Nadwozie samonośne
Moderator: Student
odpowiadam
1)uzasadniony taka sama wytrzymałośc przy miejszej masie
2)nie spawałem to niewiem
dlatego się o to pytam
3)przyczepa wywrotka waży zawsze więcej niż nie wywrotka
w uazie jest podobnie
rama plus cała reszta to jedno
a buda drugie
gdy by te dwa elementy zespolił to dało by to efekt w postaci zmiejszenia masy bez utraty wytrzymalości
4) jak najbardziej masz racje
pierwszy egzęplaż bedzie raczej nie udany ale tylko dzięki niemu można będzie zdobyć odpowiednią wiedze do zmotania drugiego
5)tkanina z włukna weglowego kosztuje około 100zł za kilogram (odpada)
jak połączyć trwale alu ze stalą ? (też odpada)
drewna nie brałem pod uwage
ktoś tam wspominał o cienkościennych rurach bezszwowych ze zwykłej stali
poprosze o rozszeżenie wątku
po ile i gdzie się to kupuje
jakie są dostępne srednice
czy są również dostępne różne grubości scianek
1)uzasadniony taka sama wytrzymałośc przy miejszej masie
2)nie spawałem to niewiem
dlatego się o to pytam
3)przyczepa wywrotka waży zawsze więcej niż nie wywrotka
w uazie jest podobnie
rama plus cała reszta to jedno
a buda drugie
gdy by te dwa elementy zespolił to dało by to efekt w postaci zmiejszenia masy bez utraty wytrzymalości
4) jak najbardziej masz racje
pierwszy egzęplaż bedzie raczej nie udany ale tylko dzięki niemu można będzie zdobyć odpowiednią wiedze do zmotania drugiego
5)tkanina z włukna weglowego kosztuje około 100zł za kilogram (odpada)
jak połączyć trwale alu ze stalą ? (też odpada)
drewna nie brałem pod uwage
ktoś tam wspominał o cienkościennych rurach bezszwowych ze zwykłej stali
poprosze o rozszeżenie wątku
po ile i gdzie się to kupuje
jakie są dostępne srednice
czy są również dostępne różne grubości scianek
w kwestii rur stalowych bezszwowych to masz wybor taaaaaaki- rozne grubosci scianek, rozne srednice itd. Zadzwon do Centrostalu to ci powiedza jakie rury sa dostepne w sprzedazy: http://www.centrostal-gornoslaski.pl/ Wtedy bedziesz wiedzial na czym stoisz i czego szukac w swijej okolicy.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
Ad. któreś tam
Alu ze stalą można pospawać poprzez łacznik. A łącznik, to wycinek z dwóch płyt (jedna stalowa druga aluminiowa) zgrzane ze sobą wybuchem * ** ***
Rury bez szwu mają symbol R35 i jeszcze jakis inny
Pozdrowienia
* - nie należy tego robić w domu
**- tego w ogóle nie należy robić samodzielnie
***- nawet nie należy myślećo zrobieniu tego
Alu ze stalą można pospawać poprzez łacznik. A łącznik, to wycinek z dwóch płyt (jedna stalowa druga aluminiowa) zgrzane ze sobą wybuchem * ** ***
Rury bez szwu mają symbol R35 i jeszcze jakis inny
Pozdrowienia
* - nie należy tego robić w domu
**- tego w ogóle nie należy robić samodzielnie
***- nawet nie należy myślećo zrobieniu tego

W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
Kolego L80
Zanim zaczniesz coś takiego motać, i zabijesz siebie lub kogoś, proponowałbym udać się na jakaś uczelnie wyższą, na wydział mechaniczny i podpytać kogoś zajmującego się wytrzymałościąmateriałów co sądzi o tym pomyśle. Akurat studiuje między innymi takie rzeczy i już się nauczyłem że jeśli stal nazywa się jakoś kosmicznie np. o podwyższonej wytrzymałości to nie znaczy że jest to Bóg wie co. Stali masz setki rodzaji które są opisane odpowiednimi normami. Dzieli się je pod względem wielu różnych czynników np. struktury, obróbki cieplnej... potem na takich stalach wykonuje się różne próby np. na udarność, ścieranie, skręcanie, rozciąganie, zrywanie. Każda z nich odznacza się różnymi właściwościami zależnymi od zastosowania i to że ktoś powiedział że ta stal jest wytrzymalsza od jakiejś tam innej to nie oznacza że we wszystkich zastosowaniach. Dany element może pracować w taki sposób że nawet najwytrzymalsza wg. Ciebie stal straci swoje właściwości nawet po chwili. Podobnjie jest ze spawaniem, nie wysatrczy wziąść migomatu i zrobić spoiny. Każdy rodzaj spoiny tak samo się bada i w jedym zastosowaniu może być super w innym do dupy. Nie mówie już o rodzajach spawania, jak MIG, MAG, TIG, w tym elektrodami topliwymi i nie topliwymi, w osłonach gazów nieaktywnych lub aktywnych.
Ogólnie są to tematy rzeka, niestety do konstruowania pojazdów trzeba posiadać zaawansowaną wiedzę akademicką, którą na pewno posiadali radzieccy inzynierowie konstruująć gaziki i inne wynalazki, a nie posiada 99% domorosłych mechaników. Typowy Pan Zenek wezmie dwa kawałki stali, niekoniecznie anwet tego samego typu, pospawa to migomatem, lub byle jaką elektrodą, byle mu się nie kleiła i myśli że jak ma konstrukcje w którą może napieprzać młotkiem i się nie rozlatuje to jest to na amen, niestety może się zdziwić....
Czyli wstrzymałbym się z robieniem czegoś takiego, chyba że po gruntownych konsultacjach z kimś kto się zna, a nie "zna".
Zanim zaczniesz coś takiego motać, i zabijesz siebie lub kogoś, proponowałbym udać się na jakaś uczelnie wyższą, na wydział mechaniczny i podpytać kogoś zajmującego się wytrzymałościąmateriałów co sądzi o tym pomyśle. Akurat studiuje między innymi takie rzeczy i już się nauczyłem że jeśli stal nazywa się jakoś kosmicznie np. o podwyższonej wytrzymałości to nie znaczy że jest to Bóg wie co. Stali masz setki rodzaji które są opisane odpowiednimi normami. Dzieli się je pod względem wielu różnych czynników np. struktury, obróbki cieplnej... potem na takich stalach wykonuje się różne próby np. na udarność, ścieranie, skręcanie, rozciąganie, zrywanie. Każda z nich odznacza się różnymi właściwościami zależnymi od zastosowania i to że ktoś powiedział że ta stal jest wytrzymalsza od jakiejś tam innej to nie oznacza że we wszystkich zastosowaniach. Dany element może pracować w taki sposób że nawet najwytrzymalsza wg. Ciebie stal straci swoje właściwości nawet po chwili. Podobnjie jest ze spawaniem, nie wysatrczy wziąść migomatu i zrobić spoiny. Każdy rodzaj spoiny tak samo się bada i w jedym zastosowaniu może być super w innym do dupy. Nie mówie już o rodzajach spawania, jak MIG, MAG, TIG, w tym elektrodami topliwymi i nie topliwymi, w osłonach gazów nieaktywnych lub aktywnych.
Ogólnie są to tematy rzeka, niestety do konstruowania pojazdów trzeba posiadać zaawansowaną wiedzę akademicką, którą na pewno posiadali radzieccy inzynierowie konstruująć gaziki i inne wynalazki, a nie posiada 99% domorosłych mechaników. Typowy Pan Zenek wezmie dwa kawałki stali, niekoniecznie anwet tego samego typu, pospawa to migomatem, lub byle jaką elektrodą, byle mu się nie kleiła i myśli że jak ma konstrukcje w którą może napieprzać młotkiem i się nie rozlatuje to jest to na amen, niestety może się zdziwić....
Czyli wstrzymałbym się z robieniem czegoś takiego, chyba że po gruntownych konsultacjach z kimś kto się zna, a nie "zna".
Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
A jak chcesz łączyć alu ze stalą to pozostaje Ci tzw. zgrzewanie wybuchowe:) Na poligonie kładzie się dwie zgrzewane płyty ze sobą, an to odpowiednio układa jakiś materiał wybuchowy, odchodzi w pizdu i detonuje
Fala uderzeniowa o prędkośći kilku tysięcy m/s powoduje świetne połączenie materiałów, na ich granicy połączenie jest właśnie ładnie falowane. Jako ciekawostka to fakt że połączenie jest trwalsze niż materiały rodzime, przy próbach wytrzymałościowych uszkodzenie nigdy nie następuje na miejscu zgrzewu tylko na którymś materiale rodzimym
Szkoda tylko że wykonanie takiego połączenia jest tak kłopotliwe 



Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
Bardzo ładny i słuszny wykładkacperekk pisze:Kolego L80......

Dodam tylko,że wytrzymałość na rozciąganie to nie wszystko;jest jeszcze zginanie,scinanie,wytrz zmeczeniowa i kupa innych istotności,np stateczność,wyboczenie etc.Nasza dobra wola i chciejstwo nie zmieni fizyki

I jeszcze a propos owej przyczepy L80: a po co Ci buda?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
mi też sie podobałvandall1 pisze:Bardzo ładny i słuszny wykładkacperekk pisze:Kolego L80......
![]()
Dodam tylko,że wytrzymałość na rozciąganie to nie wszystko;jest jeszcze zginanie,scinanie,wytrz zmeczeniowa i kupa innych istotności,np stateczność,wyboczenie etc.Nasza dobra wola i chciejstwo nie zmieni fizyki![]()
I jeszcze a propos owej przyczepy L80: a po co Ci buda?
tyle że ja niechce zbudowac okretu podwodnego tylko klatke z mostami i silnikiem która ma wytrzymać boka i nie zgubić podczas niego przyczepionych do niej mechaniżmów
nie mam też kilkóset tysiączków na ewentualne badania i tak dalej
odnośnie radzieckich konstruktorów i ich wiedzy - otwieranie się drzwi uaza przy pokonywaniu wertepów to rozumiem też zamierzone dzialanie jego twórców

lubie ciepło
buda byc musi
- pablo.tabs
- jestem tu nowy...
- Posty: 62
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 5:06 pm
- Lokalizacja: szczecin
- Kontaktowanie:
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Wg mnie.L80 pisze:coraz bardziej przekonuje się do niekombinowania tylko użycia wyżej wsomianych rur ze zwykłej stali konstrukcyjnej
krok dalej -tylko się nie śmiać
skoro klatka z rur to dlaczego nie zrobić z niej zarazem zbiornika paliwa
albo może układu wydechowego
Klatke buduje sie po to zeby bylo bezpienie- jezeli zalalbys klatke paliwem to... wyobraz sobie np wywinac dacha z takim systemem.
a poza tym dobrze zrobiony zbiornik jest leciutki.
widzialem taki patrnt.
w palaku bezpieczenstwa bylo sprezone powietrze - i taka szybkozlaczka zeby podlaczyc np. pistolet lakierniczy coby na srodku poligonu mozna pomalowac auto ( chyba po to ?

przerost formy i tyle.
Zarówno jedno /okręt podwodny/,jak i drugie /samochód/ są zwiazane z ruchem , funkcjonalnością i bezpieczeństwem.Wiec w istocie nie ma/nie powinno być/ aż takiej róznicy w jakosci wykonania. Powiedzenie:"to nie ma być porządne,tylko ma jeżdzić"-jest najgorszą i przeważnie nieskuteczną filozofią w dziedzinie motania.L80 pisze:
tyle że ja niechce zbudowac okretu podwodnego tylko klatke z mostami i silnikiem która ma wytrzymać boka i nie zgubić podczas niego przyczepionych do niej mechaniżmów
Ludzie już wiele wymyślili i dobrze jest poznać dotychczasowe rozwiązania,choćby po to żeby nie popełniać szkolnych błędów.
Mówisz:klatka jako zbiornik-następny absurdalny pomysł i jak zerkniesz w przepisy /"J"chociazby/to ktoś juz to przewidział /zabronione/
Drako Ci wykazał jak waskim horyzontem operujesz.
Z drugiej strony upierasz się przy budzie,bo lubisz ciepło...To lepiej w domu siedzieć

1/Imprezy terenowe rozgrywane są w większości wiosną-latem-jesienią,zimą mało się jeżdzi,a jak już to krótkie trasy.
2/Żeby startować w imprezie nie potrzebujesz na pewno bocznych szyb/moze nawet przedniej/,bagażnika,koła zapasowego,drugiego rzędu foteli,80-litrowego zbiornika paliwa i masy innych dupereli.
3/Musisz mieć klatkę,dach/lekki/ i błotniki /żeby w pisk nie chlapało/
Przemyśl to pod względem funkcji jaką ma spełniać i niezbednego minimum...
Nie łacz funkcji auta wyprawowego z przeprawowym i z wyścigowym,bo dostaniesz zgniły kompromis.
Pomyśl o lawecie...jak wyczyn,to wyczyn
I słuchaj innych-owszem krytycznie,ale wiele osób na tym forum ma cenne doświadczenia.
Przemyśliwaj dokładniej swoje pomysły zanim "wyskoczysz na strzał"

Ech,ta Mława...

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
a ja wciaz uwazam ze jakbys ta resztke budy uaza wywalil w pizdu i zastapil lekkim plastikiem to byc duuzo kilogramow urwal.
a budowa rurowca to dobry pomysl, ale zobacz ile czasu i srodkow to pochlania ( orca Loszewskich na ten przyklad ).
a budowa rurowca to dobry pomysl, ale zobacz ile czasu i srodkow to pochlania ( orca Loszewskich na ten przyklad ).
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9
właśnie oglądałem dyscovery
wachacz od bolidu formuły pierwszej stalowy ważył tysiąc trzysta i cos tam gram a taki sam z włókna weglowego niecałe sześćset gram
to jest wielka różnica (tutaj wzdycham)
tam gdzie się kupuje żywice i mate jest też dostępny taki materjał co wygląda jak plastikowy pumex
zawija się to w środek tkaniny tak żeby wypełniło miejsce wewnątrz
po utwardzeniu wychodzi z tego kształtownik lekki i mocny
tyle że przymocowanie do tego kształtownika jakiś podzespołow stalowych wymaga zakotwiczenia w nim wcześniej innego kawałka stali do którego można by już coś dokręcać
jednym słowem kupa
zostaje przy zwykłych stalowych cienkościennych rurach
orca ?
nie widziałem tego pojazdu
są może gdzieś jakieś fotki
wachacz od bolidu formuły pierwszej stalowy ważył tysiąc trzysta i cos tam gram a taki sam z włókna weglowego niecałe sześćset gram
to jest wielka różnica (tutaj wzdycham)
tam gdzie się kupuje żywice i mate jest też dostępny taki materjał co wygląda jak plastikowy pumex
zawija się to w środek tkaniny tak żeby wypełniło miejsce wewnątrz
po utwardzeniu wychodzi z tego kształtownik lekki i mocny
tyle że przymocowanie do tego kształtownika jakiś podzespołow stalowych wymaga zakotwiczenia w nim wcześniej innego kawałka stali do którego można by już coś dokręcać
jednym słowem kupa
zostaje przy zwykłych stalowych cienkościennych rurach
orca ?
nie widziałem tego pojazdu
są może gdzieś jakieś fotki
jak chcesz robic buggy polecam ta stronke http://www.azrockcrawler.com/
jest tu duzo fajnych patentow do podgladniecia z tego co pamietam to zrobienie auta zajelo gosciowi cos kolo 5 m-cy, samo zrobienie klatko ramy nie zajmuje wcale tak duzo czasu o ile ma sie wszystko wczesniej zaplanowane co i jak, tak jak zrobil to gosc z az, jak opanowalismy z leszkiem giecie i zacinanie rur to zrobienie calej klatko budy w jego aucie zajelo nam 2 popoludnia tu jest pare fotek http://www.wroclaw4x4.org/galeria/categ ... 9&start=96
jest tu duzo fajnych patentow do podgladniecia z tego co pamietam to zrobienie auta zajelo gosciowi cos kolo 5 m-cy, samo zrobienie klatko ramy nie zajmuje wcale tak duzo czasu o ile ma sie wszystko wczesniej zaplanowane co i jak, tak jak zrobil to gosc z az, jak opanowalismy z leszkiem giecie i zacinanie rur to zrobienie calej klatko budy w jego aucie zajelo nam 2 popoludnia tu jest pare fotek http://www.wroclaw4x4.org/galeria/categ ... 9&start=96
pozdrawiam
michal
u 404
michal
u 404
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość