Regulacje gaźnika

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Regulacje gaźnika

Post autor: Tomek_B » śr cze 27, 2007 8:05 am

Czy ma ktoś jakieś materiały dotyczące regulacji gaźnika K-131 ??
Po ostatnich regulacjach zaczął pięknie wchodzić na obroty ale strasznie kopci i zalewa świece :( :(
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » czw cze 28, 2007 8:56 am

Coś tak niechętnie wypowiadacie się na temat gaźników

W takim razie porobiłem i popisałem fotki. Kto wie co do czego służy niech napisze. Kiedyś był podobny temat ale linki z fotkami wygasły i nic sią nie można dowiedzieć :(

Obrazek

Obrazek
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw cze 28, 2007 11:10 am

Nie obraź się, ale sam bez sprzętu to możesz sobie podstawowy skład mieszanki spróbować ustawić (5). Jak zalewa to przykręć.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw cze 28, 2007 9:04 pm

Uaz nie Uaz gaźnik zawsze działa tak samo. Poszukaj książek o gaźnikach. Jeśli nie masz o tym pojęcia, to bez urazy, nie wierzę w możliwości nauczenia się via forum.
1 - nie wiem co tam jest pokazane
2 - położenie przepustnicy na biegu jałowym (obroty jałowe)
3 - odpowietrzenie skrzyni korbowej na wyższych obrotach
4 - ilość mieszanki biegu jałowego
5 - skład mieszanki biegu jałowego
6 - odpowietrzenie komory pływakowej
7 - tu to powinno być wyprzedzenie podciśnieniowe zapłonu (rurka do aparatu zapłonowego)

Tyle opisu :wink:

Awatar użytkownika
dmuchawiec
 
 
Posty: 123
Rejestracja: śr maja 10, 2006 12:10 pm
Lokalizacja: kraków

Re: Regulacje gaźnika

Post autor: dmuchawiec » pt cze 29, 2007 9:37 am

Tomek_B pisze:Czy ma ktoś jakieś materiały dotyczące regulacji gaźnika K-131 ??
http://www.uazbuka.ru/k131.htm i inne rosyjskojęzyczne
Hilux Surf KZN130 '93
Uaz 315126 '87

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » wt lip 17, 2007 9:47 pm

Jeżeli śrubka nr 2 jest wykręcona a 4 i 5 przykręcona to czy silnik ma prawo chodzić na wolnych obrotach ??
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw lip 19, 2007 9:37 am

Jeśli 2 jest wykręcona (nie podpiera przepustnicy) a 4i5 wkręcone do oporu to chodzić nie powinien. Chyba że przepustnica się nie zamyka i jest np. podparta wkrętem od odpowietrzenia komory pływakowej (to ten nr 6). Można go wkręcić na tyle mocno że zatrzyma zamykanie się przepustnicy. Spróbuj go wykręcić, jeśli masz taką sytuację.

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » czw lip 19, 2007 11:32 pm

Tomek_B pisze:Jeżeli śrubka nr 2 jest wykręcona a 4 i 5 przykręcona to czy silnik ma prawo chodzić na wolnych obrotach ??
Nie
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pt lip 20, 2007 9:00 pm

No dobrze teraz 2 mam minimalnie podpartą przepustnice, a od składu i ilości mieszanki wkręconą, silnik chodzi i ma się dobrze bo kopci - najwyraźniej zły skład mieszanki. Potrafi ktoś to wytłumaczyć?
Nie chce znowu kupiwać nowego gaźnika :(

Poprzedni był tak wydymany, że nie reagował na żadną śrubke :o
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob lip 21, 2007 8:08 pm

Tomek_B pisze: Potrafi ktoś to wytłumaczyć?
A co tu tłumaczyć?? Silnik chodzi na zasilaniu z głównej dyszy (otwarta przepustnica)
Chyba że masz nieszczelną regulację wolnych obrotów, ale to mało prawdopodobne.

Takie rzeczy trzeba robić od podstaw - czyszczenie, poziom paliwa, wszystkie przepustnice pozamykane i dopiero regulacja.

Można jeszcze dać zarobić "fachowcowi", choć w ich chęci do takiej zabawy już nie wierzę :)3 Podobno są wyjątki - słyszałem choć nie spotkałem :wink:

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn lip 23, 2007 11:11 pm

Do regulacji potrzeba analizatora i obrotomierza.
To drugie - właściwie żaden problem. Pierwsze moze ktoś ci pożyczy albo udostępni.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
robert parol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: śr cze 20, 2007 12:25 pm
Lokalizacja: JAKTORÓW k/WARSZAWY

Post autor: robert parol » wt lip 24, 2007 9:02 am

JA tez miec problem z gaznikiem kupiłem nowy ustawiłem go w nastepujacy sposob :)2 Pokreciłem troche w lewo i prawo srobkami nie zalewa mi swiec pali wkreca sie ładnie w obroty to jezdze :)21 Ale przydalo by mu sie fachowe ustawienie. Mam pytanie jaki powinien byc poziom paliwa ?? ?? Bo wydaje mi sie ze duzo pali. Czy moze byc to spowodowane wysokim poziomem paliwa ?? ??
GG ;6486990 tel.504193117 skype;monirobek Jaktorów

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt lip 24, 2007 8:41 pm

może być jeszcze wydajność pompki i układu oszczędnościowego, ale jak kupiłeś nowy to powinno być OK.
Na spalanie ma wpływ jeszcze parę elementów poza gaźnikiem - zapłon, hamulce, kondycja silnika.
Poziom paliwa widać w okienku - są znaczniki. Poziom w dolnej ich części.

Awatar użytkownika
robert parol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: śr cze 20, 2007 12:25 pm
Lokalizacja: JAKTORÓW k/WARSZAWY

Post autor: robert parol » wt lip 24, 2007 8:46 pm

Poziom paliwa widać w okienku - są znaczniki. Poziom w dolnej ich części.


Kupiłem gaznik bez okienkaale to ten sam model k 131 ma za to plastikowy pływak ale jak by było okienko to pewnie całe bylo by zakryte paliwem
GG ;6486990 tel.504193117 skype;monirobek Jaktorów

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » śr lip 25, 2007 9:19 am

To po zdjęciu górnej pokrywy gaźnika musisz ustawić poziom równo z tą kreską, która jest w tym miejscu gdzie powinno być oczko 8)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
robert parol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: śr cze 20, 2007 12:25 pm
Lokalizacja: JAKTORÓW k/WARSZAWY

Post autor: robert parol » śr lip 25, 2007 9:29 am

Tomek_B pisze:To po zdjęciu górnej pokrywy gaźnika musisz ustawić poziom równo z tą kreską, która jest w tym miejscu gdzie powinno być oczko 8)

Dieki zobacze musze mu troche ograniczyc piciu bo z torbami pojde :)2
GG ;6486990 tel.504193117 skype;monirobek Jaktorów

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr lip 25, 2007 7:48 pm

Tomek_B pisze:To po zdjęciu górnej pokrywy gaźnika musisz ustawić poziom równo z tą kreską, która jest w tym miejscu gdzie powinno być oczko 8)
?? :o

Aby zobaczyć kreskę musisz zdjąć pokrywę a z nią pływak. Poziom paliwa opadnie od faktycznego o ilość jaką normalnie wypiera pływak.
W wypadku oczka poziom dotyczy zmontowanego gaźnika z pływakiem zanurzonym w paliwie.
Jak nie ma oczka to pozostaje instrukcja podająca odległość pływaka od pokrywy w pozycji "do góry nogami" czyli gdy zawór iglicowy jest zamknięty (jak w każdym gaźniku bez oczka). powodzenia :)2

Awatar użytkownika
robert parol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: śr cze 20, 2007 12:25 pm
Lokalizacja: JAKTORÓW k/WARSZAWY

Post autor: robert parol » czw lip 26, 2007 10:24 am

(jak w każdym gaźniku bez oczka). powodzenia

dzieki za fachowa podpowiedz :)2
GG ;6486990 tel.504193117 skype;monirobek Jaktorów

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw lip 26, 2007 2:02 pm

robert parol pisze:
(jak w każdym gaźniku bez oczka). powodzenia

dzieki za fachowa podpowiedz :)2
Sciągnij sobie instrukcję np:
http://www.kilometr.pl/instrukcja%20polska.zip

Masz tam wszystko i gaźnik na str 31 też.[/img]

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pn lip 30, 2007 8:11 am

W takim razie można jeszcze wykręcić śrubke gdzie można spuścić paliwo z komory i podłączyć tam jakiś wężyk. Następnie porównać poziom paliwa w wężyku z zaznaczoną kreską :)2 .
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
robert parol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: śr cze 20, 2007 12:25 pm
Lokalizacja: JAKTORÓW k/WARSZAWY

Post autor: robert parol » pn lip 30, 2007 10:17 am

Dzieki tyle madrosci sposobów ze az głowa boli ale chyba załoze sielnik od forda sierry 2 litry DOHC :oops: i instalacja gazowa i nie bede mial problemu.
Wrazie czego bede miał silnik z nowym aparatem gaznikiem skrzynia i oczywiscie z reduktorem na sprzedaż :wink:
GG ;6486990 tel.504193117 skype;monirobek Jaktorów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość