IGRA pisze:jakie trzeba zrobic przerubki w UAZie z 1988r zeby mozna spokojnie pokonywac przeszkody wodne?? z gory dzieki!!
woda do osi:
0) wyeliminowanie wszelkich (obfitych) wycieków oleju z mostów(simmeringi), skrzyni redukcyjnej, z silnika (spod sznura łojowego), toksycznego płynu DA1 z cylinderków hamulcowych, oraz dokladne obmycie podwozia karcherem z płynem myjącym.
1) Odpowietrzenia mostów - wykręcasz takie małe grzybki na górze rury(pochwy) mostu i wkręcasz tam koncówki przewodów hamulcowych fso z doklejonym kawalkiem rurki metalowej, na to naciągasz wężyk igielitowy 6mm (może być olejoodporny) i wyprowadzasz do wysokości ponad linię wody.
woda kryjąca koła :
2) SNORKEL- demontujesz orginalny filtr olejowy (chociaz jest b.dobry na suchy ląd) i kupujesz tzw "suchy filtr" do uaza, ew od ducato, ew od lublina diesla ew jakiś inny szczelny ze szrotu z wyprowadzeniem okrągłą rurę 75mm - do tego rurę gumową 75mm i rurki kanalizacyjne pcv 75mm i montujesz z tego wlot powietrza do silnika na wyskości dachu - cała instalacja ma być absolutnie szczelna - to bardzo ważne - dostenie się wody do cylindra podczas suwu sprężania powoduje pogięcie korbowodów, EW. wału, ew popękanie tłoków, głowicy, to zalezy jaki silnik (diesel gorzej) i jakie obroty.
3) Uszczelnienie aparatu zapłonowego - zdejmujesz kopułkę i w szczelinie w która wchodzi korpus aparatu (odtłuszczonej ekstakcyjną!) wylewasz z silikonu uszczelkę, pozostawiasz do wyschnięcia
3') Modyfikujesz system zapięcia kopułki na solidniejszy te zatrzaski nie trzymają za solidnie
3'') Kupujesz na szrocie dobre kable zapłonowe z szczelnymi gumowymi (butyl, silicon) końcówkami z obu stron
3''')Wszystkie połączenia wysokiego napięcia (inne elektryczne też warto) spryskujesz elektrosolem - warto go wozić na zapas
4) Znajdujesz na szrocie bagnet wchodzący w rurke, uszczelniany na oringi - mocujesz na pasówke i dodatkowo obklejasz przemysłowym epidianem- to bardzo ważne, bo przez orginalny bagnet uazowy leje sie mnóstwo wody do oleju.
Woda po jajca:
5) Odpowietrzenie baku - korek uazowy ma zawór odpowietrzający przez który nalewa się woda - nalezy go zakleić epidianem, zainstalować taki króciec jak do mostów (+nakrętka drobnozwojowa z drugiej strony) i wyprowadzic odpowietrzenie rurką(koniecznie benzynoodporną) do dachu
6) Odpowietrzenie skrzyni- skrzynia rozdzialcza ma wspólny odpowietrznik z sk.biegów - na górnej powierzchni tuż przed bębnem recznego - wkręcasz króciec jak do mostów i rurka do dachu.
7) Wymiana wentylatora na elektryczny - mechaniczny robi straszny sztorm pod maska po wjechaniu w wode: górne kolanko od wody przecinasz w pół i montujesz rure z wspawanym kroćcem do wkręcenia czujnika bimetalicznego, który załącza wiatrak elektryczny.
9) W refklektorach, zegarach i innych podzespołach które nabierają wody i ją trzymają robisz dziurke z dołu, w tych wymagających smarowania albo styku elektrycznego mozna przez nią sikać wd 40 albo elektrosolem.
10) Jak pragniesz zostać łodzia podwodną to wszystkie(oprócz baku - bo będzie więcej palił) wyprowadzone rurki odpowietrzeń mozesz podłączyć pod rozgałęziacz i pompowac do nich ciśnienie z kompresorka.
11)Chociaż jak jest to konieczne i mimo odpowietrzenia skrzyń masz wodę w hipolu to najprawdopodobniej masz walnięte simmeringi - nowe można dac o połowe cieńsze, za to dwa - trzymające w obie strony - to własciwie pierwsza w kolejności niezbędna modyfikacja jesli gubi olej.
12) Oczywiście korek z wentylacją komory korbowej wyrzucasz i wyprowadzasz odmę do filtra powietrza.
13)dodatkowo zrobiłem sobie odpowietrzenie aparatu zapłonowego z rurką dmuchającą ciśnieniem na platynkę.
Wszystkie powyższe modyfikacje (oprócz wiatraka - daje radę z mechanicznym) wykonałem w swoim uazie, a fotki podrzuce kiedyś na jakiś serwer jak je pstryknę.
W zamian za wiedzę którą tak systematycznie

Ci przekazałem musisz obiecać że nie będziesz wjezdzał uazem z którego obficie wycieka olej do wody - to masakrycznie wpływa na te ekosystemy - dusi całe życie wodne.