jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
KUbutek

- Posty: 583
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KUbutek » pn cze 05, 2006 9:51 pm
Przemekslaw pisze:dobra wytłumaczcie jeszcze jak dziecku miedzygaz czyli co

Nie wiesz

W między czasie dajesz w gaz

Może być setka lub durze pifko .

-
gÓral świętokrzyski

- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gÓral świętokrzyski » pn cze 05, 2006 9:53 pm
mudder pisze:to znaczy że po wyrzuceniu biegu np 3 ustawiasz lewarek w pozycji luzu puszczasz sprzęgło dodajesz raptownie gazu puszczasz gaz wciskasz sprzęgło i wrzucasz 2 to robi sie tylko w przypadku redukcji i oczywiście wmiare szybko
mam nadzieje że niczego nie pokręciłem ja to już robie intuicyjnie

dodam jeszcze że obroty wywołane międzygazem musza być dostosowane do aktualnej prędkośc kół zębatych w skrzyni
Znaczy się: jak szybko jedziesz to duże obroty jak wolno to mniejsze na międzygazie
Da się to wyczuć i wtedy skrzynka nie zgrzyta.

-
KUbutek

- Posty: 583
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KUbutek » pn cze 05, 2006 9:54 pm
wupasek pisze:mudder pisze:Przemekslaw pisze:U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git.

Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle

przy redukcji z 2 na trzy międzygaz a przy wrzucaniu z 1 na 2 na dwa razy
super

niezla redukcja

znasz jeszcze jakeis inne tricki?

Pewnie redukcje z 3 na 4 .....

-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » pn cze 05, 2006 9:55 pm
gÓral świętokrzyski pisze:mudder pisze:to znaczy że po wyrzuceniu biegu np 3 ustawiasz lewarek w pozycji luzu puszczasz sprzęgło dodajesz raptownie gazu puszczasz gaz wciskasz sprzęgło i wrzucasz 2 to robi sie tylko w przypadku redukcji i oczywiście wmiare szybko
mam nadzieje że niczego nie pokręciłem ja to już robie intuicyjnie

dodam jeszcze że obroty wywołane międzygazem musza być dostosowane do aktualnej prędkośc kół zębatych w skrzyni
Znaczy się: jak szybko jedziesz to duże obroty jak wolno to mniejsze na międzygazie
Da się to wyczuć i wtedy skrzynka nie zgrzyta.

dokładnie wyczucie przedewszystkim

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
Telesfor11
-

- Posty: 103
- Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:08 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Telesfor11 » wt cze 06, 2006 8:37 am
Biker pisze:"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.
Ja trenuje redukcje bez sprzęgła i jest git
uaz 469b 80`
RATUNKU BUDA SPADA

(((((
-
Biker
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
- Lokalizacja: Warszawa i okolice
Post
autor: Biker » wt cze 06, 2006 9:26 am
mudder-> bo bez sprzęgła było szybciej

. Nie trzeba było kombinować z międzygazem. W automacie to rzeczywiście może być ciężko to zrobić ale w swoim LR bieg wskakuje bez sprzęgła bez najmniejszego zgrzytu.
-
Grzegorz G.

- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Grzegorz G. » wt cze 06, 2006 9:27 am
Też jestem zdania, że sprzęgło i jeszcze rozrusznik to zbędne bajery w uazie.
Tylko zapalnie z korby na biegu (bo inaczej nie ma jak ruszyć bez sprzegła) trochę trudne sie wydaje

Grzechu_z_UAZ
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » wt cze 06, 2006 3:44 pm
-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » wt cze 06, 2006 3:46 pm
Biker pisze:mudder-> bo bez sprzęgła było szybciej

. Nie trzeba było kombinować z międzygazem. W automacie to rzeczywiście może być ciężko to zrobić ale w swoim LR bieg wskakuje bez sprzęgła bez najmniejszego zgrzytu.
Tak napewno szybciej zwłaszcza jak za każdym razem musisz czekać na odpowiednie obroty silnika

ludzie ale sobie lubicie utrudniać życie

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
BROWAR_PL

- Posty: 390
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
- Lokalizacja: Spytkowice
Post
autor: BROWAR_PL » śr cze 07, 2006 3:32 pm
Znaczy sie jeżeli jesteś nowym, szczęśliwym posiadaczem uaza to zmiana z 2 na 3 wymaga odrobine praktyki, bo zwykle na początku jest łatwo władować sie w 1 i wtedy słychać tylko zgrzyt i dziwienie sie czemu niechce wejść

przynajmniej ja przez pierwszy tydzień miałem z tym problemy, co do zmianiy z 1 na 2 to ciągle jak wrzucam to z lekkim porem ale znowóż nie takim żeby zgrzytało, co do redukcji to albo na dwa razy, albo na bardzo wolnych obrotach, oczywiście ze sprzęgłem

-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » śr cze 07, 2006 4:24 pm
BROWAR_PL pisze:Znaczy sie jeżeli jesteś nowym, szczęśliwym posiadaczem uaza to zmiana z 2 na 3 wymaga odrobine praktyki, bo zwykle na początku jest łatwo władować sie w 1 i wtedy słychać tylko zgrzyt i dziwienie sie czemu niechce wejść

przynajmniej ja przez pierwszy tydzień miałem z tym problemy, co do zmianiy z 1 na 2 to ciągle jak wrzucam to z lekkim porem ale znowóż nie takim żeby zgrzytało, co do redukcji to albo na dwa razy, albo na bardzo wolnych obrotach, oczywiście ze sprzęgłem

Znowu źle do redikcji musi być międzygaz bo inaczej będzie zgrzytać
a wrzucając z 1 nad 2 stosujemy technikę na dwa razy czy to tak ciężko pojąć

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
faziuaz
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: przemysl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: faziuaz » śr cze 07, 2006 6:21 pm
dla tych co nie uczyli się jeździć ........np Muscelem,Starem 29,28,25,warszawą......to może być nie zrozumiałe,ja z takiej zmiany biegów to
zdawałem egzamin(przy zdawaniu na prawo jazdy w 1982roku)

-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » śr cze 07, 2006 6:28 pm
ja zdawałem prawko w 2000 i nauczyłem siętakiej zmiany na uazie to naprawde nie jest skomplikowane

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
faziuaz
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: przemysl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: faziuaz » śr cze 07, 2006 6:36 pm
mudder pisze:ja zdawałem prawko w 2000 i nauczyłem siętakiej zmiany na uazie to naprawde nie jest skomplikowane

....wręcz powiem, proste jak konstrukcja cepa.....

-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » śr cze 07, 2006 6:38 pm
ale jak czytam to lepiej biegi bez sprzęgła wchodzą ale jak zwykle nie znam sie
ja tam jakimś specjalistą też nie jestem większości rzeczy nauczyłem się od mojego pilota i mechanika za co 100krotne dzięki ale pomyśleć czasem trzeba

Ostatnio zmieniony śr cze 07, 2006 6:49 pm przez
mudder, łącznie zmieniany 2 razy.
w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
faziuaz
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: przemysl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: faziuaz » śr cze 07, 2006 6:45 pm
mudder pisze:ale jak czytam to lepiej biegi bez sprzęgła wchodzą ale jak zwykle nie znam sie

......ja w zawodzie pracuję ok.25 lat.......i przyznaję że nie wszystko jeszcze wiem......(człowiek całe życie się uczy i głupi umiera),ale właśnie, najmądrzejsi są" ci co są na początku drogi"........

-
mudder
-

- Posty: 2679
- Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
- Lokalizacja: KTT/KBC/KR
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mudder » śr cze 07, 2006 6:50 pm
ja tam jakimś specjalistą też nie jestem większości rzeczy nauczyłem się od mojego pilota i mechanika za co 100krotne dzięki ale pomyśleć czasem trzeba

w sumie 1353 KM

no replacement for displacement!
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » śr cze 07, 2006 7:19 pm
mudder pisze:ja tam jakimś specjalistą też nie jestem większości rzeczy nauczyłem się od mojego pilota i mechanika za co 100krotne dzięki ale pomyśleć czasem trzeba

Ta historia sie powtarza..się powtarza...

-
notbad
- jestem tu nowy...

- Posty: 84
- Rejestracja: pn kwie 17, 2006 9:40 pm
- Lokalizacja: Śląsk
Post
autor: notbad » śr cze 07, 2006 10:11 pm
Ja u siebie stosuję zasadę uznawania I za bieg praktycznie zbedny- i jeśli nie ma cięzkiego terenu lub nie wiozę ładuję czegoś ogromnego na UAZ' a to ruszam z II- wtedy nie ma problemu z synchronizacją biegów między I a II. Bieg I stosuję tylko gdzy UAZ jest mocno przeciażony- a jeśli już chcesz to wysprzęglanie, przegazówka na luzie, jeszcze raz sprzęgiełko i powinno wochodzić bez zgrzytów
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » czw cze 08, 2006 6:50 am
To masz widocznie wolne przełożenia...akurat u mnie przy ruszaniu z 2 trzeba juz tak jakby troche sprzęgłem i gazem popracowac bardziej..

-
student 69
-

- Posty: 133
- Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
- Lokalizacja: Jura
Post
autor: student 69 » czw cze 08, 2006 7:41 am
notbad pisze:Ja u siebie stosuję zasadę uznawania I za bieg praktycznie zbedny- i jeśli nie ma cięzkiego terenu lub nie wiozę ładuję czegoś ogromnego na UAZ' a to ruszam z II- wtedy nie ma problemu z synchronizacją biegów między I a II. Bieg I stosuję tylko gdzy UAZ jest mocno przeciażony- a jeśli już chcesz to wysprzęglanie, przegazówka na luzie, jeszcze raz sprzęgiełko i powinno wochodzić bez zgrzytów
Zupełnie się zgadzam - używanie jedynki powoduje frustrację

, gdy przy 5km/h trzeba szukać dwójki. Właściwie zasada ta sprawdza się i przy wolnych i przy szybkich mostach,tyle że przy szybkich staretujesz troszkę bardziej ociężale

-
KUbutek

- Posty: 583
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KUbutek » czw cze 08, 2006 9:48 am
Przemo o co chodzi

-
Pietrass
-

- Posty: 273
- Rejestracja: czw cze 16, 2005 6:49 am
- Lokalizacja: Łódź - widzew
Post
autor: Pietrass » czw cze 08, 2006 1:09 pm
Marudzicie ja 1 wogule na asfalcie nie uzywam i jest git a jezeli chodzi o zgrzyty przy zmianie biegow to czesto gesto jak za szybko z 3 na 4 i nie robie nawet zmiany z miedzygazem a skrzynia jest w stanie bardzo dobrym 4 razy do roku jest rozbierana i sprawdzana

Pozdro
-
Doktor200

- Posty: 1563
- Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
- Lokalizacja: Markuszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Doktor200 » czw cze 08, 2006 1:17 pm
jak sie wprawiesz to jedynka sandal, sprzglo lekka przygazowka, i bieg wejdzie bez zgrzytu , zapinasz 2 i sandal

GazikoLandPatrol z pakietem V8, project

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość