Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Moderator: Student
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Dzięki za konkret . Także trzeba motać z tego co sie ma . Gumy można zastapiś elastomerem i po kłopocie.
A jak ustalałeś wysokość pakarda ? Jak wysoko jest mocowanie nad osią ?
A jak ustalałeś wysokość pakarda ? Jak wysoko jest mocowanie nad osią ?
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Z Panhardem jest jedna zasada musi być jak najbardziej poziomo wtedy os najmniej przesuwa się na boki.
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
To z tyłu.
Z przodu panhard powinien być możliwie równoległy do drążka kierowniczego.
Z przodu panhard powinien być możliwie równoległy do drążka kierowniczego.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Albowiem ma wtedy najmniejszy wpływ na samoczynne skręcanie kół.
Ale postulat "poziomowości"też tu jest uzasadniony.
Ale postulat "poziomowości"też tu jest uzasadniony.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Drążąc dalej temat . Gdzie powinno , optymalnie znajdować się mocowanie drążka panharda na moście. Jak zdążyłem juz zaobserwować każda marka ma troszkę inny patent. Chodzi o to czy powinno to być na wysokości spężyny , wahacza czy może jeszcze dalej w stronę koła lub przed spężyna jak ma kolega dardes na załączonych zdjęciach ?
I drugie pytanko co myślicie o patencie mocowań amortyzatorów wewnatrz spężyny tak jak ma Disco czo Toyka.( z przodu)
I drugie pytanko co myślicie o patencie mocowań amortyzatorów wewnatrz spężyny tak jak ma Disco czo Toyka.( z przodu)
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Generalnie to czym dalej od mocowań wahaczy do ramy tym mniejsze siły będą działać na panharda.
Amory wewnątrz mocowań sprężyn to wg mnie dobry patent.
U nas kolega zrobił teraz suzuke na mostach od LR i właśnie amory w środku;
http://www.warka-team.pl/galeria/gara/c ... zenia.html
Amory wewnątrz mocowań sprężyn to wg mnie dobry patent.
U nas kolega zrobił teraz suzuke na mostach od LR i właśnie amory w środku;
http://www.warka-team.pl/galeria/gara/c ... zenia.html
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Czyli jak dobrze zrozumiałem im dłuzszy panhard , tym lepiej ?
Jeszcze jedno pytanko . Prześwit między mostami a ramą zostawiłeś taki sam jak na resorach , czy troszkę go podniosłeś ?
Jeszcze jedno pytanko . Prześwit między mostami a ramą zostawiłeś taki sam jak na resorach , czy troszkę go podniosłeś ?
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Im bardziej wysunięty do przodu auta tym lepiej, i im dłuższy też lepiej.
Prześwit zwiększyłem na tyle żeby koła 33'' mi nie zawadzały o karoserie przy maksymalnym ugięciu spr.
Z tym ze jak w stawisz sprężyny od popularnego auta to później możesz żonglować z ich wysokością stosując springi z różnym liftem, tylko do pozycji wyjściowej najlepiej użyć standardowych czyli bez liftu.
Prześwit zwiększyłem na tyle żeby koła 33'' mi nie zawadzały o karoserie przy maksymalnym ugięciu spr.
Z tym ze jak w stawisz sprężyny od popularnego auta to później możesz żonglować z ich wysokością stosując springi z różnym liftem, tylko do pozycji wyjściowej najlepiej użyć standardowych czyli bez liftu.
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Długość i miejsca mocowania Panharda powinny być zblizone do drążka kierowniczego przekładnia-zwrotnica. I Panhard i ten drążek przy pracy zawieszenia powiiny wykonywać podobny zakres ruchów.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Czyli ile wyżej dałeś ramę ?Prześwit zwiększyłem na tyle żeby koła 33'' mi nie zawadzały o karoserie przy maksymalnym ugięciu spr.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Dałem ale tylko trochę (żeby auto nie prowadziło się jak autobus) a później błotniki boschem potraktowałem.
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Ja tez mam obawy o geometrię i planuję dać ze 2 cm a do tego poduchy pod budę z 10 cm. Ale nie łudze się że przy 33 i wykrzyżu nie bedzie obcierać.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Czy ktoś jeszcze zdążył w międzyczasie założyć sobie springi?
Dardes-zmieniłbyś coś jeszcze w tym co zrobiłeś,czy jestes w pełni zadowolony z pracy zawieszenia.Zbieram graty do przeróbki i chce się upewnić czy wszystko pozostaje bez zmian.
Dardes-zmieniłbyś coś jeszcze w tym co zrobiłeś,czy jestes w pełni zadowolony z pracy zawieszenia.Zbieram graty do przeróbki i chce się upewnić czy wszystko pozostaje bez zmian.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: sob gru 29, 2007 10:00 pm
- Lokalizacja: Cisówka- Podlasie
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Witam, mam do Was małe pytanko w związku przeróbką zawiasa na spręzyny, od czego zastosować drążki penharda coby długości były ok
, pozdrawiam.

Na końcu i tak będzie dobrze, jeśli nie jest dobrze to nie jest jeszcze koniec. 

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Chyba nie lubisz czytać...
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: sob gru 29, 2007 10:00 pm
- Lokalizacja: Cisówka- Podlasie
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Chmmm... Z czytaniem wcale nie jest tak żle, może ze zrozumieniem trochę gorzej, bo nie rozumiem Twojego posta, trochę rozkminiałem te dziwne koślawe znaczki na monitorze i wysunąłem wniosek, że drążek im dłuższy tym lepszy, im mniej ukośnie tym lepiej ale nie mam pojęcia jaka ta długość będzie optymalna i z jakiego wozu da się to przeszczepić bez wydłużania bądź skracania. Chmmm... a może to ja ze wzrokiem mam coś nie tak, a może gdzieś to tutaj jest, ale gdzie?
A może jednak ktoś pomoże, może nie wprost ale chociaż kierunek pokaże.
Może mniej klikania będzie pisząć np" pajero" niż "chyba nie lubisz czytać".
Chmm...nawet książki się trafiają.
A może jednak ktoś pomoże, może nie wprost ale chociaż kierunek pokaże.
Może mniej klikania będzie pisząć np" pajero" niż "chyba nie lubisz czytać".
Chmm...nawet książki się trafiają.
Na końcu i tak będzie dobrze, jeśli nie jest dobrze to nie jest jeszcze koniec. 

Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
Przeczytaj jeszcze raz ,albo dwa razy cały ten wątek i wszystkiego sie dowiesz,reszta jest między wierszami.
UAZ "78r z dłubniętym silnikiem bez gaźnika
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
Land Cruiser LJ 70 2,4TD
Land Cruiser KZJ 90 3,0TD
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: sob gru 29, 2007 10:00 pm
- Lokalizacja: Cisówka- Podlasie
Re: Sprężynki śrubowe zamiast resorów.
dzięki jesteś niezawodny i konkretny.
Na końcu i tak będzie dobrze, jeśli nie jest dobrze to nie jest jeszcze koniec. 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość