Lift uaziora
Moderator: Student
Kolega klusownik podesłał mi zdjęcia swojego uaza z przespawanymi mocowaniami, tzn. mocowanie przedniego resora z przodu i obniżone pod ramę a wieszak z tyłu, czyba przedłużony. Poprostu zawieszenie jest dowrócone i umocowane niżej. Solidnie to wygląda
Co do wieszaków to nie radzę wydłużać więcej jak 5 cm. Wieszak należy wzmocnić, tzn. z takiego || zrobić taki H
No właśnie lift budy nie polepsza wogóle "własności terenowych" pojazdu a tylko podnosi środek ciężkości. Ma to tylko sens kiedy koła o nadkola obcierają przy dobiciu
Co do wieszaków to nie radzę wydłużać więcej jak 5 cm. Wieszak należy wzmocnić, tzn. z takiego || zrobić taki H

No właśnie lift budy nie polepsza wogóle "własności terenowych" pojazdu a tylko podnosi środek ciężkości. Ma to tylko sens kiedy koła o nadkola obcierają przy dobiciu
same starocie
Miras M pisze:Kolega klusownik podesłał mi zdjęcia swojego uaza z przespawanymi mocowaniami, tzn. mocowanie przedniego resora z przodu i obniżone pod ramę a wieszak z tyłu, czyba przedłużony. Poprostu zawieszenie jest dowrócone i umocowane niżej. Solidnie to wygląda
Co do wieszaków to nie radzę wydłużać więcej jak 5 cm. Wieszak należy wzmocnić, tzn. z takiego || zrobić taki H![]()
No właśnie lift budy nie polepsza wogóle "własności terenowych" pojazdu a tylko podnosi środek ciężkości. Ma to tylko sens kiedy koła o nadkola obcierają przy dobiciu
Tylko ile waży buda uaza a ile zawieszenie z ukladem napedowym i silnkiem?

A dzwignac bude w zgledem całosci to chyba nizej bedzie sroek ciezkosci bo reszta zostaje tak jak byla.




Oczywiście masz rację. Ale: podniesiesz bude i... podniesiesz bude. Żadnych innych kożyści tylko wsiadać gorzej, środek ciężkości jest wyżej (niewiele ale wyżej). Jedynie jeśli chcesz założyc wyższe koła niz standard lub przyszpanować ma to sens...
Liftując zawieszenie oprócz powyższych wad i zalet masz większy prześwit (między osiami), lepsze kąty, skok zawieszenia wiekszy.

Liftując zawieszenie oprócz powyższych wad i zalet masz większy prześwit (między osiami), lepsze kąty, skok zawieszenia wiekszy.
same starocie
Podkładki pod wieszaki to z pewnością lepszy sposób na lift zawieszenia niż wydłużanie wieszaków. Co do liftu budy to ja wolałbym powycinać błotniki, żeby upchnąć większe koła, chyba, że masz jakieś inne powody podnoszenia budy.
Ostatnio zmieniony ndz gru 11, 2005 12:14 pm przez Didymos, łącznie zmieniany 1 raz.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Ja jak w swoim wyklepałem kiedyś tylne resory (efekt podobny jak opuszczenie mocowania wieszaka z przodu) to okazało sią, że fajera lżej się kręci 

Ostatnio zmieniony ndz gru 11, 2005 1:02 pm przez Didymos, łącznie zmieniany 1 raz.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Mieszko pisze:Podnoszenie mocowania wieszaka (patent Faziuaza) lub przedluzanie wieszakow przy stosowaniu auta na czrnym - pachnie samobójem.............w moim mniemaniu oczywiscie - zmienia sie kat wyoprzedzenia zwrotnicy.




UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
zgadza sie "o ta sama wartosc",tylko to juz nie takie proste trzeba sie przylozycBart03 pisze:Mieszko pisze:Podnoszenie mocowania wieszaka (patent Faziuaza) lub przedluzanie wieszakow przy stosowaniu auta na czrnym - pachnie samobójem.............w moim mniemaniu oczywiscie - zmienia sie kat wyoprzedzenia zwrotnicy.![]()
![]()
![]()
i to jest wlasnie podstawowy blad konstrykcyjny. Jesli sie przedluza wieszak to nalezy rowniez podniesc mocowanie resora z drugiej strony o ta sama wartosc.

- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Jak podniesiesz niewiele ok. 5 cm to nie powinno to pogorszyć zachowania samochodu na czarnym
Przecież jak liftuje się wózek na radiusach i sprężynach problem jest ten sam, a wyprzedzenie zwrotnicy kopensuje się tulejami mimośrodowymi tylko przy pokaźnych liftach. W uazie wcale nie trzeba obniżać drugiego mocowania resora, obrócenie mostu do fabrycznego położenia można uzyskać wkładając odpowiednio dobrane kliny pod resory, albo przespawując stopki resorów.

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
A nie lepiej podgiąc u kowala resory?? I tak lift UAZa niewiele daje...jedynie lepsze przechodzenie przez nasypy:):)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Ja mam tak:
1/Przedni zawias wypieprzony,a zamiast tego sztywna podstawa puszczona w dół /w formie policzków obejmujacych resor/
2/W tej podstawie wykonany otwór na sworzeń resora.Odległość pionowa tego otworu względem dawnego otworu zawiasu/tego w odlewie/-to 150mm
3/ Z tyłu,na bolcu wychodzacym z ramy założony zawias/strzemiono/-o rozstawie otworów 75 mm/typowo/
Tym sposobem mamy lift 7,5cm i przeniesiony zawias do tyłu.
No banał...
1/Przedni zawias wypieprzony,a zamiast tego sztywna podstawa puszczona w dół /w formie policzków obejmujacych resor/
2/W tej podstawie wykonany otwór na sworzeń resora.Odległość pionowa tego otworu względem dawnego otworu zawiasu/tego w odlewie/-to 150mm
3/ Z tyłu,na bolcu wychodzacym z ramy założony zawias/strzemiono/-o rozstawie otworów 75 mm/typowo/
Tym sposobem mamy lift 7,5cm i przeniesiony zawias do tyłu.
No banał...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Rozwińcie prosze temat.... samobójcą jestem.... bo mam taki patent... i śmigam po czarnym.... gazior prowadzi się bardzo ładnie i nie wykazuje chęci do lecenia za wszelą cenę na wprost ani w krzaki...Bart03 pisze:Mieszko pisze:Podnoszenie mocowania wieszaka (patent Faziuaza) lub przedluzanie wieszakow przy stosowaniu auta na czrnym - pachnie samobójem.............w moim mniemaniu oczywiscie - zmienia sie kat wyoprzedzenia zwrotnicy.![]()
![]()
![]()
i to jest wlasnie podstawowy blad konstrykcyjny. Jesli sie przedluza wieszak to nalezy rowniez podniesc mocowanie resora z drugiej strony o ta sama wartosc.


P2, M10, K175, 69M
Remont Miska
Remont Miska
dozuj sobie wrazeniaJaFuzz pisze:Rozwińcie prosze temat.... samobójcą jestem.... bo mam taki patent... i śmigam po czarnym.... gazior prowadzi się bardzo ładnie i nie wykazuje chęci do lecenia za wszelą cenę na wprost ani w krzaki...Bart03 pisze:Mieszko pisze:Podnoszenie mocowania wieszaka (patent Faziuaza) lub przedluzanie wieszakow przy stosowaniu auta na czrnym - pachnie samobójem.............w moim mniemaniu oczywiscie - zmienia sie kat wyoprzedzenia zwrotnicy.![]()
![]()
![]()
i to jest wlasnie podstawowy blad konstrykcyjny. Jesli sie przedluza wieszak to nalezy rowniez podniesc mocowanie resora z drugiej strony o ta sama wartosc.
więc dlaczego jestem samobój

- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość