Ploblem z silnikiem uaz (wołga)

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr mar 26, 2008 10:37 am

Część na allegro, część w Rosji, część od kumpli :)

ale nie polecam zestawów remontowych od Mir-Uaz :), bo to półprodukty, które trzeba jeszcze szlifować itd. Sworznie nie pasują do tłoków itd, jedynie szklanki w miare dobre :).
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » śr mar 26, 2008 10:50 am

tylko z kąd kupić zeby nie było problemów o ktorych mowiles...

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr mar 26, 2008 12:03 pm

Tak jak mówiłem, "Mir-Uaz" na allegro ma kiepskie zestawy remontowe, wbrew temu co mówi :) Tłoki niedorobione z zadziorami, różnica w ich wadze 15g :) sworznie nie od tłoków, niedokończne , trzeba je było zmniejszać i szlifować. /do tego okazało się że gumki do tuleji sprzedaje osobno o czym dowiedziałem się jak przyszedł zestaw i kolejne 2tyg aż łaskawie dotarła to do mnie :). Aaa i wogóle Tuleje są od UAZa, a tłoki od Wołgi :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » śr mar 26, 2008 12:12 pm

http://allegro.pl/item334309460_komplet ... z_gaz.html tu jakis koles sprzedaje wiecej w kupie ale gwarancji nie ma co do jakości...

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr mar 26, 2008 12:34 pm

Wygląda dobrze, ale to jest Wołga nie UAZ ( inne tuleje i podkładki miedziane a nie gumowe )
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » czw mar 27, 2008 9:10 am

KleryK pw.

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pn mar 31, 2008 9:59 am

Może ktoś zna godnego polecenia magika od silników w okolicach warszawy?

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn mar 31, 2008 1:53 pm

Co masz na myśli magika ? :)
Albo co chcesz zrobić z silnikiem
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pn mar 31, 2008 2:03 pm

Przecież nie zaczarować ... (a byłby tajenie heheh) wyremontowac, bo sam to ja nie z tej branży... no chyba ze taniej bedzie zaadopotować silnik z czegoś innego.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn mar 31, 2008 2:37 pm

Remont kapitalny ? Czy tylko wymiana pierścionków ?

Jaki masz dokłądnie silnik

rocznik :)
jaka głowica ( numerki spisz )
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » pn mar 31, 2008 7:57 pm

Blok silnika wyglada na uaza (filtr oleju wkrecany z boku) , glowica wyglada na wołge (kwadratowe kolektory ) a moze sie myle...
po zdjęciu głowicy nalalem bęzyny na zawory, stala z 5min i wsiąkła, na tlokach byla z 1 min i przeleciała. Uszczelka podgłowicą nie wygladala jaby miala przedmuchy.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt kwie 01, 2008 10:32 am

Głowice masz starego typu. Od UAZa

Benzyzna jak zcieka z głowicy 5min to nie jest tak źle, a z tłoków 1min. U mnie przelatywalo momentalnie :). Więc nie jest tak źle.

Możesz sobie dotrzeć wiertarką zawory, pasta kosztuje 3 i 1 kosztuje po 4zł, potem załóż uszczelkę i sprawdź kompresję, albo , zciągnij miskę olejową odkręć jeden korbowód, wyciągnij go górą, bo dołem chyba się nie da, i zciągnij z niego pierścienie, wsadź je po koleji do tuleji i zobacz luz szczelinowy na zamku pierścienia szczelinomierzem.


odkręć jedną panewkę zobacz jak wygląda, czy jest porżnięta, czy gładziutka, luzu i tak chyba się nie sprawdzi w ten sposób, ale będzie wiadomo w jakim stanie są.

Bo nie wiem czy opłaca Ci się robić remont kapitalny tego silnika. Bo wyjdzie Ci to bez robocizny koło 1000zł minimum. A z robocizną to może z 2000zł być.

Czy nie lepiej będzie Ci już załatwić w dobrym stanie silnika S-21 od żukensa i go jakoś wmontować, albo jak będziesz miał więcej kasy to Andorię. Bo remonty orginalnych silników są tylko dla fanatyków i fetyszystów takich jak ja :)

Chyba że sam sobie wymienisz pierścionki, uszczelnisz zawory w głowicy i będziesz jeździł aż zdechnie.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » wt kwie 01, 2008 1:19 pm

Zmierzylem tuleje (na tyle ile sie da od góry suwmiarka) 92,2mm, nie wiem jak po środku tulei bo chyba tam bedzie najwiekszy wymiar. Wymiana pierścieni cos da?


Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt kwie 01, 2008 8:29 pm

Mierzy się niby w 3 wysokościach na całej szerokości.

Wedle instrukcji pierścienie wymienia się co 70tyś km.

Jeżeli tuleje masz w całkiem stanie , sprawdź czy masz tzw. próg u góry tuleji. Czy jest bardzo czy tylko lekko wyczuwalny palcem. Jeżeli lekko
to warto może jednak tylko wymienić pierścienie.

Ciężko tak na odległość z tym walczyć :). Mogłeś zrobić wpierw próbę olejową przed badaniem kompresji to by była pewność czy to głowica czy też pierścienie. Ale na pozostałych garach masz całkiem dobrą kompresję 7.5 ! Ciekawe tylko co to za patent z zamianą miejsca na filtr oleju i ciśnieniomierz !!!!! To fabryczne czy ktoś tak zrobił ?????


1) Jeżeli chcesz wydać na to do 200-300zł to wymień pierścienie i dotrzyj zawory.

2) Jeżeli chcesz wydać do 1500zł to zrób remont kapitalny ale sam

3) Jeżeli chcesz wydać do 2500zł to zleć komuś zrobienie remontu ale załatw wcześniej części.

Wszystko wedle chęci i pieniędzy :).

Ale według mnie na TEN TWÓJ silnik to szkoda dużo kasy.ładować Lepiej kup gdzieś silnik po 1996 roku :) albo żukowski jak Ci nie zależy na orginalności , w Tarmocie zapytaj czasem mają i taki wstaw.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr kwie 02, 2008 12:29 am

pomijając fakt , że jak wszystko sam zrobi to i tak silnik starczy mu na góra 10 tysiaków km :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » śr kwie 02, 2008 7:20 am

gri74 pisze:pomijając fakt , że jak wszystko sam zrobi to i tak silnik starczy mu na góra 10 tysiaków km :lol:
To jakie najlepsze wyjście ?
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr kwie 02, 2008 7:54 am

Jak to piszą w takim jednym dziale na forum: "kub Jeepa" :lol:
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » śr kwie 02, 2008 9:26 am

gri74 napisał:
pomijając fakt , że jak wszystko sam zrobi to i tak silnik starczy mu na góra 10 tysiaków km
A pomijając fakt , że zrobi wszystko u najlepszych w świecie fachowców starczy mu na 20 tysi :D
No , przepraszam 25 .
I nic to nie ma wspólnego z fachowością tylko z jakością części jakie teraz produkują.
Pomyśl o wymianie silnika a lepiej na tym wyjdziesz ; na pewno finasowo - reszta zależy od tego co wstawisz.
Na aledrogo skorpio chodzi po 3 tysie - jak sprzedasz perę gratów od niego to się zbilansuje.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
Carlson
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: wt lis 21, 2006 2:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Carlson » śr kwie 02, 2008 1:11 pm

cezii pisze:
gri74 napisał:
pomijając fakt , że jak wszystko sam zrobi to i tak silnik starczy mu na góra 10 tysiaków km
A pomijając fakt , że zrobi wszystko u najlepszych w świecie fachowców starczy mu na 20 tysi :D
No , przepraszam 25 .
I nic to nie ma wspólnego z fachowością tylko z jakością części jakie teraz produkują.
Pomyśl o wymianie silnika a lepiej na tym wyjdziesz ; na pewno finasowo - reszta zależy od tego co wstawisz.
Na aledrogo skorpio chodzi po 3 tysie - jak sprzedasz perę gratów od niego to się zbilansuje.
Chyba już trochę przeginacie z tymi przebiegami. Części są słabej jakości ale nie z plasteliny.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr kwie 02, 2008 3:14 pm

Mój poprzedni silnik po 40tyś km miał do wymiany tylko tuleje bo już raz były roztaczane i luzy na pierścieniach były za duże, ale i tak przejechałby pewnie kolejne 20tyś bez większych problemów.

Dlatego żywotność tego silna w ekstremalnych warunkach na chujowych olejach to pewnie z 70-80tyś km. A używany rozsądnie z dobrym olejem i regularnymi wymianami to pewnie ze 100tyś km minimum.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » ndz kwie 06, 2008 1:48 pm

Pierścienie mają 1mm luzu na samej gorze tulei, w polowie tulei maja juz 2mm luzu. Progu az takiego nie wyczuwam ale ja sie nie znam ;)
Jak mam sie poznać czy wał był szlifowany czy jest nominał, chce włozyc nowe panewki bo cisnienie oleju bylo znikome.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn kwie 07, 2008 8:43 pm

Wogóle wytłumacz co ty masz za patent, z tego co wiem w silnikach UMZ filtr oleju był na środku bloku, a na krańcu był czujnik ciśnienia , na ostatniej panewce, u Ciebie jest to ze sobą zamienione, wstaw lepsze fotki.

Skoro masz niewyczuwalny próg, pierścienie mają 1mm, u mnie były ze 3mm :), co do ciśnienia to sprawdź pompę :) a panewki możesz wymienić, ale ja bym nie wrzucał 1000zł w ten silnik, szkoda
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

szychu
 
 
Posty: 240
Rejestracja: śr mar 19, 2008 12:51 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: szychu » wt kwie 08, 2008 12:47 pm

Nie, czunik oleju jest po środku bloku, a filtr na brzegu od strony chłodnicy. Aha jak rozebralem głowicę to byly tylko uszczelniacze na zaworach ssących, na wydechowych nie, czy to normalne?
Aha prowadnice zaworów sa inne ssace- fi15 a wydechowe fi 17(wymiar zewnetrzny).

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » wt kwie 08, 2008 4:28 pm

szychu pisze: Aha prowadnice zaworów sa inne ssace- fi15 a wydechowe fi 17(wymiar zewnetrzny).
Dlatego nie ma uszczelniaczy na prowadnicach wydechowych. W nowszych głowicach są uszczelniacze na obu a i prowadnice mają taką samą średnicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości