wszystko co wiecie o afganach
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
wszystko co wiecie o afganach
Mam pytanie właśnie wrzuciłem na przód afgana do Uaza i niestety nie pasuje mi wąs mimo iż jest dłuższy niż w standarcie.Wąs z prawej str.samochodu powoduje,że drążek kierowniczy idący od przekładni do zwrotnicy prawego koła ociera o resor (nie siadnięty).
W związku z tym mam pytanie grzać wąsa i giąć na gorąco by zyskąć większy kont a może występują dwa rodzaje wąsów?
Bardzo prosze o rady osoby , które spotkały się z tym problemem i mają pojęcie o czym pisze.
Pozdrawiam
W związku z tym mam pytanie grzać wąsa i giąć na gorąco by zyskąć większy kont a może występują dwa rodzaje wąsów?
Bardzo prosze o rady osoby , które spotkały się z tym problemem i mają pojęcie o czym pisze.
Pozdrawiam
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 34
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 11:20 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
wszystko co wiecie o afganach
Może nie tyle kont co KĄT
sorry!

-
-
- Posty: 3760
- Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
- Lokalizacja: KR
Chodzi o coś innego -
o ile przy prosto ustawionych kołach drążek kierowniczy przechodzi blisko resora,
http://img339.imageshack.us/img339/2623/prostodu4.jpg
o tyle przy kołach skręconych w prawo opiera się o resor. Co jest nie tak?
http://img339.imageshack.us/img339/3581/prawoef6.jpg
o ile przy prosto ustawionych kołach drążek kierowniczy przechodzi blisko resora,
http://img339.imageshack.us/img339/2623/prostodu4.jpg
o tyle przy kołach skręconych w prawo opiera się o resor. Co jest nie tak?
http://img339.imageshack.us/img339/3581/prawoef6.jpg
A czy za te 8 cm jest sens montować, ja wiem że na zwykłe mosty za duże koła nie wejdą ale czy z wytrzymałością afganów nie jest podobnie ? Ja duże koła można założyć na afgany a jakie na normalne mosty (bez luzów oczywiście). Bo w tą piękną zimę siadłem na koleinie tak zamarzniętej że most nie był w stanie się przebić a koła zawisły w powietrzu.... małe oponki
? i mały prześwit...


BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Smutna prawda jest niestety taka, że z każdym mostem i na wszelkich oponach wkońcu jednak ugrzęźniesz - tylko, że dużo dalej i trudniej wytargać będzie.
Najważniejsze moim zdaniem to żeby po tych weszelkich poprawkach na paliwo jeszcze starczyło i żeby pomnik w garażu stać nie musiał.
Jeżdżę oryginałem na oryginalnych gumach i jakoś się za niego wstydzić nie muszę za bardzo - no może na asfaltowych dojazdówkach, ale może kiedyś się wezmę i zrobię ten silnik.

Najważniejsze moim zdaniem to żeby po tych weszelkich poprawkach na paliwo jeszcze starczyło i żeby pomnik w garażu stać nie musiał.
Jeżdżę oryginałem na oryginalnych gumach i jakoś się za niego wstydzić nie muszę za bardzo - no może na asfaltowych dojazdówkach, ale może kiedyś się wezmę i zrobię ten silnik.
O mniejszej gruszce nie wiedziałem... Widziałem taki most w częściach ale na samochodzie nie. około 37 centymetrów jest to imponujące no i samo to że można założyć większe kółka niż 31 cali (na standardowe mosty)
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany
Chyba pomyliłeś Afgany z Laplanderamiborman pisze:8 cm zwolnica + 5 cm mniejsza grucha = 13 cm + 33 cale opona (wytrzymuje 200 koni ) daje ok 37 cm ...........ile ma GR na 35 calach ?- -----nie potrzebuję się zastanawiać

afgan vs zwykły uazowy na ya 245:
mniejsza gruszka +2cm
zwolnice +4cm
opona ya 192 +2cm
co daje +8 cm / 30 cm prześwitu na 32", chyba że mierzyłem jakąś wersje mini afganów ale nie sądze

same starocie
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Mimo wszystko, Andrzejku, myślę, że trochę budzik zawyżał... Wrażenia subiektywne z jazdy oceniam na jakieś 125, co i tak jest ok. Afgan mocno wolniejszy jest - 5.38 jak pamiętam - musiałbyś mieć silnik WanklaMag69 pisze:to zależy jak wysoko silnik ci kręci ....Banko pisze:a jaka jest predkosc przelotowa afganow na powiedzmy 33"
ja na 31" osiągnąłem 140

u mnie nie zawyżał, bo się zamknąłSebastianS pisze:....
Mimo wszystko, Andrzejku, myślę, że trochę budzik zawyżał... Wrażenia subiektywne z jazdy oceniam na jakieś 125, co i tak jest ok. Afgan mocno wolniejszy jest - 5.38 jak pamiętam - musiałbyś mieć silnik Wankla

140 pokazało w patrolu którego wyprzedzałem ...

LJ 70
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Yyy, a to się nie znam. A zamknięty budzik w gaziku śmieszny jest. Ten z V8 robił to nader chętnieMag69 pisze:u mnie nie zawyżał, bo się zamknąłSebastianS pisze:....
Mimo wszystko, Andrzejku, myślę, że trochę budzik zawyżał... Wrażenia subiektywne z jazdy oceniam na jakieś 125, co i tak jest ok. Afgan mocno wolniejszy jest - 5.38 jak pamiętam - musiałbyś mieć silnik Wankla![]()
140 pokazało w patrolu którego wyprzedzałem ...

nie ma problemu z tarczami w afganach, ale pod warunkiem zastosowania odpowiednich zacisków.Kłosik pisze:No dobrze a jak jest z rozstawem kól w afganach większy jest o zwolniceA jak tak to ile wynosi w oryginale
Czy problemem jest przerobienie afganów na tarcze??
Czy bardzo podobnie jakk w zwykłych mostach??
Tymon ostatnio przekładał tarcze ze zwykłych mostów do afganów.

LJ 70
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 98
- Rejestracja: wt maja 04, 2004 8:35 am
- Lokalizacja: warszawa-ciechanów
niektóre fotki już były ale może nie wszystkie:)
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/6.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/3.jpg
a tu komponenty (cenę jeszcze raz muszę sprawdzić bo zwala z nóg)
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/1.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/2.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/4.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/5.jpg
Czy przypadkiem ktoś w Naszym kraju ma to zamontowane?
PiotreK
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/6.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/3.jpg
a tu komponenty (cenę jeszcze raz muszę sprawdzić bo zwala z nóg)
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/1.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/2.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/4.jpg
http://www.uaz.auto.pl/technika/afgany/5.jpg
Czy przypadkiem ktoś w Naszym kraju ma to zamontowane?
PiotreK
a ja wole zwolnice na zwykłych mostach
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57a ... f6d68.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0a ... 3c203.html
(na zdięciu jeszcze bez obudowy)
przeswit 11cm większy do tego na obu 100% blokady a za cene jednego awgana mam zrobione dwa
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/57a ... f6d68.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b0a ... 3c203.html
(na zdięciu jeszcze bez obudowy)
przeswit 11cm większy do tego na obu 100% blokady a za cene jednego awgana mam zrobione dwa

uaz 2,4td uaz2.8i gaz66
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości