Lift uaziora

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob kwie 02, 2005 7:41 am

Ja mam 2cm podkładki pod resorem na wymiar dokładnie do strzemion od stara , dopasowanych do resora przez kowala , jest ciasno i bez luzu.
Do tego 4,5cm metalowe krążki miedzy nadwozie a poduszki i dłuzsze sruby o wzmocnionej wytrzymałości
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » ndz kwie 03, 2005 10:48 am

Kolega klusownik podesłał mi zdjęcia swojego uaza z przespawanymi mocowaniami, tzn. mocowanie przedniego resora z przodu i obniżone pod ramę a wieszak z tyłu, czyba przedłużony. Poprostu zawieszenie jest dowrócone i umocowane niżej. Solidnie to wygląda

Co do wieszaków to nie radzę wydłużać więcej jak 5 cm. Wieszak należy wzmocnić, tzn. z takiego || zrobić taki H :D

No właśnie lift budy nie polepsza wogóle "własności terenowych" pojazdu a tylko podnosi środek ciężkości. Ma to tylko sens kiedy koła o nadkola obcierają przy dobiciu
same starocie

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » pn kwie 04, 2005 8:02 am

Zawieszenie nie musi być wcale odwrócone. Uazowe ramy nowszego typu mają zrobione w ten sposób mocowania. Dzięki temu auto nie podskakuje na piachu kiedy mieląc kołami powolutko jedzie do przodu :)
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
kacper44
Posty: 1530
Rejestracja: wt mar 15, 2005 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacper44 » pn kwie 18, 2005 10:24 am

Miras M pisze:Kolega klusownik podesłał mi zdjęcia swojego uaza z przespawanymi mocowaniami, tzn. mocowanie przedniego resora z przodu i obniżone pod ramę a wieszak z tyłu, czyba przedłużony. Poprostu zawieszenie jest dowrócone i umocowane niżej. Solidnie to wygląda

Co do wieszaków to nie radzę wydłużać więcej jak 5 cm. Wieszak należy wzmocnić, tzn. z takiego || zrobić taki H :D

No właśnie lift budy nie polepsza wogóle "własności terenowych" pojazdu a tylko podnosi środek ciężkości. Ma to tylko sens kiedy koła o nadkola obcierają przy dobiciu

Tylko ile waży buda uaza a ile zawieszenie z ukladem napedowym i silnkiem? :roll: Podnoszac na resorach podnosisz bude z rama silnikiem a zawias i napedd zostaje przy ziemi...
A dzwignac bude w zgledem całosci to chyba nizej bedzie sroek ciezkosci bo reszta zostaje tak jak byla. :) Wyddaje mi sie ze zwigniecie budy mniej pogarsza wlasciwosci jezdne jak dzwigniecie na resorach. Jak myslicie ?? Ja poczatkujacy jestem moze sie myle ale z lekcji fizyki mi sie wydaje ze tak jest :wink: :wink:

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » wt kwie 19, 2005 10:07 am

Oczywiście masz rację. Ale: podniesiesz bude i... podniesiesz bude. Żadnych innych kożyści tylko wsiadać gorzej, środek ciężkości jest wyżej (niewiele ale wyżej). Jedynie jeśli chcesz założyc wyższe koła niz standard lub przyszpanować ma to sens... :D

Liftując zawieszenie oprócz powyższych wad i zalet masz większy prześwit (między osiami), lepsze kąty, skok zawieszenia wiekszy.
same starocie

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » ndz gru 11, 2005 11:09 am

Witam
Gdzies na uazbuce doczytalem sie ze ruscy do liftowania budy, uzywaja krazkow hokejowych... ktos to przerabial? Jak się spisuje?

Pozdrawiam
Lukasz

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz gru 11, 2005 12:08 pm

ja zrobilem tak, mozna podnies bude,ale wydaje sie ,ze robi to tylko image !! :)2 Obrazek tu masz 7cm :roll:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz gru 11, 2005 12:13 pm

Podkładki pod wieszaki to z pewnością lepszy sposób na lift zawieszenia niż wydłużanie wieszaków. Co do liftu budy to ja wolałbym powycinać błotniki, żeby upchnąć większe koła, chyba, że masz jakieś inne powody podnoszenia budy.
Ostatnio zmieniony ndz gru 11, 2005 12:14 pm przez Didymos, łącznie zmieniany 1 raz.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz gru 11, 2005 12:13 pm

elementy(ceowka70mm) potrzebne do magieracji :)4 Obrazek
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » ndz gru 11, 2005 12:24 pm

Podnoszenie mocowania wieszaka (patent Faziuaza) lub przedluzanie wieszakow przy stosowaniu auta na czrnym - pachnie samobójem.............w moim mniemaniu oczywiscie - zmienia sie kat wyoprzedzenia zwrotnicy.



_______________

UAZ 469 S-21
Merc W123

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz gru 11, 2005 12:28 pm

Ja jak w swoim wyklepałem kiedyś tylne resory (efekt podobny jak opuszczenie mocowania wieszaka z przodu) to okazało sią, że fajera lżej się kręci :o
Ostatnio zmieniony ndz gru 11, 2005 1:02 pm przez Didymos, łącznie zmieniany 1 raz.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 11, 2005 12:39 pm

Mieszko pisze:Podnoszenie mocowania wieszaka (patent Faziuaza) lub przedluzanie wieszakow przy stosowaniu auta na czrnym - pachnie samobójem.............w moim mniemaniu oczywiscie - zmienia sie kat wyoprzedzenia zwrotnicy.
:)2 !! !! !! i to jest wlasnie podstawowy blad konstrykcyjny. Jesli sie przedluza wieszak to nalezy rowniez podniesc mocowanie resora z drugiej strony o ta sama wartosc.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz gru 11, 2005 12:45 pm

Bart03 pisze:
Mieszko pisze:Podnoszenie mocowania wieszaka (patent Faziuaza) lub przedluzanie wieszakow przy stosowaniu auta na czrnym - pachnie samobójem.............w moim mniemaniu oczywiscie - zmienia sie kat wyoprzedzenia zwrotnicy.
:)2 !! !! !! i to jest wlasnie podstawowy blad konstrykcyjny. Jesli sie przedluza wieszak to nalezy rowniez podniesc mocowanie resora z drugiej strony o ta sama wartosc.
zgadza sie "o ta sama wartosc",tylko to juz nie takie proste trzeba sie przylozyc :)2 (no i pomyslec)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 11, 2005 12:49 pm

fazi- przeciez jestes konstruktor-racjonalizator wiec dla ciebie to chyba nie problem :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz gru 11, 2005 8:40 pm

Bart03 pisze:fazi- przeciez jestes konstruktor-racjonalizator wiec dla ciebie to chyba nie problem :lol:
z tym racj....... to daj spok. ale faktem jest ze moglbym to zrobic..........pytanie za ile? dla idei 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » ndz gru 11, 2005 8:58 pm

CZyli że jak podnosze "przód" resora to musze podnieść też "tył" ??
a pewien durny mechanik powiedział że takim sposobem dostarcze sobie roboty i ze wystarczy lift "przodu"...co za debil i to facet z autoryzowanego serwisu...wyziałem go i pojehcałem...widze że miałem racje 8) 8) 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz gru 11, 2005 9:01 pm

Przemekslaw pisze:CZyli że jak podnosze "przód" resora to musze podnieść też "tył" ??
a pewien durny mechanik powiedział że takim sposobem dostarcze sobie roboty i ze wystarczy lift "przodu"...co za debil i to facet z autoryzowanego serwisu...wyziałem go i pojehcałem...widze że miałem racje 8) 8) 8)
w100%
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz gru 11, 2005 9:06 pm

Jak podniesiesz niewiele ok. 5 cm to nie powinno to pogorszyć zachowania samochodu na czarnym :-? Przecież jak liftuje się wózek na radiusach i sprężynach problem jest ten sam, a wyprzedzenie zwrotnicy kopensuje się tulejami mimośrodowymi tylko przy pokaźnych liftach. W uazie wcale nie trzeba obniżać drugiego mocowania resora, obrócenie mostu do fabrycznego położenia można uzyskać wkładając odpowiednio dobrane kliny pod resory, albo przespawując stopki resorów.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » ndz gru 11, 2005 9:23 pm

to już chyba prościej obniżyć tylne mocowanie resora niż przespawywać całe mocowanie do mostu..., ale w sumie jeżeli odpowiednio zamocuje się kliny to ana jedno powinno wyjśc :-)

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz gru 11, 2005 9:30 pm

A nie lepiej podgiąc u kowala resory?? I tak lift UAZa niewiele daje...jedynie lepsze przechodzenie przez nasypy:):)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz gru 11, 2005 9:50 pm

Ja mam tak:
1/Przedni zawias wypieprzony,a zamiast tego sztywna podstawa puszczona w dół /w formie policzków obejmujacych resor/
2/W tej podstawie wykonany otwór na sworzeń resora.Odległość pionowa tego otworu względem dawnego otworu zawiasu/tego w odlewie/-to 150mm
3/ Z tyłu,na bolcu wychodzacym z ramy założony zawias/strzemiono/-o rozstawie otworów 75 mm/typowo/

Tym sposobem mamy lift 7,5cm i przeniesiony zawias do tyłu.
No banał...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » ndz gru 11, 2005 10:32 pm

Bart03 pisze:
Mieszko pisze:Podnoszenie mocowania wieszaka (patent Faziuaza) lub przedluzanie wieszakow przy stosowaniu auta na czrnym - pachnie samobójem.............w moim mniemaniu oczywiscie - zmienia sie kat wyoprzedzenia zwrotnicy.
:)2 !! !! !! i to jest wlasnie podstawowy blad konstrykcyjny. Jesli sie przedluza wieszak to nalezy rowniez podniesc mocowanie resora z drugiej strony o ta sama wartosc.
Rozwińcie prosze temat.... samobójcą jestem.... bo mam taki patent... i śmigam po czarnym.... gazior prowadzi się bardzo ładnie i nie wykazuje chęci do lecenia za wszelą cenę na wprost ani w krzaki... :)21 więc dlaczego jestem samobój ??
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn gru 12, 2005 8:07 pm

JaFuzz pisze:
Bart03 pisze:
Mieszko pisze:Podnoszenie mocowania wieszaka (patent Faziuaza) lub przedluzanie wieszakow przy stosowaniu auta na czrnym - pachnie samobójem.............w moim mniemaniu oczywiscie - zmienia sie kat wyoprzedzenia zwrotnicy.
:)2 !! !! !! i to jest wlasnie podstawowy blad konstrykcyjny. Jesli sie przedluza wieszak to nalezy rowniez podniesc mocowanie resora z drugiej strony o ta sama wartosc.
Rozwińcie prosze temat.... samobójcą jestem.... bo mam taki patent... i śmigam po czarnym.... gazior prowadzi się bardzo ładnie i nie wykazuje chęci do lecenia za wszelą cenę na wprost ani w krzaki... :)21 więc dlaczego jestem samobój ??
dozuj sobie wrazenia !!
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn gru 12, 2005 8:41 pm

A jak sie sprawa ma kiedy wkładam podkladke 2 cm pod resor + 3 cm podkładka pomiedzy mocowanie resora do ramy a ramą... Czy siły też działaja na moja niekorzyść?? :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn gru 12, 2005 8:44 pm

Przemekslaw pisze:A jak sie sprawa ma kiedy wkładam podkladke 2 cm pod resor + 3 cm podkładka pomiedzy mocowanie resora do ramy a ramą... Czy siły też działaja na moja niekorzyść?? :roll:
na twoja nie na resora! :D
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość