Gaźnik K131
Moderator: Student
- Slawquu
- Posty: 377
- Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
- Kontaktowanie:
no ja tez mam K-131, dzialal pieknie do momentu kiedy nie zalozylem instalacji gazowej, teraz to tylko pieknie odpala na nim, w sumie to w zimie najwazniejsze, bo mam zalozony mikser na gaznik i tak jakby dostawal zamalo powietrza a za duzo benzyny, przez co spalanie poszlo w gore...i problem z wolnymi obrotami, bo jak ustawie na benzynie tak zeeby mial z 800 obr to na gazie pozniej ma prawie 2000 obr, dodam ze na gazie spisuje sie elegancko, no ale czasami przydaloby sie na benzynce pojezdzic, tak zeby dysze nie zasniedzialy do konca
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...
Troche sie nazbierało gratów...
Jak dla mnie to są śrubki regulujące dawkę paliwa i powietrza na wolnych obortach, najłatwiej przeczytać na ruskiej stronie jak znasz ten język
Ja nie znam...
Ale jak się przyjrzysz schematowi gaźnika to to musi być do tego.

Ja nie znam...
Ale jak się przyjrzysz schematowi gaźnika to to musi być do tego.

Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
Na ssaniu?KleryK pisze: Czy to normalne ze na zimnym silniku przy raptownym dodawaniu gazu gasnie ?
Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
Jeśli pojawiło się to po wymianie gaźnika, to pewnie jest źle wyregulowana pompka przyspieszacza (taki mechnizm który wtryskuje rurką paliwo w gardziel przy gwałtownym otwarciu przepustnicy). Po rozkręceniu gaźnika można próg działania prosto regulować taką zawleczką, nie wiem jak to opisać
Podobny efekt może też dać ciut niewyregulowany zapłon.

Podobny efekt może też dać ciut niewyregulowany zapłon.
Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
Stworzyłem małą pomoc dydaktyczną w postaci fotek i zaznaczyłem te miejsca o objasnienie których prosiłbym zaawansowanych "gaźnikowców"
http://usera.imagecave.com/Endres/widoki2.jpg

http://usera.imagecave.com/Endres/widoki2.jpg
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"
7 - wejscie na przewod miedziany do aparatu zaplonowego (podcisnienie)
6- nie wiem ale tam chyba nie ma co regulowac i ma to tylko chyba wspolego cos ze ssaniem
wiec pewnie przy zamknietym wlocie powietrza musi sie to wyciagac a przy otwartym puszczac lub odwrotnie *
5-odparownik benzyny z komory plywakowej ( tak to jakos po rusku napisano ) nie podlacza sie nigdzie
4- ilosc benzyny na wolnych obrotach. Wkrecaj poki nie zaczn± mu spadaæ obroty i wtedy leciutko cofnij.
3-nie mam pojêcia
2- rurka podlaczana do filtra powietrza pod wejsciem na rure od przewietrzania skrzyni korbowej. Wê¿em gumowym 8mm bodajze albo mniejsza ciut
1-regulacja otwierania przepustnicy na wolnych obrotach
jak sie pomylilem to mnie poprawiaæ szybko
*Zauwazylem ze K-131 ssaniem nie wkrêca na ogromne obroty jak mia³ w zwyczaju moj K-129.
6- nie wiem ale tam chyba nie ma co regulowac i ma to tylko chyba wspolego cos ze ssaniem

5-odparownik benzyny z komory plywakowej ( tak to jakos po rusku napisano ) nie podlacza sie nigdzie
4- ilosc benzyny na wolnych obrotach. Wkrecaj poki nie zaczn± mu spadaæ obroty i wtedy leciutko cofnij.
3-nie mam pojêcia

2- rurka podlaczana do filtra powietrza pod wejsciem na rure od przewietrzania skrzyni korbowej. Wê¿em gumowym 8mm bodajze albo mniejsza ciut

1-regulacja otwierania przepustnicy na wolnych obrotach

jak sie pomylilem to mnie poprawiaæ szybko
*Zauwazylem ze K-131 ssaniem nie wkrêca na ogromne obroty jak mia³ w zwyczaju moj K-129.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu 

Ta rurka to połączenie komory pływakowej z "atmosferą". Tak wyczytałem w istrukcji obsługi UAZA. Nie podają z czym ma się łączyć ale skoro to odpowitrzenie to chyba nie musi się z czymś łączyć. Ja u siebie założyłem na nią kawałek gąbki aby coś tam nie wpadło i tyle. Rurka ma zaworek, który się otwiera jak przepustnica jest zamknięta (wkręt regulacyjny obok regulacji obrotów na przepustnicy).
Doświadczenie pokazało że jak tego nie wyregulowałem to przez noc zeszło mi paliwo z komory do zera a normalnie prawie go nie ubywa.
Doświadczenie pokazało że jak tego nie wyregulowałem to przez noc zeszło mi paliwo z komory do zera a normalnie prawie go nie ubywa.
Drobna uwaga:KleryK pisze:7 - wejscie na przewod miedziany do aparatu zaplonowego (podcisnienie)
6- nie wiem ale tam chyba nie ma co regulowac i ma to tylko chyba wspolego cos ze ssaniemwiec pewnie przy zamknietym wlocie powietrza musi sie to wyciagac a przy otwartym puszczac lub odwrotnie *
5-odparownik benzyny z komory plywakowej ( tak to jakos po rusku napisano ) nie podlacza sie nigdzie
4- ilosc benzyny na wolnych obrotach. Wkrecaj poki nie zaczną mu spadać obroty i wtedy leciutko cofnij.
3-nie mam pojęcia
2- rurka podlaczana do filtra powietrza pod wejsciem na rure od przewietrzania skrzyni korbowej. Wężem gumowym 8mm bodajze albo mniejsza ciut
1-regulacja otwierania przepustnicy na wolnych obrotach
jak sie pomylilem to mnie poprawiać szybko
*Zauwazylem ze K-131 ssaniem nie wkręca na ogromne obroty jak miał w zwyczaju moj K-129.
3 to regulacja mieszanki na wolnych obrotach - tym regulujesz aby pracował regularnie i miał możliwie najwyższe obroty.
4 to regulacja która oryginalnie jest ustawiana w fabryce i powinna być plombowana. Chodzi o zawartość CO2 w spalinach.
Jak rozkręcisz oba wkręty to można zrobić tak że jeden zakręcisz a silnik będzie chodził.
Nie zgra się ustawienia obu bez testera CO2. Wizyta u gażnikowca kosztowała mnie 20zł i teraz chodzi jak pszczółka ( no powiedzmy szerszeń)
k-131
Blizej Limanowskiego czy Pojezierskiej bo tez mam podobne problemy jak pozostali. Jakos poustawialem i na benzynie jest OK a na gazie 1500 -2000 obr. Jak z gazu wroce na benzyne, to troche musze go pilnowac zeby nie gasl ale po pewnym czasie jest znow OK. Oczywiscie poziom CO jest b.wysoki ale jesli jest ktos kto z takim problemem sobie poradzil, to go chetnie odwiedze.
Rumuńska mniej więcej w połowie drogi do Limanowskiego. Warsztat w domku, szyld widoczny z Rumuńskiej jadąc od Pojezierskiej. wjazd w lewo od Rumuńskiej.
Super oszczędny to ten samochód nie jest ale chodzi równo i pali od pierwszego kopnięcia. Nie mam problemów z pompowaniem paliwa po postoju (to już kwesja pilnowania regulacji odpowietrzenia komory pływakowej). Ja jestem zadowolony...
Super oszczędny to ten samochód nie jest ale chodzi równo i pali od pierwszego kopnięcia. Nie mam problemów z pompowaniem paliwa po postoju (to już kwesja pilnowania regulacji odpowietrzenia komory pływakowej). Ja jestem zadowolony...

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości