Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie.

Post autor: kb-autostyle » czw kwie 05, 2012 11:35 am

Temat następujący:
Jest profesjonalne, sprawdzone setkami ludzi i latami rozwiązanie. Powszechnie stosują go sąsiedzi - Rosjanie. Potrzebny człowiek z dwiema sprawnymi rękoma i głową, który zastosuje u siebie i podzieli się spostrzeżeniami.

Obrazek


Opis montażu tylnych hamulców tarczowych do mostów wojennych - afganów w kolejnym poście.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
sylwekszu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn cze 16, 2008 5:41 pm
Lokalizacja: radziejowice

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: sylwekszu » czw kwie 05, 2012 12:20 pm

kb-autostyle pisze:Temat następujący:
Jest profesjonalne, sprawdzone setkami ludzi i latami rozwiązanie. Powszechnie stosują go sąsiedzi - Rosjanie. Potrzebny człowiek z dwiema sprawnymi rękoma i głową, który zastosuje u siebie i podzieli się spostrzeżeniami.

Obrazek


Opis montażu tylnych hamulców tarczowych do mostów wojennych - afganów w kolejnym poście.
nic nowego...mam i działa...zacisk polonez lucas i tarcza samurai....


foto na meila....
pozdrawiam
emerytowany pilot

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: kb-autostyle » czw kwie 05, 2012 12:29 pm

[quote="sylwekszu"
nic nowego...mam i działa...zacisk polonez lucas i tarcza samurai....


foto na meila....
pozdrawiam
Naturalnie.. nie w nowości rzecz.. Uazy maja dziesiątki lat i od zawsze ktoś próbował poprawić hamulce. Jednym wyszło to marnie innym dobrze a innym perfekcyjnie.. to ten trzeci wariant.

Chodzi o jakość wykonania i efekt końcowy.
Naturalnie można samemu wyrzeźbić "coś". Tutaj założenia są zupełnie inne.

Przejściówka była opracowana na podstawie przednich - już wcześniej dopracowanych zacisków, gdzie zastosowano zaciski od Gazeli-Sobola (Gaz) i celem było:
1. Zastosować mniejszy zacisk (zapobieganie «przehamowywaniu» tylnego mostu -zarzucanie autem).
2. Wyrównać szerokość mostów na «0» jeśli u Ciebie już są przednie tarczówki..
3. Zachowanie identycznego rozstawu kół jak w oryginale.

Zaciski zastosowane pochodzą od Vaz 2112. Zaciski były dobierane w procesie testów. Testowano kilkanaście opcji z różnych aut pod kątem siły hamowania (balans przód –tył) , dostępności i ceny. Wybór padł na Ladę.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
tarhim
 
 
Posty: 1163
Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: tarhim » czw kwie 05, 2012 1:02 pm

A jak jest z dostępnością tych tacz i zacisków w Polsce? I czy trzeba zmieniać felgi?

No i czy są jakieś problemy przy zastosowaniu tego rozwiązania tylko na przód?
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: kb-autostyle » czw kwie 05, 2012 1:10 pm

tarhim pisze:A jak jest z dostępnością tych tacz i zacisków w Polsce? I czy trzeba zmieniać felgi?

No i czy są jakieś problemy przy zastosowaniu tego rozwiązania tylko na przód?

Tarcze i zaciski są - pomyślałem o tym już dawno i sprawdziłem.
Tarcze chłopaki z LKP (Lada Klub Polska) kupuja bez problemu, nawet sportowe wentylowane itd.

Chyba że chcieć super hiper wentylowane wiercone, których nie ma w kraju itd. to trzeba by wtedy z Rosji wysłać.
O jakich problemach myślisz ?
Na przód tez jest gotowy idealnie dopracowany i przemyślany zestawik.

Felgi- narazie taki mały spis. Jak na forumach wyczytam więcej to dodam (czasu brak):

Felgi 15”, które mieszczą się na zaciski:
1. Kramz Di-2, Di-5 (zacisk doszlifowane nadmiarówki odlewu)
2. Nadieżda ET+3.
3. Rock Crawler RC 83-5185 (15"x10")
4. Rock Crawler ET -19
5. KRAMZ, SLIK, 15", ЕТ -40 bez problemu.
6. Seryjne Uaz z dystansem 50mm ( nie wszystkie – zależy od producenta, możliwe podpiłowanie zacisku, klocka, lub reduktora)
7. US Wells 8x15 ET-19 podpiłowane zaciski
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: kb-autostyle » czw kwie 05, 2012 1:53 pm

Instrukcja montażu tylnych zacisków hamulcowych do Uaza z afganami:
(narazie tylko tyle przetłumaczone mam.. sukcesywnie będą inne mosty i osie)


Instrukcja montażu przejściówek na tylny wojenny most (oni afgany, reduktorne).

Zaciski hamulcowe pochodzą od Vaz 2112.
Zaciski były dobierane w procesie wielokrotnych testów. Testowano kilkanaście opcji z różnych aut pod kątem siły hamowania (balans przód –tył) , dostępności i ceny. Wybór padł na Ladę.

Przejściówka była opracowana na podstawie przednich, gdzie zastosowano zaciski od Gazeli-Sobola (Gaz) i celem było:

1. Zastosować mniejszy zacisk (zapobieganie «przehamowywaniu» tylnego mostu).
2. Wyrównać szerokość mostów na «0» jeśli u Ciebie już są przednie tarczówki..
3. Zachowanie identycznego rozstawu kół jak w oryginale.

Na początku, tak jak cały proces identyczny z przednimi zaciskami, warto zapoznać się z instrukcją montażu przednich hamulców tarczowych.
Zwracamy uwagę, że piasta, tak jak w przednim moście, zastosowana jest z mostu cywilnego „obywatelskiego”.
W tej instrukcji opisane tylko różnice i zilustrujemy je na fotografiach..

1. Szlifujemy zacisk (na fotografii pokazano czerwonymi plamami).

Obrazek

Na zacisku te miejsca nieznacznie wystają, trzeba je po prostu wyrównać..
Po przeciwnej stronie to samo..
Szlifując te miejsca osiągamy to, że tarcza hamulcowa wchodzi w wspornik..

2. W jednostkowych przypadkach, możliwe, że trzeba będzie spiłować technologiczne naddatki materiału (odlewu) zacisku..Tak wyglądają wsporniki (uchwyty, flansze):

Obrazek

Uchwyty przygotowane są z monolitowego arkusza metalu (jednoczęściowe).

4. Następnie należy naprasować uchwyt – analogicznie przedniego. Przymierzyć i jeśli oś ma kształt owalny szlifujemy go..
5. Składamy: (Podczas montaż uchwytu na łożysko, nie zapomnij zamocować w oś dystansowy pierścień)

średnica pierścienia 3mm:

Obrazek
Obrazek

Zwróć uwagę na ustawienie wspornika.

Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Koniecznie sprawdzić czy wszystko obraca się lekko i swobodnie. Jeśli zajdzie potrzeba podpiłować miejsca obcierania..

Następnie należy podłączyć przewody systemu hamulcowego i odpowietrzyć.

Obrazek
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: Balu-Balu » pt kwie 06, 2012 7:33 am

Te tarcze wentylowane w aucie które się topi w błocie to trochę przerost formy nad treścią. Ja mam zestaw Lucas i robi. Ale jak lans ma być to niech będzie na tym zestawie. :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: Misiek Cypr » pt kwie 06, 2012 7:57 am

:)21 :)2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
sylwekszu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn cze 16, 2008 5:41 pm
Lokalizacja: radziejowice

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: sylwekszu » pt kwie 06, 2012 8:37 am

Balu-Balu pisze:Te tarcze wentylowane w aucie które się topi w błocie to trochę przerost formy nad treścią. Ja mam zestaw Lucas i robi. Ale jak lans ma być to niech będzie na tym zestawie. :)21 :)21
A dokładnie...ja założyłem zestaw lucas+samurai na obie osie i coby nie zarzucać tyłem zastosowałem kompensatorek z cinquecento....hamuje jak trzeba i klocki kosztuja 30 pln...a jak sie auta uzywa zgodnie z przeznaczeniem to potrafa znikac w momencie...
emerytowany pilot

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: kb-autostyle » pt kwie 06, 2012 9:45 am

Balu-Balu pisze:Te tarcze wentylowane w aucie które się topi w błocie to trochę przerost formy nad treścią. Ja mam zestaw Lucas i robi. Ale jak lans ma być to niech będzie na tym zestawie. :)21 :)21
Nikt nie zabrania założenia tarczy niewentylowanej. Wybór zgodny z przeznaczeniem auta.
:D
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: Balu-Balu » pt kwie 06, 2012 12:03 pm

Zgadza się. Jednak prostota i dostępność części to atut zestawu Lucas. Podejrzewam, że Twój zestaw posiada jakąś homologację bo Lucas to pełen garaż i w razie sytuacji "W" będzie ciężko z tłumaczeniem. :)16
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: kb-autostyle » pt kwie 06, 2012 1:47 pm

Balu-Balu pisze:Zgadza się. Jednak prostota i dostępność części to atut zestawu Lucas. Podejrzewam, że Twój zestaw posiada jakąś homologację bo Lucas to pełen garaż i w razie sytuacji "W" będzie ciężko z tłumaczeniem. :)16
W instrukcji jest opisany zacisk akurat taki , gdyż jak było wspomniane jest on łatwo dostępny i stosunkowo niedrogi w Rosji. Nie oznacza to, że inne zaciski na tą flanszę nie wejdą - spróbuję dowiedzieć się jakie jeszcze testowali zaciski. Natomiast, co jest dobre i nie za drogie w polskich warunkach to już do sprawdzenia w kraju.

Lada wydaje się być dobrym rozwiązaniem jeśli chodzi o tył w afganach.. jak już szukać ekstremum (niskiej ceny) to widziałem na allegro klocki po 20-30 złotych za oś. :o - ale zważywszy na to że tutaj chodzi o bezpieczeństwo i pewność hamowania, chyba lepiej zastosować coś solidniejszego.

Poniżej instrukcja montażu tarczowych hamulców dla afganów w przednim moście:

Oczywiście do zweryfikowania tarczy i zacisku w odniesieniu do polskich warunków.

Skład kompletu:
1. Uchwyt zacisku (flansza) – 2 szt.
2. Redukcje przewodów – 2 szt..
3. Dystansujący pierścień (3mm) – 2 szt.
4. Dystansujący pierścień (4мм) – 2szt.
5. Oporowa podkładka uszczelnienia piasty (roztoczona) – 2 szt.
6. Uszczelnienia piasty (simering) 65*85*10 (na życzenie klienta) – 2 szt.
7. Instrukcja montażu - 1 szt.
8. Pierścień piasty pod seryjny simering.

Niezbędne dla montażu:
1. Tarcza hamulcowa (np. 3160) – 2 szt.
2. Zacisk (Gazel, Wołga, inne) – 2 szt.
3. Śruba mocowania przewodu hamulcowego do zacisku – 2 szt.
4. Piasta (obywatelski most) – 2 szt.
5. Przewód hamulcowy (VAZ- klasyka) – 2szt.
6. Śruby dla mocowania zacisku (np. Od wału kraz – bardzo wytrzymałe) – 4 szt.


Opis montażu na przykładzie prawej piasty:
Na początku określimy się z różnica flansz.
Na prawą stronę montuje się flansza, która «patrzy» na 10-godzinę – czyli przekręcona o 6-7 stopni przeciw wskazówek zegara.
Najpierw rozbieramy wszystko, łącznie z układem hamulcowym. (niektóre foto czarnob białe -bo skanowane z xera instrukcji montażu).
Obrazek


Bierzemy osłonę wału zwolnicy i wprasowujemy w zagłębienie flanszy. Wcisnąć ja można też przy pomocy śrub i nakrętek, lecz na wstępie dokładnie sprawdźcie osłonę półosi – czasami spotyka się osłony półosi reduktora z niewielkim owalem. W tym przypadku należy go podpiłować (dokładnie, papierem ściernym).
Obrazek

Po wprasowaniu osłony w flansze należy zmierzyć głębokość miejsca pod łożysko, ponieważ teraz osłona ma inna odległość od korpusu zwolnicy. Odległość zazwyczaj wynosi 3-4 mm. Po to aby łożysko nie miało luzu, należy go czymś ograniczyć. W tym celu w zestawie znajdują się dystansujące pierścienie 3 i 4 mm. Zmierzcie i dobierzcie pierścień. W celu ułatwienia sobie pracy ze zwolnicą w przyszłości, radzimy pierścień rozciąć i wywiercić w nim otwory dla chwytaków. (foto).
Obrazek

Statystycznie wybór w większości pada na 3mm pierścień. Należy pierścień zamontować w osłonę wału reduktora. Jeśli 3mm to za mało a 4mm za dużo, należy dodatkowo doregulować z wykorzystaniem fabrycznych pierścieni.
Następnym krokiem jest przygotowanie zacisku. W tym celu należy użyć szlifierki..
Mamy za zadanie zeszlifować wszystkie technologiczne nadlewy, jak pokazano na rysunku. Niczego niezbędnego w ten sposób nie ruszamy i niezawodność zacisku jest zachowana..
Obrazek

Po tym jak zacisk został przygotowany zakładamy flansze z osłoną wała na robocze miejsce i określamy miejsce szlifowania obudowy zwolnicy.
Obrazek

Głębokość wcięcia okresowo sprawdzamy przymierzając zacisk. Z praktyki, dla prawidłowej pracy zacisku wystarczy 3-4mm miedzy zaciskiem i obrobioną pokrywą zwolnicy. W tym miejscu grubość obudowy zwolnicy jest wystrajająca i pozwala na takie wcięcie. Efekt będzie podobny jak na fotografii.

Mocujemy zacisk wytrzymałymi śrubami (my zastosowaliśmy śruby wału od Kraza) i zbędną długość odcinamy. Sprawdzamy pełny ruch zacisku przy całkowity starciu klocków – jeśli zacisk w nic się nie opiera to znaczy, że cel został osiągnięty i można kontynuować montaż. Piasta w tym wariancie użyta jest nie seryjna a od mosty obywatelskiego. Dzięki temu osiągnięto bardzo ważny z naszego punktu widzenia cel – nie używamy żadnych dystansów dla piast!

Przy montażu nie zapominamy o oporowej podkładce uszczelnienia piasty (w komplecie). Ona przytrzymuje simering, w tym miejscu, gdzie on powinien pracować. Po zamontowaniu tarczy hamulcowej ponownie sprawdzamy jak ustawiona jest tarcza względem zacisku. W przypadku potrzeby, dokładamy podkładki pod zacisk lub łożysko piasty (to ostatnie zdarzało się rzadko).
Po podregulowaniu całości kontynuujemy montaż. Pozostałe czynności są już standardowe dla uaza.

Chcemy zwrócić uwagę, że zacisk powinien być zamontowany odpowietrzeniem do góry (nie pomylcie, inaczej nie odpowietrzycie układu)

Dalej, montujemy do zacisku śrubą i miedzianymi podkładkami (je nabywasz sam) przewód hamulcowy od VAza (Lada-klasyka 2101-2107). Następnie przed redukcje, która jest w komplecie łączymy z fabrycznym przewodem i na tym montaż prawej strony jest zakończony. Analogicznie wygląda montaż z lewej strony. Odpowietrzamy układ hamulcowy i z satysfakcja używamy tarczowych hamulców w afganach.

Poprawiona wersja uszczelnienia piasty::

Aby nie używać niestandardowych uszczelnień piasty (68x85x10), w komplecie znajduje się docięty na potrzebny rozmiar tulejka simeringa piasty.
Na foto.
Obrazek
W celu montażu należy zdjąć z osłony wała reduktora seryjną tulejkę i zaprasować te z kompletu. Dzięki temu, można kontynuować montaż nie zmieniając seryjnych uszczelnień piasty.


Кońcowy rezultat.
(co powinniśmy otrzymać)
Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt kwie 06, 2012 2:01 pm przez kb-autostyle, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: kb-autostyle » pt kwie 06, 2012 1:58 pm

Balu-Balu pisze: Podejrzewam, że Twój zestaw posiada jakąś homologację bo :)16
Zestaw nie jest mój. to nie moja konstrukcja.
Od lat stosują go na wschodzie, konstrukcja sprawdzona i produkowana seryjnie. Na wszystkich forach jest wspominany i pozytywnie oceniany, stąd decyzja o wrzuceniu tego na forum4x4..
Producent http://otad.ru/

Nie ma homologacji na wojenne mosty.. Fabryka UAZ w ogóle nie jest tym zainteresowana. Wypuszczają na młode uazy tarczówki i wstecz się nie oglądają.
Natomiast certyfikaty rosyjskie "nie działają" w Polsce .. i na odwrót.
Jakby ktoś się zainteresował tematem to piszcie e-mail czy PW. Można pokusić się dobrać inne zaciski, tarcze i "spolszczyć" zestaw.

"Otad" jest też chwalony za świetne rozwiązanie sworznia na łożyskach. - opatentował je nawet.
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: wieprzowina » sob kwie 07, 2012 6:16 pm

kb-autostyle pisze:Temat następujący:
Jest profesjonalne, sprawdzone setkami ludzi i latami rozwiązanie. Powszechnie stosują go sąsiedzi - Rosjanie. Potrzebny człowiek z dwiema sprawnymi rękoma i głową, który zastosuje u siebie i podzieli się spostrzeżeniami.....
Nie do końca rozumiem ten wątek. Chcesz to sprzedać, czy podarować gratisową próbkę? :D

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: Adampio » ndz kwie 08, 2012 10:09 pm

wieprzowina pisze:Nie do końca rozumiem ten wątek
Ja też, choć podejrzewam cel marketingowy :)21
Ta naprawde to ilu jest w Polsce takich ktorym potrzebne są tarcze z tyłu? Ci co przeszli na tarcze Vitara/Lucas z przodu są zachwycenia, a roboty ze 4 razy mniej niż z "oryginalami", pomiając znikome w stosunku do "oryginałów" koszty.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: kb-autostyle » pn kwie 09, 2012 10:35 am

Nie w biznesie tutaj rzecz. Pomyślcie logicznie, ilu chętnych na forum będzie.. spójrzmy dalej, ilu w skali polski.. kilkadziesiąt?

Jak pisałem, rozwiązanie skuteczne. Duży zacisk z towarowej gazeli - ładowność 1,5 tony, auto waży 2 tony (cena zacisku w rosji około 170 złotych) tarcza duża z uaza (150 złotych). Zerknąłem ceny w kraju i faktycznie cena wyrasta za taki zacisk i tarcze. Być może dlatego warto dać inne, łatwiej dostępne podzespoły.
Flansze konstrukcyjnie dopracowali pod względem działania sił itd. Żadnych dystansów. Montują je od 2007 roku.
Jeśli mocowania zacisków nie znajdą zastosowania to przynajmniej instrukcja montażu niejednemu się przyda. :)2
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: Adampio » pn kwie 09, 2012 9:03 pm

Ciekawostka tak, że zacisk w ruskim rozwiązaniu jest poniżej osi obrotu kola, a w polskim powyżej. Być może to wynika z istnienia zwolnic.

Awatar użytkownika
kb-autostyle
 
 
Posty: 1313
Rejestracja: wt wrz 15, 2009 10:20 am
Lokalizacja: Moskwa
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: kb-autostyle » wt kwie 10, 2012 12:21 pm

Na zwykłych mostach jest prościej, nie ma już tulejek i pierścieni trzymających łożysko.
To, że sa w afganach jest uzasadnione. Większość wątku przeczytałem na uazbuka o nich (ponad 100 podstrona na forum). "Stado" inżynierów dywagowało jak zrobić i z czego, żeby było lepiej. Nawet obliczenia wytrzymałościowe, siły przytaczali..

Dany zestaw może być stosowany w Hunterach i Patriotach bez systemu ABS.
Flansza zacisku mocowana jest na równo z mocowaniem piasty i pozwala uniknąć rozszerzenia rozstawu osi.

Poniżej fotografie jak to wygląda na obywatelskich mostach ( również patriot):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Jeżdżę na felgach kutych SLIK i dziur się nie boję. Offroadu też nie. Polecam.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: Adampio » wt kwie 10, 2012 10:08 pm

Widzę, że "Polak potrafi":

Tak wymyśliło stado inżynierów:
Obrazek

A tak anonimowy majsterklepka allegrowicz:
Obrazek

Dla mnie fundamentalny problem z hamulcami tarczowymi to konieczność zmiany felg, a IMHO UAZ bez oryginalnych 15-tek jest jakiś nieteges...

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: Balu-Balu » śr kwie 11, 2012 7:31 am

Obrazek



Co to za resor ?? :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: Balu-Balu » śr kwie 11, 2012 7:38 am

Adampio pisze:Widzę, że "Polak potrafi":



Dla mnie fundamentalny problem z hamulcami tarczowymi to konieczność zmiany felg, a IMHO UAZ bez oryginalnych 15-tek jest jakiś nieteges...
Tego nie da się uniknąć :(

Ja felgi dałem 15" od Suzy ale od jakiegoś Jeepa też pasują. :)21 :)21 Oczywiście zestaw Lucasa. :)21

Obrazek
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
MAKGARWEJ-TUR 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 1:35 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA-KORYTKÓW
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: MAKGARWEJ-TUR 4x4 » sob sty 11, 2014 4:13 pm

Witam!

Odświeżę temat(jako że zabieram się za montowanie tarcz zamiast bębnów) pytaniem do was którzy ten temat już przerabiali, jaka powinna być grubość tarcz kotwicznych do afganów (zestaw : zacisk-lucas, tarcza vitara), ponieważ są dostępne dwa rodzaje- grubości 6 mm i 8 mm.
Którą wybrać ??
TUREK OFF-ROAD TEAM
ROCKY F 70 2.8 TD - EVO I, UAZ 31512
http://www.offroadteam.turek.net.pl/

Awatar użytkownika
MAKGARWEJ-TUR 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 1:35 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA-KORYTKÓW
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: MAKGARWEJ-TUR 4x4 » pn sty 13, 2014 11:34 am

Co tu taka cisza...
Wychodzi na to że Ci, którzy montowali nie wiedzą co montowali (grubość tarcz kotwiących) :(
TUREK OFF-ROAD TEAM
ROCKY F 70 2.8 TD - EVO I, UAZ 31512
http://www.offroadteam.turek.net.pl/

Awatar użytkownika
RADZILLA
Posty: 375
Rejestracja: pt kwie 22, 2011 4:22 pm
Lokalizacja: Jarocin

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: RADZILLA » pn sty 13, 2014 12:18 pm

Ja zakładałem 8mm ale pewny nie jestmem dawno to było. Pamietaj ze jesli wsadzisz 8 to o tyle odsunie sie piasta od zwrotnicy, i musisz inne śróby zastosowac.
LJ 70

Awatar użytkownika
MAKGARWEJ-TUR 4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 1:35 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA-KORYTKÓW
Kontaktowanie:

Re: Uaz - hamulce tarczowe przód tył - afgany i obywatelskie

Post autor: MAKGARWEJ-TUR 4x4 » pn sty 13, 2014 4:31 pm

Dzięki
W takim razie pakuje 6mm :)2
TUREK OFF-ROAD TEAM
ROCKY F 70 2.8 TD - EVO I, UAZ 31512
http://www.offroadteam.turek.net.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości