Klatka bezpieczeństwa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » czw mar 23, 2006 10:34 pm

@magf69 nie wiem czy lepiej, ale na pewno w środku ładnie ;-)

zastanawiam się czy w razie crashtestu jak np coś z boku wjeżdża nie lepiej mieć pod blachą rury, bo siła rozkłada się na większą powierzchnię rur, przy zewnętrznej trafiona rura sie załamie ...

W uazie miałem klatkę z rury fi60,3 ścianka 3,2 bez szwu stal r35. Pałąk, główny na dole wspierał się na rurze w poprzek nadwozia (na podłodze za siedzeniami przednimi jest półkoliste zagłębienie), ta poprzeczna rura przykręcona przez podłogę do...nie pamiętam już. Od pałąka głównego rury do przodu do podłogi (przyspawane płytki ca. 18x12cm, przez podłogę 4 śruby M12 8.8,pod płytką metalowa przekładka z twardej gumy ok.6-7mm- "na pracę", pod podłoga druga taka metalowa płytka), między nimi rura poprzeczna nad szybą. Dolne końce przednich rur połączone z dołem pałąka głównego. Do tyłu od pałąka głównego zastrzały, mocowane do podłogi jak przednie rury w miejscu wzmocnienia poprzecznego budy. Ze wzgledów użytkowych nie miałem dodatkowych zastrzałów. Klatki na szczęście nie testowałem, natomiast kolo, który go kupił mówił, że zaliczył nim dwa boki i dacha i alles in ordung!! tTeraz bym dodał jeszcze łącznik od tych płytek pod podłogą do ramy. To powinno załatwić problem zjeżdżania kasty z ramy, prawda?
A czy na tym zdjęciu uaza, to kierownica nie uciekła do góry? Choć nie sądzę, żeby to było celowe działanie konstruktorów :-) A może jakiś filmik z crash testów uaza macie? BTW jest w sieci filmik "uaz sport" (taki rally cross) i tam kasty nie zjeżdzają z ram a kolesie szaleją :)2
A rama chyba mocniejsza niż w patrolku...
Ostatnio zmieniony czw mar 23, 2006 10:36 pm przez jarcion, łącznie zmieniany 1 raz.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » czw mar 23, 2006 10:35 pm

„ z najcieńszej dopuszczalnej grubości” hmmmmmm
Mam z 2 calowej rury zrobiony główny pałąk i zastrzały i myślę że jest to najodpowiedniejszy wymiar rury . Mam to w głębokim poważaniu żeby mi się uaz na łeb złożył jak stanie kołami do góry
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » czw mar 23, 2006 10:41 pm

aCha, klatka ważyła około 80 kg , chyba 16m rury
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw mar 23, 2006 10:56 pm

ten Uaz ( własciwie patrol z buda uaza) tez zaliczył pare boków

i co ??

i nic sie nie stało


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw mar 23, 2006 11:54 pm

Wiesz Magu,jak ktoś jest świeżyna w temacie,to lepiej niech za bardzo nie kombinuje,bo stworzy jakąś "faziklatkę" i może sie pózniej nie zdążyć zdziwić w chwili W.
Fazi-sorry,ale Twe dzieło to mi się nijak nie widzi.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt mar 24, 2006 10:05 am

.....no i dobrze, nie chodzi oto żeby się wszystkim podobało.........plandeka wisi bez problemu......na oczy kierowcy nie spada,i jest mocniejsza od orginału......a w extremie jeżdzić nie będzie,czyli spełnia swoje zadanie..... :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » sob mar 25, 2006 8:27 pm

Mag69 pisze:ten Uaz ( własciwie patrol z buda uaza) tez zaliczył pare boków

i co ??

i nic sie nie stało
a klatka chyba jest z hamburgów.
Grunt to odpowiednie spawanie kolanek.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob mar 25, 2006 9:37 pm

pilmar pisze: Grunt to odpowiednie spawanie kolanek.
Z wkładką-wiadomo :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » sob mar 25, 2006 11:26 pm

yetti11 pisze:.. lub polerowanych z nierdzewki subtelnych (!!!! w miarę możliwości) rurach ;);)..
polerowane z nierdzewki rury sa subtelne jak mlot pneumatyczny :) 21
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość