Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Moderator: Student
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Carinus:mam nadzieję,że pomyślałeś też o zmianie mostów,co?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Mosty zostawiam,zmieniłem tylko dyfry na szybsze i mocniejsze,nowy silnik ma sporą moc ale przebieg momentu jest łagodny,jednak bedzie on zdławiony aby przypadkiem nie zmielic czegos.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Zrobisz jak uważasz,ale pakujesz 100%mocy wiecej,moment też pewnie większy.Wg mnie to nie da rady w sytuacji przypływu "amoku opętańczego" 
Mosty mieliłem na oryginale i dobrym ogumieniu bez problemu

Mosty mieliłem na oryginale i dobrym ogumieniu bez problemu

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
mój w terenie, w zimie, w warunkach górskich (choc to akurat ma mniejsze znaczenie) jakieś 30L LPG/100km. w pieniądzach ok. 15L ON
zerknij też na katalog - moment obrotowy w 2,4 jest mniejszy. dopiero 3L ma większy moment obrotowy, ale spalanie też wyjdzie większe.
oczywiście gdyby porównywac benzynę do diesla to masz rację, ale 1L ON to 2L LPG i w tym układzie nie przebijesz na korzysc diesla.
kiedyś jeździłem uazem kolegi z jakimś amerykańskim silnikiem V6 benzyna/LPG. super sprawa. duża moc i moment, ciężar, obroty, spalanie podobne do uaza.
to jest przeróbka idąca we właściwym kierunku, a nie jakieś u-boot diesel motor z 30 letniej beczki. co dobrze pasuje do unimoga 404 to nie koniecznie do uaza, chociaż jedno i drugie jest na "U"
zerknij też na katalog - moment obrotowy w 2,4 jest mniejszy. dopiero 3L ma większy moment obrotowy, ale spalanie też wyjdzie większe.
oczywiście gdyby porównywac benzynę do diesla to masz rację, ale 1L ON to 2L LPG i w tym układzie nie przebijesz na korzysc diesla.
kiedyś jeździłem uazem kolegi z jakimś amerykańskim silnikiem V6 benzyna/LPG. super sprawa. duża moc i moment, ciężar, obroty, spalanie podobne do uaza.
to jest przeróbka idąca we właściwym kierunku, a nie jakieś u-boot diesel motor z 30 letniej beczki. co dobrze pasuje do unimoga 404 to nie koniecznie do uaza, chociaż jedno i drugie jest na "U"
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Nie, nie wiemy coskyrafal pisze: możecie sobie komentowac, że głupstwa wypisuję, ale mnie to średnio (wiecie co)![]()
![]()
i nie wożę z przodu 200kg



Sam siebie podsumowałeś jeśli chodzi o pisanie ale masz takie prawo. Ja wożę z przodu 200 kg. więcej a Ty z tyłu bo butla musi dostarczyć gazu przy tym apetycie.
Myślę, że Twój problem nie polega na świetności silnika Uaza ale na obawie przed pracą przy zmianie silnika. Też jeździłem na oryginalnym silniku jak pracowałem zawodowo. Wtedy oszczędności z normy Uaza mi odpowiadały.


Uaz to auto wojskowe nie nastawione na przebiegi. Jego żywotność była do pierwszego trafienia. Każdy poprawia to na co ma ochotę. Ty wyważasz wał a ja wymieniam silnik na diesla. Niech nikt nie neguje roboty innych i będzie grało. Jeśli postanowię, że chcę mieć pełnego oryginała to mogę go i kremem nacierać ale na razie cieszę się tym autem w stopniu jaki mi odpowiada. Ja jestem z niego zadowolony a jeśli Tobie to nie odpowiada to mi to średnio (wiesz co)


Jeździj sobie na oryginale a ja będę jeździł na u-boot diesel.
Zawsze możesz machnąć jak Ci ten oryginał zawiedzie a ja będę przejeżdżał w okolicy.


Jeśli chodzi o ekonomię to ja nie jeżdżę na ON.


Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Jeśli chodzi o ekonomię to ja nie jeżdżę na ON.![]()
![]()


Bo Polska ekonomia rządzi się odrębnymi prawami i jest wspierana pomysłowością domowych ekonomistów

Czyli trzeba wszystko przeliczyć jeszcze raz


Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
nie ma jak dobry humor i to jest podstawa. wracając do silnika - skoro nie jeździsz na ON to na czym ? bo zostaje jeszcze opałówka albo olej po frytkach. znam gościa, który jeździ golfem TD na przepracowany oleju transformatorowym. przynajmniej tak twierdzi.
no i właśnie wracamy do tego co napisałem - jak się jeździ niedaleko od domu to OK. ale jadąc np. 500km w jedną stronę nie kupisz ot tak baku "eliksiru" tylko w moim przypadku byłoby to wożenie beczki "eliksiru" co jest zupełnie nierealne.
no i właśnie wracamy do tego co napisałem - jak się jeździ niedaleko od domu to OK. ale jadąc np. 500km w jedną stronę nie kupisz ot tak baku "eliksiru" tylko w moim przypadku byłoby to wożenie beczki "eliksiru" co jest zupełnie nierealne.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Pewnie słyszałeś o BIO*

Jak jadę 500 km, oraz jak nawet tylko 50 to i tak wiozę "Niuńka" lawetą, taki mam luksus
Jedynie w zimie ( jeśli jest śnieg )jeżdżę wszędzie na kołach bo nie chce mi się odśnieżać. W innym przypadku, wolę ciepłą i suchą, osobówkę.

* Będzie I Opał


Jak jadę 500 km, oraz jak nawet tylko 50 to i tak wiozę "Niuńka" lawetą, taki mam luksus


Jedynie w zimie ( jeśli jest śnieg )jeżdżę wszędzie na kołach bo nie chce mi się odśnieżać. W innym przypadku, wolę ciepłą i suchą, osobówkę.


* Będzie I Opał

Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
bioester to sam pędzisz czy gdzieś kupujesz ? po ile to wychodzi ?
natomiast wątpię żeby było taniej wozic uaza na lawecie. w końcu to 2,5T na haku i byle czym tego nie pociągniesz i raczej mało kto ma takie luksusy.
co innego gdy uaz jest do zabawy, a co innego gdy jest do konkretnej roboty
natomiast wątpię żeby było taniej wozic uaza na lawecie. w końcu to 2,5T na haku i byle czym tego nie pociągniesz i raczej mało kto ma takie luksusy.
co innego gdy uaz jest do zabawy, a co innego gdy jest do konkretnej roboty
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
- morte36
-
- Posty: 830
- Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
A ja myślę że cuda się zdarzająskyrafal pisze:stare to jest dobre wino i skrzypki. silniki od beczki są faktycznie trwałe, a też się zużywają. szczególnie gdy przez ostatnie 10 lat beczka miała 15 właścicieli i oczywiste jest, że nikt nie pilnował wymiany oleju tylko dolewał najtańszy. mój kumpel miał VW Polo 1.4D i przez 60.000km nawet nie 1 raz nie wymienił oleju. silnik się zatarł i auto poszło na części dla naiwniaków. myślicie, że z beczkami jest inaczej ?

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia ... zi,1546529
"15 lat na jednym oleju. I jeździ"

UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Kurde a może napicać do Ulijańska żeby mi uaza ordestaurowali na nowy bo też już ma sporo latek...
.. ale znowu na resorach mam jeździć e to może nie.

.. ale znowu na resorach mam jeździć e to może nie.


- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Fajny prezent na ćwierć wieku jazdy jednym autem, też bym chciał mieć takie auto od lat
stare to stare ale jare ciekawe ile z obecnych samochodów wytrzyma tyle lat i wymianę oleju po 15 latach

ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
uaz?? 

Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Mój znajomy ma traktorek samoróbkę na silniku ES (popularny esiak). silnik jest nieremontowany od nowości czyli ok. 40 lat, a jeździ dosyc dużo. ostatnie 20 lat praktycznie codziennie, bo facet nie jest rekinem finansjery, więc wykorzystuje go "na zakupy", a nie tylko do pracy w polu czy w lesie.
może esiaki zaczniemy montowac ? silnik jest łatwo dostępny, tani, oszczędny
może esiaki zaczniemy montowac ? silnik jest łatwo dostępny, tani, oszczędny

http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
fakt prosty uaz należy do tego grona i ma jeszcze dodatkową zaletę jak karaluch przetrwa nawet wojnę atomową 

ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Tu sie mylisz,o ile wiem żywotność uaza na polu walki liczona jest w minutach 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Jak służyłem kiedyś w jednostce pancernej,mówiono mi ze mój czołg ma podobny średni czas życia na polu walki,więc jak na nieopancerzonego UAZ-a to tez dobrze.vandall1 pisze:Tu sie mylisz,o ile wiem żywotność uaza na polu walki liczona jest w minutach
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
- chester 469
-
- Posty: 120
- Rejestracja: wt lut 23, 2010 9:15 pm
- Lokalizacja: Ostrołęka
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
przy bezpośrednim trafieniu to jasne ze nie ma co zbierać ale uaz ma to do siebie że brak w nim elektroniki i podczas takiego atomowego bum impuls elektryczny mu nie straszny:D
ZJ 97r 5.2 V8 b+gaz sek. lift 2.5" BFG AT 31"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Uaz 469 b+g lift Simex 33"
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Jemu może nie,ale kierownikowi to jak najbardziej



KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
proponuję poczytac sobie o rewelacyjnym polskim przedwojennym samochodzie terenowym PZInż 303 którego konstrukcja wyprzedziła jakieś 40-50 lat swoją epokę. zawieszenie na sprężynach, półsie, blokady 100%, mechaniczna wyciągarka czyli wszystko to co powinna miec rasowa terenówka.
nawet dziś uazy, patrole, jeepy, LR czy merc G przy tej konstrukcji wyglądają jak technologiczne muzeum.
http://www.weu1918-1939.pl/tabory/osobo ... z_303.html
sztywne mosty, resory piórowe, brak seryjnych blokad 100% (z wyjątkiem gelendy), brak seryjnej (i przez to taniej) wyciągarki mechanicznej, duży ciężar i generalnie fakt, że żeby zrobic z tego prawdziwy samochód terenowy potrzeba wielu przeróbek i worka pieniędzy.
drugie auto to PZInż 342 do którego łudząco podobny jest merc Unimog. dziwne, prawda
http://www.weu1918-1939.pl/artyleria/ci ... z_342.html
potem ludzie się niezdrowo ekscytują zagranicznymi konstrukcjami, niby nowościami, a tak naprawdę wychodzi na to, że prawdziwą terenówkę produkowaną seryjnie zrobili Polacy i wyznaczyli na ponad pół wieku trend w konstrukcji pojazdów terenowych.
nawet dziś uazy, patrole, jeepy, LR czy merc G przy tej konstrukcji wyglądają jak technologiczne muzeum.
http://www.weu1918-1939.pl/tabory/osobo ... z_303.html
sztywne mosty, resory piórowe, brak seryjnych blokad 100% (z wyjątkiem gelendy), brak seryjnej (i przez to taniej) wyciągarki mechanicznej, duży ciężar i generalnie fakt, że żeby zrobic z tego prawdziwy samochód terenowy potrzeba wielu przeróbek i worka pieniędzy.
drugie auto to PZInż 342 do którego łudząco podobny jest merc Unimog. dziwne, prawda

http://www.weu1918-1939.pl/artyleria/ci ... z_342.html
potem ludzie się niezdrowo ekscytują zagranicznymi konstrukcjami, niby nowościami, a tak naprawdę wychodzi na to, że prawdziwą terenówkę produkowaną seryjnie zrobili Polacy i wyznaczyli na ponad pół wieku trend w konstrukcji pojazdów terenowych.
http://www.7fly.pl Ekstremalne loty widokowe
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Mistrzostwo


Tylko twardziele pierdzą przy sikaniu
http://www.forum-gaz-uaz.pl
http://www.forum-gaz-uaz.pl
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
skyrafał: wszystko fajnie,tylko nie ma to nic do rzeczy...
Równie dobrze można tu wspomnieć osiągniecia konstruktorów niemieckich choćby z czasów IIWW.
A i tak zapunktowali ruscy grzebiąc po śmietnikach róznych ambasad
Równie dobrze można tu wspomnieć osiągniecia konstruktorów niemieckich choćby z czasów IIWW.
A i tak zapunktowali ruscy grzebiąc po śmietnikach róznych ambasad

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Wracajac do tematu przeróbki na sprężynki to jak to właściwie jest z tymi wachaczami.
Chodzą słuchy że lepsze te mocowane szpilką niż na tulejce . Jeśli tak to dlaczego skoro ruch pionowy jest w nich ograniczony ?
Może ktoś ma jakiś doświadzczenia godne podzielenia się z innymi , ku chwale inżynierii garażowej .
Chodzą słuchy że lepsze te mocowane szpilką niż na tulejce . Jeśli tak to dlaczego skoro ruch pionowy jest w nich ograniczony ?
Może ktoś ma jakiś doświadzczenia godne podzielenia się z innymi , ku chwale inżynierii garażowej .
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Najlepszy byłby przegub kulisty 

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
W mocowaniu z uchem jest mniejsza żywotność gum, a jeśli chodzi o to które lepiej pracuje to trudno powiedzieć bo zawieszenie nie pracuje tylko góra dół;Chodzą słuchy że lepsze te mocowane szpilką niż na tulejce . Jeśli tak to dlaczego skoro ruch pionowy jest w nich ograniczony ?
1) Ruch góra dół wahaczy - dla tego ruchu oczywiście łatwiej jest na uchu
2) podczas krzyżowania się zawieszenia wahacze są skręcane wzdłuż własnej osi i tu już lepiej pracuje szpilka
3) No i podczas krzyżowania się osi dochodzi jeszcze ruch poziomy wymuszony skracaniem się panharda (w zawieszeniu z dr. panharda)
wg mnie dużo ważniejsza jest sama konstrukcja zawieszenia niż zakończenie wahacza, tzn jak długie panhardy i pod jakim kątem zamontowane itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość