zgrzyt podczas redukcji biegów.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

pstar8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw mar 03, 2011 10:50 pm

zgrzyt podczas redukcji biegów.

Post autor: pstar8 » ndz mar 06, 2011 8:36 pm

Witam
Od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem UAZa. Jak redukuję biegi z 3>2 i z 2>1 często występuje zgrzyt. Z 3>4 jest ok. Sprzęgło działa. Proszę o info. czy tak już jest w uazach czy coś nie działa.

pozdry

Awatar użytkownika
Garberro
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn sie 16, 2010 12:45 am
Lokalizacja: Suwałki

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

Post autor: Garberro » ndz mar 06, 2011 10:51 pm

Skrzynia UAZa tak już ma... ona po prostu nie jest w pełni synchronizowana.

1 i 2 - Brak synchronizacji.
3 i 4 - Już jest.
Range Rover Classic 3.9EFI

Był: UAZ 469b V6 2.9

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

Post autor: leon zet » ndz mar 06, 2011 11:00 pm

Międzygaz trzeba poćwiczyć.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

Post autor: Adampio » ndz mar 06, 2011 11:06 pm

leon zet pisze:Międzygaz trzeba poćwiczyć.
czyli po ludzku dla początkujacych : puszczasz gaz, zrzucasz na luz, zdejmujesz nogę ze sprzęgła, ponownie wciskasz sprzęglo i wrzucasz bieg (1 lub 2). A z czasem nauczysz sie lekko dodawać gazu przy zmianie biegu. Jak sie jednak nie nauczysz to pozostaje Ci tylko zmiana na skrzynie synchronizowaną :)21

Awatar użytkownika
luk94
 
 
Posty: 200
Rejestracja: śr paź 14, 2009 3:35 pm
Lokalizacja: podkarpacie

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

Post autor: luk94 » ndz mar 06, 2011 11:07 pm

To i wprawionym kierowcom może sprawić problem-szybka redukcja w uazie - na to trzeba troszkę praktyki;)
Uaz 469b, 2,1 TD 1980r.== przebudowa na 2,8D w trakcie.

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

Post autor: GikroV » ndz mar 06, 2011 11:23 pm

Gdyby Uaz miał nad zegarami widoczny napis: "Przed uruchomieniem zapoznaj się z instrukcją użytkowania"
to na forum byłoby 2/3 tematów mniej :)21 :)23
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Garberro
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn sie 16, 2010 12:45 am
Lokalizacja: Suwałki

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

Post autor: Garberro » pn mar 07, 2011 12:43 am

A kolejne 10/12 mniej, było by gdyby było napisane... przed zapytaniem na forum spytaj szukaja :P
Range Rover Classic 3.9EFI

Był: UAZ 469b V6 2.9

pstar8
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: czw mar 03, 2011 10:50 pm

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

Post autor: pstar8 » pn mar 07, 2011 7:07 pm

Dziękuję Wszystkim za odpowiedź. Teraz już jestem spokojniejszy bo obawiałem się, że coś ze skrzynią nie tak. Instrukcję czytałem, ale nie ma w niej jasno napisane, że przy redukcji z 3>2 i 1 będzie zgrzytać. A co do forum to byłoby średnio gdyby na takim forum było tylko kilka tematów.

Pozdrawiam
Paweł

Tomek Kulik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: sob mar 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

Post autor: Tomek Kulik » wt mar 08, 2011 11:59 pm

Adampio pisze:
leon zet pisze:Międzygaz trzeba poćwiczyć.
czyli po ludzku dla początkujacych : puszczasz gaz, zrzucasz na luz, zdejmujesz nogę ze sprzęgła, ponownie wciskasz sprzęglo i wrzucasz bieg (1 lub 2). A z czasem nauczysz sie lekko dodawać gazu przy zmianie biegu. Jak sie jednak nie nauczysz to pozostaje Ci tylko zmiana na skrzynie synchronizowaną :)21
Zapomniałeś dodać gazu po pierwszym puszczeniu sprzęgła :-)
Międzygaz w samochodach to użycie gazu przy zmianie biegu z wyższego na niższy w celu (możliwie idealnie) wyrównania prędkości obrotowych sprzęganych elementów: wałka i koła które się na nim obraca, gdyż sprzęgnięcie par kół zębatych z wałkami powoduje włączenie biegu. Właściwe użycie gazu zapobiega zgrzytom, czyli wydłuża trwałość skrzyni i wydatnie poprawia komfort jazdy.
Zatem:
- sprzęgło wciskamy,
- wyrzucamy na luz,
- sprzęgło puszczamy i dajemy gazu,
- sprzęgło wciskamy i włączamy niższy bieg ZANIM spadną obroty silnika.
Wsjo. Powodzenia :-)

PS: Trenowałem w wojsku na Pszczółce :-)
Jeszcze nie mam terenówki, ale już niedługo...

Motocyklowa Szkoła Jazdy Kulikowisko
Warszawa-Bemowo

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

Post autor: Adampio » śr mar 09, 2011 1:05 pm

Tomek Kulik pisze:Zapomniałeś dodać gazu po pierwszym puszczeniu sprzęgła :-)
Nie zapomnialem tylko nie chciałem nadmiernie stresowac początkujacego :-)
"Moja" metoda też mocno ogranicza zgrzytanie

EDEK:):):):)
Posty: 511
Rejestracja: pt gru 04, 2009 9:59 pm
Lokalizacja: MIROSŁAWIEC zach-pom

Re: zgrzyt podczas redukcji biegów.

Post autor: EDEK:):):):) » ndz mar 20, 2011 10:47 am

Kiedyś każdy kierowca stara 200 wiedział o co kaman bo na warsztacie wszyscy mechanicy go jeb....li jak znowu z tą samą skrzynią na kanał stawał :roll: :roll: a dzisiaj co wygoda nawet w starze. :)21 :)21
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość