uaz + mercedes 3,0 diesel....czy warto,czy dużo zabawy??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » sob wrz 23, 2006 9:29 am

Wszystko się zgadza :)2 Ja caaały czas mówię o Muscelu. Ale w końcu to jest jedna rodzina :wink:
A powiedzcie jak skrzynię rozdzielczą połączyć ze skrzynią biegów? Tylko wałek pośredni wchodzi w grę? A może ktoś to jakoś łączył ze sobą? Bo każdy centymetr się liczy...


Kacper, uaktualnij sobie fury które posiadasz, bo wśród twoich nieruchomości w opisue brakuje UAZa 469 :)21
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » sob wrz 23, 2006 10:12 am

opaopa pisze:...
A powiedzcie jak skrzynię rozdzielczą połączyć ze skrzynią biegów? ...
Gaz 66



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » sob wrz 23, 2006 10:59 am

Musisz szukac rozdzielczą ale z reduktorem. Gaz 69 lub uaz+ obrucenie mostu. Gaz 66 bez obracania. I tak przy wszystkich patentach wały do przeróbki. :wink:

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » sob wrz 23, 2006 1:14 pm

Ale Gaz 66 to ma trochę zbyt toporną ta skrzynię...
Z kolei Gaz 69 ma trochę za słąbą.
UAZ by pasował i chyba przy tym zostanę. Nawet mam pomysł jak zrobić przystawkę odbioru mocy z orginalnej skrzyni od Muscela.
No i jeszcze nie mam wszystkiego na warsztacie, silnik siedzi jeszcze w innej padaczce 200 kilometrów stąd więc nie mogę tego pomierzyć. Ale właśnie chcę uniknąć przerabiania wałów poprzez przesunięcie silnika do przodu kosztem wentylatora. Pewnie to nie do końca wypali, ale przynajmniej jak będę przerabiał wały to nie będzie dużych różnic długości. A to z kolei jest też istotne bo jak za krótki będzie tylny wał to będę musiał pochylić most żeby nie łupać krzyżaków.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob wrz 23, 2006 7:51 pm

NuVo pisze:@Faziuaz jechałeś kiedykolwiek Uazem z MB 300D?W terenie na wolnych obrotach moment jest świetny,a na czarnym tez ładnie nagina,mówie oczywiście o MB+skrzynia Uaz i red. też Uaz.

P.S. Jechałem testowo już 90km/h i gdyby nie brak piątki to na pewno byłoby szybciej ale to i tak dużo.
.....otóż właśnie dla tego pytam......ponieważ nie jeździłem takim "czymś",nie chcę stosować metody prób i błędów ......chyba lepiej skorzystać z doświadczeń,i zapytać kolegów którzy jeżdżą jakimś konkretnym zestawem........wiem że z czasem tematy takie stają się nudne/co lepsze...../,więc przejdźmy do pytania następnego.....czy ma ktoś doświadczenia z silnikiem 3,3 TD Nissana?,oczywiście adoptowanego do Uaza
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » sob wrz 23, 2006 9:39 pm

W szczecinie kolega Pablo wstawiał zestaw Patrolowy (k160) czyli mosty, skrzynię, reduktor i silnik ..... ale niestety 2,8D wolnossący cztero cylindrowy. Ogólnie auto fajnie idzie na 35" BFG ale troszkę mu mocy brakuje.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz wrz 24, 2006 6:30 pm

....nooo, właśnie cztery cylindry......mnie chodzi o 3,3 td a to już 6-cylindrów,chdzi o to ile budy trzeba by było wycinać,czy może lepiej chłodnicę zapakować na tył auta....
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » śr wrz 27, 2006 4:37 pm

wiem ze gosc ze starogardu ma uaza wlasnie z 3.3 TD z parcha jest nawet na sprzedaz na gieldzie na tej stronie wiec zerknic i zobacz co i jak moze sie cos dowiesz :wink:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » czw wrz 28, 2006 11:46 am

Witam dzisiejszej nocy wstawilismy 2,4 D wreszcie dzialający silnik ( juz drugi) chłodnica poszłą na maxa do przodu to znaczy wicinaliśmy pas przedni i jest na styk z przodem auta. Połączenie skrzyni z reduktorem flansza i sprzegiełko gumowe od MB W 123. dziaj przetestujemy jak to jezdzi wiec bede mogl cos wiecej napisac. Silnik 3.0 D duży i cięzki ale już 2,4 jest tak ciezki że resory siadły jak cholera. 3.0 D by sie nie zmiescił ... Rozsądne wyjscie dla 3.0D jest przesuniecie reduktora i skrzyni do srodka samochodu wtedy trzeba skrócić wał tylny a wydłużyć przedni. Środek ciężkosci samochodu sie przesówa i powinno byc lepiej. To teoria ... z praktyki wiem tylko jak włożyć 2.4 D ... POZDRAWIAM
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » czw wrz 28, 2006 12:35 pm

No właśnie jednym z moich pomysłów, żeby nie iść w koszty była zamiana miejscami wałów :)23 Skrzynia jakaś z wałkiem pośrednim, tylni most pochylony. A silnik wtedy motam gdzie wyjdzie. Najwyżej będe miał miejsce na koło zapasowe między chłodnicą a silnikiem :)21
Mam jeszcze jeden wał taki jakiś pośredni. Krótszy od tylnego wału. Możliwe że wogóle skrócę całą furę. Ale jak już będę coś motał przy zawieszeniu (tył budy i tak będę robił sam- 3 blachy i dwa otwory na koła :wink: ) to od razu mógł bym przerobić na sprężyny. No i tak bez końca... Musze coś tu uprościć bo będę to motał do późnej starości :roll:

Aha, silnik Muscela jest cięższy od UAZowego więc nie powinno być takiego wielkiego szoku jeżeli chodzi o ciężar, ale to tylko w moim konkretnym przypadku.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » czw wrz 28, 2006 12:38 pm

opaopa pisze:No właśnie jednym z moich pomysłów, żeby nie iść w koszty była zamiana miejscami wałów :)23 Skrzynia jakaś z wałkiem pośrednim, tylni most pochylony. A silnik wtedy motam gdzie wyjdzie. Najwyżej będe miał miejsce na koło zapasowe między chłodnicą a silnikiem :)21
Mam jeszcze jeden wał taki jakiś pośredni. Krótszy od tylnego wału. Możliwe że wogóle skrócę całą furę. Ale jak już będę coś motał przy zawieszeniu (tył budy i tak będę robił sam- 3 blachy i dwa otwory na koła :wink: ) to od razu mógł bym przerobić na sprężyny. No i tak bez końca... Musze coś tu uprościć bo będę to motał do późnej starości :roll:

Aha, silnik Muscela jest cięższy od UAZowego więc nie powinno być takiego wielkiego szoku jeżeli chodzi o ciężar, ale to tylko w moim konkretnym przypadku.


Dobrze kombinujesz :wink: :)2 zobaczymy jak ci wyjdzie... jak juz cos bedziesz mial to oczywiscie pochwal sie... :wink: :) :)2
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw wrz 28, 2006 6:20 pm

...Uaz 4x4,wrzuć fotki z motanie popatrzymy 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » czw wrz 28, 2006 6:33 pm

Fazi .. 8) wejdź na strone z podpisu w/w kolegi i wejdź w dział MY :)21 :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » czw wrz 28, 2006 7:54 pm

co to za Typ :o :o :o :lol: :)2
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » czw wrz 28, 2006 8:09 pm

UAZ4x4 pisze: 3.0 D by sie nie zmiescił ... Rozsądne wyjscie dla 3.0D jest przesuniecie reduktora i skrzyni do srodka samochodu wtedy trzeba skrócić wał tylny a wydłużyć przedni. Środek ciężkosci samochodu sie przesówa i powinno byc lepiej. To teoria ... z praktyki wiem tylko jak włożyć 2.4 D ... POZDRAWIAM
:)2 i tak dokładnie jest :)2 trza jeszcze tylko zestaw silnik+skrzynia+reduktor podnieść na taką wysokość żeby wystawało jak najmniej poniżej ramy bo w tym zestawie reduktor jest indywidualny czyli narażony na tralala :wink: u nie nie wystaje nic ale srodek ciężkości wysoko wylazł...
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » czw wrz 28, 2006 11:53 pm

Sluchajcie po 4 miesiacach stania odrzył dzisiaj pierwszy raz nim jezdzilismy. Połączenie skrzyni mercedesa z reduktorem jest na sztywno więc ryzyko jest tylko takie ze się złamie (spawy nie wytrzymają). Na mojej stronce to nie ja jestem w dziale MY tylko nasz pogięty kolega. Zdjęcia mam nadzieję podeslę jutro. Mam w tej chwili włożony 2.4D (stary typ) Paweł na forum Suj (można go znaleźć w dziale Mercedesa) stwierdził ze silniczek nawet niezle pyka jak na starucha. Wiec moze jeszcze troche kilometrów zrobimy.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » czw wrz 28, 2006 11:59 pm

Do połączenia posłużyła nam skrzynia od mercedesa 4 biegowa. trochę kątownika, reduktor uaza wałek sprzęgłowy ze starej skrzyni UAZa. Przepis: rozdzielasz reduktor ze skrzynią. Następnie odcinasz z obudowy skrzyni sciankę w której siedzi łożysko od strony reduktora. następnie (i tutaj już jest potrzebny tokaż) dajesz walek sprzeglowy do rozcięcia do tego dorabiasz flanszę łączącą flansze w skrzyni poprzez gumowe sprzegiełko z połową wałka od skrzyni. Na koniec obudowa uszczelniacza aby olej nie uciekał z reduktora. Dla tego wszystkiego spawasz klatkę która jest przykręcona do tyłu skrzyni oraz reduktora. wewnątrz masz połączenie poprzez gumowe sprzegiełko. Obyło sie bez skracania i kombinacji z wałami. siedzi teraz 2.4 D . bo 3 litrowy jest za cięzki... Jakies pytania prosze pisac.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pt wrz 29, 2006 9:33 am

u mnie to tak wygląda, simering żałuje tylko że jakiś stary wsadziłem trza tera rozbierać :evil: a robił mi to ojciec, jak by komu sie podobało to tralala priv :wink:
Obrazek[/img]
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt wrz 29, 2006 2:05 pm

kolega ma zmote na ramie Uaza z silnikiem MB 300 + skrzynia biegów, reduktor robur i od stara wyciągarka. Ale cały zespół napędowy ma cofnięty do tyłu że ma tylny wał krótki. Mosty ma od k160.
Gazy 69

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » sob wrz 30, 2006 6:49 am

UAZ4x4 czy możesz zmierzyc ile jest miejsca między 4-tym garem a ścianką(budą). Ja wstawiam 3.0MB i niewiem czy się zmieści bez cięcia tej ścianki. Filtr olejowy mam z przodu więc na niego nie patrz :wink:

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » sob wrz 30, 2006 7:28 am

darek.z to jakie wkoncu u siebie robisz polaczenie???? skracasz waly i przesuwasz reduktor? :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » sob wrz 30, 2006 7:35 am

Tak. Bo innej opcji chyba nie ma.
300D+skrzynia merc+red. uaz i wały do cięcia
A chciałem za dużo nie motac :D

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob wrz 30, 2006 8:00 pm

Przemekslaw pisze:Fazi .. 8) wejdź na strone z podpisu w/w kolegi i wejdź w dział MY :)21 :)21
.....no i jestem w szoku! :lol: (ale o szczegółach, ani hu hu)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

ratel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 31, 2006 11:00 am

Post autor: ratel » wt paź 31, 2006 11:53 am

Machanko dla wszystkich! (łapką).
Faziouaz, właśnie jestem w trakcie podmianki 3D od "beczki".Już jest wpasowany, a było tak:
benzyniak + chłodnica - won, obudowę koła zamachowego (Uaz) dopasowujesz do 3D (wycinasz flexem, od wewnętrznej strony obudowy miejsce na koło zamachowe 3D). Dorabiasz płytę dystansową pomiędzy silnik a obudowę (blacha 8mm tak wycięta, aby połączyć śrubami obudowę z silnikiem, rozrusznik merca, przykręcany będzie z drugiej strony, niż to miało miejsce w uazie). Tarcza sprzęgła będzie z uaza. Aby dopasować należy odrobinkę powiększyć na tokarce średnicę wpustu tarczy sprzęgła na kole zamachowym. Wałek sprzęgłowy reduktora lekko przetoczyć na końcówce dopasowując do otworu w kole zamachowym. Na cmentarzu samochodowym grzebiemy tak długo, aż znajdziemy pasujące uchwyty do mocowania silnika (z małą przeróbką) i chłodnicę, którą wsuniemy w lukę atrapy (zobaczysz ją po zdemontowaniu chłodnicy uaza). Łączymy ją z silnikiem gumowymi, profilowanymi wężami gumowymi (do nabycia w sklepie). Aby silnik pasował musisz jeszcze wyciąć otwór w karoserii na filtr oleju. Chłodnicy oleju nie montowałem. Spróbuję bez, otwory zaślepione. Za 6-8 dni próbna jazda. Polecam nie grzebać przy przestawianiu i modyfikacji skrzyni i wałów. I to by było na tyle.............powodzonka

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » wt paź 31, 2006 12:08 pm

....no dzięki "Ratel" za info, szczegóły techniczne nie stanowią problemu, mi chodzi głównie o to czy zestaw z mercedesa daje radę w terenie,czy nie rwie półosi czy reduktor się nie sypie itp,co do montażu to jakoś sobie poradzę.....ale na dzień dzisiejszy decyzja zapadła o przystosowaniu motoru 3,3 TD z Nissana,tak że teraz ten zestaw zaprząta mi umysł,i wszelkie info na ten temat jest miło widziane.Pozdrawiam
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość