jak odchudzić uaza

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » czw lis 23, 2006 9:25 pm

Nie przesadzaj z odchudzaniem bo niedługo masa całkowita samochodu to będzie twoja masa po wejściu do niego :lol: :)21 :)21 :)21
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » czw lis 23, 2006 9:50 pm

to wtedy l80 przejdzie na dietę a uaz już jako anorektyk legnie w garażu
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pt lis 24, 2006 6:43 am

z 1740 na 1160, co wywalies ze wiecej nic pol tony odchydziles??
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » pt lis 24, 2006 2:13 pm


Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pt lis 24, 2006 7:24 pm

Kiedyś chyba był ładniejszy - moim zdaniem.
Te paski to tak wszystkie na wierchu ?? :o
Ale brak błotników z tyłu to chyba już "troche" za dużo.

Ogólnie OK 8) 8)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » pt lis 24, 2006 7:40 pm

Doktor200 pisze:z 1740 na 1160, co wywalies ze wiecej nic pol tony odchydziles??
poprostu L80 umył sowejgo UAZ-a i waga odrazu spadła o 0,5 tony :)2
Grzegorz

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » pt lis 24, 2006 7:40 pm

mam wielką brzydka chłodnice
czy nagrzewnica jest w stanie zastąpić chłodnice
jest o wiele miejsza to fakt
ale za to wentylator (turbina) wymusza przez nią o wiele większy przepływ powietrza niż wiatrak od standartowej chłodnicy
co wy na to

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » śr wrz 26, 2007 6:22 pm

dwie nagrzewnice są w stanie wystudzić poldka :-?

no to znowu byłem na wadze
1070 kg :D
i mam nadzieje że to jeszcze nie koniec

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » śr wrz 26, 2007 6:35 pm

wie ktoś może gdzie nabyć manometr ze skalą od zera do 0,2 atmosfery
nie mam czym sprawdzić ciśnienia w ogumieniu i ustalam na oko :cry:

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » śr wrz 26, 2007 6:42 pm

banan pisze:wszystko Ci się pomieszało...oczywiście, że stabilizatory się wywala i to nie tylko w sukach...a co do wykrzyżu to obadaj sobie nawet seryjnego rr - ma dwa razy większy niż twój bez wahaczy...co do rury centralnej i zastrzałów do niej od okolicy zwrotnic - to musi być proste - więc gdzie pójdzie wał napędowy ?
tędy poszedł http://www.uaz.auto.pl/samochody/L80/tn_l80_2_10.html

rom.tar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn lut 13, 2006 8:00 pm

Post autor: rom.tar » śr paź 03, 2007 10:01 pm

temat ciekawy,można traktować jako test.ja zostawiłem cały przód drzwiprzednie ,podłogę obciołem za przednimi fotelami a resztę wyciołem.wykończyłem żywicą z płótnem.ile to waży niewiem ,efekt jest.ramę wypiaskowałem pomalowałem chlorokauczukiem do malowania na rdzę .efektem tego jest odpadające błoto przy byle wstrząsie .

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Post autor: dardes » ndz gru 28, 2008 9:19 pm

Auto wygląda na mocno odchudzone, a jak z kołami? Próbowałeś poszukać lżejszych felg i opon ?
Jeśli auto będzie ważyć poniżej 1 tony to jest to dużo dużo mniej niż projektanci i planowali i teoretycznie można by spróbować odchudzić ramę np, po przez nawiercanie - tylko że to jest dużo pracy a niewielki zysk (kilka - max kilkanaście kg) i wiąże się z obniżeniem wytrzymałości njaważniejszego elementu pojazdu.

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Post autor: dardes » ndz gru 28, 2008 9:23 pm

A i jeszcze jedno; koła można napompować gazem lżejszym od powietrza nie wiem ile można zyskać ale takie sztuczki stosują w wyścigach płaskich przy niewielkich kółkach. Przy tak dużych kołach może trochę jeszcze się zyska.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn gru 29, 2008 7:22 am

kolejny archeolog? :o
przeczytałeś datę poprzedniego posta?
Wysłany: Sro Paź 03, 2007
no i świetne pomysły masz
można się też kazać kierowcy wypróżnić i wydłubać brud zza paznokci :wink:

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: chudy1 » pn gru 29, 2008 2:48 pm

dardes pisze:A i jeszcze jedno; koła można napompować gazem lżejszym od powietrza .
a do do dachu przymocować latające baloniki :lol:

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Lorado » pn gru 29, 2008 5:37 pm

L80 pisze:wie ktoś może gdzie nabyć manometr ze skalą od zera do 0,2 atmosfery
nie mam czym sprawdzić ciśnienia w ogumieniu i ustalam na oko :cry:
Ciekawe jak daleko dojechał na takim ciśnieniu może ktoś Go widział po drodze?

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Post autor: dardes » pn gru 29, 2008 10:02 pm

olejny archeolog?
przeczytałeś datę poprzedniego posta?
Cytat:
Wysłany: Sro Paź 03, 2007


no i świetne pomysły masz
można się też kazać kierowcy wypróżnić i wydłubać brud zza paznokci
Tak przeczytałem datę tego posta i piszę co mam do powiedzenia w TYM temacie. Jeśli to jest dla Ciebie jakieś stare wykopalisko to nie poruszaj tematu zostaw go innym.
A jeśli chodzi o komentarz to dowcipny jesteś i potwornie błyskotliwy - może Cię Drozda do programu zaprosi ???
Daruj sobie kolego przygłupie żarty bo od tego jest temat: Towarzyski - tam się lansuj do bólu.

Szkoda że na każde pytanie w odpowiedzi jest 20 pseudo żartów na jeden konkret - w jakim celu się wypowiadać jak sie niema nic konkretnego do powiedzenia na temat. Zaśmiecacie tym forum i żeby później coś konkretnego znaleźć trzeba tomy kawałów przeczytać - po co to komu od tego jest Towarzyski????
dardes napisał:
A i jeszcze jedno; koła można napompować gazem lżejszym od powietrza .

a do do dachu przymocować latające baloniki
I następny kolega dzielący się wiedzą nt, świetny żart chłopie; i mamie w domu chyba też takie kawały opowiadasz?

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » pn gru 29, 2008 10:03 pm

dardes pisze:
olejny archeolog?
przeczytałeś datę poprzedniego posta?
Cytat:
Wysłany: Sro Paź 03, 2007


no i świetne pomysły masz
można się też kazać kierowcy wypróżnić i wydłubać brud zza paznokci
Tak przeczytałem datę tego posta i piszę co mam do powiedzenia w TYM temacie. Jeśli to jest dla Ciebie jakieś stare wykopalisko to nie poruszaj tematu zostaw go innym.
A jeśli chodzi o komentarz to dowcipny jesteś i potwornie błyskotliwy - może Cię Drozda do programu zaprosi ???
Daruj sobie kolego przygłupie żarty bo od tego jest temat: Towarzyski - tam się lansuj do bólu.

Szkoda że na każde pytanie w odpowiedzi jest 20 pseudo żartów na jeden konkret - w jakim celu się wypowiadać jak sie niema nic konkretnego do powiedzenia na temat. Zaśmiecacie tym forum i żeby później coś konkretnego znaleźć trzeba tomy kawałów przeczytać - po co to komu od tego jest Towarzyski????
dardes napisał:
A i jeszcze jedno; koła można napompować gazem lżejszym od powietrza .

a do do dachu przymocować latające baloniki
I następny kolega dzielący się wiedzą nt, świetny żart chłopie; i mamie w domu chyba też takie kawały opowiadasz?
Dlugo tu nie przetrwasz :)20
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Post autor: dardes » pn gru 29, 2008 10:06 pm

L80 napisał:
wie ktoś może gdzie nabyć manometr ze skalą od zera do 0,2 atmosfery
nie mam czym sprawdzić ciśnienia w ogumieniu i ustalam na oko
Ciekawe jak daleko dojechał na takim ciśnieniu może ktoś Go widział po drodze?
Tam musi być błąd ponieważ to 0,2 atm to jest już podciśnienie. Aby je uzyskać należało by poiewtrze wypompować z koła.

Ale tak w ogóle to istnieją opony o wzmocnionej konstrukcji boków służącej do jazdy z niskim ciśnieniem.

cmegorz
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 8:26 am
Lokalizacja: zielonka

Post autor: cmegorz » pn gru 29, 2008 10:20 pm

Widzisz tu jest takie towarzystwo ze gowno sie zna a jezeli cos wie to i tak ci nie pomoze!!! albo napisze uzyj szukaj!!!
uaz yz250f bmw 325

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » pn gru 29, 2008 10:43 pm

Jak to było? - wpada nowy na imprezę?
dardes pisze:
Pon Gru 15, 2008 8:06 pm

....jestem świeżym posiadaczem UAZa i potrzebuję kilku fachowych porad...
....Może jakieś porady aby uniknąć daremnej pracy dla osoby nieznającej zbyt mocno tematu ....
.... Będę bardzo wdzięczny jeśli ze swojego doświadczenia warsztatowego moglibyście dorzucić kilku porad.
A więc Świeży Posiadaczu Uaza !! Rozumiem że w ciągu tych dwóch tygodni posiadania stałeś się zapewne lokalnym autorytetem samochodowym.
Skoro prosisz, to ze swojego doświadczenia udzielę Ci kilku porad
primo po pierwsze - nie zaśmiecaj forum odświeżaniem wątków, które umarły - widocznie ich autorzy rozwiązali problem, a może pogonili wozy i kupili sobie chrupki...
po drugie - skoro jak sam zauważyłeś jesteś osobą nie znająca tematu, to po co doradzasz komuś kto własnoręcznie realizował taki pomysł ?! - z resztą gdybyś zmęczył się i przeczytał zobaczyłbyś że dziurawienie ramy było przerabiane w tym poście.
No i po trzecie - jak Ci inni napisali - daleko w ten sposób nie zajedziesz.
:wink:

Awatar użytkownika
dardes
Posty: 361
Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
Lokalizacja: Warka

Post autor: dardes » pn gru 29, 2008 11:07 pm

Jak to było? - wpada nowy na imprezę?

dardes napisał:

Pon Gru 15, 2008 8:06 pm

....jestem świeżym posiadaczem UAZa i potrzebuję kilku fachowych porad...
....Może jakieś porady aby uniknąć daremnej pracy dla osoby nieznającej zbyt mocno tematu ....
.... Będę bardzo wdzięczny jeśli ze swojego doświadczenia warsztatowego moglibyście dorzucić kilku porad.



A więc Świeży Posiadaczu Uaza Rozumiem że w ciągu tych dwóch tygodni posiadania stałeś się zapewne lokalnym autorytetem samochodowym.
Skoro prosisz, to ze swojego doświadczenia udzielę Ci kilku porad
primo po pierwsze - nie zaśmiecaj forum odświeżaniem wątków, które umarły - widocznie ich autorzy rozwiązali problem, a może pogonili wozy i kupili sobie chrupki...
po drugie - skoro jak sam zauważyłeś jesteś osobą nie znająca tematu to po co doradzasz komuś kto własnoręcznie realizował taki pomysł ?! - z resztą gdybyś zmęczył się i przeczytał zobaczyłbyś że dziurawienie ramy było przerabiane w tym poście.
No i po trzecie - jak Ci inni napisali - daleko w ten sposób nie zajedziesz.
A tak to kolżeko strasznie stary wyjadaczu wygląda że;
Jak widzisz nie obsrywam się że znam uazy tylko podpowiadam co znam z innej bajki; swego czasu na polibudzie tyle ram wyliczyłem że dyskutować tu z Tobą o tym nawet nie zamierzam - poddałem koledze pomysł co do którego mam troche wiedzy i wiem co było napisane wcześniej bo czytam bardzo uważnie - z tym że ja poddałem do tego zastosowanie pewne argumenty. Mógłby coś więcej ale nie zanudzam i sie nie rozwijam.

Jeśli chodzi o moje doświadczenie w terenie to startowałem jako pilot na np.wertepie bardzo bardzo dawno temu niewiele osób wtedy startowało w rajdach. Ale jak nie wiesz to nie komentuj ja sie tu nie bede rozpisywal co gdzie i kiedy i z kim bo to nie twój interes.

Jeśli chodzi o twoje porady to potraktuj je bardzo ogólnie i skieruj do siebie. Być może temat umarł z braku dalszych pomysłów. Forum służy jako zbiór i wymiana informacji na dany temat nie tylko dla autora ale dla innych przeglądających temat.

Ja w przeciwieństwie do innych nigdzie na tym forum nie jadę - szukam konkretnych informacji.

Daj sobie spokój człowieku z takim pouczaniem masz coś nt do powiedzenia to pisz nie to nie.

Awatar użytkownika
Chrostek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn gru 08, 2008 8:42 pm
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Chrostek » wt gru 30, 2008 12:32 am

witam, to i ja w tym starym wątku sie odezwe ale nie po to by drzeć koty:D

pierwszy raz coś takiego widze więc dlatego pytam - jak zachowuje sie most tak jak u kolegi L80 z tymi obciętymi resorami? tylny most jedzie tylko na wale, amorach, sprężynach i resorach (?) ale trzymających się tylko w przedniej części,

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » wt gru 30, 2008 6:58 am

dardes pisze:
L80 napisał:
wie ktoś może gdzie nabyć manometr ze skalą od zera do 0,2 atmosfery
nie mam czym sprawdzić ciśnienia w ogumieniu i ustalam na oko
Ciekawe jak daleko dojechał na takim ciśnieniu może ktoś Go widział po drodze?
Tam musi być błąd ponieważ to 0,2 atm to jest już podciśnienie. Aby je uzyskać należało by poiewtrze wypompować z koła.

Ale tak w ogóle to istnieją opony o wzmocnionej konstrukcji boków służącej do jazdy z niskim ciśnieniem.
No wiec posiadaczu Uaza jak domniemam inzynierze mechaniku (skoro liczyles ramy na polibudzie). Manometr z definicji wskazuje NADCISNIENIE wzgledem cisnienia atmosferycznego. Polecam wrocic do skryptow. A tak w ogole to do jazdy z bardzo malym cisnieniem istnieja beadlocki.
Pozdrawiam, magister inzynier mechanik. 8)
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Re: jak odchudzić uaza

Post autor: L80 » sob sty 17, 2009 7:00 pm

CICHO ! ! !

nie kłucić mi sie tutaj

ciśnienie, manometry itd.
nie stosuje tego czegoś do środka opny, ani też na zewnątrz, celem zapobieganiu zżucenia opony z felgi
nigdy mi nie spadła a cisnienie w ogumieniu dokładnie wynosi
przód - 0,012MPa
tył - 0,007MPa
0,1MPa to nacisk 1kg na centymetr kwadratowy = 1 atmosfera

co tam dalej
resorowachaczy już nie ma gdyż wykrzyż na poziomie 70cm był nie satysfakcjonujący
http://www.bezkres.com/imprezy/zbm2008/ ... F0252.html
http://www.bezkres.com/imprezy/zbm2008/ ... F0239.html
hi hi
tego rozwiązania też już nie ma - za bardzo się gibał
stoi na dwóch sprężynach tyle że bardzo wąsko postawionych na moście (po obydwu stronach gruszki)

gaz lżejszy od powietrza
aby napełnic nim opony najpierw należało by zrobić próżnie
pytanie jak
stosując te coś (dodatkowa mała dętka) w środek koła ?
mysle że zmiejszona masa gazu wypełniającego ogumienie nie zrekompensowała by masy dodatkowych elementów o których wspominałem

rama
co tu gadać - jest zżarta przez wszechobecny tlen
owszem można by pokombinować - ale . . .
jak napisze że mi się niechce to uwierzycie ?

poza tym jakoś mi sie pozmieniało i chętnie oddał bym sprzęta w ręce choćby furiata, a sam zaś oglądał bym to widowisko siedząc sobie z boku, w cieniu drzewa w śród bujnej wiosennej roslinności tak soczyście okalajcej zewsząd bezmiar przestrzeni
ukojony i spokojny.
racząc się złocistym napojem zdobinonym posmakiem lekkiej goryczy, z usmiechem w duszy wpatrywac się w cięzką walkę twardych i prawdziwych mężczyzn
wsłuchiwać sie w brutalne jeki bezczeszczonych zawieszeń, mechanizmów przeniesienia napędu pracujących na granicy rozpadu molekularnego (wycia pompy wspomagania nie lubie)
dodając czasami od niechcenia z sarkazmem
- dawaj
- dawaj dasz rade

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość