji pozdrów go od starego Maga :lol:


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr sty 23, 2008 12:25 am

E tam, :lol: choroba filipińska mnie dopadła ,czy jakaś pomroczność
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr sty 23, 2008 10:23 am

KAZIK pisze:
Przemekslaw pisze:jezu wy dalej o tym samym... :)18 :)18
:)21
Nie czytasz uważnie, teraz jest o łożyskach... :lol:
A to przepraszam, słyszałem ze gdzieś w moście łozyska sa, tylko nie wiem za bardzo po co ... :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

KAZIK
 
 
Posty: 141
Rejestracja: wt mar 30, 2004 8:22 pm
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: KAZIK » śr sty 23, 2008 11:25 am

Ufff, przynajmniej zgoda że są... :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości