Andoria w UAZ'ie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » wt mar 25, 2008 7:15 am

A chłodniczka jest oryginalna po przeróbkach czy podeszło coś innego ?
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt mar 25, 2008 8:16 am

Ta jest oryginalna. Gdybyś szukał to niedawno znajomy mechanik pytał się czy nie potrzebuje - może jeszcze ma.

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » wt mar 25, 2008 9:02 am

Witam!

Czy mowa o tym silniku?

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=333915773

pozdrawiam

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » wt mar 25, 2008 10:02 am

Ta jest oryginalna.
To znaczy że dorabiałeś wyjscie z drugiej strony chłodnicy czy motałeś na okrągło rurkami ? Ja mam oryginał i zastanawiam się czy nie prościej będzie wstawić z lublina chłodnicę niż starą przerabiać . Tym bardziej że lublinowska ma nie więcej niż 3 cm grubości.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt mar 25, 2008 3:17 pm

przede wszystkim masz na myśli: chłodnicę wody, chłodnicę oleju, czy chłodnicę powietrza? Chłodnica wody ma główne wejście i wyjście po prawej stronie i tam z silnika wychodzą węże. Nic nie było przerabiane.

PS.
to nie jest uaz

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » wt mar 25, 2008 7:44 pm

Dzięki za zdjęcia :D :D jak widzę masz czeską pompę wtryskową wraz z automatem do gaszenia :lol: a ta linka to jak ci w kabinie wychodzi i na jaki pedał :wink:
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » wt mar 25, 2008 7:48 pm

nie pamiętam dokładnie - postaram się zrobić fotkę

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt mar 25, 2008 10:55 pm

EDEK:):):) pisze:Jeszcze raz dzięki :D :D i czekam niecierpliwie :)23
Poszły :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt mar 25, 2008 11:17 pm

klucz13 pisze:
EDEK:):):) pisze:Jeszcze raz dzięki :D :D i czekam niecierpliwie :)23
Poszły :)21
Niestety twoja skrzynka emeilowa nie przyjmuje :(
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr mar 26, 2008 7:29 am

PS.
to nie jest uaz

Chodziło mi o chłodnicę wody , ale jeśli to nie uaz to sorki wieprzowina. :)2
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » śr mar 26, 2008 8:19 pm

EDEK:):):) pisze:Dzięki za zdjęcia :D :D jak widzę masz czeską pompę wtryskową wraz z automatem do gaszenia :lol: a ta linka to jak ci w kabinie wychodzi i na jaki pedał :wink:
Niestety górną część pedału gazu przesłaniają wiązki kabli. Poza tym nie jest to uaz, więc i tak zdjęcie nic by Ci nie dało.

mcichy888
 
 
Posty: 104
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 9:22 pm
Lokalizacja: Alwernia

Post autor: mcichy888 » śr kwie 09, 2008 3:53 pm

Czy orientuje się ktoś co się dzieje, jakie obiawy są gdy kończy się łożysko na kole zamachowym w Andorii? Stało się komuś coś takiego? Coś mi się tłukło, podczas jazdy, wytargałem skrzynie z reduktorem....w środku luxus, żadne łożysko w obudowie się nie obraca, łożyska w dobrym stanie, wszystko ok. Dzisiaj się dowiedziałem że to łożysko na kole zamachowym moze być przyczyną takich odgłosów. Pozostaje albo to, albo przedni most....bo nic innego już nie może być :/

WIECZOR87
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: pn mar 17, 2008 2:49 pm

Post autor: WIECZOR87 » sob kwie 12, 2008 10:33 am

Mam pytanie do posiadaczy UAZ'ów z silnikiem Andori 4C90 jaka macie przecietna temperature silnika przy zwyklej jezdzie po szosie ? Najlepiej zeby wypowiedzieli sie Ci ktorzy maja oryginalna chlodnice od UAZ'a (tą wieksza) zamontowana w zestaiwe z andorka;]. Z góry dzięki za odpowiedzi.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » sob kwie 12, 2008 1:04 pm

temperaturę stabilizuje termostat. Jeśli chłodnica jest nie wystarczająca do odprowadzenia nadwyżki ciepła, temperatura zawsze będzie dochodzić do temperatury wrzenia płynu chłodzącego.

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr maja 14, 2008 7:57 am

Takie pytanko w temacie .
Przy fabrycznie montowanej andori do uaza między obudowę sprzęgła a skrzynię ( tak podejrzewam) wkładają dystans który odsuwa silnik od przegrody na tyle że mieści się pompka serwa.
Czy ma ktoś może informację o wymiarach tego dystansu ; chodzi o to ile można wysunąć skrzynię z silnika żeby wszystko grało i nie ścieło wieloklina. Może jakieś fotki tego ustrojstwa jak by ktoś miał oryginała.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » śr maja 14, 2008 11:11 am

Pompka serwa w większości mieści się wewnątrz nasady głowicy - na zewnątrz wystaje jej stosunkowo niewiele. Nawet wlot ma skierowany do przodu. Z tego co wiem fabrycznie silnik montowany jest razem ze skrzynią Eaton Tczew TS-5 21. Przy takim rozwiązaniu dystans raczej nie wchodzi w grę - wałek sprzęgłowy byłby za krótki. Jeśli wymiary wystającej części pompki uniemożliwiają montaż, wywal ją i użyj alternatora z vacupompą.

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » czw maja 15, 2008 10:03 am

Dzięki za konkret. Napisałem o dystansie bo takie informacje dostałem w Tarmocie gdzie można zamówić wymianę silnika na andorię , pozostając przy starej skrzyni. Niestety mam zadaleko żeby pojechać to zobaczyć.

A cóż to za skrzynia ? Czyżby ta wpełni zsynchronizowana ? Czy jakiś nasz domowy produkt sądząc po nazwie ?
skrzynią Eaton Tczew TS-5 21
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw maja 15, 2008 10:19 am

Jest to skrzynia stosowana w Lublinach, Honkerach itp z silnikiem andorii. 5 biegowa w pełni zsynchronizowana.

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » czw maja 15, 2008 10:47 am

Jest to skrzynia stosowana w Lublinach, Honkerach itp z silnikiem andorii. 5 biegowa w pełni zsynchronizowana
A reduktor ? Też honkerowski ? Z tego co pamiętam to honker ma dyfer po stronie kierowcy w przednim moście ?
Może wkładają jakąś przystawkę do uazowskiego reduktora ?
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw maja 15, 2008 11:11 am

cezii pisze:
Jest to skrzynia stosowana w Lublinach, Honkerach itp z silnikiem andorii. 5 biegowa w pełni zsynchronizowana
A reduktor ? Też honkerowski ? Z tego co pamiętam to honker ma dyfer po stronie kierowcy w przednim moście ?
Może wkładają jakąś przystawkę do uazowskiego reduktora ?
reduktor na pewno nie. Ale nie wiem jak w oryginale jest to połączone.

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » czw maja 15, 2008 12:32 pm

wieprzowina pisze:Jest to skrzynia stosowana w Lublinach, Honkerach itp z silnikiem andorii. 5 biegowa w pełni zsynchronizowana.
skrzynie honkera i lublina chyba nie są identyczne :roll:
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw maja 15, 2008 12:36 pm

Darek... pisze:
wieprzowina pisze:Jest to skrzynia stosowana w Lublinach, Honkerach itp z silnikiem andorii. 5 biegowa w pełni zsynchronizowana.
skrzynie honkera i lublina chyba nie są identyczne :roll:
są. Tzn w lublinie częściej spotyka się skrzynie KIA - chodzi ładniej ale jest delikatniejsza. Eaton Tczew jest ta sama co w honku.

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: Darek... » czw maja 15, 2008 1:48 pm

papierowo (instrukcje obsługi) podają te same skrzynie TS5-21 :-? , mam lublinaII ze skrzynią z Tczewa(sprawdziłem) i ma inny układ biegów :roll:
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

EDEK:):):)
 
 
Posty: 170
Rejestracja: wt sty 16, 2007 6:11 pm
Lokalizacja: Mirosławiec

Post autor: EDEK:):):) » czw maja 15, 2008 8:11 pm

[quote="wieprzowina"]temperaturę stabilizuje termostat. Jeśli chłodnica jest nie wystarczająca do odprowadzenia nadwyżki ciepła, temperatura zawsze będzie dochodzić do temperatury wrzenia płynu chłodzącego.[
/quote]
Psia kość mam ten problem u siebie :evil: wrzuciłem andorię zostawiłem oryginalną chłodnicę , na wyjściu z chłodnicy (dolnym ) dałem czujnik załanczania wentylatora elektrycznego ( w rurę metalową wspawaliśmy odpowiednią nakrętkę i w nią wkręcony jest czujnik ) wentylator jest od opla calibry prykrywa całą chłodnicę ,czujnik też od opla nowy zakres temp.95-100 st.C termostat andrychowski otwarcie 74 st.C a wentyl. załancza się jak zegar pokazuje 110 st.C czujnik temp. na zegar też nowy jak wentylator się załączy to spada temp. do 100 st.C czy to normalne czy mam walnięty zegar bo na oryginalnym silniku pokazywał 85-90 st.C przecież mi szlag trafi uszczelkę pod głowicą jak tak dalej będzie :evil: pomocy :-?
Bóg stworzył czołgi by siały zamęt i zniszczenie.

wieprzowina
 
 
Posty: 3760
Rejestracja: sob lis 09, 2002 10:53 pm
Lokalizacja: KR

Post autor: wieprzowina » czw maja 15, 2008 9:09 pm

[quote="EDEK:):):)"]...Psia kość mam ten problem u siebie ...quote]

Jeśli podpiąłeś oryginalny czujnik temperatury z silnika andorii do zegara uaza, wskazania na pewno nie są właściwe. A poza tym użyłbym czujnika włączającego wentylator przy niższych temperaturach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość