Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Paweł93 » ndz lut 16, 2014 6:38 pm

I jak tam się rozwinęła sprawa z tym odpalaniem ? :)2
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » ndz lut 16, 2014 7:34 pm

Pawel93 mam pytanie jaka jest kolejność ustawiania zaworów ?
taka sama jak kolejność zapłonu czy inna?
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » ndz lut 16, 2014 7:45 pm

W ogóle to BIDA, pali tylko na dwa pierwsze cylindry, jak zdiąłem przewody z 3 i 4 świecy nie było żadnej zmiany.
Zauważyłem że podstawa aparat nie była dokręcona i z tego może pali na dwa cylindry.
ZAPŁON 1243 - a kolejność ustawienia ZAWORÓW 1243 tak jak zapłon czy 1324 a czy jeszcze coś innego :)15 :)16
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Lorado » ndz lut 16, 2014 8:13 pm

Pozwolę sobie zauważyć,że kolejność ustawienia zaworów nie ma nic do palenia,ważne tylko żeby ustawiać je wtedy kiedy tłok znajduje się w górnym położeniu czyli na pracy,Wtedy obydwa zawory powinny być zamknięte posiadając jedynie luz ustalony.Luźny aparat rownież nie stanowi bo jeżeli pali na dwa to na resztę też powinien.A co z iskrą na tych dwóch?A co z ciśnieniem sprężania na poszczególnych cylindrach?Może nie tyle jaką ma wartość,tylko żeby było mniej więcej rowne na wszystkich.Takie pomiary powinny wszystko wyjaśnić.Bo żeby stwierdzić co jest źle to należy z całą pewnością stwierdzić co jest dobrze.Jeszcze sprobuj zamienić świece z tych palących na niepalące,nawet jeżeli są nowe to mogą płatać figle.Mam jeszcze pytanie,czy masz wspomaganie hamulców czyli tzw serwo?
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » ndz lut 16, 2014 8:35 pm

Lorado pisze:Pozwolę sobie zauważyć,że kolejność ustawienia zaworów nie ma nic do palenia,ważne tylko żeby ustawiać je wtedy kiedy tłok znajduje się w górnym położeniu czyli na pracy,Wtedy obydwa zawory powinny być zamknięte posiadając jedynie luz ustalony.Luźny aparat rownież nie stanowi bo jeżeli pali na dwa to na resztę też powinien.A co z iskrą na tych dwóch?A co z ciśnieniem sprężania na poszczególnych cylindrach?Może nie tyle jaką ma wartość,tylko żeby było mniej więcej rowne na wszystkich.Takie pomiary powinny wszystko wyjaśnić.Bo żeby stwierdzić co jest źle to należy z całą pewnością stwierdzić co jest dobrze.Jeszcze sprobuj zamienić świece z tych palących na niepalące,nawet jeżeli są nowe to mogą płatać figle.Mam jeszcze pytanie,czy masz wspomaganie hamulców czyli tzw serwo?

Nie nie mam serwa
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Lorado » ndz lut 16, 2014 8:39 pm

Pytanie o serwo może wydawać się nie na miejscu,ale na ogól podciśnienie do serwa pobierane jest z kolektora ssącego i w razie nieszczelności w ty układzie powoduje kłopoty z paleniem.Wejdź na PW swoje
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » wt lut 18, 2014 8:07 pm

nie_mientki pisze:1-2-4-3, ale wiesz że tam się w drugą stronę kręci?
Choć na dwa palić powinien tak czy siak. Stan przewodów/kopułki/świec nie budzi wątpliwości? Masz elektroniczny moduł zapłonu czy pozbyłeś się tego zła?

Witam ponownie Chodzi na 1 i 2 cylindrze
Zapłon 1-2-4-3 licząc na aparacie od GÓRY czy od DOŁU
inaczej - 1243 w kierunku kręcącego się palca czyli od 1 cylindra w lewo 2-4-3 a czy odwrotnie.
Przesyłam foto kopułek tak jak ta z lewej czy prawej
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/950 ... 92804.html
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Lorado » wt lut 18, 2014 8:18 pm

Ta z lewej
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
TASMAN UAZ
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn cze 24, 2013 6:32 pm
Lokalizacja: Grójec

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: TASMAN UAZ » śr lut 19, 2014 11:33 am

potwierdzam ta z lewej poprawnie :lol:
UAZ 31512 na początku motania
FROTKA 2,2 DTI LONG

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: BROWAR_PL » śr lut 19, 2014 9:35 pm

a jak dale będzie nie halo to na krzyż przekładasz kable i nic więcej nie mieszasz. Z resztą jak byś dobrze przyjrzał się kopułce to na pewno masz zaznaczony 1 cylinder i kierunek obrotu, przynajmniej moje 3 mają :lol:

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Lorado » czw lut 20, 2014 9:41 am

Tak naprawdę to nie można się sugerować numerem na kopułce bo to zależy od ustawienia aparatu.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
stodwa
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn sie 24, 2009 10:29 pm
Lokalizacja: Świdnica / Rzeczka

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: stodwa » czw lut 20, 2014 9:46 am

Kierunek właściwy, lecz nie koniecznie musi się zgadzać ta numeracja na kopułce. Wszystko zależy od ustawienia aparatu.

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Paweł93 » czw lut 20, 2014 10:54 am

Trzeba ustawić na znaki aby pierwszy tłok był w GMP, dla pewności zobaczyć czy zawory są
pozamykane na tym cylindrze i wtedy zdjąć kopułkę i zobaczyć w jakim położeniu
znajduję się palec, patrząc od strony świec powinien być to mniej więcej lewy górny, lub
prawy dolny "róg", potem odpowiednio do tego podłączyć przewody i ewentualnie szukać
dalej przyczyny :)
Ostatnio zmieniony czw lut 20, 2014 11:00 am przez Paweł93, łącznie zmieniany 1 raz.
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » czw lut 20, 2014 6:41 pm

Paweł93 pisze:Trzeba ustawić na znaki aby pierwszy tłok był w GMP, dla pewności zobaczyć czy zawory są
pozamykane na tym cylindrze i wtedy zdjąć kopułkę i zobaczyć w jakim położeniu
znajduję się palec, patrząc od strony świec powinien być to mniej więcej lewy górny, lub
prawy dolny "róg", potem odpowiednio do tego podłączyć przewody i ewentualnie szukać
dalej przyczyny :)

GMP - OK
PATRZĄC Z BOKU OD STRONY ŚWIEC
1 cylinder - pierwszy z lewej od strony chłodnicy
znak nr 1 na kopułce - Pierwszy cylinder - PALEC w lewym górnym na godzinie około 10 lub 11
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Lorado » czw lut 20, 2014 8:43 pm

Pierwszy cylnder liczy się od strony rozrządu.W tym przypadku sprawa jest jasna,ale w innym kiedy silnik umieszczony jest poprzecznie?
W kwestii tego zapłonu to zrób takie trochę chłopskie posunięcie:ustaw pierwszy cylinder na pracy(znak na kole),zdejmij kabel z pierwszej świecy,wykręć świecę z pierwszego i wsadź ją do kabla nr1,połóż świecę np na głowicy (chodzi o masę),włącz zapłon,poluźnij aparat i obracaj nim aż przeskoczy iskra na świecy.Może się zdarzyć że podciśnieniowy nie pozwoli na taki manewr wtedy przełóż kabel na kopułce bo nr1 na kopułce to tylko oznaczenie umowne.Wkręć świecę i odpalaj silnik.Reszta regulacji na chodzącym silniku.Lekki obrót aparatem w lewo zapłon przspieszasz a w prawo opóźniasz.W trakcie takich manipulacji będą zmieniać się obroty silnika.Zostaw na najbardziej optymalnych.Na ogół i tak zachodzi potrzeba poprawek.Jeżeli nie masz dębowego ucha to możesz wykonać to samo bez wykręcania świecy,tylko poluźnić aparat i obracając nim posłuchać jak przeskoczy iskra pod kopułką,ale to już wyższa szkoła jazdy.To tyle i jazda do roboty.
PS.jutro pojedzie śruba
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: bobbik » pt lut 21, 2014 12:53 pm

jak zapala i chodzi na 2 to przez zdejmowanie kabli (przez izolowane kombinerki) ustal na które nie chodzi. Spróbuj te dwa zamienić miejscami w kopułce bo może już się pomieszała kolejność

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: carinus » pt lut 21, 2014 8:35 pm

Lorado pisze:Pierwszy cylnder liczy się od strony rozrządu.W tym przypadku sprawa jest jasna,ale w innym kiedy silnik umieszczony jest poprzecznie?
Nie ma różnicy jak lezy silnik w komorze,zawsze z jednej strony bloku jest rozrząd a z drugiej sprzęgło.Problem może być z boxerem albo V-ką.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: BROWAR_PL » sob lut 22, 2014 1:17 am

albo jeep :lol:

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » sob lut 22, 2014 7:42 pm

Słuchajcie ODPALIŁ na wszystkie cylindry ( skasowałem luz wzdłuż wałka w aparacie zapłonowym )

i
NOWY PROBLEM;
pali na wszystkie ale nie ma wysokich obrotów.
Kręciłem aparatem wyprzedzając lub opóźniając zapłon i żadnej reakcji, nawet zapłon słabo reagował
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » sob lut 22, 2014 7:46 pm

:-? Chyba że to wina gaźnika :o
Ale tak samo pali na PB 95 jak i na GAZ-ie
dół OK.
góra NIC
joraf1
UAZ 469 B + LPG

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: klucz13 » sob lut 22, 2014 8:20 pm

joraf1 pisze::-? Chyba że to wina gaźnika :o
Ale tak samo pali na PB 95 jak i na GAZ-ie
dół OK.
góra NIC
jedź do warsztatu bo nie ogarniasz podstaw mechaniki
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » sob lut 22, 2014 10:02 pm

klucz13
Nie twierdzę że jestem mechanikiem ale podstawy znam .
Samochodami różnymi jeżdżę już 24 lata.
Znam się więcej niż może się komuś wydaje.
Na elektryce samochodowej trochę.
Ale to forum i mój post jest po to abym mógł się więcej dowiedzieć o moim UAZ-ie i naprawić go żeby cieszyć się z jazdy a nie jak co niektórzy PIŁOWAĆ stal pilnikiem bez ZĄBKÓW i szczerzyć zęby ( jak się zepsuje to kupię drugi ).
SSSSOOOOOORRRRYYYYYY.

Zdenerwowałem się.

Ale skoro PYTAM ---to chyba nie mogę sobie poradzić i PROSZĘ o POMOC FORUMOWICZÓW i przychylnych osób aby pomogli mi rozwiązać parę problemów.
Za wiedzę trzeba dużo płacić - a tu koledzy nie tylko UAZ-owicze pomogą.
Też mieli problemy, zaglądali i pytali na forum.

Niektórzy w ogóle nie mają pojęcia co piszą czy o co pytają - ale po to jest FORUM -ABY SIĘ DOWIEDZIEĆ

UCZCIWI i KOMPETENTNI ludzie pomogą i DZIĘKI IM ZA TO
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Awatar użytkownika
nie_mientki
Posty: 1594
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: nie_mientki » sob lut 22, 2014 10:38 pm

Nie martw się, klucz już taki jest że musi ponarzekać.


Tak, delikatnie daję do zrozumienia że strasznie kolorowe te Twoje posty :)21 Pozdrawiam.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: klucz13 » sob lut 22, 2014 10:57 pm

joraf1 pisze: blebleble
Samochodami różnymi jeżdżę już 24 lata.
blebleble
i co z tego ? ja mam jakiegoś uaza na stanie od 1986r . Zamiast strzępić się po próżnicy wystarczy niniejsze forum poczytać , a tam jest napisane jak zrobić elementarną diagnostykę silnika i wszystko będzie jasne jak ciemne piwo. Czytanie nie boli
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » sob lut 22, 2014 10:58 pm

OK. SORKI chciałem po podkreślać ważniejsze :-?
joraf1
UAZ 469 B + LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości