Bardzo duży wyciek

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
MAXX
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 2:06 pm
Lokalizacja: Poznań

Bardzo duży wyciek

Post autor: MAXX » ndz lis 20, 2005 4:30 pm

:)2 Witam wszystkich znawców tematu, opisywanego pewnie ze sto razy (ale nie mogę tam totrzeć). Wyciek-spory z silnik a skrzynia. Normalka podobno. Czy jest jakiś czarodziejski patent na jego zminimalizowanie chociaż ? I druga sprawa, ślizga mi się sprzęgło. Regulacje na nic ! Albo nie mogę wbić biegu a po regulacji ślizgawka aż brak możliwości jazdy. Bardzo proszę o poradę czy zawracać sobie głowę czy wsadzić diesla od Mietka 123 ?
Kochaj wszystkie sprzęty - tak szybko odchodzą

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » ndz lis 20, 2005 4:49 pm

Wydmuchało sznur

żeby to dobrze zrobic trza silnik wyjąc niestety Mozna sprubowac bez wyciągania ale efekt raczej krótkotrwały bedzie
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lis 20, 2005 4:50 pm

Wyciek pomiędzy skrzynią a silnikiem to najprawdopodobniej sznurki łojowe.
Ślizgające się sprzęgło u mnie to było objawem kończącego się łożyska oporowego co było konsekwencją jazdy bez dolnej osłony sprzęgła. Ale może to też kwestia oleju jaki zalewa ci tarczę.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lis 20, 2005 5:10 pm

gÓral świętokrzyski pisze:Wydmuchało sznur

żeby to dobrze zrobic trza silnik wyjąc niestety Mozna sprubowac bez wyciągania ale efekt raczej krótkotrwały bedzie
1/Dokładniej to trzeba zdjać koło zamachowe,niekoniecznie cały silnik wywalac.
2/Sznur łojowy kupić od merca.
3/Sprawdzić stan odmy
4/Sprawdzić cisnienie spręzania pod katem przedmuchów
5/Zweryfikowac sprzegło przy okazji
6/Sprawdzić,czy miska nie ma wygniotów pod srubami mocujacymi ja do bloku.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz lis 20, 2005 5:53 pm

jak slusznie zauwazyles problem ma jakies 100 lat !! Czarodziejskiego patentu nima,najlepiej zastosuj sie do porady vandalla :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz lis 20, 2005 7:54 pm

Co do sprzęgła, to istotnie wyciek oleju może mieć na to wpływ.
Ale moim zdaniem skończyła ci się tarcza sprzęgłowa. Przypuszczalnie masz spalone sprzęgło a olej wprowadził poślizg.
Łożysko oporowe nie ma wpływu na ślizganie się sprzęgła. Objawem padania łożyska jest jego wycie.

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz lis 20, 2005 8:06 pm

olej z silnika niebedzie dostawal sie na sprzeglo... to olej ze skrzyni moze nasmarowac tarcze, a uszkodzone lozysko wyciskowe uszkadza tz. sloneczko lub pieski...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
MAXX
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 2:06 pm
Lokalizacja: Poznań

WYCIEK OLEJU

Post autor: MAXX » ndz lis 20, 2005 8:08 pm

BARDZO DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA FACHOWE RADY. JUTRO WPRAWIAM DŁONIE W RÓCH NO I CIUCH. MAM NADZIEJĘ, ŻE BĘDĘ MÓGŁ W TRAKCIE ROBOTY POPYTAĆ WAS O DALSZE WSKAZUWKI ?
Kochaj wszystkie sprzęty - tak szybko odchodzą

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » ndz lis 20, 2005 8:25 pm

przestań krzyczeć i weź słownik do ręki :D
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lis 20, 2005 8:42 pm

Łożysko oporowe nie ma wpływu na ślizganie się sprzęgła. Objawem padania łożyska jest jego wycie.[/quote]


Tak racja:( Najpierw mi słabo brało czego przyczyną był wyrobiony docisk. A oprócz tego szurało co było objawem łożyska. A później całkowicie się skończyło:)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » ndz lis 20, 2005 9:12 pm

Porada przy rozbieraniu - zawsze wszystko oznaczaj, tj ustawienia:
- wycisk sprzegla wzgledem kola zamachowego,
- kolo zamachowe wzgledem walu.

Niestety, choc w instrukcjach zawsze jest napisane ze sa niby znaki ustalajace, jednak w rzeczywistosci jest roznie.
Ja nie oznaczylem kiedys wycisku sprzegla wzgledem kola zamachowego i 3 tarcze zmarnowalem. Po prostu mialem takie falowe drgania ze po okolo 1000km tarcza sprzegla rozlatywala sie na kawalki bo nie wytrzymywal tlumik drgan (takie sprzezynki w tarczy). Zanim doszedlem ze to wlasnie tego przyczyna to potrwalo jakis czas.
Poza tym od tych drgan odkrecala mi sie obudowa sprzegla od silnika.
Po przegreceniu wycisku - naszczesie ma tylko mozliwe 3 polozenia - jest super.
Tak wiec wez punktak i dokladnie oznacz wszystko przez odkreceniem.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
kzrq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn paź 10, 2005 6:08 pm
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: kzrq » ndz lis 20, 2005 9:27 pm

umnie ostastnio pojawił się olej między szynią a reduktoren co tam mogło paść ??
gienia i uaiza zawsze w lesie ;)

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz lis 20, 2005 9:50 pm

kzrq pisze:umnie ostastnio pojawił się olej między szynią a reduktoren co tam mogło paść ??
Nic, wyciek w tym miejscu to norma. Zdejmij reduktor, zapodaj nowe uszczelki + pożądny silikon i będziesz miał spokój na lata :wink:
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
kzrq
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn paź 10, 2005 6:08 pm
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: kzrq » ndz lis 20, 2005 9:54 pm

a jak uszczelki tylko to ok :)
gienia i uaiza zawsze w lesie ;)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lis 20, 2005 10:00 pm

tylko napakoj duzo silikonu - jak Didymos napisal- bo na samej nowej uszczelce to sie po jakims czasie znowu rozcieknie
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pn lis 21, 2005 7:21 am

Nic nie poradzisz na sznur wymiana jego nic nie zmieni bo problem tkwi w panewkach głównych i owalizacją walu. To walka z wiatrakami

Awatar użytkownika
szarlotka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 17, 2005 10:18 am
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: szarlotka » pn lis 21, 2005 8:11 am

jest to do uszczelnienia tylko roboty w ciul. na dzień dobry szlif wału plus wywazanie. oczywiście nju panewki. później sznur łojowy od G i troche roboty u tokarza. na jednej (dolnej) i drugiej (górnej) obudowie skręconej do kupy robisz gwint wewnętrzny od strony koła zamachowego, później na ten wymiar dorabiasz taką dużą nakręte z zabezpieczeniem na "języczek" zaginany lub coś innego i montaż. obudowy, sznur i dociskasz to tą nakretką. w miarę zużywania sie sznura odkręcasz obudowe (osłone) sprzęgła i dokręcasz tą durzą nakręte śrubokrętem lub przecinakiem. taką operacje wystarczy powtórzyć raz na pół roku bo sznur musi się zużywać. działa.
jak nie pomoże to dolewać olej lub wymienić silnik na inny :D
Monster Stodoła

Awatar użytkownika
MAXX
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 2:06 pm
Lokalizacja: Poznań

BARDZO DUŻY WYCIEK

Post autor: MAXX » pn lis 28, 2005 12:27 am

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA BARDZO SYMPATYCZNE PODEJŚCIE DO MNIE-ŻÓŁTODZIOBA A NAPEWNO H O M I K K O W I ZA GRAMATYCZNO-STYLISTYCZNO-ORTOGRAFICZNE KOREKTY !!! NA PRZYSZŁOŚĆ MUSZĘ BARDZIEJ DOMYWAĆ PALUCHY PO WYJŚCIU Z KANAŁU PRZED SIADANIEM DO KOMPA BO MI TOWOT KLEI KLAWISZE. RAZ JESZCZE DZIĘKUJĘ I PRAGNĘ WAS WSZYSTKICH ZAPEWNIĆ, ŻE PO PARU DNIACH SPĘDZONYCH POD ... KUPIŁEM WCZORAJ MIETKA Z 300 D I RĘCZNĄ 4-ką CAŁEGO NA CHODZIE ZA CENĘ SAMEGO SILNIKA NA ALLEGRO. ---------------------- TYM RAZEM INNA PROŚBA---------------- CZY KTOŚ Z WAS PANOWIE MA DOŚWIADCZENIA W PRZEKŁADCE UAZ-owskiego SILNIKA ZE SKRZYNKĄ NA MIETKOWY SILNIK RÓWNIEŻ ZE SKRZYNKĄ ? ZA PORADY WIELKA SIEEEEEMA I JAKIŚ BROWAR.
Kochaj wszystkie sprzęty - tak szybko odchodzą

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » pn lis 28, 2005 1:42 am

to jest rowniez temat majacy 100 lat :)21
poszukaj w starszych postach 8)
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn lis 28, 2005 6:30 pm

homikk pisze:przestań krzyczeć i weź słownik do ręki :D
ooooooo !! yyyyeeeeessss !! !! :D
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn lis 28, 2005 6:34 pm

wez relanium zasiadz wygodnie przed ekranem i szukaj,wszystko jest, gdzie ?? cholera wie :wink: cierpliwosci,cierpliwosci........
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości