Gaźnik K131

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » sob maja 14, 2005 9:37 am

no ja tez mam K-131, dzialal pieknie do momentu kiedy nie zalozylem instalacji gazowej, teraz to tylko pieknie odpala na nim, w sumie to w zimie najwazniejsze, bo mam zalozony mikser na gaznik i tak jakby dostawal zamalo powietrza a za duzo benzyny, przez co spalanie poszlo w gore...i problem z wolnymi obrotami, bo jak ustawie na benzynie tak zeeby mial z 800 obr to na gazie pozniej ma prawie 2000 obr, dodam ze na gazie spisuje sie elegancko, no ale czasami przydaloby sie na benzynce pojezdzic, tak zeby dysze nie zasniedzialy do konca
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » sob maja 14, 2005 1:26 pm

A ktos juz wie do czego s³u¿± dwie ¶ruby regulacyjne w dolnej czesci gaznika ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » ndz maja 15, 2005 10:39 am

Jak dla mnie to są śrubki regulujące dawkę paliwa i powietrza na wolnych obortach, najłatwiej przeczytać na ruskiej stronie jak znasz ten język 8)
Ja nie znam...
Ale jak się przyjrzysz schematowi gaźnika to to musi być do tego. :roll:
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » pn maja 16, 2005 11:44 pm

KleryK pisze:Tylko 2 pytania dt. K-131 ktore tutaj nikt nie odpowiedzial :
DO CZEGO PODLACZYC RURKE KTORA NA UAZBUCE NAZWANO "odparownikiem paliwa ? "
Zamiast 2 regulatorow mieszanki mam teraz 2 :) do czego sluzą ?
no.. jakas madra glowa moze juz wie do czego ta rurka i czy trzeba ja gdzies podlaczyc?
Obrazek

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » ndz maja 22, 2005 7:11 pm

No panowie moje swiece co wczesniej byly pe³ne nagaru s± czyste !!!!!!! Cud z tym nowym ganzikiem :).

Czy to normalne ze na zimnym silniku przy raptownym dodawaniu gazu gasnie ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn maja 23, 2005 11:01 am

KleryK pisze: Czy to normalne ze na zimnym silniku przy raptownym dodawaniu gazu gasnie ?
Na ssaniu?
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn maja 23, 2005 7:21 pm

bez ssania , ssanie po kilku sekundach wylaczam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » pn maja 23, 2005 10:41 pm

Ja tak mam w K-129. Po odpaleniu dam mu gazu, to zdycha momentalnie. Musze wciskać powoli i wtedy jest ok. Dzieje się to bez ssania.
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn maja 23, 2005 11:04 pm

Jeśli pojawiło się to po wymianie gaźnika, to pewnie jest źle wyregulowana pompka przyspieszacza (taki mechnizm który wtryskuje rurką paliwo w gardziel przy gwałtownym otwarciu przepustnicy). Po rozkręceniu gaźnika można próg działania prosto regulować taką zawleczką, nie wiem jak to opisać 8)
Podobny efekt może też dać ciut niewyregulowany zapłon.
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » wt maja 31, 2005 6:10 pm

No i ja zakupiłem k-131 (jeszcze z plombą). Może faktycznie jest ktoś na forum, kto zna język naszych przyjaciół ze wschodu i mógłby objasnić opis tego gaźnika z uazbuki. No niestety nie jest to już gaźnik od junaka :wink: i trza by wiedzieć co do czego.
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt maja 31, 2005 11:38 pm

Moj wyregulowany przezemnie spalil mi okolo 14 litrów/100km ( 120 trasy i 80 kilku km odcinkow )

:)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Andreos
 
 
Posty: 200
Rejestracja: czw lut 17, 2005 11:57 am
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontaktowanie:

Post autor: Andreos » śr cze 01, 2005 4:59 pm

Stworzyłem małą pomoc dydaktyczną w postaci fotek i zaznaczyłem te miejsca o objasnienie których prosiłbym zaawansowanych "gaźnikowców" :wink:
http://usera.imagecave.com/Endres/widoki2.jpg
"Szanuj zieleń i ty możesz zostać ...partyzantem"

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw cze 02, 2005 9:29 pm

7 - wejscie na przewod miedziany do aparatu zaplonowego (podcisnienie)
6- nie wiem ale tam chyba nie ma co regulowac i ma to tylko chyba wspolego cos ze ssaniem :) wiec pewnie przy zamknietym wlocie powietrza musi sie to wyciagac a przy otwartym puszczac lub odwrotnie *
5-odparownik benzyny z komory plywakowej ( tak to jakos po rusku napisano ) nie podlacza sie nigdzie
4- ilosc benzyny na wolnych obrotach. Wkrecaj poki nie zaczn± mu spadaæ obroty i wtedy leciutko cofnij.
3-nie mam pojêcia :)
2- rurka podlaczana do filtra powietrza pod wejsciem na rure od przewietrzania skrzyni korbowej. Wê¿em gumowym 8mm bodajze albo mniejsza ciut :)
1-regulacja otwierania przepustnicy na wolnych obrotach :)


jak sie pomylilem to mnie poprawiaæ szybko


*Zauwazylem ze K-131 ssaniem nie wkrêca na ogromne obroty jak mia³ w zwyczaju moj K-129.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr cze 08, 2005 8:54 pm

Ta rurka to połączenie komory pływakowej z "atmosferą". Tak wyczytałem w istrukcji obsługi UAZA. Nie podają z czym ma się łączyć ale skoro to odpowitrzenie to chyba nie musi się z czymś łączyć. Ja u siebie założyłem na nią kawałek gąbki aby coś tam nie wpadło i tyle. Rurka ma zaworek, który się otwiera jak przepustnica jest zamknięta (wkręt regulacyjny obok regulacji obrotów na przepustnicy).
Doświadczenie pokazało że jak tego nie wyregulowałem to przez noc zeszło mi paliwo z komory do zera a normalnie prawie go nie ubywa.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw cze 09, 2005 9:16 am

KleryK pisze:7 - wejscie na przewod miedziany do aparatu zaplonowego (podcisnienie)
6- nie wiem ale tam chyba nie ma co regulowac i ma to tylko chyba wspolego cos ze ssaniem :) wiec pewnie przy zamknietym wlocie powietrza musi sie to wyciagac a przy otwartym puszczac lub odwrotnie *
5-odparownik benzyny z komory plywakowej ( tak to jakos po rusku napisano ) nie podlacza sie nigdzie
4- ilosc benzyny na wolnych obrotach. Wkrecaj poki nie zaczną mu spadać obroty i wtedy leciutko cofnij.
3-nie mam pojęcia :)
2- rurka podlaczana do filtra powietrza pod wejsciem na rure od przewietrzania skrzyni korbowej. Wężem gumowym 8mm bodajze albo mniejsza ciut :)
1-regulacja otwierania przepustnicy na wolnych obrotach :)


jak sie pomylilem to mnie poprawiać szybko


*Zauwazylem ze K-131 ssaniem nie wkręca na ogromne obroty jak miał w zwyczaju moj K-129.
Drobna uwaga:
3 to regulacja mieszanki na wolnych obrotach - tym regulujesz aby pracował regularnie i miał możliwie najwyższe obroty.
4 to regulacja która oryginalnie jest ustawiana w fabryce i powinna być plombowana. Chodzi o zawartość CO2 w spalinach.
Jak rozkręcisz oba wkręty to można zrobić tak że jeden zakręcisz a silnik będzie chodził.
Nie zgra się ustawienia obu bez testera CO2. Wizyta u gażnikowca kosztowała mnie 20zł i teraz chodzi jak pszczółka ( no powiedzmy szerszeń)

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw cze 09, 2005 9:23 am

Rafał D pisze:Nie zgra się ustawienia obu bez testera CO2. Wizyta u gażnikowca kosztowała mnie 20zł i teraz chodzi jak pszczółka ( no powiedzmy szerszeń)
a gdzie to bylo?
na przybyszewskiego ( :lol: ) moze?
tez bym dal do regulacji
a jezdzisz na lpg? czy tylko benyzna?
Obrazek

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw cze 09, 2005 8:24 pm

W tej chwili benzyna bo istalacja którą zafundował porzedni właściciel nadawała się tylko do wymiany.
Robiłem to na Rumuńskiej (łączy Limanowskiego z Pojezierską, Bałuty okolice TESCO na Włókniarzy).

Awatar użytkownika
jdudek
 
 
Posty: 130
Rejestracja: śr maja 04, 2005 12:43 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

k-131

Post autor: jdudek » czw cze 23, 2005 11:37 am

Blizej Limanowskiego czy Pojezierskiej bo tez mam podobne problemy jak pozostali. Jakos poustawialem i na benzynie jest OK a na gazie 1500 -2000 obr. Jak z gazu wroce na benzyne, to troche musze go pilnowac zeby nie gasl ale po pewnym czasie jest znow OK. Oczywiscie poziom CO jest b.wysoki ale jesli jest ktos kto z takim problemem sobie poradzil, to go chetnie odwiedze.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » czw cze 23, 2005 8:19 pm

Rumuńska mniej więcej w połowie drogi do Limanowskiego. Warsztat w domku, szyld widoczny z Rumuńskiej jadąc od Pojezierskiej. wjazd w lewo od Rumuńskiej.
Super oszczędny to ten samochód nie jest ale chodzi równo i pali od pierwszego kopnięcia. Nie mam problemów z pompowaniem paliwa po postoju (to już kwesja pilnowania regulacji odpowietrzenia komory pływakowej). Ja jestem zadowolony... :)2

Awatar użytkownika
Majkello
Posty: 316
Rejestracja: pt paź 04, 2002 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa Białołęka

Post autor: Majkello » pn sty 30, 2006 1:37 am

pol pisze:noo, moja wolga ostatnio wziela 10litrow w 15 min ne wolnych obrotach :roll:pawel
Ktoś ci bak przestrzelił?
Mój mi wypił 11 L na odcinku 30 kilometrów i myślałem że to dużo :D
Ale to było w mróz bez termostatu i żaluzji.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn sty 30, 2006 6:16 pm

Obrazek
...trzeba silniczek wymienić .......i znikną problemy 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » pn sty 30, 2006 6:25 pm

Mage przetlumaczyc , tylko konkretnie jaki tekst bo pytan jest bardzo duzo . Rurke wentylacyjna nigdzie sie nie podlacza to jest wyjscie w atmosfere.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn sty 30, 2006 9:51 pm

faziuaz pisze:Obrazek
...trzeba silniczek wymieniæ .......i znikn± problemy 8)
Tam po lewej s± jakie¶ du¿e cycki :P :P
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » wt sty 31, 2006 6:37 pm

Tam po lewej są jakieś duże cycki
.......a z przodu fajna d..... 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sty 31, 2006 6:43 pm

a ten gosciu na to wszystko fakalca pokazuje
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości