"Ucywilizowanie" UAZa
Moderator: Student
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
To 5-7 na oryginalnego uaza i resztę na przywrócenie go do stanu używalności.
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
Jak cos mam uaza na sell w dobrym stanie w budzecie ktory podal Takayuki
Ogoljie dla mnie takie motaniie cywilozowane uaza w tych czasach to totalny bez sens. Bo duzo taniej i prosciej mozna kupic normalna terenowke.
Ja jezdzilem oatatnie 2 lata uazem NA CODZIEN i to oryginalnym z plandeka bez zadnych smiesznych przrobek poza oczywiscie LPG. I lata pieknie i nie potrzeba zadnych foteli od BMW, wspomagania, sprezyn, silnikow porsche
Po cholere to potrzebne? Jak ktos jest miekka faja to nawet jak z uaza zostanie tylko buda to bedzie stekal ze nadstawki napierdalaja albo mosty z oponami hucza.
Jasne, w lato goraco, w zime zimno, w deszczu pada na leb ale to sie w tym aucie albo kocha albo nienawidzi. I sie wsiada, ten zapach, caly klimat, jazda bez dachu, powoli a nie prucie ile fabryka dala, buja go, trzesie i skacze ale to jest OK!! Jak ja chce komfortu to wsiadam w X5, mam 300 koni i [cenzura] a nie probuje zrobic beemke z uaza.
A jak ktos tego nie potrafi zaakcepotwac to niech sobie kupuje normalne auto a nie robi dziadowe tuningi ktore mialy sens ale w latach 90
Tyle
Ogoljie dla mnie takie motaniie cywilozowane uaza w tych czasach to totalny bez sens. Bo duzo taniej i prosciej mozna kupic normalna terenowke.
Ja jezdzilem oatatnie 2 lata uazem NA CODZIEN i to oryginalnym z plandeka bez zadnych smiesznych przrobek poza oczywiscie LPG. I lata pieknie i nie potrzeba zadnych foteli od BMW, wspomagania, sprezyn, silnikow porsche
Po cholere to potrzebne? Jak ktos jest miekka faja to nawet jak z uaza zostanie tylko buda to bedzie stekal ze nadstawki napierdalaja albo mosty z oponami hucza.
Jasne, w lato goraco, w zime zimno, w deszczu pada na leb ale to sie w tym aucie albo kocha albo nienawidzi. I sie wsiada, ten zapach, caly klimat, jazda bez dachu, powoli a nie prucie ile fabryka dala, buja go, trzesie i skacze ale to jest OK!! Jak ja chce komfortu to wsiadam w X5, mam 300 koni i [cenzura] a nie probuje zrobic beemke z uaza.
A jak ktos tego nie potrafi zaakcepotwac to niech sobie kupuje normalne auto a nie robi dziadowe tuningi ktore mialy sens ale w latach 90
Tyle

Re: "Ucywilizowanie" UAZa
Sprecyzuj określenie "dziadowski tuning"
Poza tym Uaz nie jest autem terenowym tylko wojskowym z właściwościami terenowymi. Porównywanie go do Patrola, Suzuki czy Pajero to jak porównywanie łopaty z koparką. Uaza nie posiada się z chęci komfortu tylko dla zabawy. Zapaleńcowi, żadne argumenty przeciw posiadaniu ruska nic nie zrobią. Uaz to wyzwanie. Wyzwaniem też jest jego przerabianie. Jeden woli teściową inny jej córkę.
Only fun.

Poza tym Uaz nie jest autem terenowym tylko wojskowym z właściwościami terenowymi. Porównywanie go do Patrola, Suzuki czy Pajero to jak porównywanie łopaty z koparką. Uaza nie posiada się z chęci komfortu tylko dla zabawy. Zapaleńcowi, żadne argumenty przeciw posiadaniu ruska nic nie zrobią. Uaz to wyzwanie. Wyzwaniem też jest jego przerabianie. Jeden woli teściową inny jej córkę.
Only fun.


Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
Jooo...każdy ma prawo do swoich błędów i decyzji.
Widząc uaza na ulicy,spogladam przez chwile z sentymentem,ale zaraz spierniczam bo on na pewno nie ma hebli i tylko mniej wiecej trzyma tor jazdy.Potrafi też na ostrzejszym łuku drzwi otworzyć
Fajnie jeżdzi z benzynowym 2.3 merca i na muscelowych mostach.
Widząc uaza na ulicy,spogladam przez chwile z sentymentem,ale zaraz spierniczam bo on na pewno nie ma hebli i tylko mniej wiecej trzyma tor jazdy.Potrafi też na ostrzejszym łuku drzwi otworzyć

Fajnie jeżdzi z benzynowym 2.3 merca i na muscelowych mostach.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
a w temacie mostów, coś temat padł. 

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
Kurczę, hamulce tarcze mój ma lepsze niż Patrola... blokuje wszystkie koła bez scen, Patrol mniej.
Z porównaniami, to gdzieś czytałem [nie wiem czy to prawda], że założenia uaza w rosyjskim wojsku miały być takie żeby przeżył zrzut na spadochronie i zrobił 100km w terenie.
No do tego - jest to ideał. Gdzieś nawet miałem fotę takiego na platformie pod spadochron, z poskładanymi szybami itd.
Założenia patroli czy nawet Samuraia podobnych rocznikowo - no ciut inne... więc i inne wyniki. I przy okazji inna jakość wykonania.
Z porównaniami, to gdzieś czytałem [nie wiem czy to prawda], że założenia uaza w rosyjskim wojsku miały być takie żeby przeżył zrzut na spadochronie i zrobił 100km w terenie.
No do tego - jest to ideał. Gdzieś nawet miałem fotę takiego na platformie pod spadochron, z poskładanymi szybami itd.
Założenia patroli czy nawet Samuraia podobnych rocznikowo - no ciut inne... więc i inne wyniki. I przy okazji inna jakość wykonania.
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
ty na pewno miałeś uazavandall1 pisze:Jooo...każdy ma prawo do swoich błędów i decyzji.
Widząc uaza na ulicy,spogladam przez chwile z sentymentem,ale zaraz spierniczam bo on na pewno nie ma hebli i tylko mniej wiecej trzyma tor jazdy.Potrafi też na ostrzejszym łuku drzwi otworzyć
Fajnie jeżdzi z benzynowym 2.3 merca i na muscelowych mostach.


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
Miał... pamiętam jak tłumaczył tu coś z napędem na obrazku poglądowym z uazem do góry kołami 

Re: "Ucywilizowanie" UAZa
A Ty kluczu to już demencyjka?Wszak siedzimy tu juz kilka latklucz13 pisze:...........
ty na pewno miałeś uaza![]()

Miałem dwa, ileś tam przerobiłem,niektóre podzespoły ciagną sie za mną do dzisiaj.
Z Takayukim gadaliśmy kiedyś o osobno fundamentowanym reduktorze bodaj.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
Pierwszy Vandall to byl wczesniej Uaz, a niebieskiego to pamietam jeszcze w zupelnym orginale, z wylaczeniem nienagannej powloki lakierniczej.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- megatroneye
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: pn cze 20, 2016 11:52 am
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
Prywatna wiadomość wysłana.messix pisze:Jak cos mam uaza na sell w dobrym stanie w budzecie ktory podal Takayuki
Ogoljie dla mnie takie motaniie cywilozowane uaza w tych czasach to totalny bez sens. Bo duzo taniej i prosciej mozna kupic normalna terenowke.
Ja jezdzilem oatatnie 2 lata uazem NA CODZIEN i to oryginalnym z plandeka bez zadnych smiesznych przrobek poza oczywiscie LPG. I lata pieknie i nie potrzeba zadnych foteli od BMW, wspomagania, sprezyn, silnikow porsche
Po cholere to potrzebne? Jak ktos jest miekka faja to nawet jak z uaza zostanie tylko buda to bedzie stekal ze nadstawki napierdalaja albo mosty z oponami hucza.
Jasne, w lato goraco, w zime zimno, w deszczu pada na leb ale to sie w tym aucie albo kocha albo nienawidzi. I sie wsiada, ten zapach, caly klimat, jazda bez dachu, powoli a nie prucie ile fabryka dala, buja go, trzesie i skacze ale to jest OK!! Jak ja chce komfortu to wsiadam w X5, mam 300 koni i [cenzura] a nie probuje zrobic beemke z uaza.
A jak ktos tego nie potrafi zaakcepotwac to niech sobie kupuje normalne auto a nie robi dziadowe tuningi ktore mialy sens ale w latach 90
Tyle
"Jak się nie ma co się lubi, to się nie ma co się lubi"
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
Dawno mnie tutaj nie było z racji ze mój UAZ stoi w garażu bez silnika już kolejny rok.Fajnie się jeździło aż padło sprzęgło i autko poszło na warsztat.W międzyczasie kupiłem toyotę J70 i jakoś nie miałem czasu i ochoty na robienie UAZ-a.Potem kupiłem następnego J90 i już raczej UAZ-a nie zostawię,idzie na sprzedaż.Nie mam czasu na grzebanie.
Proponuję pojeździć kilkoma różnymi terenówkami i wtedy zdecydować co mi odpowiada.
Proponuję pojeździć kilkoma różnymi terenówkami i wtedy zdecydować co mi odpowiada.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
Każdy robi to co mu pasuje. Na coś czas i życie tracić trzeba.
Zrób tarczówki, 2.9 od scorpio, tylny most i zjedź w niedzielę z asfaltu.
Do środy będziesz się uśmiechał
Zrób tarczówki, 2.9 od scorpio, tylny most i zjedź w niedzielę z asfaltu.
Do środy będziesz się uśmiechał

_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
a nawet do piątku 

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: "Ucywilizowanie" UAZa
Kolego Megatroneye,
trzeba spełniać swoje marzenia, Uaz nie jest taki straszny, czego sam od razu nie umiesz, za jakiś czas się nauczysz. Prawie każdy mechanik samochodowy jest w stanie ogarnąć to auto mechanicznie. Nadal są mechanicy potrafiący bez problemu skutecznie naprawić i ustawić gaźnik od oryginalnego benzyniaka. Ja swojego Uaza kupiłem "bo się w nim zakochałem" chociaż wyglądał tragicznie stojąc kilka lat pod chmurką pod płotem. Odpalił od strzału po wlaniu "setki" benzyny do gaźnika, i chociaż na 3 cylindrach, ale walczył o nowe życie. Dostał u mnie drugą młodość, co wiązało się z remontem blacharki, kapitalnym remontem silnika i drobnymi modyfikacjami (manualne sprzęgiełka w piastach, wspomaganie hamulców, wyciagarka, kangur z przodu, żeby pług w zimę podpinać). Ja stawiałem na oryginał, więc nie wymieniałem wnętrza, jedynie co to trochę więcej gąbki dołożył tapicer w siedzenia i dodałem pasy bezpieczeństwa, żeby fotelik dziecka zamontować. Śmigałem latem bez, a zimą pod plandeką z rodziną na lokalne wypady i zawsze było OK. Szybkie remonty na drodze - też się zdarzały
.
Co do modyfikacji to zastanów się, czy do takich okazjonalnych jazd nie wystarczy Ci dobrze wyremontowany oryginał, z LPG i tarczowymi hamulcami.
To że jest głośny, że kierownica ciężko chodzi, że skrzynia nie w pełni zsynchronizowana - taki ma być, taki jego urok
.
Kupisz, posmakujesz, będziesz decydował co chcesz zmieniać.
Nie wahaj się i dołącz do grona uazoskrzywionych.
pozdrawiam
Gasti
trzeba spełniać swoje marzenia, Uaz nie jest taki straszny, czego sam od razu nie umiesz, za jakiś czas się nauczysz. Prawie każdy mechanik samochodowy jest w stanie ogarnąć to auto mechanicznie. Nadal są mechanicy potrafiący bez problemu skutecznie naprawić i ustawić gaźnik od oryginalnego benzyniaka. Ja swojego Uaza kupiłem "bo się w nim zakochałem" chociaż wyglądał tragicznie stojąc kilka lat pod chmurką pod płotem. Odpalił od strzału po wlaniu "setki" benzyny do gaźnika, i chociaż na 3 cylindrach, ale walczył o nowe życie. Dostał u mnie drugą młodość, co wiązało się z remontem blacharki, kapitalnym remontem silnika i drobnymi modyfikacjami (manualne sprzęgiełka w piastach, wspomaganie hamulców, wyciagarka, kangur z przodu, żeby pług w zimę podpinać). Ja stawiałem na oryginał, więc nie wymieniałem wnętrza, jedynie co to trochę więcej gąbki dołożył tapicer w siedzenia i dodałem pasy bezpieczeństwa, żeby fotelik dziecka zamontować. Śmigałem latem bez, a zimą pod plandeką z rodziną na lokalne wypady i zawsze było OK. Szybkie remonty na drodze - też się zdarzały

Co do modyfikacji to zastanów się, czy do takich okazjonalnych jazd nie wystarczy Ci dobrze wyremontowany oryginał, z LPG i tarczowymi hamulcami.
To że jest głośny, że kierownica ciężko chodzi, że skrzynia nie w pełni zsynchronizowana - taki ma być, taki jego urok

Kupisz, posmakujesz, będziesz decydował co chcesz zmieniać.
Nie wahaj się i dołącz do grona uazoskrzywionych.
pozdrawiam
Gasti
był UAZ 31512/1985r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
jest GAZ 69M/1969r prawie oryginał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości