Co wy na to: motor 2,3 granada?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

stuk puk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw lut 03, 2005 11:17 am
Lokalizacja: Warszawa

Co wy na to: motor 2,3 granada?

Post autor: stuk puk » czw lut 03, 2005 11:47 am

Siemanko wszystkim, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Kupiłem sobie jakiś czas temu Uaz'a.
Zdjąłem skrzynię biegów, i się przeraziłem. Oliwa a właściwie płyn w skrzyni jest koloru mietalicznego lakieru - masakra, docisk -szrot, tarcza szmelc, itd.
Ale ja nie o tym. Do roboty wg. mnie w jednostce napędowej jest wszystko. Wiem że padały już takie pytania ale jakoś nie znalazłem zadowalających odpowiedzi. Więc już wskakuję w środek tematu:
Co myślicie o włożeniu motoru z Granady 2,3 V6. Razem z czterobiegową skrzynią, i zainstalowanie reduktora od Gaza 69?
Taką jednostę z osprzętem i dokumentami mogę nabyć za 400 zł.
Pytanie zasadnicze: czy warto i czy wały napędowe będą pasować (długość) do reduktora i odsadzenia silnika i skrzyni? i do kogoś kto coś takiego ma: czy dużo przy tym przeróbek?

dzięki
s.p.

Awatar użytkownika
jose
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw mar 25, 2004 10:26 pm
Lokalizacja: była 100lica

Post autor: jose » czw lut 03, 2005 11:52 am

czesc!

gratuluje zakupu UAZa;
a z Uazem jak z Uazem kupa roboty na poczatku;)

co do jednostki napedowej z forda to slyszalem, ze kilka osob z tego forum posiada wlasnie silnik 2,3 w swoich Gazach i Uazach...

podobno niezle jezdzi sie na tym...
jednak ja mam poki co oryginalny motor i nawet, nawet zadowolony jestem!! 8)

pozdr
jose
UAZ.Sexy technology.
SAMURAI disco.Jeszcze bardziej sexy technology.

tel. 600 520 504

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » czw lut 03, 2005 11:58 am

Z tego co pamiętam Michał (Brzyd) z Wawy jeździ Giezem z takim silnikiem... Aby trafić do Michała to trzeba iść na zakładkę Toyota na forum i tam zawołać Kylona. Ona ma namiary na Brzyda...
Ale słyszałem że to fajny silniczek, tylko o ile się nie myle i dobrze pamiętam ma kolektor wydechowy z dwóch stron i trzeba kombinować z wydechem od spodu... Ale może się mylę... pogadaj z Michałem...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
suzus
 
 
Posty: 993
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 6:08 pm

Post autor: suzus » czw lut 03, 2005 12:19 pm

lepiej 2.8 2.9 a poza tym to reduktor od gaza ma wyjście na lewą stronę

Awatar użytkownika
Gazior69
Posty: 323
Rejestracja: pt paź 01, 2004 9:07 am
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Post autor: Gazior69 » czw lut 03, 2005 12:32 pm

Witam,
ja załorzyłem sobie ostatnio taki silnik 2,3 V6 od Granady do Gaza 69.
Jeździ się nim super, choć nie mam porównania.
Do tej pory jeździlem na S21.
Wymieniłem sam silnik.
Zostawiłem skrzynie od żuka i reduktor gaz.
Nic nie przesuwałem.

Z kolektorami to prawda, są z dwóch stron.
Wydech załozyłem sobie również od żuka i przeciągnąłem na koniec auta.
Chodzi cicho, przyspieszenie ma jak średniej klasy plaskacz.
Rozpędza się spoko do 100 km/h. dalej nie chcę próbować.
Musze doprowadzić układ kierowniczy do porządku.. :lol:

Jak bys miał jeszcze jakieś pytania to odezwij się na prw.

pozdrawiam,

Wojdył GAZ69
Gazior na dozywocie....3.0 TD
Big Gaz już u mnie w garażu, tworzy się nowe !!!

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » czw lut 03, 2005 12:59 pm

to już odebrałeś auto ?

:)
łoś też człowiek

stuk puk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw lut 03, 2005 11:17 am
Lokalizacja: Warszawa

danke

Post autor: stuk puk » pt lut 04, 2005 2:05 pm

dzięki wszystkim za info.
Jakoś nie mogą złapać tego Michała BRZYD
Wiem że silnik 2,8 lub 2,9 błby lepszy, ale lepiej też będzie kosztował.
A w tym 2,3 coś się zacznie psuć to go przy remoncie sobie podkręce kilka koników więcej. Może jakiś ostrzejszy wałeczek inne kolektory.
Ale o czym, ja gadam jeszcze nic nie mam a już podkęcać bym chciał.

A tak na poważnie to czy da radę spiąć wyjście ze skrzyni z reduktorem gazowym, bo z uazowskim to chyba trudniejsza sprawa?
Pozdrawka
stuk puk

KrzysztofM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 30, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: KrzysztofM » pt lut 04, 2005 2:47 pm

Ja zmotałem 2,3 grenady z skrzynią od uaz-a wiaże sie to z kilkoma przeróbkami, kółka dałem 32x11,5 R 15 i narazie po kilku próbach stwierdzam ,że jest za szybki w terenie na drodze tródno mi powiedzieć bo jeszcze nie jest gotowy w tym stopniu aby go zarejestrować. Zostałem prz skrzyni UAZ-a , bo oryginalna fordowska ma za małe przełożenia proponuję abyś porównał sobie przełożenia skrzyń, mostu i wielkość kół i spróbował przeliczyć to przy 2300 obr/min silnika ,chyba to jest prędkość obrotowa przy maksymalnym momencie a ten parametr chyba nas najbardziej interesuje a póżniej dobiero moc jak się myle to mnie poprawcie. A tak praktycznie ruszm z 2 biegu na czrnym bez problemu, a wterenie na reduktorze na drugim mogło by byc wolniej. Swoje doznania porównuje z Jeepem Wranglerem 2,5 bo takim obecnie sie bawię.

maciuś
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr sty 12, 2005 8:20 am
Lokalizacja: puławy

Post autor: maciuś » pt lut 04, 2005 4:54 pm

a czy wiele motania jest żeby połączyć silnik 2.3 ze skrzynią od żuka
niemasz problemów kup gazika

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: danke

Post autor: vandall1 » pt lut 04, 2005 11:44 pm

stuk puk pisze: A tak na poważnie to czy da radę spiąć wyjście ze skrzyni z reduktorem gazowym, bo z uazowskim to chyba trudniejsza sprawa?
Pozdrawka
stuk puk
Daj se siana z gazowskim reduktorem-za słaby jest.Przerób uazowski /poszukaj na forum/.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
romanowicz_z3 car469b
Posty: 328
Rejestracja: wt maja 20, 2003 4:34 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Co wy na to: motor 2,3 granada?

Post autor: romanowicz_z3 car469b » sob lut 05, 2005 9:16 am

stuk puk pisze:Siemanko wszystkim, jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość.
Kupiłem sobie jakiś czas temu Uaz'a.
Zdjąłem skrzynię biegów, i się przeraziłem. Oliwa a właściwie płyn w skrzyni jest koloru mietalicznego lakieru - masakra, docisk -szrot, tarcza szmelc, itd.
Ale ja nie o tym. Do roboty wg. mnie w jednostce napędowej jest wszystko. Wiem że padały już takie pytania ale jakoś nie znalazłem zadowalających odpowiedzi. Więc już wskakuję w środek tematu:
Co myślicie o włożeniu motoru z Granady 2,3 V6. Razem z czterobiegową skrzynią, i zainstalowanie reduktora od Gaza 69?
Taką jednostę z osprzętem i dokumentami mogę nabyć za 400 zł.
Pytanie zasadnicze: czy warto i czy wały napędowe będą pasować (długość) do reduktora i odsadzenia silnika i skrzyni? i do kogoś kto coś takiego ma: czy dużo przy tym przeróbek?

dzięki
s.p.


Tu masz kilka informacji o tych silnikach (ze stronki Capri.pl)
"
Informacje ogólne
Typ silnika: Cologne 2300 V6 60° OHV
Kod silnika:
02.69-08.72: YY (High Compression)
02.69-08.72: YZ (Super High Compression)
09.72-04.75: YY (High Compression)
05.75-04.85: YYE (High Compression)
05.75-04.85: YYN (High Compression)
?: YYR
Pojemność: 2293 cc
Ilość cylindrów: 6
Stopień sprężania: 02.69-08.72 (YY): 9.1:1
02.69-08.72 (YZ): ? (SHC)
09.72-04.75 (YY): 9.1:1
05.75-04.85 (YYE): 9.1:1
05.75-04.85 (YYN): 8.75:1
Maksymalna moc: 02.69-08.72 (YY): 79 KW / 108 KM @ 5100 obr/min
02.69-08.72 (YZ): 92 KW / 125 KM
09.72-04.75 (YY): 79 KW / 108 KM @ 5100 obr/min
05.75-04.85 (YYE): 79 KW / 108 KM @ 5100 obr/min
05.75-04.85 (YYN): 84 KW / 114 KM @ 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 02.69-08.72 (YY): 17.7 kgm @ 3000 obr/min
02.69-08.72 (YZ): ?
09.72-04.75 (YY): 17.7 kgm @ 3000 obr/min
05.75-04.85 (YYE): 17.7 kgm @ 3000 obr/min
05.75-04.85 (YYN): 18.0 kgm @ 3000 obr/min
Ciśnienie sprężania: 1000-1200 kPa
Średnica cylindra: 90 mm
Skok tłoka: 60.14 mm
Wymiar paska klinowego: 11.9 x 995

"

Może Ci się przydadzą przy identyfikacji...


pozdrawiam
Tzarrr!!

klient
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: sob gru 18, 2004 12:36 pm

Post autor: klient » sob lut 05, 2005 2:12 pm

a w jakich latach byly produkowane te silniki? Czy ten kod silnika symbolizuje czas produkcji?

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » ndz lut 06, 2005 9:19 am

a powiedzcie mi ludziska jakie jest podparcie wałka sprzęgłowego w tych silnikach?
ja mam 2,9 ze scorpio czekający na włożenie do syfa i rozwaliła mnie tulejka zamiast łożyska w wale korbowym :o :o wiadomo woda i błoto jej nie posłuży.. trzebaby coś z tym wymyślić...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lut 06, 2005 3:21 pm

Bym sie tak nie przejmował-ale ew wymienił na nową.Jakies łozysko typu zz/zamkniete-to raczej bez obróbki nie wejdzie,zastosowanie natomiast igiełkowego bez biezni wewn-to najgorsze rozwiazanie.
Błoto,woda-kulkowe kryte-też szybko załatwi.Zweryfikować i zlać.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości