Kilka pytań

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kilka pytań

Post autor: vandall1 » ndz lut 24, 2013 2:55 pm

Za to ma pełny katalog chorób zawodowych :)20
Uaz jest na tyle awaryjny,że jak sam nie potrafisz,to cię zeżre i zbankrutuje.
Skrzynia nie działa?No to na stół i lukamy,a dopiero potem ew szanownemu forum zawracamy dupę :wink:
Skrzynia z reduktorem to ok 70 kg i "z gleby"to słaboo.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Balu-Balu » ndz lut 24, 2013 3:05 pm

Eeeeeeeeee, nie przesadzaj, robiłem i to nie raz. :)16 :)21 Jak zdejmiesz pokrywy w kabinie to we dwóch jedziesz ze skrzynią biegów że ta lala. Pewnie, że z kanału lepiej ale twardym trza być. :)21 Zresztą, do dziś, mam odciśniętą linę na dłoni od trzymania tej skrzyni choć od dawna mam skrzynie z Mercedesa. :)21 :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Kilka pytań

Post autor: carinus » ndz lut 24, 2013 3:18 pm

Kiedyś też byłem wielkim optymistą,że co tam UAZ,da się wszystko zrobić.Zrobić się da tylko kiedy i czym?Dobrze zrobiony faktycznie długo nie wymaga grzebania.Kupiłem toyote na przekładke podwozia do UAZ-a jednak odkładam robotę bo fajnie sie jeżdzi toyotą i mam co robić przy ruskiej technice,na razie zostają dwa dupowozy.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kilka pytań

Post autor: vandall1 » ndz lut 24, 2013 3:25 pm

Balu-Balu pisze:............ Zresztą, do dziś, mam odciśniętą linę na dłoni od trzymania tej skrzyni choć od dawna mam skrzynie z Mercedesa. :)21 :)21 :)21
:)21
Znam też przypadek jak pewien mój znajomy reduktor na główkę wziął-trochę juchy poszło,ale miał szalik na podorędziu :)20
Blachy się owszem zrzuca i pasem przytrzymuje klamota.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Takayuki » ndz lut 24, 2013 4:43 pm

Ja w epoce przedkanałowej, zaczepiałem skrzynię+reduktor, po zdjęciu blach, na wciągnik łańcuchowy zaczepiony gdzieś z góry. Może masz na czym powiesić?
I dlaczego nie wejdzie do garażu znajomego? Na wysokość? Poskładać szybę, stelaż i już...

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » ndz lut 24, 2013 9:09 pm

No może i macie rację ale jak sami mówicie waży to 70 kg (Idę trochę na siłownie poćwiczyć :)21 )
Wezmę chyba i podjadę do tego kolegi. Nie wchodzi na wysokość, ale nie aż tak dużo, także wezmę po puszcze powietrze z kół i wejdzie. Zdjąłbym najlepiej tak jak mówicie plandekę i szybę położył, jednak tak jak pisałem, ja ten samochód ma od niedawna i jeszcze tego nie robiłem, ale z tego co widziałem to może być trochę problem bo stelaż jest przyspawany do szyby.
Nie chcę tego teraz robić, bo jakby coś, to się okaże, że plandeki znowu nie założę a mróz na zewnątrz :o.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Takayuki » pn lut 25, 2013 12:21 am

Przyspawany? To ktoś niezłe druciarstwo odstawił...
Montaż całego zestawu to godzinka roboty, jak się wprawisz - szybciej :)21 Problem bywa tylko z naciąganiem oczek plandeki z tyłu, zwłaszcza zimą. Pomaga nie dokręcanie od razu do końca śrub na szybie, i nie zakładanie od razu tych rozpórek między 2 rurkami z tyłu.

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » wt lut 26, 2013 7:37 pm

Sprawa wygląda tak, że:
- wyjęcie i włożenie skrzyni 150 - 200 zł
- zobaczenie co jest i zrobienie tego 150 - 200 zł
- kupienie nowych dobrych części ?? (okaże się).
Także na razie planuję jednak jechać do kolegi i samemu spróbować to zrobić a jak coś nie pójdzie to dopiero do mechanika. :)21

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: bobbik » wt lut 26, 2013 8:59 pm

mechanik się ucieszy jak dostanie dwa kartery parę wałków i kupę trybików :)

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Takayuki » śr lut 27, 2013 12:41 am

Do listy dodaj:
- kupienie sprawnej na allegro z reduktorem: 1000 zł
- organoleptyczne stwierdzenie po montażu, że sprawna to złom: bezcenne
Dlatego bez góry pieniędzy uaza lepiej robić samemu.

Awatar użytkownika
sylwekszu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn cze 16, 2008 5:41 pm
Lokalizacja: radziejowice

Re: Kilka pytań

Post autor: sylwekszu » śr lut 27, 2013 9:55 am

Takayuki pisze:Do listy dodaj:
- kupienie sprawnej na allegro z reduktorem: 1000 zł
- organoleptyczne stwierdzenie po montażu, że sprawna to złom: bezcenne
Dlatego bez góry pieniędzy uaza lepiej robić samemu.
fakt...co prawda moja stara miała tylko pęknietą obudowe...a z tej super sprawnej zanabytej tylko trójka czasami wylata ale radość z samodzielnej wymiany bezcenna
emerytowany pilot

Awatar użytkownika
Justysia
Posty: 564
Rejestracja: wt lip 29, 2008 8:13 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Kilka pytań

Post autor: Justysia » sob mar 02, 2013 6:00 pm

Do Uaza nawet nie trzeba dźwigni do skrzyni biegów, jest zupełnie zbędna. Żeby jechać dalej wystarcza śrubokręt :)21
Jako fachowiec jestem dupa ale jako dupa to jestem fachowiec :)

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: Balu-Balu » pn mar 04, 2013 10:21 am

:)21 oj pamięć dobrą masz :)21 :)21 co miałem zrobić, z tej czarne dziury trzeba było jakoś wyjechać i do wiochy, do spawarki się doczłapać :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » śr mar 06, 2013 10:35 pm

Panowie sprawa wygląda tak, iż mianowicie: rozebrałem skrzynię wymieniłem w niej koło trzeciego biegu, przesuwkę od trzeciego i czwartego biegu oraz wymieniłem sobie flansze od tylnego mostu (stara nie trzymała dobrze śrub).Wszystko ładnie poskładałem z kolegą no i raczej wszystko wydaje się w porządku, biegi normalnie wchodzą i wałek się obraca :)21.
Mam jednak problem, ponieważ teraz jak próbuję włożyć skrzynię na swoje miejsce to nie bardzo chcę ona wejść tam gdzie powinna. Sytuacja wygląda tak, iż jak mamy te 4 śruby, które trzymają nam skrzynię, to co próbujemy ją włożyć to te 2 śruby prawe (górna i dolna) w miarę wchodzą jednak te 2 po lewej już tak łatwo nie chcą. Wchodzą tak mało, że nie da się ich przyłapać nakrętką.
I teraz nie wiem, próbowałem ją tam trochę wbić młotkiem jednak nic to nie daje. Proszę o podpowiedź czego to może być wina. Ja się zastanawiam, nad tym łożyskiem, które znajduje się przed sprzęgłem, i że to ono może ją blokuje.
Zastanawiam się również czy nie lepiej na razie odłączyć skrzynię redukcyjną i próbować włożyć najpierw samą skrzynie biegów a dopiero później dołączyć reduktor.
Z tego co tak widziałem to te zęby od wałka w miarę trafiają w sprzęgło, także myślę nad łożyskiem.

No także tego, POMOCY!!! :)21. Nie no ale na serio bo patrzyłem w instrukcję ale nic tam za dużo nie znalazłem, piszę tam tak jak ja ją próbuję włożyć. :o

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: bobbik » śr mar 06, 2013 11:26 pm

może wałek nie trafia w to łożysko które jest w wale korbowym, ja niedawno wkładałem odwrotnie- tzn silnik- i też się trochę z tym męczyłem

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kilka pytań

Post autor: vandall1 » śr mar 06, 2013 11:39 pm

Musi wejść "płynnie".Prawdopodobnie bobbik ma rację:nie trafiasz w łozysko w wale,lub wielowypustem w tarczę.Przy wkładaniu wrzuć jakis bieg i próbuj obracać flanszą na skrzyni.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kilka pytań

Post autor: zippo68 » śr mar 06, 2013 11:40 pm

bobbik pisze:może wałek nie trafia w to łożysko które jest w wale korbowym,
Jasne że nie trafia. Tarcza się lekko przesunęła. Trza ostro pchać, ruchami drgajaco-posuwistymi :D a drugi ludź niech próbuje ponaciskać na łapę sprzęgła. Albo zwalić ustrojstwo, wypośrodkować tarczę wałkiem i pakować ponownie.
A jak będziesz próbował "wciągnąć" ją nakrętkami to uwalisz uszy :)21
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kilka pytań

Post autor: vandall1 » śr mar 06, 2013 11:44 pm

ale sprzęgło chyba nie było ruszane?
Kiedyś w celu łatwiejszego pasowania,podostrzałem trochę wielowypusty na początku.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kilka pytań

Post autor: zippo68 » śr mar 06, 2013 11:53 pm

Może i nie ruszali, ale podczas wyciągania, po częściowym wysunięciu skrzyni, tuleja łożyska mogła oprzeć się o obudowę sprzęgła, zaś końcówka wałka sprzęgłowego o wielowpust tarczy. Tył zespołu uciekł w dół, robi się dźwignia i tarcza się przesuwa. Miałem tak za pierwszym razem. Potem już zawsze przed wkładaniem sprawdzałem osiowość.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Kilka pytań

Post autor: vandall1 » śr mar 06, 2013 11:57 pm

zippo68 pisze:.............................................................................................. Potem już zawsze przed wkładaniem sprawdzałem osiowość.
I wtym momencie zayebiście jest mieć stary wałek sprzegłowy :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Kilka pytań

Post autor: klucz13 » czw mar 07, 2013 12:02 am

vandall1 pisze:
zippo68 pisze:.............................................................................................. Potem już zawsze przed wkładaniem sprawdzałem osiowość.
I wtym momencie zayebiście jest mieć stary wałek sprzegłowy :roll:
i skrzynie wkładać z podnośnika lub zawiesia
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Kilka pytań

Post autor: zippo68 » czw mar 07, 2013 12:06 am

Może być wytoczony z drewna, lub zamiennie bardziej zaawansowany technologicznie - żukietowy :)21
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » czw mar 07, 2013 3:47 pm

Wielkie dzięki Panowie :D
Będziemy redukować.... :)21 może coś z tego wyjdzie :lol:

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » sob mar 09, 2013 7:28 pm

O jeju jeju freszcie Panowie :)21 ,
a ja już traciłem nadzieję i miałem po mechanika dzwonić. Było tak jak mówiliście tylko ja nie wiedziałem o co do końca wam chodziło bo wy mówiliście, żeby wcisnąć sprzęgło. No i ok ja wcisnąłem tylko, że wtedy to w ogóle była kupa. Dopiero trochę pomyśleliśmy z kolegą i tak: najpierw włożyliśmy tą skrzynię do miejsca aż się zaczeła blokować i wtedy but w sprzęgło no i malinka, poezja.... 8)
Jechałem i skrzynia sprawuje się dobrze, wiadomo wszystko musi się ułożyć i dotrzeć ale tak to jest ok. Wydaje mi się, że nawet czwarty bieg jakby mi się poprawił. Tylko dwójka mi tak teraz dziwnie wchodzi bo wiadomo, że chcąc ją wrzucić muszę zrobić przegazówkę jednak wcześnie wydaje mi się, że przy niskiej prędkości wchodziła spokojnie bez żadnego zgrzytu a teraz nawet jak mam wolną prędkość to i tak muszę robić tą przegazówkę.
Pozdrawiam i napiszcie proszę jak to u was wygląda z tą dwójką. :D
A i jeszcze dodam, że satysfakcja jest ale co najważniejsze to nowe doświadczenie. :wink:

barthez008
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lut 17, 2013 4:03 pm

Re: Kilka pytań

Post autor: barthez008 » pn mar 11, 2013 4:35 pm

Widzę, że nikt mi nie odpisuje :D nieładnie :-?
Panowie bo jest tak sprawa, iż a mianowicie: powiem wam, że wydaje mi się, iż po tej naprawie jakbym miał wolniejszy samochód ale za to silniejszy. Tylko teraz tak, bo z tego co się orientuję to wolniejsze przełożenie można uzyskać poprzez dodanie lub odjęcie ilości zębów. I nie wiem właśnie czy jest to możliwe czy nie ??, bo z tego co liczyłem to ilość zębów była taka sama.
A tak w ogóle to właśnie jak można zmienić to przełożenie ??
No i Panowie najważniejsze i najsmutniejsze, wręcz nie wiem jak mam to powiedzieć no ale okazało się że mam trochę dziurawą (zardzewniałą) ramę. No i co, ogólnie to ja ją sobie na razie obspawam i będzie, ale pytanie mam czy dużo było by roboty jak bym np. chciał całą ramę wymienić na nową ?? Nie ma co dramatyzować za bardzo bo nie jest źle no ale mnie to już denerwuje. :)11
Pozdrawiam :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość