Płyny

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

kuboszek
 
 
Posty: 136
Rejestracja: śr lut 25, 2009 7:26 pm
Lokalizacja: KROSNO-Korczyna

Płyny

Post autor: kuboszek » ndz mar 22, 2009 3:12 pm

witam robie remont uaza bude sciągłem z ramy i płyny poszły w kanał nie wiem jaki nalać płyn chamulcowy i płyn do sprzęgła. proszę o doradzenie.

Awatar użytkownika
Słoń2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:24 pm
Lokalizacja: Pomorskie/Kościerzyna

Re: Płyny

Post autor: Słoń2 » ndz mar 22, 2009 4:17 pm

Ja mam już od pieciu lat dot4 i jest wszystko w porządku!
Orginalnie chyba był ten taki strasznie smierdzacy ale to już przeszłosc!
lej dot4 :)2 :)2 :)2

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Płyny

Post autor: Balu-Balu » ndz mar 22, 2009 5:29 pm

Fabrycznie był płyn hamulcowy DA1 :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Re: Płyny

Post autor: chiquito83 » ndz mar 22, 2009 5:45 pm

Balu-Balu pisze:Fabrycznie był płyn hamulcowy DA1 :)21 :)21
wez idz z tym cholerstwem zracym, dot3 jest fajniutki, mozna tym oczy przeplukiwac :)21

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Płyny

Post autor: chudy1 » ndz mar 22, 2009 7:12 pm

dot4 :)

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Płyny

Post autor: zippo68 » ndz mar 22, 2009 7:16 pm

Balu-Balu pisze:Fabrycznie był płyn hamulcowy DA1 :)21 :)21
I taki dolewałem. Wciąż dostępny w sprzedaż, około 8PLN-0,5L
Z doświadczenia powiem, że dolanie płynu o innych parametrach prawie zawsze kończy się rozszczelnieniem układu, a w szczególności tyczy się to DA1. Nawet dolanie R3 rozszczelnia. Tak miałem w starym Żuku-puściły wszystkie manżety.
Aby wymienić płyn na inny najlepiej przepłukać układ i zapodać nowe uszczelniacze w cylinderkach i pompie i wtedy będzie gites :)2
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Płyny

Post autor: klucz13 » ndz mar 22, 2009 7:48 pm

zippo68 pisze:
Balu-Balu pisze:Fabrycznie był płyn hamulcowy DA1 :)21 :)21
I taki dolewałem. Wciąż dostępny w sprzedaż, około 8PLN-0,5L
Z doświadczenia powiem, że dolanie płynu o innych parametrach prawie zawsze kończy się rozszczelnieniem układu, a w szczególności tyczy się to DA1. Nawet dolanie R3 rozszczelnia. Tak miałem w starym Żuku-puściły wszystkie manżety.
Aby wymienić płyn na inny najlepiej przepłukać układ i zapodać nowe uszczelniacze w cylinderkach i pompie i wtedy będzie gites :)2
Bo DA1 nie miesza się dokladnie z R3 były to dwa płyny stosowane równolegle pierwszy bębny drugi tarcze ale zastapienie któregoś z nich DOT3 nie powinno stworzyć komplikacji
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Płyny

Post autor: zippo68 » ndz mar 22, 2009 8:00 pm

klucz13 pisze:
zippo68 pisze:
Balu-Balu pisze:Fabrycznie był płyn hamulcowy DA1 :)21 :)21
I taki dolewałem. Wciąż dostępny w sprzedaż, około 8PLN-0,5L
Z doświadczenia powiem, że dolanie płynu o innych parametrach prawie zawsze kończy się rozszczelnieniem układu, a w szczególności tyczy się to DA1. Nawet dolanie R3 rozszczelnia. Tak miałem w starym Żuku-puściły wszystkie manżety.
Aby wymienić płyn na inny najlepiej przepłukać układ i zapodać nowe uszczelniacze w cylinderkach i pompie i wtedy będzie gites :)2
Bo DA1 nie miesza się dokladnie z R3 były to dwa płyny stosowane równolegle pierwszy bębny drugi tarcze ale zastapienie któregoś z nich DOT3 nie powinno stworzyć komplikacji
:)21
Ja bym tam nie komplikował sprawy. Jest dostępny DA1, to zalewam i mam spokojną głowę.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Re: Płyny

Post autor: chiquito83 » ndz mar 22, 2009 8:49 pm

chudy1 pisze:dot4 :)
dot3 tanszy a roznia sie tylko temperatura wrzenia

i nie panikowalbym z tym rozszczelnieniem ukladu, ja lalem zawsze to co bylo pod reka, jak zabraklo dot3 a wygrzebalem u sasiada DA1 to dolalem sobie i jakos nic nie cieknie

chociaz madrzy ludzie (i klucz13) mowia ze nie nalezy mieszac, ja wstrzasalem moze dlatego dzialalo 8)

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Płyny

Post autor: chudy1 » ndz mar 22, 2009 9:14 pm

ja też mieszałem... dolewałem dot4 do no name... nie było problemu... ale przy -24 C cylinderek wypuścił cały płyn (chwalmy pana! na postoju :)21 ), wysprzęglik też.... nie mieszajcie :)21

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Re: Płyny

Post autor: chiquito83 » ndz mar 22, 2009 9:18 pm

chudy1 pisze:ja też mieszałem... dolewałem dot4 do no name... nie było problemu... ale przy -24 C cylinderek wypuścił cały płyn, wysprzęglik też.... nie mieszajcie :)21
a bo zes przekombinowal i pewnie wody tez dolewales :)21

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Płyny

Post autor: chudy1 » ndz mar 22, 2009 9:20 pm

chiquito83 pisze:
chudy1 pisze:ja też mieszałem... dolewałem dot4 do no name... nie było problemu... ale przy -24 C cylinderek wypuścił cały płyn, wysprzęglik też.... nie mieszajcie :)21
a bo zes przekombinowal i pewnie wody tez dolewales :)21
hmmm... a nie można? :)9
:)21

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Re: Płyny

Post autor: chiquito83 » ndz mar 22, 2009 9:22 pm

nie wiem, do chlodnicy kiedys awaryjnie herbaty dolewalem :)21

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Płyny

Post autor: morte36 » wt mar 24, 2009 7:27 pm

ja ostanio zalałem dot4 ale mam instalacje hamulcową uazo-polonezo-mercedesowską :D więc tylko zaczeło mi lecieć z uazowego cylinderka a dokładnie z odpowietrzenia (musiałem naruszyć przy odpowietrzaniu i coś się zpierniczyło)

PS: czy cylinderki z przednich bębnów pasują do tyłu ? wiem że są chyba większe z przodu ale są z przodu dwa na koło więc może któryś będzie pasił albo jak by pasował i bym zamienił z przodu na tył z obu stron a z przodu mam tarcze to czy by to działało dobrze?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Płyny

Post autor: carinus » wt mar 24, 2009 8:06 pm

morte36 pisze:j
PS: czy cylinderki z przednich bębnów pasują do tyłu ?
Przednie masz jednostronnego działania,tylne walą w oba kierunki i nie zamienisz ich.

Jak ktoś zamiast zmieniać płyn co pare lat dolewa po trochę to nic dziwnego że kiedyś na mrozie wywaliło cylinderki.Płyny hamulcowe są higroskopijne i chłoną wodę z atmosfery,jak się latem nie zagutuje to zimą zamarznie.Jedynie chyba DOT 5.1 nie jest mieszalny z pozostałymi gdyż ma bazę syntetyczną i nie nadaje się do tradycyjnych układów hamulcowych,bankowo rozszczelni nam układ.Co do mieszania z DA1 nie robiłem badań i nie zamierzam.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Płyny

Post autor: morte36 » wt mar 24, 2009 8:42 pm

a od czego cylinderki do tyłu polecacie bo są jakieś samoregulujące ale nie wiem czy na tył też?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Płyny

Post autor: carinus » wt mar 24, 2009 8:54 pm

Polecam cylinderki od zacisków do tarczówek.Jak masz zamiar założyć przód na tarczach to załóż do kompletu i tył.Inaczej bedzie więcej problemów niż pożytku.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Płyny

Post autor: chudy1 » śr mar 25, 2009 7:51 am

carinus pisze:
Jak ktoś zamiast zmieniać płyn co pare lat dolewa po trochę to nic dziwnego że kiedyś na mrozie wywaliło cylinderki..
bezczelne pomówienie! :)11

w kwietniu wymienili mi płyn na warsztacie przy okazji remontu, w grudniu spieprzyło cylinderkiem... już wcześniej czasami trochę spieprzało ale nie wiedziałem którędy

jestem dobrym użytkownikiem uaza, nie mam nic sobie do zarzucenia :)21

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Re: Płyny

Post autor: chiquito83 » śr mar 25, 2009 11:41 am

w ktorym warsztacie? :)21

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Płyny

Post autor: szychu » śr mar 25, 2009 12:25 pm

chiquito83 pisze:w ktorym warsztacie? :)21

ASO UAZ'a :wink:

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Płyny

Post autor: chudy1 » śr mar 25, 2009 6:15 pm

szychu pisze:
chiquito83 pisze:w ktorym warsztacie? :)21

ASO UAZ'a :wink:
no nie moge :evil:
kpią ze mnie :)21

będę musiał wyciągnąć konsekwencje... :)17

:)21

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Płyny

Post autor: carinus » śr mar 25, 2009 7:00 pm

chudy1 pisze:
w kwietniu wymienili mi płyn na warsztacie przy okazji remontu,

A potem się dziwisz że z hamulców płyn ucieka bo zamiast w UAZ-ie wymienili na warsztacie.Nie załamuj się ja też miałem takie cyrki że nagle leciało i równie nagle przestało lecieć i do dzisiaj nie wiem jak to się dzieje.Wiem tylko że wyjeb..m już bębny i wstawiam tarcze.I to mnie trzyma dalej przy życiu bo inaczej już bym się pociachał.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości