uaz pto

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
piotrek_uaz
Posty: 534
Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy

Re: uaz pto

Post autor: piotrek_uaz » sob lut 06, 2010 8:53 am

Szarbia pisze:
Kiedys zrobilem wejscie mocy do reduktora UAZa a nie PTO
A do czego Ci bylo potrzebne wejscie mocy ? Pytam z ciekawosci :)
zmota sie mota :)
Długie pagiero osobówka :)

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: uaz pto

Post autor: morte36 » sob lut 06, 2010 10:22 am

Przemas601 pisze:A dodatki do oleju przekładniowego poprawiające rozprowadzanie,kiedyś natknąłem się w jakimś motoryzacyjnym na reklamę tego preparatu. W przeżroczystej obudowie były koła zębate z korbką,po jednej stronie zwykły olej,po drugiej z dodatkiem,po kilku obrotach wszystkie tryby były nasmarowane. Może ktoś kojarzy jak się nazywa ta chemia.

to była reklama produktu firmy LUCAS http://www.lucasoilpolska.com/ tylko nie wiem czy to przypadkiem nie jest zagęszczacz oleju.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: uaz pto

Post autor: Szarbia » sob lut 06, 2010 11:00 am

piotrek_uaz pisze:
Szarbia pisze:
Kiedys zrobilem wejscie mocy do reduktora UAZa a nie PTO
A do czego Ci bylo potrzebne wejscie mocy ? Pytam z ciekawosci :)
Do tego, by reduktor UAZa byl niezalezny od skrzyni.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Re: uaz pto

Post autor: Balu-Balu » sob lut 06, 2010 11:27 am

:o Dla mnie brzmi to strasznie enigmatycznie :)21 :)21
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

kuboszek
 
 
Posty: 136
Rejestracja: śr lut 25, 2009 7:26 pm
Lokalizacja: KROSNO-Korczyna

Re: uaz pto

Post autor: kuboszek » sob lut 06, 2010 12:03 pm

Witam mam dobrego tokarza i też mnie pto interesuje może ma ktoś jakieś fotki zwymiarowane jak można to zrobić

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: uaz pto

Post autor: Szarbia » sob lut 06, 2010 6:28 pm

Balu-Balu pisze::o Dla mnie brzmi to strasznie enigmatycznie :)21 :)21
Żeby bylo tak jak w GAZie.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
ZoltanBerg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn paź 19, 2009 5:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: uaz pto

Post autor: ZoltanBerg » czw maja 05, 2011 8:46 pm

Planuje rozwinąć swoją maszynkę i dorobić sobie wyciągarkę mechaniczną. Badam temat i wygląda na to że trzeba zacząć od PTO :) (przystawki odbioru mocy / power take off).
Na forum temat jest wielokrotnie poruszany jednak jak ktoś słusznie zauważył wszystko jakieś niedopowiedziane jest (takie Yeti).

Postanowiłem zrobić jakieś podsumowanie (może się uda).
Wygląda na to że do UAZa możemy mieć 3 podstawowe rodzaje przystawek, wszystkie wymagają modyfikacji większej lub mniejszej samochodu. Wszystkie napędzane są z okolic reduktora/skrzyni biegów, ja wypatrzyłem następujące rodzaje:

a) Przystawka z wałka pośredniego reduktora. Patrząc od tyłu samochodu na reduktor mamy wyjście na wał napędowy tylnego mostu (wraz z tarczą hamulca ręcznego) oraz dwie, lekko wypukłe, klapki przykręcone na śruby. W miejscu pierwszej z nich, po przedłużeniu wałka pośredniego reduktora, można wykombinować PTO. Dodatkowo trzeba; zmodyfikować niektóre tryby tak by można było korzystać z wyciągarki bez napędzania kół (nie jest to dla mnie w pełni jasne więc się nie rozpisuje, yankee opisuje to w tym wątku http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=3&t= ... O&start=50), zastosować jakieś uszczelnienia zamiast klapki.
+ wszystko znajduje się pod podłogą samochodu,
+ nie wymaga dodatkowego smarowania,
- skomplikowane wykonanie,
- wymaga usunięcia / przeniesienia hamulca ręcznego.
tu przykład w Gazie http://imageshack.us/photo/my-images/827/ssm18582m.jpg/

b) Przystawka jak w wiertnicy. Ta również opiera się o wałek pośredni reduktora jednak zaraz za klapką znajdują się tryby przesuwający oś PTO poza obrys hamulca ręcznego.
+ wszystko znajduje się pod podłogą samochodu,
+ nie wymaga dodatkowego smarowania,
+ nie wymaga usunięcia / przesunięcia hamulca ręcznego,
- skomplikowane wykonanie.
http://imageshack.us/photo/my-images/53 ... az011.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... az012.jpg/
tu widać mechanizm przesunięcia względem osi wałka pośredniego http://imageshack.us/photo/my-images/834/88109751.jpg/

c) Przystawka na górny dekiel. Przystawka mocowana jest na górną pokrywę reduktora. Po zdjęciu płyt, podłogi osłaniających reduktor i skrzynię biegów, w tylnej części reduktora (od góry) znajduje się dekiel przykręcany na śruby. PTO tego typu montowane jest zamiast tego dekla. Składa się z solidnej obudowy z podstawą z odpowiednio rozstawionymi otworami do reduktora, dwóch trybów jeden z nich z osią do PTO oraz mechanizmu rozłączania napędu.
+ nie wymaga usunięcia / przesunięcia hamulca ręcznego,
+ stosunkowo proste wykonanie,
+ możliwość łatwego demontażu,
- mechanizm znajduje się w kabinie, wymaga dodatkowych osłon na wał, dużo cięcia w podłodze,
- niektórzy zalecają dodatkowe smarowanie (szczególnie przy dłuższym używaniu powyżej kliku minut - łatwe w implementacji).
http://www.uaz.auto.pl/technika/pto/tn_uaz_pto_28.html

(dodano później) Dzięki zippo68 z forum GAZów i UAZów znalazłem jeszcze pewne informacje.

Rozwinięcie wersji c) na tym zdjęciu http://forum.uazbuka.ru/a...85&d=1260121190 widać, że można zrobić przystawkę na górny dekiel (opcja c), która nie wchodzi do kabiny. Rozwiązuje to jeden z największych minusów opcji c). Nie wiem czy nie powoduje to innych ograniczeń.
Jeszcze jeden opis tego rozwiązania. http://pcen.przemysl.pl/4x4/przystawka/index.htm

d) Przystawka na wałku napędzającym przedni most. Podobnie jak w opcji a) napędzana jest bezpośrednio z jednego z wałków reduktora, w tym przypadku jest to wałem napędzający przedni most (ten najbardziej po prawej).
http://www.mktb.ru/fotki/images/fulltime/01_l.jpg
+ wszystko znajduje się pod podłogą samochodu,
+ nie wymaga dodatkowego smarowania,
+ nie wymaga usunięcia / przesunięcia hamulca ręcznego,
- skomplikowane wykonanie,
- prawdopodobnie działa tylko gdy koła są napędzane.

e) Bęben wyciągarki domontowany do koła (w Polsce raczej ciekawostka) PTO w tym przypadku to właściwie oś albo felga :). Na zewnętrznej stronie felgi koła montuje się dodatkową felgę lub inny bęben i na nim nawijana jest lina.
http://www.zr.ru/images/a...2/0/5/20584.jpg
Natrafiłem na takie rozwiązanie również na australijskich czy afrykańskich stronach (może sprawdza się to przy małych obciążeniach, nie wiem)
+ prosty i zrozumiały mechanizm,
+ nie wymaga dedykowanego smarowania,
+ nie wymaga usunięcia / przesunięcia hamulca ręcznego,
- działa tylko podczas napędzania kół,
- każdorazowo trzeba zamontować mechanizm na koło (nie da się z tym jeździć),
- występuje ryzyko uszkodzenia osi, koła, mechanizmów podwozia.


Niestety nigdzie nie trafiłem na wiarygodne ceny poszczególnych rodzajów. Nie jestem też pewien na ile mogę napisać gdzie, którą można kupić więc napisze ogólnikowo (bazując na tym co znalazłem na forum):
a) podobno wykonują między innymi w Nowym Targu,
b) zakłady przebudowujące UAZy na wiertnice podobno w Warszawie i Poznaniu,
c) różni ludzie między innymi członkowie forum (dotyczy opcji c bez rozwinięcia (choć pewnie będą potrafili i to zrobić));
Szarbia http://forum4x4.pl/memberlist.php?mode= ... ile&u=1368,
gaaz99 http://www.forum4x4.pl/memberlist.php?m ... ile&u=4376,
piotrek_uaz http://www.forum4x4.pl/memberlist.php?m ... ile&u=8873,
pan Henryk z pułtuska;
d) nie mam pojęcia,
e) nie mam pojęcia.

Dodatkowo zdjęcia podrzucone przez zippo68
i może najważniejsze (choć nie wiem czy do 469 pasuje)
A tu klasyka /chyba już wszyscy znają/ kompletny opis z rysunkiem technicznym http://www.uazbuka.ru/kom.htm



Może jesteście w stanie podać jeszcze jakieś namiary na miejsca w których można te cuda dostać. Może ktoś zna jakieś przedziały cenowe w jakich można zakupić te cuda, ja spotkałem się z cenami od 200 zł do 4 000 - zróżnicowanie wskazuje na małą wiarygodność.

Wszystkie informacje, które zabrałem w tym miejscu pochodzą od różnych osób z forum nie poczuwam się do bycia autorem.
Ostatnio zmieniony sob sie 13, 2011 10:59 am przez ZoltanBerg, łącznie zmieniany 2 razy.
Marek

UAZ 469B (r.1981)
silnik Ford 2,3 granada
Kopia Simexa
LPG/Benzyna

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: uaz pto

Post autor: Mag69 » czw maja 05, 2011 11:21 pm

Poszukaj w necie "semak pl" zadzwoń i porozmawiaj z Kubą
:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
ZoltanBerg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 83
Rejestracja: pn paź 19, 2009 5:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: uaz pto

Post autor: ZoltanBerg » sob maja 07, 2011 6:43 am

Dzięki za podpowiedź, z innego forum uzyskałem trochę nowych informacji niektóre na tym forum się jeszcze nie pojawiały (tak mi się wydaje). Dla porządku dodałem do mojego poprzedniego posta.
Marek

UAZ 469B (r.1981)
silnik Ford 2,3 granada
Kopia Simexa
LPG/Benzyna

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości