
Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Moderator: Student
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
I jak tam się rozwinęła sprawa z tym odpalaniem ? 

1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Pawel93 mam pytanie jaka jest kolejność ustawiania zaworów ?
taka sama jak kolejność zapłonu czy inna?
taka sama jak kolejność zapłonu czy inna?
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
W ogóle to BIDA, pali tylko na dwa pierwsze cylindry, jak zdiąłem przewody z 3 i 4 świecy nie było żadnej zmiany.
Zauważyłem że podstawa aparat nie była dokręcona i z tego może pali na dwa cylindry.
ZAPŁON 1243 - a kolejność ustawienia ZAWORÓW 1243 tak jak zapłon czy 1324 a czy jeszcze coś innego

Zauważyłem że podstawa aparat nie była dokręcona i z tego może pali na dwa cylindry.
ZAPŁON 1243 - a kolejność ustawienia ZAWORÓW 1243 tak jak zapłon czy 1324 a czy jeszcze coś innego


joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Pozwolę sobie zauważyć,że kolejność ustawienia zaworów nie ma nic do palenia,ważne tylko żeby ustawiać je wtedy kiedy tłok znajduje się w górnym położeniu czyli na pracy,Wtedy obydwa zawory powinny być zamknięte posiadając jedynie luz ustalony.Luźny aparat rownież nie stanowi bo jeżeli pali na dwa to na resztę też powinien.A co z iskrą na tych dwóch?A co z ciśnieniem sprężania na poszczególnych cylindrach?Może nie tyle jaką ma wartość,tylko żeby było mniej więcej rowne na wszystkich.Takie pomiary powinny wszystko wyjaśnić.Bo żeby stwierdzić co jest źle to należy z całą pewnością stwierdzić co jest dobrze.Jeszcze sprobuj zamienić świece z tych palących na niepalące,nawet jeżeli są nowe to mogą płatać figle.Mam jeszcze pytanie,czy masz wspomaganie hamulców czyli tzw serwo?
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Lorado pisze:Pozwolę sobie zauważyć,że kolejność ustawienia zaworów nie ma nic do palenia,ważne tylko żeby ustawiać je wtedy kiedy tłok znajduje się w górnym położeniu czyli na pracy,Wtedy obydwa zawory powinny być zamknięte posiadając jedynie luz ustalony.Luźny aparat rownież nie stanowi bo jeżeli pali na dwa to na resztę też powinien.A co z iskrą na tych dwóch?A co z ciśnieniem sprężania na poszczególnych cylindrach?Może nie tyle jaką ma wartość,tylko żeby było mniej więcej rowne na wszystkich.Takie pomiary powinny wszystko wyjaśnić.Bo żeby stwierdzić co jest źle to należy z całą pewnością stwierdzić co jest dobrze.Jeszcze sprobuj zamienić świece z tych palących na niepalące,nawet jeżeli są nowe to mogą płatać figle.Mam jeszcze pytanie,czy masz wspomaganie hamulców czyli tzw serwo?
Nie nie mam serwa
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Pytanie o serwo może wydawać się nie na miejscu,ale na ogól podciśnienie do serwa pobierane jest z kolektora ssącego i w razie nieszczelności w ty układzie powoduje kłopoty z paleniem.Wejdź na PW swoje
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
nie_mientki pisze:1-2-4-3, ale wiesz że tam się w drugą stronę kręci?
Choć na dwa palić powinien tak czy siak. Stan przewodów/kopułki/świec nie budzi wątpliwości? Masz elektroniczny moduł zapłonu czy pozbyłeś się tego zła?
Witam ponownie Chodzi na 1 i 2 cylindrze
Zapłon 1-2-4-3 licząc na aparacie od GÓRY czy od DOŁU
inaczej - 1243 w kierunku kręcącego się palca czyli od 1 cylindra w lewo 2-4-3 a czy odwrotnie.
Przesyłam foto kopułek tak jak ta z lewej czy prawej
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/950 ... 92804.html
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Ta z lewej
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
- TASMAN UAZ
-
- Posty: 200
- Rejestracja: pn cze 24, 2013 6:32 pm
- Lokalizacja: Grójec
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
potwierdzam ta z lewej poprawnie 

UAZ 31512 na początku motania
FROTKA 2,2 DTI LONG
FROTKA 2,2 DTI LONG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
a jak dale będzie nie halo to na krzyż przekładasz kable i nic więcej nie mieszasz. Z resztą jak byś dobrze przyjrzał się kopułce to na pewno masz zaznaczony 1 cylinder i kierunek obrotu, przynajmniej moje 3 mają 

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Tak naprawdę to nie można się sugerować numerem na kopułce bo to zależy od ustawienia aparatu.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Kierunek właściwy, lecz nie koniecznie musi się zgadzać ta numeracja na kopułce. Wszystko zależy od ustawienia aparatu.
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Trzeba ustawić na znaki aby pierwszy tłok był w GMP, dla pewności zobaczyć czy zawory są
pozamykane na tym cylindrze i wtedy zdjąć kopułkę i zobaczyć w jakim położeniu
znajduję się palec, patrząc od strony świec powinien być to mniej więcej lewy górny, lub
prawy dolny "róg", potem odpowiednio do tego podłączyć przewody i ewentualnie szukać
dalej przyczyny
pozamykane na tym cylindrze i wtedy zdjąć kopułkę i zobaczyć w jakim położeniu
znajduję się palec, patrząc od strony świec powinien być to mniej więcej lewy górny, lub
prawy dolny "róg", potem odpowiednio do tego podłączyć przewody i ewentualnie szukać
dalej przyczyny

Ostatnio zmieniony czw lut 20, 2014 11:00 am przez Paweł93, łącznie zmieniany 1 raz.
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Paweł93 pisze:Trzeba ustawić na znaki aby pierwszy tłok był w GMP, dla pewności zobaczyć czy zawory są
pozamykane na tym cylindrze i wtedy zdjąć kopułkę i zobaczyć w jakim położeniu
znajduję się palec, patrząc od strony świec powinien być to mniej więcej lewy górny, lub
prawy dolny "róg", potem odpowiednio do tego podłączyć przewody i ewentualnie szukać
dalej przyczyny
GMP - OK
PATRZĄC Z BOKU OD STRONY ŚWIEC
1 cylinder - pierwszy z lewej od strony chłodnicy
znak nr 1 na kopułce - Pierwszy cylinder - PALEC w lewym górnym na godzinie około 10 lub 11
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Pierwszy cylnder liczy się od strony rozrządu.W tym przypadku sprawa jest jasna,ale w innym kiedy silnik umieszczony jest poprzecznie?
W kwestii tego zapłonu to zrób takie trochę chłopskie posunięcie:ustaw pierwszy cylinder na pracy(znak na kole),zdejmij kabel z pierwszej świecy,wykręć świecę z pierwszego i wsadź ją do kabla nr1,połóż świecę np na głowicy (chodzi o masę),włącz zapłon,poluźnij aparat i obracaj nim aż przeskoczy iskra na świecy.Może się zdarzyć że podciśnieniowy nie pozwoli na taki manewr wtedy przełóż kabel na kopułce bo nr1 na kopułce to tylko oznaczenie umowne.Wkręć świecę i odpalaj silnik.Reszta regulacji na chodzącym silniku.Lekki obrót aparatem w lewo zapłon przspieszasz a w prawo opóźniasz.W trakcie takich manipulacji będą zmieniać się obroty silnika.Zostaw na najbardziej optymalnych.Na ogół i tak zachodzi potrzeba poprawek.Jeżeli nie masz dębowego ucha to możesz wykonać to samo bez wykręcania świecy,tylko poluźnić aparat i obracając nim posłuchać jak przeskoczy iskra pod kopułką,ale to już wyższa szkoła jazdy.To tyle i jazda do roboty.
PS.jutro pojedzie śruba
W kwestii tego zapłonu to zrób takie trochę chłopskie posunięcie:ustaw pierwszy cylinder na pracy(znak na kole),zdejmij kabel z pierwszej świecy,wykręć świecę z pierwszego i wsadź ją do kabla nr1,połóż świecę np na głowicy (chodzi o masę),włącz zapłon,poluźnij aparat i obracaj nim aż przeskoczy iskra na świecy.Może się zdarzyć że podciśnieniowy nie pozwoli na taki manewr wtedy przełóż kabel na kopułce bo nr1 na kopułce to tylko oznaczenie umowne.Wkręć świecę i odpalaj silnik.Reszta regulacji na chodzącym silniku.Lekki obrót aparatem w lewo zapłon przspieszasz a w prawo opóźniasz.W trakcie takich manipulacji będą zmieniać się obroty silnika.Zostaw na najbardziej optymalnych.Na ogół i tak zachodzi potrzeba poprawek.Jeżeli nie masz dębowego ucha to możesz wykonać to samo bez wykręcania świecy,tylko poluźnić aparat i obracając nim posłuchać jak przeskoczy iskra pod kopułką,ale to już wyższa szkoła jazdy.To tyle i jazda do roboty.
PS.jutro pojedzie śruba
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
jak zapala i chodzi na 2 to przez zdejmowanie kabli (przez izolowane kombinerki) ustal na które nie chodzi. Spróbuj te dwa zamienić miejscami w kopułce bo może już się pomieszała kolejność
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Nie ma różnicy jak lezy silnik w komorze,zawsze z jednej strony bloku jest rozrząd a z drugiej sprzęgło.Problem może być z boxerem albo V-ką.Lorado pisze:Pierwszy cylnder liczy się od strony rozrządu.W tym przypadku sprawa jest jasna,ale w innym kiedy silnik umieszczony jest poprzecznie?
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Słuchajcie ODPALIŁ na wszystkie cylindry ( skasowałem luz wzdłuż wałka w aparacie zapłonowym )
i
NOWY PROBLEM;
pali na wszystkie ale nie ma wysokich obrotów.
Kręciłem aparatem wyprzedzając lub opóźniając zapłon i żadnej reakcji, nawet zapłon słabo reagował
i
NOWY PROBLEM;
pali na wszystkie ale nie ma wysokich obrotów.
Kręciłem aparatem wyprzedzając lub opóźniając zapłon i żadnej reakcji, nawet zapłon słabo reagował
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie


Ale tak samo pali na PB 95 jak i na GAZ-ie
dół OK.
góra NIC
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
jedź do warsztatu bo nie ogarniasz podstaw mechanikijoraf1 pisze:Chyba że to wina gaźnika
![]()
Ale tak samo pali na PB 95 jak i na GAZ-ie
dół OK.
góra NIC

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
klucz13
Nie twierdzę że jestem mechanikiem ale podstawy znam .
Samochodami różnymi jeżdżę już 24 lata.
Znam się więcej niż może się komuś wydaje.
Na elektryce samochodowej trochę.
Ale to forum i mój post jest po to abym mógł się więcej dowiedzieć o moim UAZ-ie i naprawić go żeby cieszyć się z jazdy a nie jak co niektórzy PIŁOWAĆ stal pilnikiem bez ZĄBKÓW i szczerzyć zęby ( jak się zepsuje to kupię drugi ).
SSSSOOOOOORRRRYYYYYY.
Zdenerwowałem się.
Ale skoro PYTAM ---to chyba nie mogę sobie poradzić i PROSZĘ o POMOC FORUMOWICZÓW i przychylnych osób aby pomogli mi rozwiązać parę problemów.
Za wiedzę trzeba dużo płacić - a tu koledzy nie tylko UAZ-owicze pomogą.
Też mieli problemy, zaglądali i pytali na forum.
Niektórzy w ogóle nie mają pojęcia co piszą czy o co pytają - ale po to jest FORUM -ABY SIĘ DOWIEDZIEĆ
UCZCIWI i KOMPETENTNI ludzie pomogą i DZIĘKI IM ZA TO
Nie twierdzę że jestem mechanikiem ale podstawy znam .
Samochodami różnymi jeżdżę już 24 lata.
Znam się więcej niż może się komuś wydaje.
Na elektryce samochodowej trochę.
Ale to forum i mój post jest po to abym mógł się więcej dowiedzieć o moim UAZ-ie i naprawić go żeby cieszyć się z jazdy a nie jak co niektórzy PIŁOWAĆ stal pilnikiem bez ZĄBKÓW i szczerzyć zęby ( jak się zepsuje to kupię drugi ).
SSSSOOOOOORRRRYYYYYY.
Zdenerwowałem się.
Ale skoro PYTAM ---to chyba nie mogę sobie poradzić i PROSZĘ o POMOC FORUMOWICZÓW i przychylnych osób aby pomogli mi rozwiązać parę problemów.
Za wiedzę trzeba dużo płacić - a tu koledzy nie tylko UAZ-owicze pomogą.
Też mieli problemy, zaglądali i pytali na forum.
Niektórzy w ogóle nie mają pojęcia co piszą czy o co pytają - ale po to jest FORUM -ABY SIĘ DOWIEDZIEĆ
UCZCIWI i KOMPETENTNI ludzie pomogą i DZIĘKI IM ZA TO
joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
- nie_mientki
- Posty: 1594
- Rejestracja: wt kwie 01, 2003 7:34 pm
- Lokalizacja: Puławy
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
Nie martw się, klucz już taki jest że musi ponarzekać.
Tak, delikatnie daję do zrozumienia że strasznie kolorowe te Twoje posty
Pozdrawiam.
Tak, delikatnie daję do zrozumienia że strasznie kolorowe te Twoje posty

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
i co z tego ? ja mam jakiegoś uaza na stanie od 1986r . Zamiast strzępić się po próżnicy wystarczy niniejsze forum poczytać , a tam jest napisane jak zrobić elementarną diagnostykę silnika i wszystko będzie jasne jak ciemne piwo. Czytanie nie bolijoraf1 pisze: blebleble
Samochodami różnymi jeżdżę już 24 lata.
blebleble

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- joraf1
- jestem tu nowy...
- Posty: 76
- Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
- Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów
Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie
OK. SORKI chciałem po podkreślać ważniejsze 

joraf1
UAZ 469 B + LPG
UAZ 469 B + LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości