haki uaz jakie śruby

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5557
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

haki uaz jakie śruby

Post autor: kpeugeot » czw kwie 06, 2006 2:12 pm

hejka

nigdy nie miałem haków z przodu więc pytanie jakimi śróbami to przyłapać- chodzi mi raczej o twardość a nie długość ani fi bo te se pomierzę :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » czw kwie 06, 2006 2:14 pm

8,8 10,5 ? twarde musza byc :D
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw kwie 06, 2006 2:19 pm

10.5 to minimum i niezapomnij o twardej tuleji
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw kwie 06, 2006 4:12 pm

o jakiej tulei :o sroby na wylot 8.8 albo twardszenie nie mietsze bo sie urwie(kiedys kumplowi sie urwal mial na 5.8 ) :)2
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw kwie 06, 2006 5:08 pm

W samochodzie w ogóle nie nalezy stosować 5.8 /marchewa/.
Standart to 8.8,a dla spokojności na takie rzeczy jak hak to dałbym 10.9,albo 12.5.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw kwie 06, 2006 5:10 pm

Ja drzwi i nadstawki mam na 5,8

Jak myślicie chłopkaki zgubie?? :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5557
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw kwie 06, 2006 5:43 pm

dobra będę kupował 12,5 z gęstym gwintem :)21
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw kwie 06, 2006 7:38 pm

Doktor200 pisze:o jakiej tulei :o
pomylilo mi sie z gazem tam sruba przechodzi przez rame :oops:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » sob kwie 08, 2006 10:25 am

po co takie twarde śróby, panowie ?? przegięcie, 5,8 to max, ile by samochód kosztował jak by takie twardości stosować wszędzie, jak hak luzu nie ma, to nie ma bata żeby sie ścieły!!, zresztą już nawet zakładając hipotetycznie że rozpędzamy sie do 100km/h na wsteku i jesteśmy przywiącani stalową nierozciągliwą liną do stałego punktu to lepiej żeby śróba poszła a nie rama(a i tak najprędzej to hak sie ułamie albo odkrztałci).
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » sob kwie 08, 2006 12:56 pm

motokogut pisze:zakładając hipotetycznie że rozpędzamy sie do 100km/h na wsteku i jesteśmy przywiącani stalową nierozciągliwą liną do stałego punktu to lepiej żeby śróba poszła.
i kolege obok skróciła o głowe :)21

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob kwie 08, 2006 1:48 pm

motokogut pisze:po co takie twarde śróby, panowie ?? przegięcie, 5,8 to max, ile by samochód kosztował jak by takie twardości stosować wszędzie, jak hak luzu nie ma, to nie ma bata żeby sie ścieły!!, zresztą już nawet zakładając hipotetycznie że rozpędzamy sie do 100km/h na wsteku i jesteśmy przywiącani stalową nierozciągliwą liną do stałego punktu to lepiej żeby śróba poszła a nie rama(a i tak najprędzej to hak sie ułamie albo odkrztałci).
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=26765
poczytaj ten watek , moze zmienisz swoje dziwne podejscie :evil:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » sob kwie 08, 2006 6:15 pm

motokogut pisze:po co takie twarde śróby, panowie ?? przegięcie, 5,8 to max, ile by samochód kosztował jak by takie twardości stosować wszędzie, jak hak luzu nie ma, to nie ma bata żeby sie ścieły!!, zresztą już nawet zakładając hipotetycznie że rozpędzamy sie do 100km/h na wsteku i jesteśmy przywiącani stalową nierozciągliwą liną do stałego punktu to lepiej żeby śróba poszła a nie rama(a i tak najprędzej to hak sie ułamie albo odkrztałci).
ej ale oto chodzi ze sie trzymalo, jak ci sruba pujdzie to moze w glowe ktos dodtac, jak kumplowi w uazie urwaly sie wlasnie 5.8, to poleciala kolo mojego pilota kolo glowy , przez cala dlugosc samochodu i rozbila reflektor z przodu mojego auta, a kij z rama, ja wole niemiec nieprzyjemnosci z tego powodu
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » sob kwie 08, 2006 7:21 pm

mysle ze min to 8.8

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob kwie 08, 2006 7:30 pm

motokogut pisze:po co takie twarde śróby, panowie ?? przegięcie, 5,8 to max, ile by samochód kosztował jak by takie twardości stosować wszędzie, jak hak luzu nie ma, to nie ma bata żeby sie ścieły!!.......................
:o :)3
Jak to kiedyś ktos powiedział:"gdyby głupota mogła latać-fruwałbyś jak gołebica" :)20
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » sob kwie 08, 2006 8:07 pm

ja tez wrzucam 5.8 ale w miejscach zupełnie nie narażonych na większe obciązenia - np reflektory takimi śrubkami przykręciłem, albo klapkę nawiewu. zawiasy maski itp, jakies mocowania narzedzi - badziewie ogólnie, ale do haków, siedzen, pasów, klatki (!!!) należałoby zastosować twardze śruby. Zobaczcie jakie śruby stosuje się w silnikach. Twardze są trwalsze ogłólnie.

wrc
 
 
Posty: 237
Rejestracja: śr cze 11, 2003 8:27 am
Lokalizacja: szczecin

Post autor: wrc » sob kwie 08, 2006 8:15 pm

racja i trzeba myslec przed a nie po :evil:

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » sob kwie 08, 2006 9:17 pm

motokogut pisze:po co takie twarde śróby, panowie ?? przegięcie, 5,8 to max, ile by samochód kosztował jak by takie twardości stosować wszędzie, jak hak luzu nie ma, to nie ma bata żeby sie ścieły!!, zresztą już nawet zakładając hipotetycznie że rozpędzamy sie do 100km/h na wsteku i jesteśmy przywiącani stalową nierozciągliwą liną do stałego punktu to lepiej żeby śróba poszła a nie rama(a i tak najprędzej to hak sie ułamie albo odkrztałci).
Ni chce mi się szukać, ale koledzy z Torunia mieli taki przypadek, że ciulowo mocowany hak w UAZie chciał zrobić krzywdę, ale skończyło się na strzale w auto.
Wolę mieć pokrzywiona ramę niż kogoś na sumieniu.
Jeśli olewasz newralgiczne miejsca bo coś ci się wydaje, to lepiej zostaw auto w garażu i wsiądź na rower.
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob kwie 08, 2006 9:20 pm

siodelko sobie mozesz na 5.8 przykrecic :)23
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » sob kwie 08, 2006 9:35 pm

a po co ci haki :o :o :o to przereklamowana instytucja
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » sob kwie 08, 2006 9:44 pm

może macie jakieś słabe te swoje sróby jak wam sie tak urywają :wink: he he czułem że zj.be dostane, i zgadam sie że bespieczeństow musi być, ALE odpowiednieg zamocowania haka nie zastąpią mocne śróby. A o swoje sie nie martwie bo tesco nie kupuje i rama z przodu wzmocniona.
a wypadki były i będą, tego sie nie unikne nawet jak by samochody i wszystko inne z gąbki było.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » ndz kwie 09, 2006 12:22 pm

Masz rację, że podstawa, to dobre miejsce na mocowanie, ale nie wymyślono klas wytrzymałości materiału dla własnego widzimisię , tylko po to żeby stosować to to adekwatnie do przeznaczenia.

Temat co prawda inny, ale pamiętam na studiach mieliśmy wykładowcę rzeczoznawcę budowlanego i pokazywał nam jaki wpływ mają tego typu zaniedbania w budownictwie. Konstrukcje stalowe czy zbrojenia, które z pozoru wydawały się być niezniszczale, "trzaskały" jak zapałki pod wpływem normalnych naprężeń.
To temat rzeka, ale wracając do głównego wątku, uważam, że nie powinno się stosować najniższej klasy do mocować haków.
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » ndz kwie 09, 2006 1:30 pm

wytrzymałość materiałółw ich obróbke cieplną i mechanichną mam na bierząco na moim wydziale, więc nie gadam sobie tego z głowy.
i wiem że na udarnąść twarde śróby nie są odporne, jedynie hartowane powieżchniowo, a miekka przy udarności(a tak występuje przy szarpaniu hakiem) wytrzymuje dużo więcej. niech sie wypowie jakiś inżynier jak może.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » ndz kwie 09, 2006 1:47 pm

a czy na siły tnące też wytrzymalsze są śruby niskiej jakości??????? Bo coś mi sie wydaje, ze nie bardzo. 8)

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz kwie 09, 2006 2:48 pm

Udarność nie ma tu nic do rzeczy.
Mamy dwa przypadki:hak dobrze skręcony trzyma dzięki sile tarcia podstawek i wytrzymałości śrub na ścięcie;aby wywrzeć odpowiedni nacisk podstawki potrzebne są mocne śruby i w miarę możności gwint drobnozwojny.Dokręcenie powinno być tak mocne,żeby nie przekroczyć granicy plastyczności,natomiast wywołać naprężenia sprężyste w śrubie,podobnie jak w przypadku głowicy silnika.
Drugi:hak poluzowany,brak tarcia podstawki.Wówczas całe obciążenie idzie na zginanie śrub /nie ścinanie/.Tu również śruba powinna być odporna na zginanie,zatem mocna.
Chcesz spać spokojnie-wstaw przyzwoite.
Powiem jeszcze,że jak widzę cechę 8.8 to wiem,że to jest sprawdzone,a jak 5.8,to wiem że z gównolitu którego wytrzymałości nikt nie badał.
Oczywiście przesadyzmem jest pakowanie wszędzie min 8.8,ale w samochodzie jest mało takich rzeczy które mogą się bezpiecznie oderwać w czasie jazdy.5.8 jest dla mnie nieprofesjonalne i tyle.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » ndz kwie 09, 2006 2:51 pm

vandall1 pisze:Udarność nie ma tu nic do rzeczy.
Mamy dwa przypadki:hak dobrze skręcony trzyma dzięki sile tarcia podstawek i wytrzymałości śrub na ścięcie;aby wywrzeć odpowiedni nacisk podstawki potrzebne są mocne śruby i w miarę możności gwint drobnozwojny.Dokręcenie powinno być tak mocne,żeby nie przekroczyć granicy plastyczności,natomiast wywołać naprężenia sprężyste w śrubie,podobnie jak w przypadku głowicy silnika.
Drugi:hak poluzowany,brak tarcia podstawki.Wówczas całe obciążenie idzie na zginanie śrub /nie ścinanie/.Tu również śruba powinna być odporna na zginanie,zatem mocna.
Chcesz spać spokojnie-wstaw przyzwoite.
Powiem jeszcze,że jak widzę cechę 8.8 to wiem,że to jest sprawdzone,a jak 5.8,to wiem że z gównolitu którego wytrzymałości nikt nie badał.
Oczywiście przesadyzmem jest pakowanie wszędzie min 8.8,ale w samochodzie jest mało takich rzeczy które mogą się bezpiecznie oderwać w czasie jazdy.5.8 jest dla mnie nieprofesjonalne i tyle.
:)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości