zablokowana piasta

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

zablokowana piasta

Post autor: EDEK:):):):) » sob maja 01, 2010 9:28 am

Witam.Tak jak w temacie.Podczas rozbierania tylnej lewej strony po odkręceniu półoski i jej wyjęciu a następnie po odkręceniu obydwu nakrętek pista z łożyskami nie chce zejść :-? .Co ją blokuje ?? ?? wysuwa się kawalek i stop coś haczy :-?
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: zablokowana piasta

Post autor: carinus » sob maja 01, 2010 9:35 am

Musi swobodnie zejść,tam już nic nie może trzymać łożyska.Może jest zadzior na biezni?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: zablokowana piasta

Post autor: uazevo1 » sob maja 01, 2010 10:18 am

Mogła ci zostać podkładka z wypustem która bespośrednio przylega do wewnętrznej bierzni łozyska i wypust sie zaklinował w rowku.
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Re: zablokowana piasta

Post autor: rudobrody » sob maja 01, 2010 10:55 am

Identyczny przypadek mam z przodu po prawej stronie,nierówna bieżnia pod simeringiem dwie breszki i schodzi, ale trzeba zakładać nowy simering bo go wywija.Pierwszy raz też byłem spietrany co trzyma już się przyzwyczaiłem :lol:

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: zablokowana piasta

Post autor: EDEK:):):):) » sob maja 01, 2010 12:15 pm

Jak delikatnie ruszyłem dwoma śrubokrętami to zeszło wewnątrz zostało na czopie łożysko uszczelniacz za łożyskiem a pomiędzy taka cienka blaszka złożylem to następnie spowrotem tak jak było :-? ta blaszka to do czego jest ?? bo przy składaniu weszła w głąb piasty :-?
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: zablokowana piasta

Post autor: Wałek » sob maja 01, 2010 2:09 pm

Ja zmieniałem przegub z przodu,to nic nie blokowało więc :o
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Re: zablokowana piasta

Post autor: rudobrody » sob maja 01, 2010 2:51 pm

Ja zmieniałem przegub z przodu,to nic nie blokowało więc :o
Też byłbym zdziwiony,masz pewnie felerny egzemplarz :)21

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: zablokowana piasta

Post autor: Wałek » sob maja 01, 2010 4:20 pm

rudobrody pisze:
Ja zmieniałem przegub z przodu,to nic nie blokowało więc :o
,masz pewnie felerny egzemplarz :)21
rozwiń
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Re: zablokowana piasta

Post autor: rudobrody » sob maja 01, 2010 4:41 pm

Co tu rozwijać powinienem był podkreślic to stwierdzenie wężykiem jak Kobuszewski w Kabarecie Starszych Panów.
Jeżeli przy naprawie idzie wszystko zgodnie z planem to wery do d..py bo coś niedobrego wisi w powietrzu zwłaszcza przy zabytkach :)16

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: zablokowana piasta

Post autor: uazevo1 » ndz maja 02, 2010 8:18 am

EDEK:):):):) pisze:Jak delikatnie ruszyłem dwoma śrubokrętami to zeszło wewnątrz zostało na czopie łożysko uszczelniacz za łożyskiem a pomiędzy taka cienka blaszka złożylem to następnie spowrotem tak jak było :-? ta blaszka to do czego jest ?? bo przy składaniu weszła w głąb piasty :-?
Ta blaszka to dystans który uniemożliwia wciśnięcie simeringa za głęboko. Zakładasz ją tymi nóżkami w strone łożyska a pomiędzy nią a łożysko ładujesz smar :)2
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: zablokowana piasta

Post autor: Wałek » ndz maja 02, 2010 9:58 am

rudobrody pisze:Co tu rozwijać powinienem był podkreślic to stwierdzenie wężykiem jak Kobuszewski w Kabarecie Starszych Panów.
Jeżeli przy naprawie idzie wszystko zgodnie z planem to wery do d..py bo coś niedobrego wisi w powietrzu zwłaszcza przy zabytkach :)16
Czyli jak wszystko idzie OK do jest do d.....y :)3
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: zablokowana piasta

Post autor: carinus » pn maja 03, 2010 10:54 am

Wałek pisze:
rudobrody pisze:Co tu rozwijać powinienem był podkreślic to stwierdzenie wężykiem jak Kobuszewski w Kabarecie Starszych Panów.
Jeżeli przy naprawie idzie wszystko zgodnie z planem to wery do d..py bo coś niedobrego wisi w powietrzu zwłaszcza przy zabytkach :)16
Czyli jak wszystko idzie OK do jest do d.....y :)3
Jak idzie za dobrze to nie ma atrakcji.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: zablokowana piasta

Post autor: EDEK:):):):) » pn maja 03, 2010 3:04 pm

A tak na marginesie rozmiar klucza do nakrętek piasty to 55 mm poprawcie mnie jak się mylę :-? bo już czas się zaopatrzyć a nie ciągle młotek i śrubokręt montażowy :)16 :)16
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: zablokowana piasta

Post autor: Takayuki » pn maja 03, 2010 3:27 pm

Zdaje się, że 55. Ewentualnie klucz do rur zamiast młotkiem naparzać ;)

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: zablokowana piasta

Post autor: EDEK:):):):) » pn maja 03, 2010 5:43 pm

Tym do rur to ciężko podejść trzeba jedna do sklepu :x :x
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
rudobrody
 
 
Posty: 195
Rejestracja: czw mar 06, 2008 7:58 pm
Lokalizacja: małopolskie

Re: zablokowana piasta

Post autor: rudobrody » pn maja 03, 2010 7:05 pm

Klucz płaski obcięty,zeszlifowane boki żeby wszedł do piasty,przyspawana do niego stara nasadka na grzechotkę 1/2 i tak działa :)2

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: zablokowana piasta

Post autor: carinus » pn maja 03, 2010 7:35 pm

Jednak nasadka 6-kątna naprawdę sie przyda i nie pokaleczy nakretek.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: zablokowana piasta

Post autor: uazevo1 » pn maja 03, 2010 7:46 pm

Ja sobie doklepałem sześciąkant z kawałka rury ciękościennej 60mm (została mi z wydechu). Używając młotka imadła i starej nakrętki na wzór zajeło to mniej niż 5 minut i robi do dziś tak że polecam :)2
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: zablokowana piasta

Post autor: Wałek » pn maja 03, 2010 7:51 pm

Nieodkształca się
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: zablokowana piasta

Post autor: carinus » wt maja 04, 2010 9:02 pm

Za mocno tych łożysk się nie dokręca wieć każdy klucz wytrzyma,nawet ten klepany z rury.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

uazevo1
 
 
Posty: 182
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 8:01 pm
Lokalizacja: Myślenice

Re: zablokowana piasta

Post autor: uazevo1 » wt maja 04, 2010 9:42 pm

carinus pisze:Za mocno tych łożysk się nie dokręca wieć każdy klucz wytrzyma,nawet ten klepany z rury.
Dokładnie tak jak mówisz! Warto go mieć i zaglądać do piast przynajmniej raz na kilka miesięcy tj. kontrola luzu łożysk stanu uszczelniacza i konsystencji smaru. Najczęściej kończy sie to w moim przypadku profilaktyczną wymianą usczelniacza dokładnym wymyciem łożysk piasty itd. Nałożenie nowego smaru i regulacji luzu łożysk. Jak to mówią "Jak sie dba to sie ma"
czarne matowe "ZUO" z turbodieslem

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: zablokowana piasta

Post autor: Balu-Balu » śr maja 05, 2010 2:01 pm

EDEK:):):):) pisze:A tak na marginesie rozmiar klucza do nakrętek piasty to 55 mm poprawcie mnie jak się mylę :-? bo już czas się zaopatrzyć a nie ciągle młotek i śrubokręt montażowy :)16 :)16
Wystarczy oryginalny klucz od przednich kapturków piast. Czasami idzie tanio kupić na alledrogo. Ja kupiłem za grosze. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
opty
 
 
Posty: 152
Rejestracja: wt maja 22, 2007 4:23 pm
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontaktowanie:

Re: zablokowana piasta

Post autor: opty » śr maja 05, 2010 2:08 pm

rudobrody pisze:Co tu rozwijać powinienem był podkreślic to stwierdzenie wężykiem jak Kobuszewski w Kabarecie Starszych Panów...
Dla porządku - to był Kabaret Dudek ;)
Jaromir Świerczyński
UAZ 31512 89 r., http://www.remek4x4.opty.com.pl/ - strona mojego pilota ;)

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: zablokowana piasta

Post autor: EDEK:):):):) » sob maja 08, 2010 10:23 am

Całe szczęście że są jeszcze staży czołgiści 8) i posiadają zapas kluczy :)21 właśnie sprawdziłem działanie klucza :)21 :)21 i jest miło :D a tak na uboczu to po zdjęciu piasty w środku wylał mi się smar a raczej jego mieszanka z olejem :cry: czy tam jest jeszcze jeden uszczelniacz ( prócz tego dużego ) :-? bo widać olej daje :-?
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: zablokowana piasta

Post autor: carinus » ndz maja 09, 2010 5:57 pm

EDEK:):):):) pisze:Całe szczęście że są jeszcze staży czołgiści 8) i posiadają zapas kluczy :)21 właśnie sprawdziłem działanie klucza :)21 :)21 i jest miło :D a tak na uboczu to po zdjęciu piasty w środku wylał mi się smar a raczej jego mieszanka z olejem :cry: czy tam jest jeszcze jeden uszczelniacz ( prócz tego dużego ) :-? bo widać olej daje :-?
A widac tam miejsce na jakiś uszczelniacz?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość