udane MODYFIKACJE

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

warewolf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr lut 15, 2012 1:10 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: warewolf » pn mar 18, 2013 10:39 am

Ja w swoim wymieniłem mechanizm różnicowy w tylym moście, bo nasi wojacy jeździli nim bez oleju, dolewka z naszej strony przyszła zbyt późno i tam się wszystko zmieliło, świece, palec aparatu zapłonowego, kondensator i kable. Poza tym standardowo - filtry, oleje, płyny, itp. Zrobiłem nim około 3000 km, z czego troszeczkę w terenie, ale bez szaleństw i sprzedałem, bo chciałem BRDM-a 2. ;)

warewolf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr lut 15, 2012 1:10 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: warewolf » śr mar 20, 2013 10:50 am

Panowie co waszym zdaniem trzebaby zmienić w UAZ-ie, by można nim bezpiecznie jechać około 130 km/h na autostradzie?
Silnik, skrzynię biegów, hamulce, coś jeszcze?
Pytanie czy to w ogóle możliwe...

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Takayuki » śr mar 20, 2013 11:12 am

Zdefiniuj 'bezpiecznie' :)

warewolf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr lut 15, 2012 1:10 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: warewolf » śr mar 20, 2013 11:33 am

Wiem jak UAZ jedzi przy około 90-ciu, ja się w nim nie czułem, bezpiecznie. :P
Chodzi mi o to, by nie latał na prawo i lewno jak pijany żul i by dało się go zatrzymać na sensownym dystansie. Instukcja mówi o bodajże 42m z 70km/h, wolę nie wiedzieć ile zajęłoby zatrzymanie go ze 130. ;)

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Takayuki » śr mar 20, 2013 11:57 am

Latać cośtam zawsze będzie bo to resor, jak przejedziesz przez dziurę szybko inaczej zachowa się niż sprężyna, będzie bardziej skakać, łatwiej się koło oderwie od podłoża na wielu dziurach jedna po drugiej... obowiązkowo trzeba wyeliminować wszelakie luzy [tulejki gumowe, wieszaki, itd], to samo na przekładni kierowniczej, zwrotnice i piasty - łożyska to wiadomo, wyważone idealnie koła, amortyzatory które każdy olewa a to błąd, itd. Jeździłem na ogarniętym resorze po dziurawych mocno asfaltach, jak dobrze dziury się zsynchronizowały, to przy przelotowej 70 ciężko w drogę trafić, można guza o plandekę nabić, a bagaże się równo po samochodzie zaczynają rozkładać... na płaskim równym pojedziesz dowolną prędkość na jaką się silnik wkręci, tylko jak trafisz w niespodziewaną dziurę czy hopkę na mostku na autostradzie, to wtedy będzie faktycznie niebezpiecznie...
Hamulce jak hamulce, bębny też hamują jak je dobrze zrobić, jak komuś mało można tarcze założyć ze wspomaganiem.

To nie miało być na zloty gdzie jedziesz dostojnie 70km/h i wszyscy uaza wyprzedzają i podziwiają, zamiast do ścigania się? :)21

warewolf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr lut 15, 2012 1:10 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: warewolf » śr mar 20, 2013 12:21 pm

Dzięki za odpowiedź.
No niby miało, ale się jakoś tak wymagania zmieniły od piątku.Obrazek
Poza tym na zlot też trzeba jakoś dojechać. Jak tak dalej pójdzie to założę osobny wątek, by nie zaśmiecać tego offtope,.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Takayuki » śr mar 20, 2013 12:26 pm

To postawcie tego uaza na spodzie od jeepa i będzie spokój. Kilka lat temu ktoś miał takie ładnego niebieskiego, potem był gdzieś na allegro, potem nie wiem... jak znajdziesz kto to, to się dopytaj co to za jeep, w usa chyba z podwoziem od jeepa nie będzie problemu :)

warewolf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr lut 15, 2012 1:10 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: warewolf » śr mar 20, 2013 1:03 pm

Uparł się na UAZ-a, więc co poradzisz? ;)

warewolf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr lut 15, 2012 1:10 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: warewolf » ndz mar 24, 2013 5:03 pm

Przekonałem go żeby posadził nadwozie UAZ-a na amerykańskim podwoziu. Ciekawe co wybierze. :)

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: carinus » ndz mar 24, 2013 8:57 pm

Idealnie pasuje podwozie od toyoty LJ70.Da sie wtedy jechac 130 na prostej i zapominasz o grzebaniu.Na razie robie dopieszczanie podwozia,potem wstawie budę i zobaczymy jak śmiga.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Balu-Balu » pn mar 25, 2013 9:24 am

carinus pisze:Idealnie pasuje podwozie od toyoty LJ70.Da sie wtedy jechac 130 na prostej i zapominasz o grzebaniu.Na razie robie dopieszczanie podwozia,potem wstawie budę i zobaczymy jak śmiga.


Tylko nie wiem po co te 130 km/h w takim aucie ??
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: wieprzowina » pn mar 25, 2013 11:10 am

Lata temu na Kozackich był gaz, a raczej kasta z gaza postawiona na LC70. Jeździło fajnie.

Z drugiej strony LC70 też ma fajną budę, do tego cicho, sucho i ciepło. Po co zmieniać? :)21

warewolf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr lut 15, 2012 1:10 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: warewolf » pn mar 25, 2013 11:18 am

Takayuki, Carinus - dziękuję za rady i podpowiedzi. :)

warewolf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr lut 15, 2012 1:10 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: warewolf » pn mar 25, 2013 5:30 pm

Okazuje się, że dostępność LJ70 w USA jest podobna jak UAZ-ów, czyli niewielka. :(
Takayuki - kojarzysz może coś więcej na temat tego projektu, gdzie ktoś założył budę UAZ-a na podwozie Jeepa o którym wspominałeś?

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Didymos » pn mar 25, 2013 7:36 pm

Ten niebieski to pewnie był Bodka, ale nie był na ramie jeepa, bo grand cherokee ramy nie posiada, a to właśnie z granda były mosty, zawias, układ napędowy, v8 itd. Wszystko to było wszczepione w ramę uaza, z resztą z bardzo ciekawym skutkiem :)2
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

uazens
 
 
Posty: 147
Rejestracja: pn sty 03, 2011 3:46 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: uazens » czw sie 22, 2013 8:42 pm

Cos tu cicho to pokaze nową klamencję zaadoptowaną od audi 80 :P
http://img832.imageshack.us/img832/8922/fc59.jpg
Narazie tylko jedna ale musze wymienić wszystkie bo juz dwa razy pasażerowie mi poomielali klamki bo nie wiedzieli w która stronę sie otwiera...
469b 2.5D om602 by mercedes

warewolf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr lut 15, 2012 1:10 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: warewolf » pn wrz 02, 2013 8:56 am

Panowie jak dużo jest roboty z połączeniem Żukowskiej skrzyni A13.3 (czter biegi do przodu, wszystkie zsynchronizowane, wsteczny nie) z UAZ-em? Znajomym w Australii padła skrzynia i zastanawiam się nad znalezieniem czegoś co będzie solidne, łatwe do zmontowania (oni nie są specjalnie biegli w obsłudze i naprawach takich sprzętów) oraz będzie miało biegi z synchronizatorami. Kiedyś pewien mechanik mówił mi o użyciu tych skrzyń, jak jest w rzeczywistości? On już niestety nie żyje, więc go nie dopytam. Te skrzynie biegów były też montowane w Lublinach do 93-go roku.

Awatar użytkownika
Sztanca
Posty: 433
Rejestracja: czw cze 19, 2008 11:48 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Sztanca » pn wrz 02, 2013 9:06 am

warewolf pisze:oni nie są specjalnie biegli w obsłudze i naprawach takich sprzętów
kup im zsynchronizowaną skrzynię UAZową, ok. 2k pln nówka w Tarmocie, plug & play
zmoty sprzedane, szukam cywilnego Y60
sylwester w górach

warewolf
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: śr lut 15, 2012 1:10 pm

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: warewolf » pn wrz 02, 2013 9:41 am

Właśnie do nich zadzwoniłem, 2100 zł netto, to chyba jednak trochę za dużo jak na taką skrzynię...

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Balu-Balu » pn wrz 02, 2013 12:54 pm

Może dla nas to i drogo ale dla nich...............brać i nie pytać. Vat chyba na granicy odliczają ?? :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

karoluaz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: pn paź 21, 2013 8:20 pm

Re:

Post autor: karoluaz » pn maja 26, 2014 3:42 pm

benes pisze:większość moich modyfikacji zakonczonych sukcesem znajdują się na stronie:

http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50


Przyjacielu mam parę pytań co do twoich modyfikacji.

JAK BY CI NIE SPRAWIAŁO PROBLEMU POGADAĆ TO PRZYŚLIJ Mi NR NA PW.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Re:

Post autor: morte36 » pn maja 26, 2014 3:53 pm

karoluaz pisze:
benes pisze:większość moich modyfikacji zakonczonych sukcesem znajdują się na stronie:

http://www.4x4.szczecin.pl/joomla/index ... &Itemid=50


Przyjacielu mam parę pytań co do twoich modyfikacji.

JAK BY CI NIE SPRAWIAŁO PROBLEMU POGADAĆ TO PRZYŚLIJ Mi NR NA PW.
Jeszcze żeby ta twoja strona pokazywała obrazki to byłoby fajnie :) Z tego co pamiętam odkąd zmieniliście szatę graficzną jakiś rok temu to obrazki się nie wczytują. :(
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: nie_mientki » wt cze 10, 2014 10:19 am

Nie modyfikacja ale warto wiedzieć. Hebel do Uaza na allegro to koszt 30-40zł. Jednak kiedy to samo kupujemy w rolniczym jako część do T25 nagle kosztuje 15zł. Nówka i jeszcze można sobie wybrać czy chcemy wciskany czy przekręcany.

Dz@hym
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: śr kwie 13, 2011 7:57 pm
Lokalizacja: wieś w zamojskim

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: Dz@hym » pt lip 18, 2014 2:01 pm

Witam! Panowie mam pytanie - na prośbę kolegi - czy kombinował ktoś z elektronicznym zapłonem w Uazie? Czy jest coś na rynku, co by dawało rade? Pozdr!
Vitara 1.6 16v LPG własnoręcznypolift
WV Passtuch 2.8 4 motion
M 72, MT 9, WSK 125 x2!

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: udane MODYFIKACJE

Post autor: bobbik » sob lip 19, 2014 9:36 pm

Ja mam aparat z podcisnieniem i hallem z saaba 900 + cewka i moduł z golfa ll . Aparat trzeba ciut podtoczyc z grubosci i wysokosci pierscienia oporowego. A jak chcialbyś weliminowac kopułkę ,będę robił to

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość