wszystko co wiecie o afganach

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

NIKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

wszystko co wiecie o afganach

Post autor: NIKO » pn lut 26, 2007 8:00 pm

Mam pytanie właśnie wrzuciłem na przód afgana do Uaza i niestety nie pasuje mi wąs mimo iż jest dłuższy niż w standarcie.Wąs z prawej str.samochodu powoduje,że drążek kierowniczy idący od przekładni do zwrotnicy prawego koła ociera o resor (nie siadnięty).
W związku z tym mam pytanie grzać wąsa i giąć na gorąco by zyskąć większy kont a może występują dwa rodzaje wąsów?
Bardzo prosze o rady osoby , które spotkały się z tym problemem i mają pojęcie o czym pisze.

Pozdrawiam

NIKO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

wszystko co wiecie o afganach

Post autor: NIKO » pn lut 26, 2007 8:13 pm

Może nie tyle kont co KĄT :-) sorry!

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn lut 26, 2007 11:03 pm

może masz wąs od ogórka albo od gaza ??

na oryginalnym nic nie obciera...

:)21
LJ 70

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt lut 27, 2007 8:24 am

Chodzi o coś innego -
o ile przy prosto ustawionych kołach drążek kierowniczy przechodzi blisko resora,
http://img339.imageshack.us/img339/2623/prostodu4.jpg

o tyle przy kołach skręconych w prawo opiera się o resor. Co jest nie tak?
http://img339.imageshack.us/img339/3581/prawoef6.jpg

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » wt lut 27, 2007 9:43 am

Miałem tak w poprzednim uazie, tylko na zwykłych mostach, drążek opierał się o resor i przeskakiwał sobie przez nit klamry :)21
Wygiąłem trochę drążek (na zimno z resztą) i problem zniknął.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Kłosik
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob gru 31, 2005 10:11 am
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Post autor: Kłosik » czw mar 29, 2007 9:21 pm

Piszecie niby wszystko o afganach, a ja jestem ciekaw o ile zwiększają prześwit w stosunku do zwykłych uazowskich mostów??
Ciekawi mnie to bo myśle o jakiejś zmocie typu Rocky na afganach :lol:
gg 8726748

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » czw mar 29, 2007 10:56 pm

Kłosik pisze:Piszecie niby wszystko o afganach, a ja jestem ciekaw o ile zwiększają prześwit w stosunku do zwykłych uazowskich mostów??
Ciekawi mnie to bo myśle o jakiejś zmocie typu Rocky na afganach :lol:
8 cm względem mostów bez zwolnic

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » pt mar 30, 2007 8:57 am

A czy za te 8 cm jest sens montować, ja wiem że na zwykłe mosty za duże koła nie wejdą ale czy z wytrzymałością afganów nie jest podobnie ? Ja duże koła można założyć na afgany a jakie na normalne mosty (bez luzów oczywiście). Bo w tą piękną zimę siadłem na koleinie tak zamarzniętej że most nie był w stanie się przebić a koła zawisły w powietrzu.... małe oponki ??? i mały prześwit...:(
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pt mar 30, 2007 9:06 am

Smutna prawda jest niestety taka, że z każdym mostem i na wszelkich oponach wkońcu jednak ugrzęźniesz - tylko, że dużo dalej i trudniej wytargać będzie. 8)
Najważniejsze moim zdaniem to żeby po tych weszelkich poprawkach na paliwo jeszcze starczyło i żeby pomnik w garażu stać nie musiał.
Jeżdżę oryginałem na oryginalnych gumach i jakoś się za niego wstydzić nie muszę za bardzo - no może na asfaltowych dojazdówkach, ale może kiedyś się wezmę i zrobię ten silnik.

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pt mar 30, 2007 11:51 am

8 cm zwolnica + 5 cm mniejsza grucha = 13 cm + 33 cale opona (wytrzymuje 200 koni ) daje ok 37 cm ...........ile ma GR na 35 calach ?- -----nie potrzebuję się zastanawiać :lol:

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » pt mar 30, 2007 6:18 pm

O mniejszej gruszce nie wiedziałem... Widziałem taki most w częściach ale na samochodzie nie. około 37 centymetrów jest to imponujące no i samo to że można założyć większe kółka niż 31 cali (na standardowe mosty)
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » ndz kwie 01, 2007 5:43 pm

borman pisze:8 cm zwolnica + 5 cm mniejsza grucha = 13 cm + 33 cale opona (wytrzymuje 200 koni ) daje ok 37 cm ...........ile ma GR na 35 calach ?- -----nie potrzebuję się zastanawiać :lol:
Chyba pomyliłeś Afgany z Laplanderami :wink:

afgan vs zwykły uazowy na ya 245:
mniejsza gruszka +2cm
zwolnice +4cm
opona ya 192 +2cm

co daje +8 cm / 30 cm prześwitu na 32", chyba że mierzyłem jakąś wersje mini afganów ale nie sądze :lol:
same starocie

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » śr kwie 04, 2007 6:03 pm

a jaka jest predkosc przelotowa afganow na powiedzmy 33" ??
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr kwie 04, 2007 9:08 pm

Banko pisze:a jaka jest predkosc przelotowa afganow na powiedzmy 33" ??
to zależy jak wysoko silnik ci kręci ....

ja na 31" osiągnąłem 140



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » sob kwie 07, 2007 9:51 am

Bedzie silnik po remoncie z glowica wolgi
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » sob kwie 07, 2007 12:52 pm

Kłosik pisze:Piszecie niby wszystko o afganach, a ja jestem ciekaw o ile zwiększają prześwit w stosunku do zwykłych uazowskich mostów??
Ciekawi mnie to bo myśle o jakiejś zmocie typu Rocky na afganach :lol:
wystarczająco dużo :P

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn kwie 09, 2007 7:47 am

Mag69 pisze:
Banko pisze:a jaka jest predkosc przelotowa afganow na powiedzmy 33" ??
to zależy jak wysoko silnik ci kręci ....

ja na 31" osiągnąłem 140



:)21
Mimo wszystko, Andrzejku, myślę, że trochę budzik zawyżał... Wrażenia subiektywne z jazdy oceniam na jakieś 125, co i tak jest ok. Afgan mocno wolniejszy jest - 5.38 jak pamiętam - musiałbyś mieć silnik Wankla :D

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn kwie 09, 2007 9:04 am

SebastianS pisze:....
Mimo wszystko, Andrzejku, myślę, że trochę budzik zawyżał... Wrażenia subiektywne z jazdy oceniam na jakieś 125, co i tak jest ok. Afgan mocno wolniejszy jest - 5.38 jak pamiętam - musiałbyś mieć silnik Wankla :D
u mnie nie zawyżał, bo się zamknął :lol:

140 pokazało w patrolu którego wyprzedzałem ...


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Kłosik
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob gru 31, 2005 10:11 am
Lokalizacja: Jarosław
Kontaktowanie:

Post autor: Kłosik » pn kwie 09, 2007 10:07 am

No dobrze a jak jest z rozstawem kól w afganach większy jest o zwolnice ?? A jak tak to ile wynosi w oryginale ??
Czy problemem jest przerobienie afganów na tarcze??
Czy bardzo podobnie jakk w zwykłych mostach??
gg 8726748

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn kwie 09, 2007 11:10 am

Mag69 pisze:
SebastianS pisze:....
Mimo wszystko, Andrzejku, myślę, że trochę budzik zawyżał... Wrażenia subiektywne z jazdy oceniam na jakieś 125, co i tak jest ok. Afgan mocno wolniejszy jest - 5.38 jak pamiętam - musiałbyś mieć silnik Wankla :D
u mnie nie zawyżał, bo się zamknął :lol:

140 pokazało w patrolu którego wyprzedzałem ...


:)21
Yyy, a to się nie znam. A zamknięty budzik w gaziku śmieszny jest. Ten z V8 robił to nader chętnie :)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn kwie 09, 2007 11:27 am

Kłosik pisze:No dobrze a jak jest z rozstawem kól w afganach większy jest o zwolnice ?? A jak tak to ile wynosi w oryginale ??
Czy problemem jest przerobienie afganów na tarcze??
Czy bardzo podobnie jakk w zwykłych mostach??
nie ma problemu z tarczami w afganach, ale pod warunkiem zastosowania odpowiednich zacisków.
Tymon ostatnio przekładał tarcze ze zwykłych mostów do afganów.

:)21
LJ 70

pioterok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt maja 04, 2004 8:35 am
Lokalizacja: warszawa-ciechanów

Post autor: pioterok » sob maja 19, 2007 10:14 pm

niektóre fotki już były ale może nie wszystkie:)
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/6.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/3.jpg

a tu komponenty (cenę jeszcze raz muszę sprawdzić bo zwala z nóg)
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/1.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/2.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/4.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/5.jpg

Czy przypadkiem ktoś w Naszym kraju ma to zamontowane?

PiotreK

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz maja 20, 2007 11:46 am

a ja wole zwolnice na zwykłych mostach
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57a ... f6d68.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0a ... 3c203.html
(na zdięciu jeszcze bez obudowy)
przeswit 11cm większy do tego na obu 100% blokady a za cene jednego awgana mam zrobione dwa 8)
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » ndz maja 20, 2007 12:14 pm

co ty tworzyż chłopie
na prostych kołach zębatych jazgot okrutny powstanie
a obudowe na to wszystko to niby jak ??
spawana z blach ??

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz maja 20, 2007 12:20 pm

L80 pisze:co ty tworzyż chłopie
na prostych kołach zębatych jazgot okrutny powstanie
a obudowe na to wszystko to niby jak ??
spawana z blach ??
a unimog mo jakie zęby skosne? obudowy skręcane bez spawania itd.
ważne jak dziala :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości