grzanie na tył

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » ndz gru 21, 2008 11:28 am

Didymos pisze:To jeszcze co do LPG - w obu uazach miałem zawory kulowe do odcinania nagrzewnicy. W drugim miałem elektryczne wiatraki + fabryczną żaluzję i dość szybko się nagrzewał, ale ciepło w środku było tylko latem :evil: Za to w partolu mogę się teraz wygrzać za te 9 lat odmrażania dupy w uazach 8)
A czy w tych obu uazach używałeś ocieplacza na przedniej atrapie oraz ocieplacza na maskę??
Bo ja też marzłem dopóki koleś nie oddał mi ocieplacza... po prostu zmiana niesamowita.
Obrazek

na Białorusi jechałem uazem który miał oprócz wspomnianego ocieplacza chłodnicy jeszcze ocieplacz maski. nakłada się taki ocieplacz na maskę silnika od wierzchu. silnik przy -10 łapie momentalnie temperaturę a w środku jedziesz w sweterku.
Dodatkowo do uazów były robione dodatkowo plandeki do ocieplenia kabiny ale ja jeżdżąc często tylko w dwie osoby po prostu zawieszam za przednimi siedzeniami folję do pakowania - taka z powietrzem. Wtedy w kabinie nawet przy dużych morzach jest cieplutko.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » ndz gru 21, 2008 11:42 am

W pierwszym, który miał standardowy, blaszany wiatrak zasłaniałem wloty folią, w drugim nie było potrzeby. Chodzi mi o to, że zegar pokazywał 80-90*C, a z nagrzewnicy to ciepło jakieś marne leciało :-?
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

chudy1
 
 
Posty: 124
Rejestracja: wt maja 01, 2007 1:22 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: chudy1 » ndz gru 21, 2008 11:42 am

butle mam tak jak stef opisał :)2, po remoncie zrobili mi nawet tak że schowek się otwiera to i puszka tawotu ma swoje miejsce

przed remontem na oberwanej nagrzewnicy grzalo tak że nawet z tyłu było nieźle, teraz po remoncie przy prawidłowo zamocowanej nagrzewnicy w ogóle nie mogę go nagrzać, kupiłem więc nowe uszczelki i łatam go jak tylko się da

wcześniej jednak miałem podłączony reduktor lpg pod nagrzewnicę a teraz mam oddzielnie więc pownno być lepiej a jest gorzej... jak to w uazie...

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pn gru 22, 2008 1:11 pm

Didymos pisze:W pierwszym, który miał standardowy, blaszany wiatrak zasłaniałem wloty folią, w drugim nie było potrzeby. Chodzi mi o to, że zegar pokazywał 80-90*C, a z nagrzewnicy to ciepło jakieś marne leciało :-?
A teraz zastanów się co nam chciałes przekazać - że Patrol jest lepszy czy, że w 20-o letnim Uazie słabo działa ogrzewanie jak się go nie umie naprawić...
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn gru 22, 2008 3:03 pm

Didymos pisze:W pierwszym, który miał standardowy, blaszany wiatrak zasłaniałem wloty folią, w drugim nie było potrzeby. Chodzi mi o to, że zegar pokazywał 80-90*C, a z nagrzewnicy to ciepło jakieś marne leciało :-?
miales popsuty samochod to nie grzalo...

trzeba bylo go naprawic :)21

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pn gru 22, 2008 3:25 pm

Didymos pisze:W pierwszym, który miał standardowy, blaszany wiatrak zasłaniałem wloty folią, w drugim nie było potrzeby. Chodzi mi o to, że zegar pokazywał 80-90*C, a z nagrzewnicy to ciepło jakieś marne leciało :-?
Miałem tak samo, ale po założeniu ocieplacz jest dużo cieplej.
Kiedyś nawet używałem termostatu od żuka który trzyma wyższą temp. a teraz mam oryginał uazowy który trzyma niższa temp.
Kiedyś zakładałem tylko nagrzewnicę kartonem ale to nic nie dawało, no może to że sie szybciej nagrzewał ale w środku było zimno, ocieplacz na chłodnicę naprawę działa cuda :)

LR_Olek masz rację. trzeba było po rpsotu uazy naprawić :)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pn gru 22, 2008 5:56 pm

Oryginalnie Uaz oprócz termostatu ma żaluzję i choćby w wojskowej instrukcji jest napisane jak jej używać.
Teraz nie ma takich zim, ale poprzednim uazem bez jakichkolwiek uszczelek w nadwoziu podróżowałem po kraju z rodziną przy mrozach poniżej -20C - fakt nie w krótkim rękawku, ale źle nie było.

http://bezkres.com/imprezy/sylmaz03/sylmazgrz.htm
Uazowe klimaty :wink:
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pn gru 22, 2008 6:51 pm

Grzegorz G. pisze:Oryginalnie Uaz oprócz termostatu ma żaluzję i choćby w wojskowej instrukcji jest napisane jak jej używać.
Teraz nie ma takich zim, ale poprzednim uazem bez jakichkolwiek uszczelek w nadwoziu podróżowałem po kraju z rodziną przy mrozach poniżej -20C - fakt nie w krótkim rękawku, ale źle nie było.

http://bezkres.com/imprezy/sylmaz03/sylmazgrz.htm
Uazowe klimaty :wink:
A drzwi normalnie otwierałeś, czy zamarzały ? :wink:
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » wt gru 23, 2008 12:49 am

Grzegorz G. pisze:
Didymos pisze:W pierwszym, który miał standardowy, blaszany wiatrak zasłaniałem wloty folią, w drugim nie było potrzeby. Chodzi mi o to, że zegar pokazywał 80-90*C, a z nagrzewnicy to ciepło jakieś marne leciało :-?
A teraz zastanów się co nam chciałes przekazać - że Patrol jest lepszy czy, że w 20-o letnim Uazie słabo działa ogrzewanie jak się go nie umie naprawić...
Eee to o partolu to tylko taka dygresja, do uazów mam sentyment, w końcu 9 lat nimi przejeździłem, z przyjemnością z resztą :)2 Liczyłem na to, że może ktoś miał podobny problem i jakoś go rozwiązał, choć uaza nie mam już od roku, to akurat nagrzewnica mnie nurtuje, bo to jedyna rzecz, z którą nie doszedłem do ładu :roll: Żeby to się zdarzyło tylko w jednym egzemplarzu, to byłoby OK, ale miałem tak w obu, kombinowałem z wymianą kaloryfera, dmuchawy, a ciepła i tak brakowało :evil: Za to reduktor od gazu nie zamarzł nigdy, mimo odpalania na gazie w duże mrozy.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt gru 23, 2008 6:50 am

Grzegorz G. pisze:Oryginalnie Uaz oprócz termostatu ma żaluzję i choćby w wojskowej instrukcji jest napisane jak jej używać.
Teraz nie ma takich zim, ale poprzednim uazem bez jakichkolwiek uszczelek w nadwoziu podróżowałem po kraju z rodziną przy mrozach poniżej -20C - fakt nie w krótkim rękawku, ale źle nie było.

http://bezkres.com/imprezy/sylmaz03/sylmazgrz.htm
Uazowe klimaty :wink:
Żaluzja to standard ale zima duże nie daje. Żaluzja pomaga tylko w wiosenne i jesienne dni.
Didymos piszę ci, że miałem ten sam problem i rozwiązaniem okazało się dokładne zakrycie przedniej atrapy aż po światła. Naprawdę cuda :D jak w święta :D
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt gru 23, 2008 3:04 pm

stef pisze:
Żaluzja to standard ale zima duże nie daje. Żaluzja pomaga tylko w wiosenne i jesienne dni.
Didymos piszę ci, że miałem ten sam problem i rozwiązaniem okazało się dokładne zakrycie przedniej atrapy aż po światła. Naprawdę cuda :D jak w święta :D
to dlaczego na syberii jezdza uazami i nie zakrywaja ich calych kartonami?

moze pewnie dlatego,ze maja sprawne termostaty i zaluzje... :)21

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt gru 23, 2008 10:35 pm

LR_Olek - a może dlatego, że dla nich -10 to nie mróz?? po prosty są inaczej wychowani i przyzwyczajeni że nie marzną przy takich temperaturach jak my.
Po za tym zobacz dobrą instrukcje do uaza i co na ten temat podaje.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt gru 23, 2008 10:39 pm

u nich to dopiero przy -30 się kurtkę i czapkę zakłada :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr gru 24, 2008 3:13 pm

stef pisze:LR_Olek - a może dlatego, że dla nich -10 to nie mróz?? po prosty są inaczej wychowani i przyzwyczajeni że nie marzną przy takich temperaturach jak my.
Po za tym zobacz dobrą instrukcje do uaza i co na ten temat podaje.
ale my tu o samochodach,a nie o ludziach...

:lol:

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » czw gru 25, 2008 9:41 pm

Ale to ludzie marzną.
więc chyba jednak ludziach.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt gru 26, 2008 8:57 pm

ale czlowiekowi zaluzji na gebe nie wsadzisz ani termostatu w dup...e,aby mu bylo cieplo...

samochodowi tak :)21

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pt gru 26, 2008 9:24 pm

LR_Olek pisze:ale czlowiekowi zaluzji na gebe nie wsadzisz ani termostatu w dup...e,aby mu bylo cieplo...

samochodowi tak :)21
Albo mi się wydaje albo sie nie rozumiemy... a tak w ogóle to rozmowa chyba zeszła w złym kierunku.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » sob gru 27, 2008 2:40 pm

Jak Olo się pojawia, to rozmowa zawsze schodzi na inne tory :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob gru 27, 2008 6:18 pm

stef pisze:
LR_Olek pisze:ale czlowiekowi zaluzji na gebe nie wsadzisz ani termostatu w dup...e,aby mu bylo cieplo...

samochodowi tak :)21
Albo mi się wydaje albo sie nie rozumiemy... a tak w ogóle to rozmowa chyba zeszła w złym kierunku.

no piszesz ze aby silnik mial prawidlowa temperature ,to trzeba okladac uaza kartonami i kocykami.
stef pisze: Miałem tak samo, ale po założeniu ocieplacz jest dużo cieplej.
Kiedyś zakładałem tylko nagrzewnicę kartonem ale to nic nie dawało, no może to że sie szybciej nagrzewał ale w środku było zimno, ocieplacz na chłodnicę naprawę działa cuda :)

a ja napisalem,ze trza go naprawic i/lub zienic termostat na sprawny,a nie robic kukle z auta :)21

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » sob gru 27, 2008 6:40 pm

LR_Olek pisze:(...)


a ja napisalem,ze trza go naprawic i/lub zienic termostat na sprawny,a nie robic kukle z auta :)21
Ale kukła fajniej wygląda.....:)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob gru 27, 2008 8:21 pm

stef nic nie rozumie z tekstu jak stasió :)21

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » sob gru 27, 2008 8:32 pm

Jak na razie stasió de best... :)2

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » sob gru 27, 2008 11:17 pm

Dobra kasztaniarze... A skąd wziąć taką oryginalną zasłonkę - ocieplacz? Na allegro tego nie widziałem :/
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » sob gru 27, 2008 11:41 pm

GikroV pisze:Dobra kasztaniarze... A skąd wziąć taką oryginalną zasłonkę - ocieplacz? Na allegro tego nie widziałem :/
Pożyczyć na wzór od kogoś kto ma i zaufa że oddasz i dać do uszycia..... przecież to brezent i trochę watoliny.
Co to koorwa jest że jak nie ma na Allegro to od razu ludzi jakaś bezradność ogarnia.......?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » sob gru 27, 2008 11:53 pm

LR_Olek - jeśli sądzisz że to wina termostatu... to znaczy że instrukcje do uaza kłamią, a użytkownicy uazów, polonezów, lanosów, żuków, starów i mnóstwa innych aut od tylu lat zamiast naprawić termostat zakładają jakieś dziwne osłony na chłodnice ...

no cóż, nie dziwię się że jeździsz Legendą... tu nawet przy sprawnym termostacie autko się przegrzewa i pęka głowica... przynajmniej w niektórych modelach. ale przynajmniej chłodnic nie musisz zakrywać na zimę.

OK pozdrawiam z nowym rokiem, dziś wyruszam w Bieszczady... oczywiście uazem z pięknym ocieplaczem na chłodnicę i sprawnym termostatem.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość