Afgany
Moderator: Student
Re: Afgany
W linku poniżej sa dwa rodzaje zabieraków, jedne krotsze, drugie dłuższe. I jeszcze jedna sprawa jeden z mostów ma flansze do przykręcania wału określmy to "kwadratową" a nie okrągłą. Czy ma to zwiazek z ich data produkcji? A może sa jakies inne istotne sprawy z tym zwiazane.
http://allegro.pl/uaz-mosty-wojskowe-af ... 20074.html
http://allegro.pl/uaz-mosty-wojskowe-af ... 20074.html
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Afgany
to ze dłuższe to tylko złudzenie po prostu leża na "kozie" gruchami na środku a przednie mosty mają je lekko z boku i daje taki efekt
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Re: Afgany
kształt flanszy nie gra roli ja mam taką w oryginalnym moście
ale zobaczcie mocowanie amorów jest różne
ale zobaczcie mocowanie amorów jest różne
Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl
http://www.forum-gaz-uaz.pl
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Afgany
mocowania amorów są różne ale to szczegół ważne aby były przełożenia takie same
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Re: Afgany
A nie jest tak, ze wszystkie afgany maja 5,375 w mostch. Jezeli jestem w bledzie to mnie poprawcie.chester 469 pisze:ważne aby były przełożenia takie same
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Afgany
ręki nie dam sobie uciąć ale przełożenie jest 5.25 najlepiej jak wypowie się osoba która ma większe doświadczenie z afganami
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Re: Afgany
koledzy posiada ktoś rysunki techniczne Afganów?
może ktoś wskaże drogę:)
może ktoś wskaże drogę:)

Re: Afgany
dzięki Mag. mistrzostwo świata za reakcję i pomoc 

Re: Afgany
Czy walek atakujacy i kolo talerzowe z mostu uaza o przelozeniu 5.125 lub 4.625 podejdzie do Afganów ?
Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
Re: Afgany
Dzieki za szybka odpowiedz aczkolwiek dla mnie nie dobra 

Vitara1.6 8v 90r.Zawiecha +4", bodylift +2", KL-71 31", 4.24, LockRight-tyl, cdn.
- duck
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz lis 13, 2005 9:23 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Afgany i torsen
Witajcie,
mam pytanie o blokadę, a nie chcę mnożyć wątków więc zapytam tutaj:
chciałbym do afganów założyć blokadę torsen. Czy wystarczy tylko kupić blokadę, czy też trzeba wymienić jeszcze jakieś inne elementy mostu? Jestem zielony w temacie i robotę zlecę fachowcom ale chciałbym najpierw co nieco się dowiedzieć co mnie czeka
.
Pozdr.
duck
mam pytanie o blokadę, a nie chcę mnożyć wątków więc zapytam tutaj:
chciałbym do afganów założyć blokadę torsen. Czy wystarczy tylko kupić blokadę, czy też trzeba wymienić jeszcze jakieś inne elementy mostu? Jestem zielony w temacie i robotę zlecę fachowcom ale chciałbym najpierw co nieco się dowiedzieć co mnie czeka

Pozdr.
duck
Re: Afgany
W zasadzie wystarczy tylko Torsen, ale że jego montaż wiąże się z rozpołowieniem mostu, będziesz potrzebował kogoś z doświadczeniem w składaniu tego ustrojstwa. Mam tu na myśli regulację, która wprawnemu potrafi zabierać cały dzień pracy.
Co do samego Torsena ...
Co do samego Torsena ...

zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach
sylwester w górach
- duck
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz lis 13, 2005 9:23 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Afgany
dzięki za odpowiedź, sam nie będę tego robił, nie mam ani warunków ani wiedzy, ale chciałbym najpierw wiedzieć, o czym bedę rozmiawiał z fachowcami. Sprawa wygląda tak, że mam możliwosć "dostania" afganów, z tym, że tylny most jest do remontu (prawdopodobnie cały środek mostu do wymiany). Dlatego zastanawiam się, czy w ramach remontu nie zamontować od razu torsena za jedną robotą (a właściwie kasą z mojej strony). Stąd kolejne pytanie jakie "standardowe" elementy mostu muszę kupić aby zamontować torsena - i jakiego rzędu są to koszty?Sztanca pisze:W zasadzie wystarczy tylko Torsen, ale że jego montaż wiąże się z rozpołowieniem mostu, będziesz potrzebował kogoś z doświadczeniem w składaniu tego ustrojstwa. Mam tu na myśli regulację, która wprawnemu potrafi zabierać cały dzień pracy.
Pozdr.
duck
Re: Afgany
Co znaczy "most do remontu" okaże się zapewne dopiero po rozebraniu.
Przed zakupem sprawdź stan frezów na półosiach krótkich (zwolnica-koło). Wykręć wszystkie śruby, pokręć grzybkiem na półosi, nie powinno być za dużego luzu. Zdejmij i oblookaj stan frezów w grzybie jak i na półosi. To najsłabszy element w afganach, jeśli coś ma się ukręcić to właśnie to pada pierwsze.
"Most do remontu" może właśnie oznaczać, że będziesz miał do wymiany wszystkie delkle i krótkie połosie. Nie kupisz tego zwyczajnie w sklepie, ale są osoby, które to sprowadzają z Rosji. Nie pamiętam cen, ale jedna półoś chyba 200zł, dekiel 40-60.
Robiąc zamówienie na części, KONIECZNIE kup przynajmniej 1 dekiel i 1 półoś na zapas (a najlepiej ze 2 komplety)
Możesz kupić łożyska i uszczelniacze do każdej piasty (po 2 łożyska + uszczelniacz na koło, koszt ok. 60-100zł na koło). Piasta od zwykłego UAZa nie pasuje do afgana, tak samo z uszczelniaczem, łożyska chyba są takie same, ale głowy nie dam.
Będziesz też potrzebował uszczelek, które musisz dać dorobić na wzór
po 1 dużej na zwolnicę
po 1 małej na każdy dekiel (grzybek)
1 duża na łączenie połówek mostów
Koszt kompletu uszczelek wyjdzie spokojnie z 200+ zł, bo to nie może być z byle G. papieru.
Zrób sobie najlepiej po 1 więcej, będzie na zapas.
Jeśli chodzi o piasty, uszczelniacze, łożyska, uszczelki, zwolnice i półosie krótkie to mosty przedni i tylny są takie same.
NIE dawaj tego robić mechanikowi, który nie robił nigdy wcześniej Afganów. Od biedy może się tym zająć ktoś, kto w swoim życiu naprawiał sporo Żuków i Warszaw
Jeśli będziesz miał to wszystko co wymieniłem do wymiany, to łączny koszt części z robocizną to min. 2 tysiące + torsen (ok. 1300zł)
Przed zakupem sprawdź stan frezów na półosiach krótkich (zwolnica-koło). Wykręć wszystkie śruby, pokręć grzybkiem na półosi, nie powinno być za dużego luzu. Zdejmij i oblookaj stan frezów w grzybie jak i na półosi. To najsłabszy element w afganach, jeśli coś ma się ukręcić to właśnie to pada pierwsze.
"Most do remontu" może właśnie oznaczać, że będziesz miał do wymiany wszystkie delkle i krótkie połosie. Nie kupisz tego zwyczajnie w sklepie, ale są osoby, które to sprowadzają z Rosji. Nie pamiętam cen, ale jedna półoś chyba 200zł, dekiel 40-60.
Robiąc zamówienie na części, KONIECZNIE kup przynajmniej 1 dekiel i 1 półoś na zapas (a najlepiej ze 2 komplety)
Możesz kupić łożyska i uszczelniacze do każdej piasty (po 2 łożyska + uszczelniacz na koło, koszt ok. 60-100zł na koło). Piasta od zwykłego UAZa nie pasuje do afgana, tak samo z uszczelniaczem, łożyska chyba są takie same, ale głowy nie dam.
Będziesz też potrzebował uszczelek, które musisz dać dorobić na wzór
po 1 dużej na zwolnicę
po 1 małej na każdy dekiel (grzybek)
1 duża na łączenie połówek mostów
Koszt kompletu uszczelek wyjdzie spokojnie z 200+ zł, bo to nie może być z byle G. papieru.
Zrób sobie najlepiej po 1 więcej, będzie na zapas.
Jeśli chodzi o piasty, uszczelniacze, łożyska, uszczelki, zwolnice i półosie krótkie to mosty przedni i tylny są takie same.
NIE dawaj tego robić mechanikowi, który nie robił nigdy wcześniej Afganów. Od biedy może się tym zająć ktoś, kto w swoim życiu naprawiał sporo Żuków i Warszaw

Jeśli będziesz miał to wszystko co wymieniłem do wymiany, to łączny koszt części z robocizną to min. 2 tysiące + torsen (ok. 1300zł)
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach
sylwester w górach
- duck
- jestem tu nowy...
- Posty: 48
- Rejestracja: ndz lis 13, 2005 9:23 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontaktowanie:
Re: Afgany
Kolego @Sztanca dziękuję za wyjaśnienie 

Re: Afgany
Piasty od uaza pasuja jesli bedziesz przerabial od razu na tarcze. Maja wieksze odsadzenie.
Czyli:
Tarcze ham. vitara+ tarcze kotwiczne allegro 200zl+4x zacisk poldolot
Czyli:
Tarcze ham. vitara+ tarcze kotwiczne allegro 200zl+4x zacisk poldolot
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
-
- Posty: 511
- Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
- Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom
Re: Afgany
Pytanie laika - czy zakładając afgany muszę kupić krótki drążek kierowniczy
.Pytam z ciekawości gdyż znajomy je kupił i twierdzi że jego stary nie pasuje .Gdzie leży prawda
?


Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie
- piotrek_uaz
- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Re: Afgany
EDEK:):):):) pisze:Pytanie laika - czy zakładając afgany muszę kupić krótki drążek kierowniczy.Pytam z ciekawości gdyż znajomy je kupił i twierdzi że jego stary nie pasuje .Gdzie leży prawda
?
Z tego co pamietam pasowalo.
zmota sie mota
Długie pagiero osobówka

Długie pagiero osobówka

Re: Afgany
Afgany były montowane w UAZach seryjnie, tzn była to jakaś specjalna wersja np. dla wosjka ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Afgany
tak dla wojaka, teraz z tego co wiem to możesz sobie zamówić (specjalnie) kupując uaza w salonie ale wywieźdź do polski legalnie nie można 

ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Afgany
właśnie składam zamówienie na blokady automatyczne val-racing do uazów komuś trzeba ?
o taką :

preload 3-12 kg.sm
o taką :

preload 3-12 kg.sm
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
- kb-autostyle
-
- Posty: 1313
- Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
- Lokalizacja: Moskwa
- Kontaktowanie:
Re: Afgany
morte36 pisze:ile $ ?
w chwili obecnej 543 $, preload wystawiają zgodnie z życzeniem.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość