katalog czesci i instrukcja
Moderator: Student
Witam. czy moglby mi ktos pomoc?? szukam od kilku ladnych dni jakichkolwiek informacji na temat mojego autka (UAZ 31512) i nic nie moge znalezc. potrzebuje przedewszystkim schemat instalacji elektrycznej do niego bo rozni sie od 469B i jakas ksiazke servisowa lub instrukcje. z gory dziekuje. pozdrawiam
Uaz 469B/31512 ... skladak sobie jakis taki ;p
www.4x4.kalisz.pl <--- zapraszam
www.4x4.kalisz.pl <--- zapraszam
Przyklejam tu szalenie pouczającego linka z orginalną ulianowską instrukcją do różnorakich uazów, napisaną po angielsku http://ladaparts.ru/uaz/
cytat: "Safety instructions: 1. before a trip, cheek conditions of the look mechanism of the hood and the body doors"
Widać, ze w ulianowsku już zauwazyli, ze uazom się drzwi na zakrętach otwietrają. Moze jakąś kampanię wymiany by zrobili....
cytat: "Safety instructions: 1. before a trip, cheek conditions of the look mechanism of the hood and the body doors"

Widać, ze w ulianowsku już zauwazyli, ze uazom się drzwi na zakrętach otwietrają. Moze jakąś kampanię wymiany by zrobili....

Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....
UAZ -expect the unexpected....
katalog części zamiennych UAZ3151x
mosty zwolnicowe, zawieszenie na sprężynach
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=241_23281#pic

mosty zwolnicowe, zawieszenie na sprężynach
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=241_23281#pic

LJ 70
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Dla zainteresowanych:
-po rusku
-pliki formatu DjVu
Электрооборудование автомобилей УАЗ "За рулем"
Elektrowyposażenie samochodów UAZ wydawnictwo "Za kierownicą"
http://www.uazbuka.ru/lib/electro/electro_UAZ.djvu
Автомобиль УАЗ-469. Руководство по войсковому ремонту. МО 1983г.
Samochód UAZ-469 Katalog części połączony z instrukcją użytkowania (12Mb)
http://www.uazbuka.ru/lib/ruk469/UAZ-469_1983_MO.djvu
Автомобили семейства УАЗ-469. Руководство по эксплуатации. МО 1985г
Samochody rodziny UAZ- 469. Instrukcji obsługi. (3Mb)
http://www.uazbuka.ru/lib/ruk469/UAZ-469_1985.djvu
Автомобили УАЗ-469 и УАЗ-469Б. Техническое обслуживание и ремонт. Орлов, Варченко. 1976г.
Samochody UAZ- 469 i UAZ- 469B. Techniczna obsługa i remont. Orłów, Warczenko. (6,5 Mb)
http://www.uazbuka.ru/lib/history/UAZ-4 ... _1976.djvu
Экранированное электрооборудование автомобилей УАЗ. 1986г.
Ekranowane elektrowyposażenie samochodów UAZ. (490Kb)
http://www.uazbuka.ru/lib/electro/Ekran ... l-nie.djvu
Инструкция по ремонту портальных (военных) мостов
Instrukcja remontu portalowych (wojskowych) mostów (570Kb)
http://www.uazbuka.ru/lib/axle/voen_most.djvu
Руководство по эксплуатации Прицепа УАЗ-8109
Instrukcji obsługi Przyczepy UAZ- 8109 (500Kb)
http://www.uazbuka.ru/lib/ManualOnTrailerUAZ.djvu
-po rusku
-pliki formatu DjVu
Электрооборудование автомобилей УАЗ "За рулем"
Elektrowyposażenie samochodów UAZ wydawnictwo "Za kierownicą"
http://www.uazbuka.ru/lib/electro/electro_UAZ.djvu
Автомобиль УАЗ-469. Руководство по войсковому ремонту. МО 1983г.
Samochód UAZ-469 Katalog części połączony z instrukcją użytkowania (12Mb)
http://www.uazbuka.ru/lib/ruk469/UAZ-469_1983_MO.djvu
Автомобили семейства УАЗ-469. Руководство по эксплуатации. МО 1985г
Samochody rodziny UAZ- 469. Instrukcji obsługi. (3Mb)
http://www.uazbuka.ru/lib/ruk469/UAZ-469_1985.djvu
Автомобили УАЗ-469 и УАЗ-469Б. Техническое обслуживание и ремонт. Орлов, Варченко. 1976г.
Samochody UAZ- 469 i UAZ- 469B. Techniczna obsługa i remont. Orłów, Warczenko. (6,5 Mb)
http://www.uazbuka.ru/lib/history/UAZ-4 ... _1976.djvu
Экранированное электрооборудование автомобилей УАЗ. 1986г.
Ekranowane elektrowyposażenie samochodów UAZ. (490Kb)
http://www.uazbuka.ru/lib/electro/Ekran ... l-nie.djvu
Инструкция по ремонту портальных (военных) мостов
Instrukcja remontu portalowych (wojskowych) mostów (570Kb)
http://www.uazbuka.ru/lib/axle/voen_most.djvu
Руководство по эксплуатации Прицепа УАЗ-8109
Instrukcji obsługi Przyczepy UAZ- 8109 (500Kb)
http://www.uazbuka.ru/lib/ManualOnTrailerUAZ.djvu
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 12:07 am
- Lokalizacja: Olsztyn Warmia
Instrukcja Uaz 452
Witam. W związku z tym, że wcześniejsze linki do takiej instrukcji już nie działają proszę o wznowienie. Próbowałem w jednostkach wojskowych ,niestety nie ma. W jednej znalazłem ,ale po rosyjsku i tłumaczenie jej na nasze trochę mnie przeraża. Chodzi mi o dużą ok.300 stron instrukcję napraw "ogóra". I proszę nie mówić ,że taka sama jak od zwykłego Uaza,bo taką mam , a wersję ogórkową po rosyjsku widziałem i choćby po fotkach napraw jest bardziej przyjazna dla naprawiającego. Z góry dziękuję.
Witam,
Koledzy, mam kłopot. Po Kupieniu tegoż pięknego auta, rocznik '83, benzyna 2,3 l jestem właśnie na etapie wymiany całego obkablowania elektryki. Kabelki w komplecie mam ze sklepu niby orginalne. Niestety schematy pokazane przez wilaarda w znaczący sposób różnią się od tych orginalnych, i mam parę nieścisłości. W orginale cewka zapłonowa zasilana jest bezpośrednio z rozrusznika, a kabel głównozasilający idze najpierw na oświetlenie tablicy rozdzielczej a potem na całą reszte. Coś mi tu nie gra. Jeśli ktoś ma lepiej rozrysowane elemnty elektryki starych uazów będę wdzięczny. Pozdrawiam.
Koledzy, mam kłopot. Po Kupieniu tegoż pięknego auta, rocznik '83, benzyna 2,3 l jestem właśnie na etapie wymiany całego obkablowania elektryki. Kabelki w komplecie mam ze sklepu niby orginalne. Niestety schematy pokazane przez wilaarda w znaczący sposób różnią się od tych orginalnych, i mam parę nieścisłości. W orginale cewka zapłonowa zasilana jest bezpośrednio z rozrusznika, a kabel głównozasilający idze najpierw na oświetlenie tablicy rozdzielczej a potem na całą reszte. Coś mi tu nie gra. Jeśli ktoś ma lepiej rozrysowane elemnty elektryki starych uazów będę wdzięczny. Pozdrawiam.
Ale od oryginalnych z którego roku i na którym etapie ewolucji?nologo pisze: Niestety schematy pokazane przez wilaarda w znaczący sposób różnią się od tych orginalnych, i mam parę nieścisłości.

One się zmieniają, przerabiałem to robiąc na nowo okablowanie do świateł (a wymiana całej elektryki mnie i tak czeka, na razie to odkładam).
Podłączenie cewki zależy m.in. od tego czy już jest moduł tranzystorowy czy go jeszcze nie ma.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Modułu nie ma jest stabilizator napięcia, przekaźnik, cewka, skrzynka bezpieczników (na trzy ale defakto podłączenia były tylko do dwóch bezpieczników jeden jest zmostkowany i nie używany), alternator i akumulator. Reszta to oświetlenie czyli przerywacz kierunkowskazów, oświetlenie zegarów i czujniki i takie tam błachostki. W nowym obkablowaniu kabli co nie miara ale jest trochę do przeróbek. Początek mam taki. Z aku + idzie na przekaźnik, do bezpieczników i stamąd do oświetlenia zegarów i powrót na stacyjkę. I tu jeszcze jeden powinien iść na cewkę właśnie z aku +. Dalej z cewki do bezpieczników i zmostkowany na regulator napięcia i tu mam wątpliwości. Czy cewkę bezpośrednio z aku czy przez rozrusznik jak jest na starym ksero i to z rozrusznika. W końcu jak będzi bezpośredniu do aku to czy czasem nie będzie ciągle pobierała cewka prądu.? Sam już się gubie jak chol....ra. Niby to takie proste ale jdnak myśl rosyjska
. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Ja tam drutów przy cewce u siebie nie ruszałem, ale w sumie na wszystkich znanych mi schematach jest podobnie: jeden przewód z aku przez przekaźnik rozrusznika, drugi z regulatora napięcia (czy tam z bezpieczników, zależnie jak narysowali w danym roku). Bo wtedy prąd przy rozruchu idzie bez oporu, a przy normalnej pracy przez opór.nologo pisze: Początek mam taki. Z aku + idzie na przekaźnik, do bezpieczników i stamąd do oświetlenia zegarów i powrót na stacyjkę. I tu jeszcze jeden powinien iść na cewkę właśnie z aku +. Dalej z cewki do bezpieczników i zmostkowany na regulator napięcia i tu mam wątpliwości. Czy cewkę bezpośrednio z aku czy przez rozrusznik jak jest na starym ksero i to z rozrusznika.
Jak cewka jest nieoryginalna to wtedy opornika nie ma. Jak zapłon jest z modułem to też opornika nie ma i podłącza się ją osobno.
(mam nadzieję że nic nie nabredziłem)
Ten problem rozwiązuje się odłączając masę przy opuszczaniu samochoduW końcu jak będzi bezpośredniu do aku to czy czasem nie będzie ciągle pobierała cewka prądu.?

UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Niby wszystko jasne - najprawdopodobniej puszczę na cewkę osobno kabel z rozrusznika na B+ a drugi 0 (zerowy) na masę. Mam jeszcze pytanko co do regulatora napięcia. Zaznaczam ,że nie jestem elektrykiem, stąd może takie śmieszne pytania ale mam również problem z podłączeniem regulatora. Oznaczenia na nim mam takie RC2/12D i dwa wyjścia oznaczone nr 15 na mniejszą wsuwkę i 67 na większą wsuwkę. Wydaje mi się ,że ta większa to na + a mniejsza na -. Korzystam ze schematu ściągniętego ze strony http://mojuaz.com/mid1.php?id=46&czytaj=1 Instrukcja Uaza str 346-347. Jak tak dalej pujdzie to sam poprowadzę na nowo wiązkę kabli do i od śilnika
.

A bukwami te oznaczenia? Bo to mi patrzy na regulator od czegoś innego. Oryginalny ma z oznaczeń "+", "SZ" i masę.nologo pisze:Niby wszystko jasne - najprawdopodobniej puszczę na cewkę osobno kabel z rozrusznika na B+ a drugi 0 (zerowy) na masę. Mam jeszcze pytanko co do regulatora napięcia. Zaznaczam ,że nie jestem elektrykiem, stąd może takie śmieszne pytania ale mam również problem z podłączeniem regulatora. Oznaczenia na nim mam takie RC2/12D i dwa wyjścia oznaczone nr 15 na mniejszą wsuwkę i 67 na większą wsuwkę.
Może zacznij nowy temat, bo tu do tych instrukcji to pewnie mało kto zagląda.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: katalog czesci i instrukcja
Schematów elektryki nigdy nie za mało, więc dorzucam taki do 31512:
http://chruptak.eu.org/uaz/elektryka-31512.jpg
http://chruptak.eu.org/uaz/elektryka-31512.jpg
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
Re: katalog czesci i instrukcja
Instrukcje do przeglądania online (dwie różne, z aktywnym spisem treści):
http://www.remek4x4.opty.com.pl/8/uaz/i ... 9b-27.html
http://www.remek4x4.opty.com.pl/8/uaz/i ... 9b-35.html
http://www.remek4x4.opty.com.pl/8/uaz/i ... 9b-27.html
http://www.remek4x4.opty.com.pl/8/uaz/i ... 9b-35.html
Re:
Witam!
Jestem tu nowy i nie powinienem się wymądrzać i karnie skoczyć po pifko, ale aparat nr 8 to chyba czujnik lampki kontorolnej układu hydralicznego hamulców.
Pozdro
Jestem tu nowy i nie powinienem się wymądrzać i karnie skoczyć po pifko, ale aparat nr 8 to chyba czujnik lampki kontorolnej układu hydralicznego hamulców.
Pozdro
znachor80 pisze:1-swiatlo pozycyjne i kierunkowskaz
2- reflektor
3- trąbka klakson
4- alternator
5- lampka komory silnika
6- czujnik temp wody zegar
7- czujnik temp wody kontrolka
8- czujnik lampki kontrolnej zbyt wysokiej temp. silnika
9- czujnik cisnienia oleju
10- czujnik niskiego cisnienia lampka
11 wyłacznik elekrozaworu
12- swiece zaplonowe
13- aparat zaplonowy
14- spryskiwacz
15 elekrtozawór paliwa na przewodzie montowany
16- cewka zapłonowa
17- akumulator
18- hebel
19- rozrusznik
20- opornik co cewki
21- kierunkowskaz boczny
22- regulator napięcia
23 -"awaryjnyj wibrator" awaryiny wibrator przy zapłonie elektronicznym pozwala na jazdę ok 30 godzin po jego awari ( podłaczany tylko w wypadku awrii). Powoduje wytwarzanie iskry.
24- moduł aparatu elektronicznego
25- moduł zapłonu
26- silnik wycieraczek
27- przekaznik rozrusznika
28- 3 bezpieczniki topikowe
29- czujnik hamulca noznego - wlacznik stopu
30- przełacznik kierunkowskazów
31- wlacznik swiatel awaryjnych
32- przerywacz swiatel kierunkowskazow
33- kontakt
34- wlacznik lampki pasazera
35- lampka pasazera
36- wlacznik spryskiwacza i wycieraczek
37- silniczek wentylarora nagrzewnicy
38- brak na schemacie ?
39- stacyjka
40- bezpiecznik bimetaliczny
41- wlacznik swiatel
42- nozny wlacznik swiatel drogowych/mijania
43- voltomierz
44- wskaznik cisnienia oleju
45- kontrolka cisnienia oleju
46- wskaznik temp. wody
47- poswietlanie zegara a zkablem rózowym kontrolka temp
48- wskaznik ilosci paliwa
49- lampa/kontrolka kierunkowskazow
50- lampka kontrolna zbyt wysokiej temp. chlodnicy
51- lampka kontrolna hamulca recznego
52- klakson wciskacz
53- lampka swiatel dlugich
54- prekosciomierz
55- wlacznik swiatel przeciwmgielnych
56- czujnik hamulca ręcznego
57- czujnik biegu wstecznego
58- plywak baku prawego
59- wlacznik do kontrolnki baku lewego/prawego
60- plywak baku lewego
61- tylnie swiatla pozycyjne/hamowania/kierunkow
62- lampa oswietlenia tablicy rejestracyjnej
63- lampa biegu wstecznego
64- lampa swiatel przeciwmgielnych
Re: katalog czesci i instrukcja
nie no... raczej już 9
8 idzie do wskaźnika ciśnienia oleju a 9 do jakiejś czerwonej kontrolki a sam czujnik wygląda właśnie jak ten od hamulców
8 idzie do wskaźnika ciśnienia oleju a 9 do jakiejś czerwonej kontrolki a sam czujnik wygląda właśnie jak ten od hamulców
Re: katalog czesci i instrukcja
Racja ... już oczy nie te ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości