Afgany

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Art_ZGL
 
 
Posty: 187
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:07 pm
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Afgany

Post autor: Art_ZGL » pt sty 14, 2011 8:02 pm

W linku poniżej sa dwa rodzaje zabieraków, jedne krotsze, drugie dłuższe. I jeszcze jedna sprawa jeden z mostów ma flansze do przykręcania wału określmy to "kwadratową" a nie okrągłą. Czy ma to zwiazek z ich data produkcji? A może sa jakies inne istotne sprawy z tym zwiazane.
http://allegro.pl/uaz-mosty-wojskowe-af ... 20074.html
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.

Awatar użytkownika
chester 469
 
 
Posty: 120
Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Afgany

Post autor: chester 469 » sob sty 15, 2011 3:40 pm

to ze dłuższe to tylko złudzenie po prostu leża na "kozie" gruchami na środku a przednie mosty mają je lekko z boku i daje taki efekt
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"

Wałek
 
 
Posty: 857
Rejestracja: pt gru 25, 2009 7:06 pm
Lokalizacja: Żyrardów
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: Wałek » sob sty 15, 2011 4:38 pm

kształt flanszy nie gra roli ja mam taką w oryginalnym moście

ale zobaczcie mocowanie amorów jest różne
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl

Awatar użytkownika
chester 469
 
 
Posty: 120
Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Afgany

Post autor: chester 469 » ndz sty 16, 2011 3:55 pm

mocowania amorów są różne ale to szczegół ważne aby były przełożenia takie same
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"

Awatar użytkownika
Art_ZGL
 
 
Posty: 187
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:07 pm
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Afgany

Post autor: Art_ZGL » ndz sty 16, 2011 4:05 pm

chester 469 pisze:ważne aby były przełożenia takie same
A nie jest tak, ze wszystkie afgany maja 5,375 w mostch. Jezeli jestem w bledzie to mnie poprawcie.
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.

Awatar użytkownika
chester 469
 
 
Posty: 120
Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Afgany

Post autor: chester 469 » ndz sty 16, 2011 10:02 pm

ręki nie dam sobie uciąć ale przełożenie jest 5.25 najlepiej jak wypowie się osoba która ma większe doświadczenie z afganami
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"

Awatar użytkownika
rafco
Posty: 327
Rejestracja: sob lis 15, 2008 2:54 pm
Lokalizacja: ...

Re: Afgany

Post autor: rafco » śr sty 19, 2011 6:46 pm

koledzy posiada ktoś rysunki techniczne Afganów?
może ktoś wskaże drogę:) :)2

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Afgany

Post autor: Mag69 » śr sty 19, 2011 7:19 pm

LJ 70

Awatar użytkownika
rafco
Posty: 327
Rejestracja: sob lis 15, 2008 2:54 pm
Lokalizacja: ...

Re: Afgany

Post autor: rafco » śr sty 19, 2011 9:25 pm

dzięki Mag. mistrzostwo świata za reakcję i pomoc :)2

Awatar użytkownika
Art_ZGL
 
 
Posty: 187
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:07 pm
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Afgany

Post autor: Art_ZGL » wt lut 08, 2011 8:36 pm

Czy walek atakujacy i kolo talerzowe z mostu uaza o przelozeniu 5.125 lub 4.625 podejdzie do Afganów ?
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Afgany

Post autor: Mag69 » wt lut 08, 2011 8:48 pm

Nie
:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Art_ZGL
 
 
Posty: 187
Rejestracja: sob sty 19, 2008 12:07 pm
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin

Re: Afgany

Post autor: Art_ZGL » wt lut 08, 2011 8:53 pm

Dzieki za szybka odpowiedz aczkolwiek dla mnie nie dobra :(
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.

Awatar użytkownika
duck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 9:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Afgany i torsen

Post autor: duck » czw lut 10, 2011 11:13 am

Witajcie,

mam pytanie o blokadę, a nie chcę mnożyć wątków więc zapytam tutaj:
chciałbym do afganów założyć blokadę torsen. Czy wystarczy tylko kupić blokadę, czy też trzeba wymienić jeszcze jakieś inne elementy mostu? Jestem zielony w temacie i robotę zlecę fachowcom ale chciałbym najpierw co nieco się dowiedzieć co mnie czeka ;-).

Pozdr.

duck

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: Sztanca » czw lut 10, 2011 1:00 pm

W zasadzie wystarczy tylko Torsen, ale że jego montaż wiąże się z rozpołowieniem mostu, będziesz potrzebował kogoś z doświadczeniem w składaniu tego ustrojstwa. Mam tu na myśli regulację, która wprawnemu potrafi zabierać cały dzień pracy.

Co do samego Torsena ... :)2
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Awatar użytkownika
duck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 9:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: duck » czw lut 10, 2011 1:24 pm

Sztanca pisze:W zasadzie wystarczy tylko Torsen, ale że jego montaż wiąże się z rozpołowieniem mostu, będziesz potrzebował kogoś z doświadczeniem w składaniu tego ustrojstwa. Mam tu na myśli regulację, która wprawnemu potrafi zabierać cały dzień pracy.
dzięki za odpowiedź, sam nie będę tego robił, nie mam ani warunków ani wiedzy, ale chciałbym najpierw wiedzieć, o czym bedę rozmiawiał z fachowcami. Sprawa wygląda tak, że mam możliwosć "dostania" afganów, z tym, że tylny most jest do remontu (prawdopodobnie cały środek mostu do wymiany). Dlatego zastanawiam się, czy w ramach remontu nie zamontować od razu torsena za jedną robotą (a właściwie kasą z mojej strony). Stąd kolejne pytanie jakie "standardowe" elementy mostu muszę kupić aby zamontować torsena - i jakiego rzędu są to koszty?

Pozdr.

duck

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: Sztanca » czw lut 10, 2011 1:48 pm

Co znaczy "most do remontu" okaże się zapewne dopiero po rozebraniu.
Przed zakupem sprawdź stan frezów na półosiach krótkich (zwolnica-koło). Wykręć wszystkie śruby, pokręć grzybkiem na półosi, nie powinno być za dużego luzu. Zdejmij i oblookaj stan frezów w grzybie jak i na półosi. To najsłabszy element w afganach, jeśli coś ma się ukręcić to właśnie to pada pierwsze.
"Most do remontu" może właśnie oznaczać, że będziesz miał do wymiany wszystkie delkle i krótkie połosie. Nie kupisz tego zwyczajnie w sklepie, ale są osoby, które to sprowadzają z Rosji. Nie pamiętam cen, ale jedna półoś chyba 200zł, dekiel 40-60.
Robiąc zamówienie na części, KONIECZNIE kup przynajmniej 1 dekiel i 1 półoś na zapas (a najlepiej ze 2 komplety)
Możesz kupić łożyska i uszczelniacze do każdej piasty (po 2 łożyska + uszczelniacz na koło, koszt ok. 60-100zł na koło). Piasta od zwykłego UAZa nie pasuje do afgana, tak samo z uszczelniaczem, łożyska chyba są takie same, ale głowy nie dam.

Będziesz też potrzebował uszczelek, które musisz dać dorobić na wzór
po 1 dużej na zwolnicę
po 1 małej na każdy dekiel (grzybek)
1 duża na łączenie połówek mostów
Koszt kompletu uszczelek wyjdzie spokojnie z 200+ zł, bo to nie może być z byle G. papieru.
Zrób sobie najlepiej po 1 więcej, będzie na zapas.

Jeśli chodzi o piasty, uszczelniacze, łożyska, uszczelki, zwolnice i półosie krótkie to mosty przedni i tylny są takie same.

NIE dawaj tego robić mechanikowi, który nie robił nigdy wcześniej Afganów. Od biedy może się tym zająć ktoś, kto w swoim życiu naprawiał sporo Żuków i Warszaw :wink:

Jeśli będziesz miał to wszystko co wymieniłem do wymiany, to łączny koszt części z robocizną to min. 2 tysiące + torsen (ok. 1300zł)
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

Awatar użytkownika
duck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lis 13, 2005 9:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: duck » pn lut 14, 2011 12:40 am

Kolego @Sztanca dziękuję za wyjaśnienie :)2

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Afgany

Post autor: Qbartx » pn lut 14, 2011 10:56 pm

Piasty od uaza pasuja jesli bedziesz przerabial od razu na tarcze. Maja wieksze odsadzenie.
Czyli:
Tarcze ham. vitara+ tarcze kotwiczne allegro 200zl+4x zacisk poldolot
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: Afgany

Post autor: EDEK:):):):) » sob lut 19, 2011 7:55 pm

Pytanie laika - czy zakładając afgany muszę kupić krótki drążek kierowniczy :-? .Pytam z ciekawości gdyż znajomy je kupił i twierdzi że jego stary nie pasuje .Gdzie leży prawda ???
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: Afgany

Post autor: piotrek_uaz » czw mar 24, 2011 7:57 am

EDEK:):):):) pisze:Pytanie laika - czy zakładając afgany muszę kupić krótki drążek kierowniczy :-? .Pytam z ciekawości gdyż znajomy je kupił i twierdzi że jego stary nie pasuje .Gdzie leży prawda ???

Z tego co pamietam pasowalo.
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Afgany

Post autor: Paweł93 » ndz maja 22, 2011 8:55 pm

Afgany były montowane w UAZach seryjnie, tzn była to jakaś specjalna wersja np. dla wosjka ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
chester 469
 
 
Posty: 120
Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Afgany

Post autor: chester 469 » ndz maja 22, 2011 10:21 pm

tak dla wojaka, teraz z tego co wiem to możesz sobie zamówić (specjalnie) kupując uaza w salonie ale wywieźdź do polski legalnie nie można :-?
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: kb-autostyle » czw cze 09, 2011 9:27 am

właśnie składam zamówienie na blokady automatyczne val-racing do uazów komuś trzeba ?

o taką :
Obrazek

preload 3-12 kg.sm
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: morte36 » czw cze 09, 2011 9:36 am

ile $ ?
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Afgany

Post autor: kb-autostyle » czw cze 09, 2011 9:40 am

morte36 pisze:ile $ ?

w chwili obecnej 543 $, preload wystawiają zgodnie z życzeniem.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość