Gdzie szukac problemu - alternator

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr cze 15, 2005 11:31 pm

powiedzialem sobie ze jak do niedzieli nie ruszy uaz :) to kupuje wi±zke gotow± za 140zl ( duzo czy nie ) ? i robie od nowa

tylko te brakujace czesci mnie niepokoj±
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr cze 15, 2005 11:36 pm

Nie daj się zwariować :o
Nie wszystko u Ciebie będzie. Schemat kolorowy raczej mało prawdopodobny bo to nowy model. Nie ma amperomierza tylko voltomierz a zapłon jest elektroniczny. Na moje czucie (bo spędziłem przy nim kiedyś sporo czasu)to:
9-10 czujniki ciścnienia oleju (9 do wskażnika 10 lampka brak ciśnienia)
20 - opornik od cewki (może to masz a może cewka od żuka)
24 - coś od zapłonu elektronicznego
25 - moduł zapłonu
32 - przełącznik kierunków - oryginał to spora skrzynka w starych UAZach też (ja mam rocznik 86
29 - włącznik stopu pod pedałem
42 - przełącznik nożny świateł
55 - jakiś włącznik oświetlenia tyłu (może przeciwmgłowe :wink: )
58,59,60 - pływaki w zbiornikach i ich przełącznik (wskaźnik masz jeden)
57 - włącznik cofania w skrzyni biegów
Reszty nie wiem i dobrze mi z tym.
Polecam jednak schemat czarny tylko tam też jest zapłon elektroniczny.
Więcej bezpieczników to dobra rzecz (mam listwę od malucha 8 szt) pod warunkiem że wiesz co jest co. Mogą być mostkowane po dwa bo np wprowadzasz zasilanie do świateł na dwie szt. Jeden na lewo drugi na prawo.
Co do regulatora to jego + łączysz z zasilaniem i dalej leci to do jednej szczotki alternatora. Zacisk "sz" ruskie łączysz a drugą szczotką alternatora i dodatkowo obie obudowy (masy). Tak mam w modelu PP132-0. Starsze modele miały inny model i tam szczotki miały tylko jeden zacisk (drugi to masa). Poszukaj kogoś kto trochę umie czytać schematy to może będzie łatwiej robić to na żywo. Powodzenia

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr cze 15, 2005 11:50 pm

U mnie alternator jeden kabel od 2 szczotek, jeden od plusa,
dodatkowo sa 2 miejsca na kable od masy (wedle schematu 1 idzie do regulatora ( jak ma wejscie ) , drugi idzie do przekaznika )

Pogubilem sie trohe :)

Poczytam zaraz stare posty i wiecej sie dopytam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw cze 16, 2005 8:02 am

Ups...
Jakiego przekaźnika???
Podrzuć mi maila to prześlę ci skan schematu starej instalacji ładowania z książki obsługowej.
Zaczynam mieć obawy, że mój układ nie musi pasować do Twojego. Puść zdjęcie alternatora i regulatora napięcia.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw cze 16, 2005 5:44 pm

UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt cze 17, 2005 8:59 am

Dobra ten temat juz sie skonczyl :)

Po blizszym przyjzeniu sie instalacji Rafala D ( tej czarnobialej) uznalem
ze to jest to co mialem(mniej wiecej :D ) i wiem jak wszystko podlaczyc :)

Zrobie sobie tylko jedno usprawnienie :

prad od rozrusznika powiniein isc bezposrednio do przekaznika. Ja go walne do srodka i od srodka on pojdzie do przekaznika. Tylko ze po drodze zrobie gdzies prze³±cznik by nie by³o pr±du i niemozliwe bylo zwarcie przy wlaczeniu stacyjki a nawet zwarciem stykow w przekazniku. Jedynie zwarcie na bendiksie :)kluczem ale tego juz chyba nie wyeleminuje. Ino cewki sie nie podlaczy do styku przekaznika i potrzeba bedzie dluzszego kabla.

Tylko nie wiem czy sie oplaca taki motanie :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt cze 17, 2005 7:50 pm

WYWALI£EM INSTALACJE ! POCIÊTA JEST I W CZʦCIACH :)

A poki zaczne nowa zakladac to go pod spodem wymaluje i przedziale silnikowym :)

Pozdrawiam !
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pt cze 17, 2005 8:54 pm

KleryK pisze:WYWALIŁEM INSTALACJE ! POCIĘTA JEST I W CZĘŚCIACH :)

A poki zaczne nowa zakladac to go pod spodem wymaluje i przedziale silnikowym :)

Pozdrawiam !
Można sie było spodziewać że to sie tak skończy :)21
140 to raczej dobra cena.... sam za mniej napewno nie zrobisz !!
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pt cze 17, 2005 11:05 pm

Najsmieszniejsze to ze ja na poczatku jak kupilem UAZa nie wierzylem ze samemu mozna w nim niemal wszystko zrobic :) Tutaj trzeba wychodzic z zalozenia "jezeli sam sprobojesz i za 3cim razem nie naprawisz to próboj dalej, a do mechanika dopiero jak zepsujesz to na tyle ze juz za bardzo nie bedzie co naprawiac "

Teraz bede robic instalacje znajomym za 2 flaszki :lol:
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob cze 18, 2005 6:26 am

A dodatkowo masz tą korzyść że jak coś klęknie to będziesz wiedział jak to wszystko działa :)2

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » sob cze 18, 2005 11:57 am

Instalacje el. w uazie składa się z raczej małej ilości elementów i zawsze warto samemu ją naprawiać, później wiadomo gdzie co jest. Ja naprawiałem nawet w nocy, jak mi braciak zepsuł, ale wiedziałem czego szukać.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » ndz cze 19, 2005 12:43 pm

Dziś niedziela. Ruszył???

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » ndz cze 19, 2005 3:25 pm

Niedziela i UAZ stoi bez instalacji bo czeka az przyjedzie nowa :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » ndz cze 19, 2005 7:00 pm

KleryK pisze:Teraz bede robic instalacje znajomym za 2 flaszki :lol:
trzymam cie za slowo

btw: przywiozlem to co chciales

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob cze 25, 2005 8:18 pm

Jak tam prace? Opaliłeś?

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » ndz cze 26, 2005 10:21 am

We wtorek jade do obwodu po wszystkie czesci :)

Poki co pomalowa³em most, cala komore silnika, zaraz ide
maske pod spodem malowaæ. Wywali³em z 30 starych ¶rub :)
Taki maly remoncik robie poki nie mam kabli.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

instalacja

Post autor: ub40 » ndz cze 26, 2005 9:17 pm

szkoda ze tak daleko od siebie mieszkamy, zrobilibysmy to razem szybko, grzebanie w pradach to ....to lubie
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » ndz cze 26, 2005 11:03 pm

No niestety a u mnie kazdy chetny do pomocy tylko sesja albo inna rzecz ktora uniemozliwia takow± robote :) Ale proboje kobiete kaptowac do robienia. Nawet papierem sciernym juz blache potrafi zmatowic czy jak to sie tam fachowo nazywa :) I z malowaniem pêdzlem jej nie¼le idzie.

Pozdrawiam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » pn gru 12, 2005 12:59 pm

Podczas jazdy, na momi amperomerzu wskazuje poniżej 0, wydaje mi sie że wcześniej było powyżej!! Co to moze byc ?? Proszę o jakies podpowiedzi - jestem nowy w tym temacie, mam uaza dopiero 1 miesiac.
Pozdrawiam.
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn gru 12, 2005 1:10 pm

Stawiam, że regler zjebany.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn gru 12, 2005 1:26 pm

tak jak kolega napisa³ regulator napiêcia albo diody walniête.

Do tego mo¿e byæ jaka¶ usterka mechaniczna ale to ma³o prawdopodobne

Koszt regulatora 5z³ lub elektroniczny od poloneza wez duzo lepszy.

Koszt diody 50gr ( takie same jak we wszystkich samochodach w by³ych demoludach od trabanta po fiata, jest ich od 6 w zwy¿ zaleznie jaki masz alternator )
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » pn gru 12, 2005 3:26 pm

Może to śmieszne pytanie ale ... gdzie znajduje sie ten regulator i te diody ?? ?? :( (bo muszę to obadac :lol: ) Aa zapomniałbym, jakie parametry powinien mieć ten regulator ?? Czy taki się nada http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76269211
Ostatnio zmieniony pn gru 12, 2005 3:30 pm przez has01, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn gru 12, 2005 3:30 pm

has01 pisze:Może to śmieszne pytanie ale ... gdzie znajduje sie ten regulator i te diody ?? ?? :( (bo muszę to obadac :lol: )
Normalnie regler znalduje się na płycie przedniej w komorze silnika tez zależy jaki masz rocznik. Ja mam poprowadzony do kabiny. Diody są w alternatorze:):)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » pn gru 12, 2005 3:34 pm

Mój jest z '79 :o z oryginalnym silnikem a co z tym regulatorem nadaje się ?? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76269211
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pn gru 12, 2005 3:37 pm

has01 pisze:Mój jest z '79 :o z oryginalnym silnikem a co z tym regulatorem nadaje się ?? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=76269211
Miałem taki od Poldzisława ale się zepsuł szybko...teraz mam ordżinal UAZ i od roku jest ok:)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość