wyciek oleju z tylniego mostu w uazie amfibii

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt wrz 02, 2008 7:53 am

uadam pisze: Tak przy okazji zastanawiałem się czy można jeszcze dodatkowo zabezpieczyć tuleję w której chodzi półoś.
Odpuść - nie ma potrzeby. Dzięki temu np. podciśnienie, które podajesz dochodzi także do piasty a odrobina oleju jesli przedostanie się z główki do piasty raczej w smarowaniu łozysk nie zaszkodzi.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » wt wrz 02, 2008 9:08 am

jak duże nadciśnienie dawałeś [a raczej jak małe - żeby nie wywaliło oleju i uszczelek] ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt wrz 02, 2008 9:17 am

Ciśnienie ok. 0,2 atm. Mam zamontowaną pomkę do napowietrzania akwariów i przetwornicę z 220v na 12v do jej zasilania. Dodatkowo jest jeszcze układ z czujnikiem pod podwoziem, który załącza układ w momencie wjechania do wody (tak aby nie zapomnieć o włączeniu). Jest jeszcze elektrozawór aby po wyjechaniu z wody i wczasie normalnej jazdy układ był pozbawiony ciśnienia (tak na wszelki wypadek).
rybak

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » wt wrz 02, 2008 10:53 am

ale regulujesz to ciśnienie za pomocą reduktora czy czego podobnego czy po prostu ze specyfiki pompki wynika, że więcej nie będzie?



[ja się przyznam, że użyłem chińskiej pompki do materaców ale po kilku użyciach wysypały się z niej łopatki :D i teraz od nowa zaczynam kombinować ]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » wt wrz 02, 2008 11:10 am

Można regulować w pewnym zakresie ale na pewno nie będzie wyższe od 0,5 atm. Taka pompka jest przystosowana do pracy ciągłej (akwarium musi być ciągle napowietrzane) dlatego jest to dobry patent (nota bene podpowiedział mi to ktoś z Forum). Pompka od materacy nie jest przystosowana do pracy ciągłej (max 15 min) dlatego odradzam.
rybak

Awatar użytkownika
ja_qbek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn lip 14, 2008 9:48 pm

Post autor: ja_qbek » śr wrz 03, 2008 7:38 pm

takie fachowe wypowiedzi a podstaw brak....
jakby nie ciekło- znaczy ze nie ma płynów :D
keep your rules every day...

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » czw wrz 04, 2008 10:45 am

Powinienem dać nowy temat ale opanowałem tylni most a widzę, że jest wyciek smaru jednej strony w prawym moście. Wywala smar od strony sprzęgiełka półautomatycznego oraz spod uszczelniacza na kulistej części zwrotnicy (nie wiem jak prawidłowo to się nazywa). Zwrotnicy nie rozbierałem nigdy więc nie wiem skąd może lecieć tu smar (zapewne pod wpływem podawanego nadciśnienia) i co trzeba wymienić.
rybak

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw wrz 04, 2008 12:58 pm

zimer na półośce,
a znajduje się on w pochwie mostu,dostać się do niego można bez rozbierania zwrotnicy, wystarczy odkręcić całą zwrotnicę i wyjąć w całości z półośką



:)21
LJ 70

uadam
Posty: 547
Rejestracja: pt mar 05, 2004 10:11 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uadam » czw wrz 04, 2008 3:07 pm

Co on uszczelnia - czy zwrotnice przed dostawaniem się oleju z mostu czy też pełni inną funkcję?
rybak

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » czw wrz 04, 2008 4:56 pm

Tak jak piszesz.

U mnie tak trzymało, że odpuściłem :roll:
GyGy 5479591

Uaz 469 B

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości