silnik 2.4 D mercedesa w UAZie?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn lut 18, 2008 8:53 pm

zapowiada sie jak u każdego
tez niby miałem to zrobić w tydzien moze dwa
po drodze stracisz zapał wiele razy
ja do tego stopnia ze pojawiały sie na giełdzie ogłoszenia o tym ze chce go sprzedac
był nawet jeden kupiec ale nie wysłałem mu zdjec i dlatego jeszcze mam dwa :roll:
ciekawe tylko czy to dobrze czy źle
okaże sie mam nadzieje juz wkrótce
musze go odpalić i pjeździc bo szkoda bedzie sprzedac bez przejaźdzki
a sprzedac musze bo chce miec cywilizowane auto kiedy urodzi nam sie dziecko-a urodzi w sierpniu.
mimo wszystko powodzenia

p.s
może rozpętam burze ale czy dobry żuk w uazie nie objedzie merca 2.4 ?? ?? ??
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pn lut 18, 2008 9:07 pm

p.s
może rozpętam burze ale czy dobry żuk w uazie nie objedzie merca 2.4
hmmm mysle nad mercem bo ten akurat na rope, podbna moc, wydaje sie trwała jednostka, wady S-21 to spalanie, i gówniany gaźnik webera, troche przeszkadza butla 50 litrów na LPG w bagażniku, ale badź co bądź silnik jest elastyczny, nisko obrotowy jak na benzyne, da rade bujnać do 90km/h (ale gdyby mi o predkość chodziło to bym napewno sie nie zdecydował na UAZa :wink: ) z dwójki ruszam bez problemu, 20km/h na trójce i sie zbiera, poniżej 40km/h na czwórce też sie zbiera, tylko halas jest sporawy bo luz na wale mam :cry: i ogólnie chodzi mi tylko o SPALANIE :( 18 litrów gazu, czy gażnik solexa pomniejszył by ten wynik, pozostawiajac elastyczność?
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » pn lut 18, 2008 10:04 pm

18 litrów gazu to żadna informacja dla forumowiczów
wszystko zależy od tego jak jeździsz
to ile spali 2.9v6 które ja wstawiłem i na którym to silniku jeździ wiele osób ?? ?? ?? to zabawa kolego jesli chciałbym zeby samochód terenowy spalał mi 5 litrów mniej jeździłbym tylko po twardej łące i udawał ze jest super
ilości paliwa w terenie nie jesteśmy w stanie określić
poza tym 18 litrów jak na żukiete to nie jest jakiś strasznie wysoki wynik
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » wt lut 19, 2008 9:52 am

Nic nie mówcie o długim remoncie, bo wiem coś o tym. W lipcu 2006 pojechałem do brata na urlop połączony z remontem uaza. Trzeba było zmienić ramę (bo pękać zaczęła), porozrywało mi też podłogę bo za wysokie gumy dałem pomiędzy ramę i budę i od pracy popękała. Wyglądało optymistycznie, 2 tygodnie urlopu i miał być zrobiony. Po 2 tygodniach owszem rama była na mostach, kasta wyspawaną miała podłogę i wzmocnioną dodatkowo. Zostało jeszcze kilka przeróbek. Tak zawzięcie mój brat do robił, że mchem porósł. Od wiosny 2007 z doskoku próbowałem coś zrobić, ale to nie robota. Na jesień zapokowałem go na lawetę i przywiozłem do garażu. Kupiłem migomat i jadę po kolei. Czas wyjazdu ustawiłem na czerwiec, czy się uda? Zobaczymy. Ale chcę żeby posłużył mi troszkę.
Ale fakty są takie, że cholernie brakuje mi jazdy UAZem. Kolega ostatnio użyczył mi w teren Samuraja. Poupalałem go to troszkę już lepiej się czuję, ale uaz to uaz :) W nim się chociaż normalnie mieszczę :) i nie robi mi z mózgu galarety.

Info dla kolegi co pyta czy gaźnik solexa zmniejszy użycie gazu.:
W zasadzie nie, chyba że gaźnik byłby w rozsypce, nieszczelny. Tak naprawdę przy instalcji gazowej gaźnik robi tylko za przepustnicę. Idąc tym tropem, będę przy uruchamianiu UAZa eksperymentował. Zamiast gaźnika, chcę mu zainstalować tylko przepustnicę, np. oplowską.
Na wielkość spalania gazu ma również wpływ układ zapłonowy. Więc na to należy zwrócić szczególną uwagę. I na to są metogy. Ja zamierzam zastosować układ elektroniczy, który raz że da mi mocną iskrę, bez wzglęgu na obroty silnika (cewka i aparat zapłonowy pozostają bez zmian) dodatkowo chcę założyć układ, dzięki któremu można zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu. Z kabiny, potencjometrem, można dostroić zapłon w zależność od warunków. Ale to jeszcze ze 2-3 miesiące, pochwalę się wynikiem (jak będzie się czym chwalić ).
Ostatnio zmieniony śr lut 20, 2008 8:47 am przez jac.uaz, łącznie zmieniany 1 raz.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr lut 20, 2008 7:54 am

konrad1983nr1 pisze:hehe ciekawie sie zapowiada, kupic silnik i dłubac 2 lata, nie wytrzymał bym bez jazdy uazem, musze nawet isc i popatrzec tak sie uzalezniłem :)21 , narazie jednak zostane przy s-21, gdyby nie spalanie to był by to całkiem nie zły silnik
:)2
1) zostaw auto w spokoju - za 100 lat Ci się przeróbki nie zwrócą jesli nie utkniesz po drodze
2) 18 litrów LPG to normalne spalanie i trudno będzie tutaj coś zawalczyć. Mój na oryginale potrafi zejść poniżej 16, ale przy 100% trasy i max 80/h (licznikowe - czyli trochę ponad 70). Dużo zależy od opon i ciśnienia.
3) 2,4D ze skrzynią uaza jest nie do przyjęcia moim zdaniem. To przejście z 3 na 4 może zabić poprostu. No i jakoś trwałość podzespołów spada. Jak musisz to koniecznie skrzynia merca, ale to też ma wadę bo trójka się trochę za szybka robi i brakuje w terenie dobrej uazowej trójki. Za to wytrzymałość całości rośnie o 300%.
5) ja swojego po przeróbce sprzedałem.
6) sam myślałem o żuku bo mnie remont oryginała przeraża trochę a po przejażdżce żukiem zrobionym całkiem fajne wrażenia miałem

Reasumając - ręce precz od auta jak jeździ. 8)
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » śr lut 20, 2008 11:11 am

umnie przeróbki trwały 3 tygodnie zmiana silnika i skrzyni merc , podwieszane pedały i serwo merc, pompa hamulcowa zuk i zrobienie od nowa elektryki plus zmiana kolumny kierownicej od vw passat ale to było dawno dawno temu :D
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » śr lut 27, 2008 8:31 pm

...2,5D od 124 polecam...
| UAZ 469b |
| Wrocław |

Awatar użytkownika
Słoń2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 1:24 pm
Lokalizacja: Pomorskie/Kościerzyna

Post autor: Słoń2 » śr lut 27, 2008 11:10 pm

Kolego bartku a jak sobie poradziłes z niska olejowa m tym 2,5 bo jest ciezko ominac most? Mam tez 2,5 20 zaworowy ale jeszcze nie wstawiony!
Pozdrawiam!!!

Awatar użytkownika
Bartek z Wrocka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Bartek z Wrocka » czw lut 28, 2008 7:50 pm

...rzeczywiscie most ciezko ominac, dlatego uaz jest teraz duzo wyzszy, wiec problemu nie ma, miska nad mostem + bycze jaja ze stara, raz juz zalatwilem glowice po zderzeniu michy z mostem... nie polecam
Ale silnik pracuje idealnie, mocy duuuuzo wiecej niz 2,4 ze 123...
| UAZ 469b |
| Wrocław |

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » pn mar 10, 2008 8:21 pm

Witam,

Kumpel chce wsadzić sobie taki silnik do uaza i chciałby zobaczyć jak to jest zrobione. Ma ktoś w Warszawie lub okolicy taki silniczek zamontowany i zechciałby otworzyć na moment maskę żeby zrobić kilka fotek i ewentualnie wytłumaczyć co i jak, na co zwrócić uwagę itp?

Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » sob mar 15, 2008 9:41 pm

hehe kolejny gienialny pomysł :wink: czy silnik z poloneza by pasował do syfa?? bo tak rozgladam sie za przyczepka i pomyslałem ze mozna by zakupic za grosze tracka, z ramy i skrzyni zrobic przyczepke, silnik wpasowac do syfa a z reszty zrobic wyprzedaz.
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » sob mar 15, 2008 11:03 pm

konrad1983nr1 pisze:hehe kolejny gienialny pomysł :wink: czy silnik z poloneza by pasował do syfa?? bo tak rozgladam sie za przyczepka i pomyslałem ze mozna by zakupic za grosze tracka, z ramy i skrzyni zrobic przyczepke, silnik wpasowac do syfa a z reszty zrobic wyprzedaz.
Spytaj L80. On coś wie w tym temacie :wink: W zeszłym roku, to chyba nawet w Brodnicy startował.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » czw lis 27, 2008 11:27 am

Witam.
Panowie podłacze sie do tego tematy.
Co sądzicie o silniku mercedes 123 3.0 Turbo Diesel u uazie?
Nie pytam o przeróbki,tylko o silnik.Czytałem ze był produkowany do 1985r.Nie wiem jak z czesciami i kompatybilnością ich z 3.0 bez turbiny?
Czy to nie bedzie troche przerost formy nad treścią?? :-?
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » czw lis 27, 2008 12:19 pm

konrad1983nr1 pisze: czy silnik z poloneza by pasował do syfa??
Na pewno da się spasować. Jakiś genialny inżynier zrobił kiedyś taki numer z Honkerem :-? W końcu można przecież jeździć na reduktorze.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Takayuki » czw lis 27, 2008 12:36 pm

Produkowany do '85 S-klasy i W123. Inny od 300D nieuturbionego - korbowody, panewki, tłoki itd.
Dużo informacji na forum
http://www.w114-115.org.pl/forum/ - OM617A w wyszukiwarke wpisac i juz :)
Części ciężko dostać i drogie... kiedyś tylko ASO, mieliśmy taki silnik w plaskaczu, padł po 600kkm, kapitalka kosztowała 6000zł w '98 roku. Teraz pewnie x2.

landryn
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw gru 09, 2004 11:57 pm
Lokalizacja: M-Maz.

Post autor: landryn » sob gru 27, 2008 3:03 am

Aj panowie,pomimo tego ze post dosyć dawny jest to musze wtracic swoje zdanie i poruszyć jeszcze temat.Widze że MB 240D jest mocno nie doceniane,a to bład. Wypowiem się na ten temat bo od trzech sezonów jeżdze na takim silniku i coś o nim wiem. Mam w Gaziku 220D, czyli troszke słabszy ,33x12.5 BFG i skrzynie Gazikową trójkę.Auto służy głownie do terenu. Silnik jest o wieeeeele mocniejszy od s-21, i od przeciętnego motoru Uaza myślę że też, pomimo tego że stan jego daleki jest od fabrycznego. Oczywiscie nie porownujemy go z silnikami 150 konnymi. Głowna wada tych silników to ich duza masa i wymiary. A zalet jest wiele : 1 silnik nie obawia się gotowania i przegrzania bo jest w pełni wykonany z żeliwa. 2 Wbrew pozorom nie straszne mu sa wysokie obroty,ja mam rozkrecona pompę wtryskową i chwilami osiaga 5500 tys obr i nic złego z nim sie nie dzieje. 3 Trwały, bezawaryjny i bezproblemowy, nie ma przy nim dłubania. 4 Elastyczny,bezproblemowo radzi sobie u mnie z gumą 33, tak na drodze jak i w terenie. Braki mocowe wykazuje tylko na dłuuuugich,stromych podjazdach i sytuacjach gdzie nie ma miejsca na napedzenie sie i rozkręcenie motoru.5 Dobry do głębokiego brodzenia, dobrze uszczelniony, szczelny rozrząd na łańcuchu. Ja jestem z tego motoru zadowolony, sprawuje sie pieknie a auto uzywane jest treściwie. Inny temat to to że MB jest bardzo czuły na ustawienie pompy wtryskowej i doregulowanie całośći , a mało kto potrafi to dobrze zrobić. Dlatego tak rózne są opinie o tych silnikach i tak różnie one jezdzą. Silnik silnikowi nie jest równy. Według mnie dobre 240D jest warte polecenia :)2

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob gru 27, 2008 11:42 am

ja mam nieco inne pytanie
wkładałem do uaza fordowską v6 EFI ale niestety z oryginalną skrzynią uaza (w połączeniu z tą skrzynią to lipa)-sprzedałem

szukałem informacji czy taki silnik 2.9 można wcisnąc do uaza razem ze skrzynią forda ale jakoś nie trafiłem na nic(będe szukał dalej ale moze ktoś z kolegów zna namiary na konkretną strone)
silnik forda ma dobrze ukształtowana miske olejową i nie wystepuje przy nim problem z kolizją z mostem

jaki zestaw (silnik+skrzynia)mozna zaadoptować do uaza zeby zmieścić się z reduktorem zachowując odpowiedni kąt pracy tylniego wału,zeby przedni wał nie był zadługi,zeby ukształtowanie miski było podobne do oryginału i zeby nie trzebabyło ciąc budy

optymalnie byłoby móc pozostawić oryginalny reduktor w swoim miejscu uniknołbym przeróbek wałów

oczywiście myśle o silniku benzynowym
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » sob gru 27, 2008 3:38 pm

Wez kup dzwon od forda żeliwny skrzynie od mercedesa 207 4 biegowa jest bardzo krotka tyle ze przelozenie na pierwszym biegu jest 4 z malym hakiem. Moglbys sprobowac ze skrzynia od 208, 308,310, 410 ma bardzo wolna jedynke ale niestety kosztem jej dlugosci.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob gru 27, 2008 4:09 pm

takiej opcji nie brałem pod uwage
myslałem raczej o oryginalnym zestawie(skrzynia silnik) zeby juz kombinacje połączenia i sprzęgła ominąc
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
Krees
 
 
Posty: 9393
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 12:56 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Krees » sob gru 27, 2008 11:56 pm

tiger pisze:Wez kup dzwon od forda żeliwny skrzynie od mercedesa 207 4 biegowa jest bardzo krotka tyle ze przelozenie na pierwszym biegu jest 4 z malym hakiem. Moglbys sprobowac ze skrzynia od 208, 308,310, 410 ma bardzo wolna jedynke ale niestety kosztem jej dlugosci.
Ta skrzynia (od 207, 4-biegowa) ma dziurę między 2 a 3 (2 jest odrobinę za krótka), choć przy benzynie może się to nie ujawnić.
Poza tym, fantastyczna skrzynia, bardzo lekka zmiana przełożeń, nigdy nie miałem z nią problemów. Na reduktorze w zasadzie nie używa się 1, chyba, że do pełzania, albo jak dużo mocy potrzeba.

Mam w zestawie z silnikiem MB2,4 i nie narzekam. Bywa za słaby, ale w terenie się nie poddaje.
A destiny - it's the rising sun

Zawodowo patrzę na ptaki :)21

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » ndz gru 28, 2008 8:17 am

tiger pisze:Wez kup dzwon od forda żeliwny skrzynie od mercedesa 207 4 biegowa jest bardzo krotka tyle ze przelozenie na pierwszym biegu jest 4 z malym hakiem. Moglbys sprobowac ze skrzynia od 208, 308,310, 410 ma bardzo wolna jedynke ale niestety kosztem jej dlugosci.
do dzwona żeliwnego od forda to jest za krótki wałek sprzęgłowy.
Trzeba zrobic kryzę gr.3cm między silnik a dzwon mercedesa, a wałek sprzęgłowy podeprzeć w kole zamacowym(dotoczyc tulejkę pod łożysko igłowe) tarcza mercedes 240mm, docisk scorpio. łapa sprzęgła, wysprzęglnik, łożysko oporowe mercedes.
Przy skrzyni mb niewiem czy lewarek nie wyjdzie ci pod prawym kolanem w podłodze. Ja przestawiłem wybierak biegów i dorobiłem nowe dźwigienki - tyle że moja podłoga jest nowo budowana wg mojego pomysłu.

A skracanie wałów - czego tu się bac?
z kryzą to było myślenia i zabawy..

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » ndz gru 28, 2008 11:28 am

to nie mam szans na oryginalną skrzynie forda???
wydaje mi się ze gdzies tu na forum czytałem o tym ze jakis model skrzyni sią skraca i wtedy jest realna szansa taki zestaw włozyć do uaza
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » ndz gru 28, 2008 6:32 pm

fizycznie to to upchniesz, ale gorzej z przełożeniami

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » ndz gru 28, 2008 6:34 pm

a, zapomniałem że w miarę krótaka jest skrzynia MT75 (5-biegowa)

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz gru 28, 2008 7:56 pm

MT 75 jest krotka ale jak myslisz tylko o mostach uaza a jak planujesz mosty patrola to sobie odpusc bo przelozenia ci wszystko popsuja. Co do skrzyni mercedesa to wlasnie zapomnialem dodac ze trzeba przedluzyc walek troche zeby sie podparl ale dla tokarza to nie bedzie zaden problem.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość