zmian biegów w Uazie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » pn cze 05, 2006 9:51 pm

Przemekslaw pisze:dobra wytłumaczcie jeszcze jak dziecku miedzygaz czyli co :roll: ??
Nie wiesz ?? W między czasie dajesz w gaz !! Może być setka lub durze pifko . :)21

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pn cze 05, 2006 9:53 pm

mudder pisze:to znaczy że po wyrzuceniu biegu np 3 ustawiasz lewarek w pozycji luzu puszczasz sprzęgło dodajesz raptownie gazu puszczasz gaz wciskasz sprzęgło i wrzucasz 2 to robi sie tylko w przypadku redukcji i oczywiście wmiare szybko

mam nadzieje że niczego nie pokręciłem ja to już robie intuicyjnie :)21
dodam jeszcze że obroty wywołane międzygazem musza być dostosowane do aktualnej prędkośc kół zębatych w skrzyni :)21

Znaczy się: jak szybko jedziesz to duże obroty jak wolno to mniejsze na międzygazie

Da się to wyczuć i wtedy skrzynka nie zgrzyta. :lol:
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » pn cze 05, 2006 9:54 pm

wupasek pisze:
mudder pisze:
Przemekslaw pisze:U mnie wystarczy chwile odczekac pomiędzy 1 a 2 na luzie zeby obroty spadły i jest git. 8) Mowicie żeby przy redukcji deptac 2 razy po sprzęgle ??
przy redukcji z 2 na trzy międzygaz a przy wrzucaniu z 1 na 2 na dwa razy
super :)
niezla redukcja :)
:)20
znasz jeszcze jakeis inne tricki? :)21
Pewnie redukcje z 3 na 4 ..... :)21

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » pn cze 05, 2006 9:55 pm

gÓral świętokrzyski pisze:
mudder pisze:to znaczy że po wyrzuceniu biegu np 3 ustawiasz lewarek w pozycji luzu puszczasz sprzęgło dodajesz raptownie gazu puszczasz gaz wciskasz sprzęgło i wrzucasz 2 to robi sie tylko w przypadku redukcji i oczywiście wmiare szybko

mam nadzieje że niczego nie pokręciłem ja to już robie intuicyjnie :)21
dodam jeszcze że obroty wywołane międzygazem musza być dostosowane do aktualnej prędkośc kół zębatych w skrzyni :)21

Znaczy się: jak szybko jedziesz to duże obroty jak wolno to mniejsze na międzygazie

Da się to wyczuć i wtedy skrzynka nie zgrzyta. :lol:
dokładnie wyczucie przedewszystkim :)2
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Telesfor11
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:08 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Telesfor11 » wt cze 06, 2006 8:37 am

Biker pisze:"W górę" biegi można zmieniac bez sprzegła. Mi ładniej wchodziły niż ze sprzęgłem.
:)2 :)2
Ja trenuje redukcje bez sprzęgła i jest git
uaz 469b 80`

RATUNKU BUDA SPADA :((((((

Awatar użytkownika
Biker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: Biker » wt cze 06, 2006 9:26 am

mudder-> bo bez sprzęgła było szybciej :)21 . Nie trzeba było kombinować z międzygazem. W automacie to rzeczywiście może być ciężko to zrobić ale w swoim LR bieg wskakuje bez sprzęgła bez najmniejszego zgrzytu.

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt cze 06, 2006 9:27 am

Też jestem zdania, że sprzęgło i jeszcze rozrusznik to zbędne bajery w uazie.

Tylko zapalnie z korby na biegu (bo inaczej nie ma jak ruszyć bez sprzegła) trochę trudne sie wydaje :lol:
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt cze 06, 2006 3:44 pm

Grzegorz G. pisze:Też jestem zdania, że sprzęgło i jeszcze rozrusznik to zbędne bajery w uazie.

Tylko zapalnie z korby na biegu (bo inaczej nie ma jak ruszyć bez sprzegła) trochę trudne sie wydaje :lol:
:)21 :)2 :)2
Kubutek Ty sknero :)24 :)17
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt cze 06, 2006 3:46 pm

Biker pisze:mudder-> bo bez sprzęgła było szybciej :)21 . Nie trzeba było kombinować z międzygazem. W automacie to rzeczywiście może być ciężko to zrobić ale w swoim LR bieg wskakuje bez sprzęgła bez najmniejszego zgrzytu.
Tak napewno szybciej zwłaszcza jak za każdym razem musisz czekać na odpowiednie obroty silnika :roll: ludzie ale sobie lubicie utrudniać życie :lol:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » śr cze 07, 2006 3:32 pm

Znaczy sie jeżeli jesteś nowym, szczęśliwym posiadaczem uaza to zmiana z 2 na 3 wymaga odrobine praktyki, bo zwykle na początku jest łatwo władować sie w 1 i wtedy słychać tylko zgrzyt i dziwienie sie czemu niechce wejść :D przynajmniej ja przez pierwszy tydzień miałem z tym problemy, co do zmianiy z 1 na 2 to ciągle jak wrzucam to z lekkim porem ale znowóż nie takim żeby zgrzytało, co do redukcji to albo na dwa razy, albo na bardzo wolnych obrotach, oczywiście ze sprzęgłem :roll:

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr cze 07, 2006 4:24 pm

BROWAR_PL pisze:Znaczy sie jeżeli jesteś nowym, szczęśliwym posiadaczem uaza to zmiana z 2 na 3 wymaga odrobine praktyki, bo zwykle na początku jest łatwo władować sie w 1 i wtedy słychać tylko zgrzyt i dziwienie sie czemu niechce wejść :D przynajmniej ja przez pierwszy tydzień miałem z tym problemy, co do zmianiy z 1 na 2 to ciągle jak wrzucam to z lekkim porem ale znowóż nie takim żeby zgrzytało, co do redukcji to albo na dwa razy, albo na bardzo wolnych obrotach, oczywiście ze sprzęgłem :roll:
Znowu źle do redikcji musi być międzygaz bo inaczej będzie zgrzytać :evil:
a wrzucając z 1 nad 2 stosujemy technikę na dwa razy czy to tak ciężko pojąć :o :roll:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr cze 07, 2006 6:21 pm

dla tych co nie uczyli się jeździć ........np Muscelem,Starem 29,28,25,warszawą......to może być nie zrozumiałe,ja z takiej zmiany biegów to zdawałem egzamin(przy zdawaniu na prawo jazdy w 1982roku) :lol: :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr cze 07, 2006 6:28 pm

ja zdawałem prawko w 2000 i nauczyłem siętakiej zmiany na uazie to naprawde nie jest skomplikowane :)2
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr cze 07, 2006 6:36 pm

mudder pisze:ja zdawałem prawko w 2000 i nauczyłem siętakiej zmiany na uazie to naprawde nie jest skomplikowane :)2
....wręcz powiem, proste jak konstrukcja cepa..... :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr cze 07, 2006 6:38 pm

ale jak czytam to lepiej biegi bez sprzęgła wchodzą ale jak zwykle nie znam sie :)3

ja tam jakimś specjalistą też nie jestem większości rzeczy nauczyłem się od mojego pilota i mechanika za co 100krotne dzięki ale pomyśleć czasem trzeba :lol:
Ostatnio zmieniony śr cze 07, 2006 6:49 pm przez mudder, łącznie zmieniany 2 razy.
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr cze 07, 2006 6:45 pm

mudder pisze:ale jak czytam to lepiej biegi bez sprzęgła wchodzą ale jak zwykle nie znam sie :)3
......ja w zawodzie pracuję ok.25 lat.......i przyznaję że nie wszystko jeszcze wiem......(człowiek całe życie się uczy i głupi umiera),ale właśnie, najmądrzejsi są" ci co są na początku drogi"........ :)2 :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » śr cze 07, 2006 6:50 pm

ja tam jakimś specjalistą też nie jestem większości rzeczy nauczyłem się od mojego pilota i mechanika za co 100krotne dzięki ale pomyśleć czasem trzeba :lol:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr cze 07, 2006 7:19 pm

mudder pisze:ja tam jakimś specjalistą też nie jestem większości rzeczy nauczyłem się od mojego pilota i mechanika za co 100krotne dzięki ale pomyśleć czasem trzeba :lol:
Ta historia sie powtarza..się powtarza... :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

notbad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: pn kwie 17, 2006 9:40 pm
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: notbad » śr cze 07, 2006 10:11 pm

Ja u siebie stosuję zasadę uznawania I za bieg praktycznie zbedny- i jeśli nie ma cięzkiego terenu lub nie wiozę ładuję czegoś ogromnego na UAZ' a to ruszam z II- wtedy nie ma problemu z synchronizacją biegów między I a II. Bieg I stosuję tylko gdzy UAZ jest mocno przeciażony- a jeśli już chcesz to wysprzęglanie, przegazówka na luzie, jeszcze raz sprzęgiełko i powinno wochodzić bez zgrzytów

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » czw cze 08, 2006 6:50 am

To masz widocznie wolne przełożenia...akurat u mnie przy ruszaniu z 2 trzeba juz tak jakby troche sprzęgłem i gazem popracowac bardziej.. 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
student 69
 
 
Posty: 133
Rejestracja: pt gru 23, 2005 8:59 am
Lokalizacja: Jura

Post autor: student 69 » czw cze 08, 2006 7:41 am

notbad pisze:Ja u siebie stosuję zasadę uznawania I za bieg praktycznie zbedny- i jeśli nie ma cięzkiego terenu lub nie wiozę ładuję czegoś ogromnego na UAZ' a to ruszam z II- wtedy nie ma problemu z synchronizacją biegów między I a II. Bieg I stosuję tylko gdzy UAZ jest mocno przeciażony- a jeśli już chcesz to wysprzęglanie, przegazówka na luzie, jeszcze raz sprzęgiełko i powinno wochodzić bez zgrzytów
Zupełnie się zgadzam - używanie jedynki powoduje frustrację :lol: , gdy przy 5km/h trzeba szukać dwójki. Właściwie zasada ta sprawdza się i przy wolnych i przy szybkich mostach,tyle że przy szybkich staretujesz troszkę bardziej ociężale 8)
Gaz 69, uaz 469 NO MORE... SJ700
JURA OFF-ROAD TEAM
www.juroft.com

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw cze 08, 2006 9:37 am

Powiem więcej: instrukcja dopuszcza ruszanie z dwójki :)2
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » czw cze 08, 2006 9:48 am

Przemekslaw pisze:
Grzegorz G. pisze:Też jestem zdania, że sprzęgło i jeszcze rozrusznik to zbędne bajery w uazie.

Tylko zapalnie z korby na biegu (bo inaczej nie ma jak ruszyć bez sprzegła) trochę trudne sie wydaje :lol:
:)21 :)2 :)2
Kubutek Ty sknero :)24 :)17
Przemo o co chodzi ?? :o

Awatar użytkownika
Pietrass
 
 
Posty: 273
Rejestracja: czw cze 16, 2005 6:49 am
Lokalizacja: Łódź - widzew

Post autor: Pietrass » czw cze 08, 2006 1:09 pm

Marudzicie ja 1 wogule na asfalcie nie uzywam i jest git a jezeli chodzi o zgrzyty przy zmianie biegow to czesto gesto jak za szybko z 3 na 4 i nie robie nawet zmiany z miedzygazem a skrzynia jest w stanie bardzo dobrym 4 razy do roku jest rozbierana i sprawdzana ;) Pozdro
Chcesz sie czuc bezpiecznie kup TERENÓWKE :)
http://www.lodz4x4.pl/pietras.html

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw cze 08, 2006 1:17 pm

jak sie wprawiesz to jedynka sandal, sprzglo lekka przygazowka, i bieg wejdzie bez zgrzytu , zapinasz 2 i sandal :)17
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość