Kompresja po remoncie UAZoWołga

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: KleryK » pt lip 10, 2009 7:57 pm

Witam :)

Sprawdzałem za średnikiem są kolejne wyniki na cylinder

I - 14; 13,5; 13,5
II - 12,7; 12,5
III - 12,5; 12,5
IV - 12,5; 12,5

To UAZowołga, mam taki dziwny objaw ( tzn ostatnio nie występuje i nie występuje na pewno na zimnym ), że jak czasem
gaszę silnik to wyłącza się i jeszcze z 2 razy strzeli garami i dymek szedł z filtr powietrza. Szczególnie jak go zgaszę
z wysokich obrotów.

Jaka może być przyczyna ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: bobbik » pt lip 10, 2009 8:28 pm

za wysoka komprecha ?

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: carinus » pt lip 10, 2009 8:36 pm

bobbik pisze:za wysoka komprecha ?
Dokładnie taka moze być przyczyna.Pomimo zaniku iskry dochodzi do samozapłonu jak w dieslu.Musisz zasilać gazem LPG i cofnąć nieco zapłon.Policz sobie stopień sprężania i będziesz w przybliżeniu wiedział jaka liczba oktanowa w paliwie będzie potrzebna do zasilania.Zmieniła się troche specyfika pracy i świece zapłonowe też dobierz zimniejsze bo te obecne może już świecą na czerwono.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: bobbik » pt lip 10, 2009 9:39 pm

gdyby nie remont można by pomyśleć że nagar na tłokach się żarzy

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: KleryK » pt lip 10, 2009 11:37 pm

Mam obecnie świece A-11 rosyjskie czyli chyba nasze F40.

Kupię w takim razie F65PS Iskry :) warto wersję do gazu kupić czy to większego znaczenia nie ma ?

No będzie montowany gaz niedługo :)

--------

Bo z tych kompresji rozumiem wynika że zawory są szczelne i problem samozapłonu nie wynika z nieszczelnych zaworów ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: carinus » ndz lip 12, 2009 9:06 am

Kup jakieś normalne świece NGK lub ND i wytrzymają znacznie dłużej bez niespodzianek typu padnięta jedna świeca itp.Ceny nie są tragiczne.Miałeś mocno zplanowaną głowice?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: Bart03 » ndz lip 12, 2009 9:19 am

uaz potrzebuje "zimne" swiece i walsnie na tym polega caly problem - nie mozna zalozyc byle zwyklasa NGK bo problem bedzie taki sam

na dzien dziesiejszy zimne swiece zachodnich producentow jest bardzo trudno dostac bo wiekszosc firm wycofuje je z produkcji ze wzgledu na znikomy zbyt
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: GikroV » ndz lip 12, 2009 3:39 pm

tak na marginesie jaką kompresję powinien mieć oryginalny silnik. W instrukcji podają 6,7 :-? ale czego ?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

kicze
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: sob lut 07, 2009 12:29 am

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: kicze » ndz lip 12, 2009 4:51 pm

jak masz mniejszą kompresje to możes stosować paliwa o mniejszej liczbie oktanów. Jak się niemylę to można w UAZie na 76 jeździć

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: Bart03 » ndz lip 12, 2009 4:56 pm

GikroV pisze:tak na marginesie jaką kompresję powinien mieć oryginalny silnik. W instrukcji podają 6,7 :-? ale czego ?
6,7 to stopien sprezania a nie cisnienie sprezania !!
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: GikroV » ndz lip 12, 2009 5:10 pm

noo niedopatrzenie :)21 więc jakie powinno być ciśnienie sprężania ?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: Bart03 » ndz lip 12, 2009 5:30 pm

tego to nikt do konca nie wie ale przyjmuje sie 9 - 11 :wink: :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: KleryK » ndz lip 12, 2009 11:07 pm

Głowicę Wołgowską kupiłem używaną, ktoś nawet w niej kanały dolotowe polerował :) a ja splanowałem
ją tylko raz przed założeniem :)

Bo mając do połowy gaz to on mi się buja do 70km/h :) nie chce więcej jechać bo na dotarciu jest ;)
ale czuje że ze 120 pojedzie :D a do 50km/h to się chwila moment rozpędza :)

Bo UAZ ma świece
Iskra F40 lub F55PS ( 7zł a F40 nie do dostania)
Wołga F65PS(7zł sztuka ).

NGK to
BP5HS( 11zł) ( UAZ)
BP6HS ( 10zł ) ( WOłga)
BPR7HIX irydowa ( Wołga zagazowana 45-60zł za 1 świecę )

I wszystkie są ogólnodostępne

A świece Iskry zawsze stosowałem w uazie i nie zawodziły mnie :) a mam też sentyment taki :)

Acz w swoim codziennym zagazowanym Chryslerze Voyagerze 3.8 V6
mam Świece IRYDOWE NGK :), które sobie strasznie chwalę :) Ale tym samochodem robie 35tyś km rocznie :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: carinus » pn lip 13, 2009 3:40 pm

Ciśnienia masz porównywalne z dosyć wysilonym silnikiem japońskim a to do czegoś zobowiązuje-lepsze paliwo i odpowiednie świece.Przy takich ciśnieniach i byle jakich świecach kiepska iskra miedzy elektrodami potrafi być bezproblemowo zdmuchiwana a ze względu na temperatury w komorach spalania i żywotność,a tym samym długa bezawaryjność świec,są w sprzedaży wersje z irydowymi lub platynowymi elektrodami.Też używam w swojej osobówce platynowych świec właśnie z powody wysilonego silnika,tak zaleca fabryka,zmiana co 100kkm.Nie sugeruj sie zależnością położenia pedału gazu z osiągami silnika.Często słyszę że ktoś jechał 200/h i miał jeszcze zapas pod podałem.Ten zapas to najczęściej martwy ruch pedałem który już niczego nie wniesie,bo silnik osiągnął max. moc i dalsze wciskanie gazu psu na budę się zdaje.Nie znaczy to ze nie pojedziesz na tym silniku 130km/h,jak dotrzesz to napisz ile wyciąga.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: Rafał D » pn lip 13, 2009 8:28 pm

samozapłon może pojawać się przy zbyt wczesnym zapłonie i ubogiej mieszance.
Miałem taki objaw i cofniecie zapłonu załatwiło temat.

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: Lorado » pn lip 13, 2009 9:22 pm

WITAM.Ktoś tu myli pojęcie kompresji ze stopniem spręzania.Jeden można zmierzyć a drugi policzyć.Oryginał świece do UAZ to A-14U.Inne to F-50.A tak naprawdę to na 4 cylindrze powinna być świeca o innej wartości cieplnej aniżeli na 1,2,3,Dlaczego?
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: KleryK » wt lip 14, 2009 1:09 am

Lorado pisze:WITAM.Ktoś tu myli pojęcie kompresji ze stopniem spręzania.Jeden można zmierzyć a drugi policzyć.Oryginał świece do UAZ to A-14U.Inne to F-50.A tak naprawdę to na 4 cylindrze powinna być świeca o innej wartości cieplnej aniżeli na 1,2,3,Dlaczego?
A14 to do Wołgi chyba, A-11 są do UAZa
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: Lorado » wt lip 14, 2009 1:48 pm

Katalog części i podzespołow samochodu osobowo-terenowego UAZ469B mówi,Swiece A14U nierozbieralne gwint M14x1,25x11.To tyle w tym temacie.Pozdrawiam
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: tarhim » wt lip 14, 2009 2:18 pm

Lorado pisze:Katalog części i podzespołow samochodu osobowo-terenowego UAZ469B mówi,Swiece A14U nierozbieralne gwint M14x1,25x11.To tyle w tym temacie.Pozdrawiam
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=60_5041

Pozycja 140, świeca A11-0.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Re: Kompresja po remoncie UAZoWołga

Post autor: KleryK » wt lip 14, 2009 4:28 pm

Lorado pisze:Katalog części i podzespołow samochodu osobowo-terenowego UAZ469B mówi,Swiece A14U nierozbieralne gwint M14x1,25x11.To tyle w tym temacie.Pozdrawiam
Katalog części do 31512 z roku 2003 do silnika UMZ 4178(4179) mówi że
A11 , A11-3, A11-1 A11-5 :)

Strona rosyjska ze świecami
http://epribor.com.ru/catalog/1646_view_30044

mówi że A-14 to Wołga M24

http://epribor.com.ru/catalog/1646_view_30041

mówi że A-11 do UAZa :)

Tyle w temacie. Pozdrawiam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości