Przyspieszenie Perkinsa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt mar 26, 2004 7:52 am

:o
czemuż to ?

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt mar 26, 2004 8:00 am

mi to az mowe odjelo :o
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt mar 26, 2004 12:48 pm

wojtak4 pisze:Nie zrozumieliscie mnie chyba. Ja chce zmienic przelozenie skrzyni rozdzielczej. Tak aby szosowe bylo szosowym a terenowe bylo szybsze od szosowego, i pytam sie jak tego dokonac ?? Czy można zmenic zebatk ??
Nie rozumiesz ze skrzynia biegów na 4 biegu to tak jak byś silnik bezpośrednio do wału napędowego podłączył i jest 1:1 dopiero gdy jest bieg 5 to przeważnie nie zawsze nadbieg 1.1:1

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt mar 26, 2004 1:13 pm

ale on mysli o skrzyni 6 biegowej :)13
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
thxxe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 8:27 pm
Lokalizacja: Rybnik (Śląskie)

a może by tak większe koła?

Post autor: thxxe » ndz mar 28, 2004 9:15 pm

na średnicy 5-7 cm i było by szybciej :) oczywiście warunek podnieść :)

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz mar 28, 2004 10:23 pm

Szwagier pisze:Ja wyciągnąłem również 110 ale to już strach, że coś się porwie w nim :-?
Ale tak na chłopski rozum: masz małe obroty silnika, więc na oryginalnej skrzyni Uaza małą prędkość osiągniesz, prawda? Pomyśl o jakim szybszym przełożeniu w niej.
Ja tak to rozumiem.
ja jechalem uazem z orginalnym silnikiem, 6 osob i troche bagazu 120 i wcale strasznie nie bylo, chyba ze ze mna cos nie tak :lol:
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » ndz mar 28, 2004 10:25 pm

wojtekd pisze:
Szwagier pisze:Ja wyciągnąłem również 110 ale to już strach, że coś się porwie w nim :-?
Ale tak na chłopski rozum: masz małe obroty silnika, więc na oryginalnej skrzyni Uaza małą prędkość osiągniesz, prawda? Pomyśl o jakim szybszym przełożeniu w niej.
Ja tak to rozumiem.
ja jechalem uazem z orginalnym silnikiem, 6 osob i troche bagazu 120 i wcale strasznie nie bylo, chyba ze ze mna cos nie tak :lol:

no i co z tego ze jezdziłeś, jak teraz nie jeżdzi...taki jego koniec, wziąłbyś sie i zrobił go a nie zagadujesz... :lol:
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz mar 28, 2004 11:29 pm

Slawquu pisze:
wojtekd pisze:
Szwagier pisze:Ja wyciągnąłem również 110 ale to już strach, że coś się porwie w nim :-?
Ale tak na chłopski rozum: masz małe obroty silnika, więc na oryginalnej skrzyni Uaza małą prędkość osiągniesz, prawda? Pomyśl o jakim szybszym przełożeniu w niej.
Ja tak to rozumiem.
ja jechalem uazem z orginalnym silnikiem, 6 osob i troche bagazu 120 i wcale strasznie nie bylo, chyba ze ze mna cos nie tak :lol:

no i co z tego ze jezdziłeś, jak teraz nie jeżdzi...taki jego koniec, wziąłbyś sie i zrobił go a nie zagadujesz... :lol:
Nie no moj ogor to za ch... nie poleci 120, za bardzo "aerodyamniczny" jest :lol: Chodzilo o szmaciaka. A co do mojego ogorka to jezdzi tylko kopci jak ciuchcia, chyba ktores pierscienei szlak trafil
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » śr mar 31, 2004 12:14 pm

ciekawe mam persiaka i myślałem o zmianie dyfrów ale tu sie otworzyła nowa perspektywa. Perkinsowi praktycznie reduktor nie potrzebny jest. A reduktor to 1:0.5 przełożyć na odwrót to będzie 1:2 i z 70 do 140 powinno skoczyć odjąć słaby silnik to 110-120 ciekawe sprawdze jak to w reduktorze wygląda i napisze co da sie zrobić.
ciekawe?
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr mar 31, 2004 12:56 pm

ciekawe bardzo tylko ciekwae jak ty chcesz jechać 120 z napędem na obie osie

jak to wytrzymają mosty, a tym bardziej reduktor
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr mar 31, 2004 1:15 pm

tak...tylko nie zapominaj, że po tak radykalnej zmianie przełożenia silnik osłabnie gdzieś...czterokrotnie... :)21 i nigdzie nie pojedziesz...

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr mar 31, 2004 1:41 pm

pojedzie :)21 a takie pomysly to ja wprost :)22 :)22 :)22
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » śr mar 31, 2004 4:44 pm

ale ludziska kombinujecie...w koncu uaz to nie wyścigówka tylko auto do wyzywki w teren...a w ty tu chcecie zapodawać predkosci 130-140,
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr mar 31, 2004 4:46 pm

:o 130-140 to predkosci startowe dla tego potwora :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » czw kwie 01, 2004 12:12 am

MOC pisze::o 130-140 to predkosci startowe dla tego potwora :)21
...przy startowaniu z luku antonowa podczas "wazdusznego djesantu" :D
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » czw kwie 01, 2004 6:27 am

caly ten topic mnie rozwalil.. :o :o :o
prosze wymyslcie wiecej wiecej wiecej takich patentow :)21 :)21 :)21 :)21
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » czw kwie 01, 2004 6:29 am

hekselw pisze:ciekawe mam persiaka i myślałem o zmianie dyfrów ale tu sie otworzyła nowa perspektywa. Perkinsowi praktycznie reduktor nie potrzebny jest. A reduktor to 1:0.5 przełożyć na odwrót to będzie 1:2 i z 70 do 140 powinno skoczyć odjąć słaby silnik to 110-120 ciekawe sprawdze jak to w reduktorze wygląda i napisze co da sie zrobić.
ciekawe?
Reduktor to mu jest potrzebny tylko taki silnik jak persiak jest mało potrzebny

Awatar użytkownika
thxxe
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz mar 28, 2004 8:27 pm
Lokalizacja: Rybnik (Śląskie)

Post autor: thxxe » czw kwie 01, 2004 8:08 am

no, no... perkins jest całkiem mocny... ale reduktor nawet i tu się przydaje...chyba ze kolega jeździ tylko po szosie...ale wtedy sprzedaj UAZa i kup se zwykłe pudełko...

Awatar użytkownika
hekselw
Posty: 378
Rejestracja: śr sie 13, 2003 11:32 pm
Lokalizacja: lubin

Post autor: hekselw » pt kwie 02, 2004 10:59 am

Kurcze ci co sie wypowiadają że persiakowi reduktor potrzebny to nigdy przyczepy 4t nie ciągnął uazem. Pamiętajcie perkins ma 175Nm przy bodajrze 1700 obr/min Póżniej do tego dodaj dyferencjały orginalne uazowskie 8/41 i wyjdzie z tego większa moc niż uaz benzyna i to całkiem sporo. Więc poco reduktor. Z załączonym reduktorem pewnie i wóz opancerzony bym pocągnął. Tylko waga uaza za mała (za małe tarcie opon z podłożem). Więc pomysł z zamianą reduktora na 1:2 wydaje mi sie całkiem całkiem. Nie musze jeżdzić na 4 biegu wystarczy 2 czy 3 z załączonym "nadreduktorem" i prędkość bedzie fajna. Co do mostów orginalny uaz kręci 4000 lub więcej? I w przyblirzeniu tyle idzie na dyfer.
Perkin kręci 2800 nominalnie 2200 pomnóż przez "nadreduktor" i na dyfer wychodzi 4400 czyli tyle samo wiec dedukuje że mosty wytrzymają. :)2
UAZ 469B 77' CZARNY CIĄGNIK
I HEKTOR DUPA, GDZIE BAB KUPA !!

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pt kwie 02, 2004 11:39 am

zrób i zobaczysz...moc jest za mała...ja miałem perkinsa 4 cyl. 2.8 i 90 to już prędkość kosmiczna, a mocy za dużo nie było...ale chyba musisz narobić się dość dużo aby zrozumieć, że to nie wypali...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt kwie 02, 2004 12:32 pm

hekselw pisze:"nadreduktor"
yyy...
:)21
#noichuj

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » pt kwie 02, 2004 12:50 pm

hiprereduktor do "naduaza"
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt kwie 02, 2004 1:12 pm

hekselw pisze:Kurcze ci co sie wypowiadają że persiakowi reduktor potrzebny to nigdy przyczepy 4t nie ciągnął uazem. Pamiętajcie perkins ma 175Nm przy bodajrze 1700 obr/min Póżniej do tego dodaj dyferencjały orginalne uazowskie 8/41 i wyjdzie z tego większa moc niż uaz benzyna i to całkiem sporo. Więc poco reduktor. Z załączonym reduktorem pewnie i wóz opancerzony bym pocągnął. Tylko waga uaza za mała (za małe tarcie opon z podłożem). Więc pomysł z zamianą reduktora na 1:2 wydaje mi sie całkiem całkiem. Nie musze jeżdzić na 4 biegu wystarczy 2 czy 3 z załączonym "nadreduktorem" i prędkość bedzie fajna. Co do mostów orginalny uaz kręci 4000 lub więcej? I w przyblirzeniu tyle idzie na dyfer.
Perkin kręci 2800 nominalnie 2200 pomnóż przez "nadreduktor" i na dyfer wychodzi 4400 czyli tyle samo wiec dedukuje że mosty wytrzymają. :)2
To wszystko co napisałeś to gówno prawda.
Ten silnik ma zasadnicza wadę Brak obrotów brak rozpiętości na biegach i każdy nawet zdechły benzyniak cię objedzie bo ma możliwość płynnej regulacji bez zmiany biegów. Jak nie wierzysz to wybijesz sie z kimś na żwirownie i sie przekonasz że nie podjedziesz nigdzie tam gdzie on z silnikiem który kręci 4500obr. Po pierwsze twoja prędkość na 2 biegu terenowej jest taka jak inszego na 1terenowej a jeżeli on przełączy na 2 terenową to twój silnik już 3 terenowej nie pociągnie.(np piaszczysty podjazd)
dlatego uważam że silnik od byle jakiego traktora sie nie nadaje do terenówki a to dlatego że po pierwsze wymagał by specjalistycznej skrzyni biegów gdzie najlepsza by była płynna ich zmiana albo przynajmniej 16 biegów . Z podobnego powodu ciężarówki maja około16 biegów bo maja silniki wolno obrotowe.
A jeżeli nie potrafisz liczyć to trudno. Uaz z takim silnikiem polecam myśliwemu lub gajowemu gdzie dla niego nie ma większego znaczenia czy podjedzie czy nie podjedzie.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt kwie 02, 2004 2:04 pm

ze wszystim sie zgadzam ale to mnie rozjebalo
Artur pisze:silnik od byle jakiego traktora .

nie wiem, ja tam sie nie znam ale o to to trzaby jakiego rolnika popytac :)5 :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

wojtak4
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob sie 30, 2003 8:48 pm
Lokalizacja: z Mazur

Post autor: wojtak4 » pt kwie 02, 2004 8:05 pm

MOC pisze:ze wszystim sie zgadzam ale to mnie rozjebalo
Artur pisze:silnik od byle jakiego traktora .

nie wiem, ja tam sie nie znam ale o to to trzaby jakiego rolnika popytac :)5 :)21
Wiec rolnik odpowiada. Silnik perkins jest bardzo dobrym silnikiem, mysle ze wiekszosc rolnikow wolalałby jezdzic ciagnikiem c360 3p niz c360. A wypowiedz o nadreduktorze wcale nie jest taka glupia, bo na trasie to by perkinsa rozbujal do tych 110 km./h, a perkins ma male obroty i jest to jego wada ale napewno nie brak mu mocy, moment ma bardzo dobry. Ja w terenie nawet nie uzywam reduktora bo po co, wiec taki " nadreduktor " bylby bardzo dobry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość