Montowałem ostatnio silnik ZMZ 21, czyli ten najstarszy. W pokrywie zaworów korek wlewu oleju był płaski, z gumową uszczelką, bez sitka (czyli odcinał dopływ powietrza). Na początku nie zwróciłem na to uwagi, ale kiedy pojawiły się wycieki oleju (po wymianie uszczelniaczy) przyjrzałem się sprawie i stąd moje pytania do bardziej doświadczonych:
- jak wpływa szczelny korek wlewu oleju na pracę otwartego odpowietrzania skrzyni korbowej (domyślam się, że źle wpływa, ale chodzi mi o Wasze doświadczenia)?
- od kiedy (od której wersji silnika) układ odpowietrzania ma szczelny korek (takie - chyba tylko takie - można teraz kupić)?
P.S.
Ostatnio okazało se, że moje "niedogrzane" silniki (max 60 st. C) to
efekt zegara na 24 V... (eh, 10 lat z poczuciem winy, że coś zepsułem
