Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
TASMAN UAZ
 
 
Posty: 200
Rejestracja: pn cze 24, 2013 6:32 pm
Lokalizacja: Grójec

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: TASMAN UAZ » pt mar 07, 2014 6:18 pm

no to ja jestem przykładem przestawienia podstawy aparatu czyli napędu pompy bo mam 1-szy gar na godzinie 11-stej ale silnik bangla na benzynie za to na gazie ni hu ---a
UAZ 31512 na początku motania
FROTKA 2,2 DTI LONG

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: bobbik » sob mar 08, 2014 7:36 pm

Lorado pisze:A jakie to ma znaczenie?
takie że jak się nie znasz to wg instrukcji Uaza nie odpalisz.

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Lorado » sob mar 08, 2014 8:04 pm

Jakie to ma znaczenie czy UAZ czy nie UAZ,wystarczy znać zasadę działania silnika.
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

Awatar użytkownika
zippo68
Posty: 2197
Rejestracja: pt sty 16, 2009 10:19 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: zippo68 » sob mar 08, 2014 9:15 pm

Jeszcze maglujecie ten temat?? Karwasztwasz, jak po tylu postach ktoś tego nie ogarnia to niestety musi pojechać do mechanika.
Śniadanie na kacu jest jak przeszczep. Przyjmie się, albo nie.

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » pn mar 10, 2014 1:27 pm

A właśnie !! ??
Może mieszka ktoś z WAS blisko mnie - kto mógłby mi pomóc wreszcie naprawić tą usterkę w moim uazie ?? :P
joraf1
UAZ 469 B + LPG

BWP 4
 
 
Posty: 111
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 8:50 pm
Lokalizacja: LUBELSKIE

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: BWP 4 » śr mar 12, 2014 8:53 am

podobny temat; wymieniłem uszczelkę pod głowicą ,teraz silnik pracuje nie równo i na wyższych obrotach. Jak teraz wyregulować? ,na gażniku?.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: klucz13 » śr mar 12, 2014 8:47 pm

BWP 4 pisze:podobny temat; wymieniłem uszczelkę pod głowicą ,teraz silnik pracuje nie równo i na wyższych obrotach. Jak teraz wyregulować? ,na gażniku?.
Pełna diagnostyka , jeszcze raz p e ł n a d i a g n o s t y k a !! a dopiero potem się reguluje
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: carinus » śr mar 12, 2014 9:57 pm

BWP 4 pisze:podobny temat; wymieniłem uszczelkę pod głowicą ,teraz silnik pracuje nie równo i na wyższych obrotach. Jak teraz wyregulować? ,na gażniku?.
Zapytam z ciekawości jak zakładałeś tę uszczelkę.Ciężko mi zrozumiec jak prawidłowo zmieniłes uszczelkę skoro masz problem z regulacją mieszanki.Jak zmniejszysz ilość powietrza docierającego do silnika to obroty spadną.Powietrze to musi się po drodze wymieszać z paliwem,jak dasz za mało paliwa to silnik bedzie kulał.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
bobbik
Posty: 608
Rejestracja: śr mar 01, 2006 9:27 pm
Lokalizacja: Swarzędz
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: bobbik » czw mar 13, 2014 10:07 am

carinus pisze:
BWP 4 pisze:podobny temat; wymieniłem uszczelkę pod głowicą ,teraz silnik pracuje nie równo i na wyższych obrotach. Jak teraz wyregulować? ,na gażniku?.
Zapytam z ciekawości jak zakładałeś tę uszczelkę.Ciężko mi zrozumiec jak prawidłowo zmieniłes uszczelkę skoro masz problem z regulacją mieszanki.Jak zmniejszysz ilość powietrza docierającego do silnika to obroty spadną.Powietrze to musi się po drodze wymieszać z paliwem,jak dasz za mało paliwa to silnik bedzie kulał.
*

*"spierdoliłeś coś z uszczelką pod ssący i ciągnie ci lewe stąd kuleje i ma wyższe obroty" -przyp. tłum.

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » sob mar 22, 2014 8:21 pm

:)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2
yes, yes, yes - Odpalił na wszystkie gary i są wreszcie maksymalne obroty.

WINA :roll: :D - oczywiście aparat zapłonowy.
Dostałem nowy od kolegi LORADO za co jestem mu wdzięczny - lekkie poprawki i DZIAŁA.
WRESZCIE mogę zająć się kończeniem blacharki i elektryki którą robi mi na raty elektryk z mojej miejscowości.
Muszę jeszcze sprawdzić LPG - czy w ogóle jest w butli gaz bo na gaz nie chce się przełączyć.
Poprzednio też nie chciał zapalić na LPG bo bezpiecznik na przewodzie był luźny i przewód naderwany.
Tym razem połączę kabel bez bezpiecznika i może da radę. :P
joraf1
UAZ 469 B + LPG

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: klucz13 » ndz mar 23, 2014 8:20 am

joraf1 pisze::)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2
yes, yes, yes - Odpalił na wszystkie gary i są wreszcie maksymalne obroty.

WINA :roll: :D - oczywiście aparat zapłonowy.
Dostałem nowy od kolegi LORADO za co jestem mu wdzięczny - lekkie poprawki i DZIAŁA.
WRESZCIE mogę zająć się kończeniem blacharki i elektryki którą robi mi na raty elektryk z mojej miejscowości.
Muszę jeszcze sprawdzić LPG - czy w ogóle jest w butli gaz bo na gaz nie chce się przełączyć.
Poprzednio też nie chciał zapalić na LPG bo bezpiecznik na przewodzie był luźny i przewód naderwany.
Tym razem połączę kabel bez bezpiecznika i może da radę. :P
tuman
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » sob mar 29, 2014 6:44 pm

Wszystko GRA, jeszcze elektryk wymieni do końca instalację i jazda próbna. :D
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: Lorado » sob mar 29, 2014 7:08 pm

Pytanie do klucza 13,co to znaczy tuman?
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: klucz13 » sob mar 29, 2014 7:28 pm

Lorado pisze:Pytanie do klucza 13,co to znaczy tuman?
dokładnie to , ni mniej ni więcej
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: jarekstryszawa » sob mar 29, 2014 8:04 pm

Po rosyjsku mgła :)21
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: klucz13 » sob mar 29, 2014 8:08 pm

jarekstryszawa pisze:Po rosyjsku mgła :)21
wiesz co było w traktorku ?? zatkany filtr oleju żesz jego mać
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: jarekstryszawa » sob mar 29, 2014 8:12 pm

Toś mnie zaskoczył- ten w zbiorniku? To co Ty tam lałeś?
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: klucz13 » sob mar 29, 2014 8:16 pm

jarekstryszawa pisze:Toś mnie zaskoczył- ten w zbiorniku? To co Ty tam lałeś?
ten , to po poprzednikach :( układ wymyty napełniony a siłownik targa że cho cho
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
jarekstryszawa
 
 
Posty: 4409
Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Stryszawa
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: jarekstryszawa » sob mar 29, 2014 8:19 pm

Człowiek się całe życie uczy.
Jak mawiają bracia Rosjanie- go hard or go home!

https://www.facebook.com/jarekstryszawa

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » czw maja 01, 2014 7:09 pm

Znowu potrzebuję Waszej pomocy.
silnik mocno się grzał dochodził do wrzenia, wyjąłem termostat i lipa dalej to samo.

Czy to będzie pompa wodna ?

Proszę o podpowiedzi.
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: carinus » czw maja 01, 2014 7:50 pm

Sprawdz rury idące do chłodnicy,padnięta pompa nie popchnie gorącego płynu.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

Awatar użytkownika
joraf1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr sie 21, 2013 9:39 am
Lokalizacja: Świętokrzyskie Staszów

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: joraf1 » czw maja 01, 2014 7:54 pm

carinus pisze:Sprawdz rury idące do chłodnicy,padnięta pompa nie popchnie gorącego płynu.

Przewody właśnie sprawdziłem DROŻNE - to wygląda na pompę.
Dzięki za podpowiedź ''carinus''
joraf1
UAZ 469 B + LPG

Awatar użytkownika
carinus
 
 
Posty: 1144
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 3:38 pm
Lokalizacja: lubuskie/Belgia

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: carinus » czw maja 01, 2014 8:44 pm

Drożne może są ale sprawdz jak idzie temperatura tymi rurami,przy niedomaganiach pompy wyrażnie odczujesz że cała chłodnica nie bedzie ciepła,jedynie góra gorąca a powrót zimny.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: klucz13 » czw maja 01, 2014 8:46 pm

a płyn jest :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
banan206
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: sob kwie 05, 2014 8:24 pm
Lokalizacja: Mieszków/Jarocin

Re: Naprawa i uruchamianie silnika w Uaz-ie

Post autor: banan206 » pt maja 02, 2014 3:58 pm

A że tak wtrące... Co w pompie może się zepsuć no oczywiście oprócz zatartych łożysk i nieszczelnych uszczelniaczy??

Moim zdaniem winne mogą być przytkane (zakamienione) kanały wodne w głowicy/kadłubie silnika. Dodam że podobne cyrki miałem w ciągniku. Pomogło zalanie układu płynem do czyszczenia WC na weekend i spuszczenie, przepłukanie wodą itd :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość